• 0

Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?

Aanbevolen berichten

  • 0

Het zou wel prettig zijn als Ravenman en ConCour een en ander toelichten en hun ervaring van een context voorzien.

 

Wat mij in de bijlage opvalt, is de datering van twee keer 23-01-2018 i.c.m. de tekst. Dit lijkt trouwens eerder op credit management dan op incasso van vervallen facturen.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Wat mij in de bijlage opvalt, is de datering van de factuur i.c.m. de tekst.

Verklaar je nader?

 

Voor de niet-geoefende lezer lijkt het er namelijk op dat 3 afzonderlijke leden nog steeds niet overtuigd zijn dat dit een echte incassomail van BOS is, terwijl dat wel het geval is?

 

Edit, in reactie op latere aanvulling

Dit lijkt trouwens eerder op credit management dan op incasso van vervallen facturen.

Lijkt mij niet, bij credit management gebruik je geen termen als "schuld" noch vervaltermijnen en betalingstermijnen van 7 dagen. Dit lijkt me eerder een kwestie van "druk zetten"

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik lees:

onlangs hebben wij verzocht uw schuld
i.c.m. factuurdatum van gisteren met een betaaltermijn van zeven dagen. Laat ConCour eerst maar de voorgeschiedenis toelichten.

 

Deze getoonde bijlage maakt ongetwijfeld deel uit van een e-mailbericht.

 

Is er een eerdere factuur van Streya? En is deze betwist?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Dus hoe nu verder? Hoe worden DAS/BOS geïnformeerd over het vermeende dubieuze karakter van deze vorderingen?
Ik heb het onderwerp onder aandacht gebracht bij Bos Incasso, ook omdat ze in hun eigen informatie spreken over brieven, niet over mails. Ik neem aan dat ze geen info verstrekken over acties voor hun klanten, maar ze kunnen wel aan de bel trekken wanneer er iets eigenaardigs gebeurt. Verder denk ik dat een forum geen al te actieve rol kan spelen, meer dan een platform te zijn voor het delen van info, vragen, meningen en ervaringen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

"Geachte heer, mevrouw, [bedrijfsnaam]."

 

Inderdaad zeer professioneel. Ook vreemd dat het bedrag van de mail en de brief met 51 cent van elkaar afwijken...

 

Deze mail, waarvan hier de hele body getoond is, is de 23ste verzonden. Er is eerder een brief met datum 17 januari ontvangen. Deze brief kwam vrijdag de 19de binnen, dus twee werkdagen voor de mail.

 

"druk zetten", zoals een eerdere post suggereerde, zo voelt het wel.

 

Link naar reactie
  • 0

ConCour, kun je wat meer moeite doen en jouw ervaring in stappen uiteenzetten? De brief van 17 of 19 januari, komt die van Streya of van Bos? Staat daar een factuurnummer met factuurdatum op?

 

Is de vordering terecht? Of door jou betwist? Dat wordt in jouw berichten nog niet duidelijk.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb toch juist duidelijk gemaakt dat ik geen twijfel heb over de herkomst van de brief en van de mail?

Ja, dat was duidelijk.

 

Ik had die twijfel wel en heb dus bij Bos Incasso gevraagd hoe ondernemers kunnen checken of correspondentie authentiek is. De bewering dat incasso bij DAS ondergebracht was, lijkt ook wat voorbarig.

 

Een onterechte claim moet betwist worden. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Een andere gids van Streya is de Bouwbedrijvengids, met eigen Facebookpagina. Streya beweert dat die gids landelijke dekking heeft. Zoek je een aannemer binnen een straal van 100 kilometer van Utrecht dan krijg je 0 resultaten*.

 

Bouwbedrijvengids.nl is opgericht in 2016 en heeft nu al een landelijke dekking van bouw-, en klusbedrijven!

 

Onderaan de homepage staan de volgende doorverwijzingen:

 

Voor bedrijven

 

- Ik ben een professional

- Inloggen professional

- Aanmelden professional

 

Deze doorverwijzingen zijn niet (meer) doorklikbaar.

 

Dat geldt ook voor dit menu onderaan de pagina.

