• 0

Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo, vooralsnog gaat het om die 61 euro die ze willen, zogenaamd voor het werk dat ze hebben verricht voor mij, plus een hoop gebakken lucht, dreigementjes, aangifte bij de politie, incassobureaus, waarbij ze dreigen met boetes die in de duizenden euro's kunnen lopen . Ik ben niet onder de indruk maar ik heb contact met mensen die zich wel hebben laten intimideren. En daarvoor ben ik zo vasthoudend.

Link naar reactie
  • 0
Heb ik uw vraag zo naar voldoening beantwoord?

Ik vroeg niet naar de reden voor het ongewenste contact, maar of het nu om 61 euro gaat, wat zo blijkt te zijn. En dan vind ik dat je wel heel en hele hoop herrie maakt voor zo'n relatief klein bedrag.

 

Het gaat om meer dan alleen een bepaald bedrag, zoals ook al meerdere malen door Connie Dolmans toegelicht.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Het patroon is als volgt. Streya belt (startende) ondernemers met een verkoopverhaal over hun offerte-site. Als de ondernemer interesse toont, wordt overgeschakeld naar een opname-operator (telefoniste) die gegevens vastlegt. Uw adres? Uw naam? Allemaal correct? Als daarop bevestigend gereageerd wordt, ontstaat ineens een overeenkomst die al snel leidt tot nota's van 450 tot 500 euro, de beschrijvingen verschillen.

 

Sommigen worden na het telefooncontact ongerust, kijken of ze ergens aan vast zitten en ontdekken dat Streya zeven dagen annuleringstijd biedt. Wie daarvan gebruik maakt (met het gebruikelijke gedoe over emails en aangetekende brieven) en volhardt, krijgt een nota van 60,50 euro voor de annulering.

 

Nogal wiedes dat er mensen zijn die zich over ook die zestig euro beklagen. En andere ondernemers willen waarschuwen.

 

Dat had je allemaal al lang gelezen Peter. :-K

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Connie en anderen: de laatste paar pagina's gaan over één unieke ervaring. Dat is in afweging meer dan voldoende.

 

Zojuist heb ik na modoverleg enkele off-topic reacties verwijderd.

 

Het vervolg van dit ervaringendraadje biedt ruimte voor feitelijke beschrijving van andere ervaringen, nieuwe ontwikkelingen of een weerwoord van genoemde partij(en).

 

Modgroet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Geen zaken met ze doen!!!

 

Sinds begin dit jaar heb ik een overeenkomst met Streya en ik heb tot nu toe geen opdracht binnen gekregen.

Heb meerdere malen contact met ze opgenomen om hiervoor een oplossing te kunnen vinden maar er was nooit iemand aanwezig die wat voor mij kon betekenen en ze beloofde me telkens om me de volgende dag terug bellen. Dat gebeurde natuurlijk niet.

Toen ze mij voor het eerst belden zeiden ze dat er veel opdrachtgevers waren in de regio waar ik werkzaam ben.

In de hoop dat ik wat klanten binnen zou krijgen heb ik me laten verleiden, eigen schuld.

 

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond Maira34,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherevel.

 

Kun je hier een uitgebreidere, feitelijke, inhoudelijke getuigenis van jouw ervaring doen?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je een nota krijgt die gebaseerd is op verkeerde veronderstellingen kun je 'm betwisten, daar heeft DAS zelfs een voorbeeldbrief voor. Tot op heden ben je nog niet benaderd door DAS Incasso toch Connie? Je hebt alleen een schrijven ontvangen waarin met incasso gedreigd wordt. Je kan nu al betwisten, maar dat heeft je advocaat waarschijnlijk al gedaan.

 

DAS mag meelezen. Dit is een openbaar forum.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo nee ben niet benaderd door DAS incasso dat klopt.

