• 0

Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben een starter van een eenmanszaak vanaf 20 november. Op 21 november ben ik telefonisch benaderd door mijndienstverlener.nl(Streya) met bedrijfspresentatie en door de mooie woorden van de verkoper ben ik erin getrapt. Op 22 november ging ik googelen met ervaring met mijndienstverlener.nl en zag ik je bericht op higherlevel staan. Op 22 november ging ik gelijk de overeenkomst eerst per e-mail te annuleren en 2 dagen later nogmaals met een aangetekend brief. Tot mijn verbazing heeft zij de telefonische opname waarin ik afstand had gedaan van de bedenktijd terwijl het werkelijk niet zo was. Zij beweert dat ik de overeenkomst niet meer kan opzeggen en ik moet gewoon het bedrag van €465,85 gaan betalen. Nu bedreigt zij mij voor de verdere stap met de incassobureau.

Ik zag vandaag op klacht.nl het zelfde verhaal over Streya. Iemand moet dit soort oplichtingspraktijk stoppen.

Wat moet ik nu doen? Graag jullie advies!

 

 

mvg, Ken Lam

 

Link naar reactie
  • 0

Tot mijn verbazing heeft zij de telefonische opname waarin ik afstand had gedaan van de bedenktijd terwijl het werkelijk niet zo was.

Dat beweert ze of heb je een kopie van die zogenaamde opname gekregen?

 

Meld je probleem eerst maar eens bij de Fraudehelpdesk (link voor ondernemers), daar zal Streya aka Mijndienstverlener inmiddels wel een eigen dossier hebben.

 

Vervolgens spreek je per brief tegen dat je aan de telefoon afgezien hebt van de opzegtermijn van zeven dagen (artikel 9.4 in de de algemene voorwaarden) en dat elke suggestie van het tegendeel misleiding of bedrog is.

 

De bewering dat afzien per telefoon kan, is trouwens in strijd met een andere algemene voorwaarde van Streya. Deze is weliswaar bedoeld voor de zogenaamde 'offertes' via de marktplaats, maar je kan 'm ook prima toepassen op aanbiedingen van MijnDienstverlener zelf.

 

3.1 Alle offertes en aanbiedingen van MD zijn geldig gedurende 14 dagen, tenzij nadrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen is.

 

Het gedrag van Streya begint inmiddels kenmerken te vertonen van oplichting.

 

- hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid,

- hetzij door listige kunstgrepen,

- hetzij door een samenweefsel van verdichtsels,

 

Daar kun je aangifte van doen bij de politie. Dat zou ik noemen in die brief. Bij aanhoudende pressie aangifte doen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben 19 december benaderd door Streya / Mijndienstverlener.nl. Er is mij aan de telefoon een hoop, heel snel verteld, waardoor het allemaal heel positief lijkt. Ik heb de dame gesproken die mijn gegevens controleert. Ik heb niet de optie gehad of ik een bedenktijd wilde, terwijl er wel in de bevestiging staat dat er van is afgezien.

Ik wil toch graag afzien van de deal omdat ik zie dat hun website niet goed werkt, dus of er klanten uit komen is nog maar de vraag.

 

Op 20 december weer gesproken met Dave van Streya / Mijn Dienstverlener.nl. Hij geeft aan dat een bedenktijd hetzelfde is als het per direct beschikbaar zijn voor werkzaamheden. Dit klopt natuurlijk helemaal niet. Hij wilde me niet verder helpen met het afzien of ontbinden van het contract, omdat ik nou eenmaal al 'Ja' had gezegd. Hij was erg defensief tijdens het gesprek. Ik heb dit gesprek opgenomen mocht iemand het willen horen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op 20 december weer gesproken met Dave van Streya / Mijn Dienstverlener.nl. Hij geeft aan dat een bedenktijd hetzelfde is als het per direct beschikbaar zijn voor werkzaamheden. Dit klopt natuurlijk helemaal niet.

Er stond begin deze week ergens verstopt in de Algemene Voorwaarden dat een klant die zijn informatie direct online wil hebben ermee instemt dat de overeenkomst direct van kracht wordt, of iets van dien aard. Ik kan dat nu niet meer vinden.

 

Algemene Voorwaarden online kunnen elk moment aangepast worden, dat in tegenstelling tot Algemene Voorwaarden die als drukwerk of pdf beschikbaar gesteld worden. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik kan in de Voorwaarden die ik per email ontving hierover niets vinden, maar misschien kijk ik er overheen.