 

Menu

 

- Plaats je opdracht

- Zoek een vakman

- Tips & Tricks

- Bedrijvengids

- Tips voor opdrachtgevers

- Veel gestelde vragen

- Keurmerken

- Nieuwsbrief

 

 

* Op de site van Streya zijn 197 namen geregistreerd in de categorie bouw en klus. Het lijkt erop dat de dienstverlening is overgeheveld.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste leden van Higherlevel,

 

Naar aanleiding van alle commotie hier op Higherlevel willen wij graag ontkrachten misleidend te werk te gaan, en aangeven niemand te hebben opgelicht. Wij benaderen ondernemers op basis van offerte aanvragen op ons platform of voor de landelijke dekking, niets meer en niets minder. Het staat de ondernemer geheel vrij om niet met ons in zee te gaan en geen opdracht te geven tot plaatsing van zijn bedrijfspresentatie op ons platform.

 

Na alle berichten gelezen te hebben lijkt het ook alsof er gedacht word dat wij spookfacturen versturen vanuit onszelf of het incassobureau. Dit is pertinent niet waar en dit willen wij dan ook graag rechtzetten. De DAS en Bos Incasso kijken inhoudelijk naar de overeenkomsten en neemt de opdracht uitsluitend aan als deze aan bepaalde voorwaarde voldoen. Omdat o.a. onze overeenkomsten rechtsgeldig gesloten worden voldoen deze mede aan de gestelde voorwaarden. De DAS en Bos Incasso hebben dan ook geen enkele rede om onze opdrachten te weigeren en doen alleen maar hun werk.

 

Wij gaan uiteraard pas aan het werk voor de klant ná het verkrijgen van een opdracht door de klant. Zodra de opdracht verwerkt en uitgevoerd is krijgt de klant een factuur met een betalingstermijn van 14 dagen, indien niet anders overeengekomen. Als de klant de vordering niet ineens kan voldoen staan wij altijd open voor een regeling. Indien de klant niet betaald binnen de betalingstermijn en niets van zich laat horen na het versturen van een herinnering en aanmaning, dan sturen wij de vordering door naar het incassobureau, zoals ieder ander bedrijf. Als bedrijf maken wij ook diverse kosten waaronder marketingkosten om ervoor te zorgen dat opdrachtgevers op de presentatie van één van onze klanten land. Hierdoor, maar niet uitsluitend, zijn wij genoodzaakt een onbetaalde vordering uit handen te geven.

 

Waarom zijn klanten dan boos na het geven van een opdracht?

Wij ontvangen alleen klachten als de klant de onrechtmatige recensies heeft gelezen hier op Higherlevel of op klacht.nl. Dit is zeer begrijpelijk aangezien de klant het idee krijgt opgelicht te zijn. Gelukkig zijn er ook klanten die na een uitgebreide uitleg de situatie snappen en alsnog klant blijven. Helaas zijn er ook veel klanten die niet willen betalen naar aanleiding van deze recensies. De klant denkt niet te hoeven betalen naar aanleiding van deze recensies omdat dat geroepen word. De klant denkt immers ook opgelicht te zijn en dat er daardoor geen rechtsgeldig contract bestaat. Hier beginnen de problemen.

 

Vervolg is dat de vordering doorgestuurd moet worden naar het incassobureau. Dit brengt alleen maar extra kosten voor de klant mee waar ook wij als organisatie niet op zitten te wachten. De klant is al boos en word hierdoor alleen maar nog bozer. De klant plaats dan na het lezen van de klachten een nieuwe recensie dat Streya aan het oplichten is. Een kettingreactie dus!

 

Wij hebben nu een aantal rechtszaken moeten aanspannen (Bijvoorbeeld Zaaknummer: 6265095, rolnummer: 17-6335, Uitspraak 30 november 2017) waarbij de klant niet wilde betalen. Wij zitten niet op juridische procedures te wachten maar zijn nu genoodzaakt dit wel te doen omdat wij geen andere keus hebben. De rechtszaken hebben wij uiteraard gewonnen omdat de overeenkomsten allemaal rechtsgeldig gesloten zijn en worden. Door de rechtszaak is de klant is nu daadwerkelijk gedupeerd. Als de klant de recensies immers niet gezien had, dan had de klant waarschijnlijk netjes op tijd betaald en niet op extra kosten gejaagd hoeven te worden.

 

Waarom annuleren jullie dan de overeenkomst niet?

Om de simpele reden dat er totaal geen aanleiding is om de overeenkomst te annuleren, zeker niet na het verstrijken van de bedenktijd. Wij zijn namelijk nog steeds net zo gemotiveerd als in het begin om onze klanten een goede service te bieden. Indien wij een annulering binnen krijgen binnen de bedenktijd dan zullen wij deze uiteraard direct in behandeling nemen en de overeenkomst annuleren. Let wel op dat wij uitsluitend annuleringen, welke aangetekend, per post verstuurd zijn in behandeling nemen. Per mail is het ook mogelijk maar door drukte kan het zijn dat uw annulering pas na het verstrijken van de bedenktijd inhoudelijk behandeld word met als gevold dat de annulering te laat binnen is. Aangetekend versturen is tevens het veiligste aangezien u dan ook bewijs heeft van annulering. Zo kunnen we misverstanden voorkomen.