Ik wil jullie even een ander verhaal voorleggen van irmand die contact heeft gezocht met mij wat betreft Streya. Hij heeft toestemming gegeven om het hier te plaatsen, bij hun hebben ze zelfs het hele bedrag van bijna 400 euro geëist:

 

Goedemorgen, ik heb het bericht gezien hoor. Ik ben samen met mijn broer een bedrijf begonnen, ik denk dat wij nog geen week hadden ingeschreven bij de kamer van koophandel of mij broer werd gebeld door iemand die zich voordeed als een werknemer van www.mijndienstverlener.nl en dat ze samen werkten met streya( na wat uitzoeken blijkt dit nagenoeg hetzelfde bedrijf te zijn ) .

 

Hij zei ons dat dit laatste kans was om in te schrijven en dat er een plekje was vrijgekomen en wij wel 15 offertes aanvrage per maand zouden krijgen. Dat ie meer dan 50 werknemers over heel het land heeft en zo nog meer valse voorwendselen. Omdat wij net waren begonnen leek mij broer dit heel aantrekkelijk om klanten binnen te halen. De man aan de telefoon zij dat alles vrijblijvend was en wij ons nog konden bedenken. Mijn broer weet niet zeker waar die allemaal ja op heeft gezegd naar 1 ding is zeker hij heeft niet volmondig toegezegd.

 

Na wat uitzoeken besloten wij niet met mijndienstverlener/streya in zee te gaan maar tot onze grote verbazing kregen wij wel factuur. Nadat wij contact hebben opgenomen en zeiden niet te gaan betalen dreigde ze ons met het uit handen geven van de factuur. Dit is ons verhaal eigenlijk wij zijn niet van plan om te betalen maar voelen ons wel aangevallen door dit bedrijf. Vriendelijke groet,

 

[Modedit: berichten in overleg samengevoegd tot citaat.]

Link naar reactie
  • 0

Je voegt een nieuwe dimensie toe aan de Streya-story Connie. MijnDienstverlener was nog niet eerder in het vizier gekomen. Door een backlink te plaatsen op dit forum, geef je ze wel een duwtje omhoog in de zoekmachines.

 

MijnDienstverlener lijkt gebouwd in een wordpress template dat meteen customer references meelevert, zie ook hier bij een inactieve verhuisdozen-service in de VS. Exact hetzelfde beeld als bij MijnDienstverlener.

 

pic2.jpg

 

Happy peolpe everywhere...

Peolpe.thumb.png.14b97900f9704103d77e3503ebbfd6c5.png

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Geachte mevrouw Dolmans,

 

Het bevreemd ons zeer dat u via dit platform klaagt terwijl wij allang met u tot een oplossing zijn gekomen. Dat u heeft geklaagd is uiteraard uw goed recht maar wij kunnen ons niet verenigen met het feit dat u lasterlijke uitspraken heeft gedaan over ons bedrijf en daarbij persoonsgegevens vrij heeft gegeven van medewerkers welke met goede intenties u gesproken hebben. U heeft uw klacht dan ook aangepast en wij hebben hierdoor besloten om de annuleringskosten te crediteren, en niet over te gaan tot aangifte i.v.m. inbreuk van de privacy van onze medewerkers en de lasterlijke uitspraken. Ik zie u hier helaas niets over schrijven op dit forum maar blijft stellig zoeken naar zogenaamde "lotgenoten", wat ons doet vermoeden dat u alleen als doel heeft om ons bedrijf in een kwaad daglicht te zetten.

 

U impliceert dat er heel veel klanten contact met u opzoeken. Dit bevreemd ons ten zeerste omdat wij maar met een relatief kleine groep klanten te maken hebben die het niet eens zijn met de annuleringskosten of werkwijze. Wij verzoeken deze klanten om contact met ons op te nemen om naar een passende oplossing te zoeken aangezien u daarin totaal niets in kan betekenen. U neemt aan dat wij ter kwade trouw handelen maar dit is uitdrukkelijk niet zo en kunnen wij ook aantonen door middel van bijvoorbeeld offerteaanvragen welke wij binnen krijgen en doorsturen naar onze klanten. Alle gedane beweringen zijn louter gebaseerd op aannames.