Jouw AV is gelijk aan degene die online te lezen is. Je hebt gelijk: bij eerste lezing meende ik iets te zien dat een opschortend effect kon hebben op de zeven dagen opzegtermijn die elders wordt genoemd, maar als ik nog eens goed kijk zie ik dat niet meer.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb bericht gekregen dat ik contact moest opnemen met Eric van de klantenservice van Streya. Dus dit heb ik 2 januari gedaan. Helaas was Eric niet aanwezig, maar vrijdag zou hij er wel zijn. Ik heb dus vandaag 5 januari weer gebeld, maar helaas Eric was weer niet aanwezig, maar maandag zou hij er wel zijn. Vreemd toch?

 

Ik heb ook de aangetekende brieven opgevolgd. De brief naar hun postadres is ontvangen op 22 december en er is getekend door H. Kops. De andere brief naar hun bezoekadres is niet aangekomen met de reden dat de geadresseerde niet beschikbaar is.

Link naar reactie
  • 0

Ik wordt nu al bijna 6 weken lang geterroriseerd door Streya met een hele hoge nota van bijna 500 euro voor geen enkele dienst die ze geleverd hebben.

 

Ik kreeg als ZZP-er een telefoontje van hen waarin ze mij gouden bergen beloofden (extra werk, extra klanten) maar ik ging er niet mee akkoord. Ik gaf aan dat het me interessant leek, maar dat ik niet zomaar een wurgcontract of een overeenkomst wou afsluiten met hoge kosten. De meneer die ik aan de lijn beloofde mij dat ik niets hoefde te betalen en dat ze mij eerst wat aanbiedingen en voorstellen voor zouden leggen op papier waarmee ik akkoord kon gaan. Eerder dan dat zouden ze geen kosten in rekening brengen, ook kon ik het annuleren wanneer ik het maar wou.

 

Toen werd ik doorgeschakeld naar een vrouwelijke operator die mij gegevens opvroeg.

 

Meteen een week erna krijg ik een dikke factuur van bijna 500 euro en een MET DE HAND GESCHREVEN WACHTWOORD van 40 tekens lang. Echt waar, met de hand geschreven, het is onmogelijk dat wachtwoord te gebruiken want de tekens zijn onduidelijk.

 

Ik heb daarna met de mail contact opgenomen omdat ze telefonisch niet te bereiken zijn. Via de mail heb ik om opheldering gevraagd en ook om de gespreklogs en ik vroeg om annulering van deze zogeheten overeenkomst. Ik kreeg als reactie te horen dat ik in het telefoongesprek afstand heb gedaan van mijn 15-daagse annuleringsrecht. Dat vond ik helemaal van de gekke dus ik vroeg om de gespreksopnames en toen kreeg ik een bandje toegestuurd maar daarin zat niet het 1e gesprek maar alleen het 2e gesprek met de vrouwelijke operator.

 

Ik krijg daarna geen reacties meer op mijn e-mails, en ook geen antwoorden waarom het annuleringsprocedure (waar ik dus geen recht meer op heb) perse met een aangetekende brief moet zijn terwijl je als klant een zwaar amateuristische wachtwoord dat met een viltstift is geschreven thuis krijgt, en ik krijg ook geen antwoorden op de vraag wat nou de specificaties zijn van die hoge factuur want ik heb geen extra klanten, geen extra werk en ook geen extra reclame gekregen van Streya.

 

Inmiddels krijg ik dreigbrieven thuis waarin Streya dreigt met DAS Incasso.

 

Ik zit hier zwaar mee in de maag en ga mijn advocaat inschakelen, ook ga ik dat dit op elk sociaal platform bekend maken. Deze bloeddorstige schurken maken overal slachtoffers.

 

Heeft iemand misschien nog tips voor mij?

 

 

Link naar reactie
  • 0
Ik weet niet of dat helpt, het heeft allemaal een beetje het karakter van spookfacturen en die worden ook niet vervolgd.

 

Nu ik erover nadenk, vermoed ik dat je bij Streya misschien meer kans op een succesvolle strafrechtelijke vervolging hebt dan bij spookfacturen.

 

Je hebt als ondernemer namelijk een onderzoeksplicht. Als jij een spookfactuur betaalt, dan heb je niet goed opgelet. Dat papier of die PDF ligt voor je en kun je op je gemak in je eigen tijd met een vergrootglas bestuderen.

