• 0

ZZP -er Freelancer uit Belgie inhuren wat nodig

Hallo allemaal,

 

Na een zoektocht op internet kom ik toch weer hier uit.

 

Voor mijn nieuwe platform heeft zich een kandidaat uit Belgie aangemeld.

De kandidaat werkt gewoon vanaf huis in Belgie en stuurt mij elke maand een factuur die ik dan betaal.

 

Nu is mijn vraag: Wat heb ik van deze kandidaat nodig, naast een overeenkomst voor opdracht?

En klopt het dat de kandidaat de BTW naar mij moet verleggen of kunnen we gewoon BTW op de factuur berekenen?

 

En dan nog een vraagje. Er is ook iemand die belangstelling heeft getoond die in de bijstand zit. Nu doet de bijstand in haar regio heel moeilijk over het starten van een eigen bedrijf, maar mag ze wel gewoon op het platform aan de slag. Deze inkomsten worden dan verrekend met haar bijstand. Hoe zit het in deze situatie met de BTW?

 

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor zover ik weet en begrijp kennen we in België niet zoiets als VAR. Je mag niet werken als schijnzelfstandige, dus lange tijd maar 1 opdrachtgever hebben. Er wordt daar wel op gelet door de belastingsdienst maar ik weet niet op welke manier en ik ken ook geen concrete gevallen waarbij er mensen 'betrapt' werden.

 

Ik heb ook de indruk dat in Nederland de afspraken meer worden vastgelegd op papier.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Van de Belgische kandidaten hoor ik elke keer zelfstandig in bij beroep. Geen idee wat dat allemaal precies betekend. Waar het mij vooral om gaat is dat ik het voor de nederlandse wetgeving allemaal in orde heb.

 

Vandaar mijn vragen over wat heb ik aan documenten nodig en hoe zit het precies met de BTW, klopt het dat deze wordt verlegd naar mij.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.