 

Omdat wij zien dat het versturen van annuleringskosten onze integriteit ter discussie stelt hebben wij ons annuleringsbeleid hierop aangepast. Wij hanteren uitsluitend nog in zeldzame gevallen annuleringskosten waarbij uitgesplitst word welke werkzaamheden er zijn uitgevoerd. Omdat wij tijdens de bedenktijd weinig tot geen werkzaamheden meer verrichten is het annuleren nu in de meeste gevallen kosteloos. Ook hebben wij de annuleringskosten verlaagd naar €35,- exclusief BTW.

 

Ook verzoeken wij iedereen om eventuele klachten naar ons toe te sturen per mail i.p.v dit direct openbaar te doen. Wij staan altijd open om naar een goede oplossing te zoeken maar dan moeten wij wel van het bestaan van de klacht afweten. Als de geboden oplossing niet bevalt kan er altijd nog een klacht geschreven worden. Let er wel op dat onze klanten, welke netjes hebben betaald hier ook last van kunnen ondervinden. U schaad niet alleen ons bedrijf, maar ook onze aangesloten klanten hierdoor.

 

Wij zullen ook voorlopig niet meer inhoudelijk reageren op openbare klachten op website's en fora's en zullen gaan inventariseren waar het probleem precies ontstaat, voor zover dat nog niet duidelijk is, zodat wij hierin gepaste maatregelen kunnen nemen.

 

Indien er nog klachten zijn dan vernemen wij dat graag per mail of brief om zodoende naar een gepaste oplossing te kunnen zoeken met klager.

 

Als laatste willen wij aangeven dat wij een start-up zijn en ook fouten kunnen maken. Dit proberen wij altijd op de beste manier op te lossen om zodoende daarvan te leren. Wel zijn wij van mening dat een gesloten overeenkomst een gesloten overeenkomst is, en wij deze niet zullen ontbinden op basis van klachten van mensen die niet eens onze dienst hebben uitgeprobeerd, maar louter wensen te annuleren op basis van de onjuiste beweringen die u doet en heeft gedaan.

 

Ervan uitgaande u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groet,

 

Streya NL Webcare

 

Link naar reactie
  • 0
Als laatste willen wij aangeven dat wij een start-up zijn... fouten kunnen maken... proberen wij altijd op de beste manier op te lossen ... daarvan te leren. Wel zijn wij van mening dat een gesloten overeenkomst een gesloten overeenkomst is...
Allemaal mooie woorden en ook misschien wel bewonderenswaardig dat opnieuw (weliswaar tegen eerdere beloften in) in dit topic wordt gereageerd, zij het met een armoedige 'aanval is de beste verdediging' waarmee je jezelf meer imagoschade berokkent dan alle klachten bij elkaar.

 

Fouten in een start up moet je voor eigen rekening en risico oplossen, punt! Een overeenkomst kan bindend zijn, tenzij de foute gang van zaken door jullie start up fase leidt tot nietigheid van de overeenkomst! Als je toch werkelijk van je fouten wilt leren, ga dan niet pushen om toch het geld te incasseren voor een niet (geheel vlekkeloos) geleverde prestatie, maar wees coulanter, trek je keutel in, beloof niet alleen beterschap en verbeter de fouten dan ook actief en ga daarmee opnieuw de boer op, dan kweek je goodwill!

 

Zoals je nu bezig bent, of je nu Freya heet, mijndienstverlener.nl of hoe dan ook, je gooit met die hebberigheid om facturen geïnd te krijgen eerder je eigen glazen in, dan dat je jezelf als een leergierige en verbeteringsgerichte club presenteert!

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Oh nu kunnen jullie wel reageren, jullie hebben mij constant geïntimideerd, jullie blijven maar doorgaan met het bedonderen van hardwerkende mensen,. Het zijn allemaal dezelfde verhalen en daar walg ik van. Probeer het eens met eerlijk zaken doen, dan wordt het misschien nog wat met met jullie bedrijf.. ondertussen zal ik niet loslaten zolang als mensen door streya benadeeld worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.