 

Bij een gesprek is dat niet zo. Tenzij je na elke vraag zegt dat je er nog eens goed een jaartje over wil nadenken, maar niemand voert op die manier gesprekken.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Streya NL Webcare, gaat lekker:

 

https://www.klacht.nl/mijndienstverlener-nl/

 

https://www.klacht.nl/streya/

 

En de belofte of verzekering van 21 maart 2017 bovenaan in dit draadje:

Al onze reviews zijn echte reviews. Al onze volgends zijn echte volgers.

afgezet tegen dit en dit bericht.

 

Misschien moet een oprichter of eigenaar eens duidelijkheid scheppen of verantwoordelijkheid nemen? Vroeg of laat word je anders ongetwijfeld tv-persoonlijkheid!

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Inmiddels krijg ik dreigbrieven thuis waarin Streya dreigt met DAS Incasso.

Kun je deze brieven anonimiseren, inscannen en als bijlage plaatsen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bos Incasso is inderdaad onderdeel van DAS. Ze waarschuwt voor oplichters.

 

Waarschuwing

 

Wij willen u waarschuwen voor oplichters die op dit moment telefonisch contact opnemen uit naam van Bos Incasso.

 

Indien u twijfelt over de echtheid van een dergelijk telefonisch contact raden wij u aan zoveel mogelijk gegevens op te vragen. Hierbij kunt u denken aan:

 

een rekeningnummer

tenaamstelling

waar de vordering betrekking op heeft

dossiernummer

contactpersoon

telefoonnummer

en een e-mailadres

 

U kunt te allen tijde, voor u de betaling overmaakt, contact met ons opnemen om één en ander te verifiëren.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

MijnDienstverlener is gebouwd in een wordpress template dat meteen customer references meelevert.

In dit eerdere bericht kun je zien dat de drie algemene reviews op de site van Mijndienstverlener vals zijn. De foto's komen uit de template en de personen bestaan niet onder de genoemde namen.

 

Maak ook eens wat screenprints van de zogenaamde dienstverleners op Mijndienstverlener, want daarmee kun je laten zien dat een merendeel geen omschreven diensten aanbiedt, geen herkomst lijkt te hebben, geen afbeeldingen toont en geen reviews heeft.

 

Op grond daarvan zou je kunnen stellen dat het verkooppraatje misleidend en zelfs bedriegelijk is. Dat zijn listige kunstgrepen en een samenweefsel van verdichtingen, twee van de drie kenmerken van oplichting. Als je gebeld wordt door iemand die een valse naam gebruikt, heb je ze alle drie.

 

Meld het bij de Fraudehelpdesk en overweeg aangifte van oplichting te doen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@Twa

 

Bos Incasso waarschuwt voor oplichters die telefonisch contact opnemen, maar Connie meldt dat Bos Incasso brieven stuurt en klanten vorderingen van Bos Incasso ontvangen

 

Zou het dus toch kunnen dat Bos Incasso namens Streya contact opneemt en DAS zich - via een zusterbedrijf - wel 2 x voor het zelfde karretje laat spannen?

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Zou het dus toch kunnen dat Bos Incasso namens Streya contact opneemt en DAS zich - via een zusterbedrijf - zich wel 2 x voor het zelfde karretje laat spannen?
Twee keer?

 

Ondernemers zoals degene achter Streya associëren zich graag met bekende namen. Aanvankelijk was het ook zo dat ze dreigden met incasso door DAS, maar dat helemaal niet duidelijk was of DAS ook daadwerkelijk in actie kwam. Connie beweert nu in contact te zijn met ondernemers die brieven ontvangen van DAS of BOS, maar dat is toch wel ernstig hear-say. Kijk op MijnDienstverlener en je ziet dat daar amper ondernemers te vinden zijn.

 

Het kan zijn dat Bos zich voor het karretje heeft laten spannen of dat het nep is, dat weten we niet.

 

Me dunkt dat ook een DAS-dochter als Bos Incasso niet geassocieerd wil worden met dubieuze acquisitiebedrijven als Streya. Vandaar het belang van melden bij Fraudehelpdesk, van aangiften en van waarschuwingen in de breedte.

 

Wat mij nou opvalt is dat ze als MijnDienstverlener met een schone lei konden beginnen, maar meteen weer met dezelfde trucs komen om ondernemers op te lichten. Valse reviews, overdreven beloften, misleiding, enfin... het hele rijtje.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.