 

Hoe zit het dan met de annuleringskosten?

Zoals de meeste bedrijven hanteren wij annuleringskosten indien een overeenkomst word geannuleerd. Deze kosten bedraagt € 35,- exclusief btw en zijn dan ook niet hoog. Dit komt omdat wij direct aan de slag gaan en ook kosten moeten maken. Gelukkig begrijpen de meeste klanten dat maar helaas zijn er genoeg klanten die dat niet begrijpen omdat zij, door de onrechtmatige recensies, het idee hebben gekregen dat wij daarop aansturen. Zij denken dat het een verdienmodel is maar dit willen wij direct hierbij ontkrachten.

 

Indien u wilt annuleren naar aanleiding van één of meerdere onrechtmatige recensies, dan zijn wij bereid eventueel de kosten te crediteren. Wij verzoeken u dan een bericht te sturen met een link naar de recensie. Wij zullen de schade dan verhalen op de auteur(s). Wij behandelen elk geval afzonderlijk en doen op individuele basis een uitspraak hierin. Het mailadres is incasso [at] streya.nl

 

Hoe nu verder?

Natuurlijk hebben wij onze werkwijze ook aangepast. Wij zijn een start-up en maken ook fouten. Zo hebben wij de annuleringskosten al gereduceerd naar € 35,- en misschien zullen wij in de toekomst helemaal geen annuleringskosten meer in rekening brengen. Tevens zorgen wij direct voor een opdrachtbevestiging na het sluiten van een contract. De klant krijgt dan direct een e-mail en een sms om zo, binnen zijn bedenktijd, nog rustig de opdracht door te lezen. In de opdrachtbevestiging staan alle gegevens welke met elkaar zijn overeengekomen zoals de looptijd, product, kosten en een eventuele garantie.

 

Ook merken wij dat andere bedrijven, met een zelfde soort dienstverlening, misbruik maken van de onrechtmatige recensies. Zo worden onze klanten opgebeld met een aanbieding en verwijzing naar de recensies in de hoop dat de klant annuleert en als dank de opdracht bij dat bedrijf plaatst.

 

Tot slot willen wij meegeven gewoon door te blijven gaan met het verlenen van onze diensten aan ondernemend Nederland. Wij zijn dan ook ter goede trouw bezig en willen alleen het allerbeste voor onze klanten. Door de recensies word dat niet alleen voor ons moeilijker gemaakt, maar krijgen onze klanten het gevoel gedupeerd te zijn terwijl dit niet zo is.

 

Tevens willen wij iedereen, die zich gedupeerd voelen, oproepen contact met ons op te nemen. Wij zullen dan bekijken wat er precies gebeurt is, waarom u zich eventueel gedupeerd voelt en hoe wij dat gezamenlijk het beste kunnen oplossen. U kunt hiervoor het zelfde mailadres gebruiken zoals hierboven gemeld.

 

Ook willen wij nog aangeven dat het beter is om eerst juridisch advies in te winnen in het geval u weigert om te betalen naar aanleiding van bijvoorbeeld de negatieve recensies. Negatieve recensies mogen namelijk een betaling niet in de weg staan, en zeker niet indien er sprake is van een rechtsgeldig gesloten overeenkomst. Als uw juridisch adviseur constateert dat u niet betalingsplichtig bent dan pas kunt u dat ook aannemen. In alle andere gevallen neemt u een heel groot risico door niet te betalen en is de kans zeer groot dat de rechter in uw nadeel een vonnis zal uitspreken. Uiteraard kunt u ook gewoon met Streya bellen om de situatie te bespreken. Wij zullen u ten alle tijden netjes te woord staan en naar de situatie kijken.

 

Hopelijk leest u dit bericht in een positieve manier. Samen met onze klanten houden wij ons platform interessant voor opdrachtgevers. De onrechtmatige berichten dupeert niet alleen onze organisatie maar ook alle aangesloten ondernemers die gewoon netjes hun verplichting zijn nagekomen en rendement willen halen uit hun bedrijfspresentatie. Wij willen onze focus uitsluitend houden op onze klanten en opdrachtgevers, en niet op het tegengaan onrechtmatige berichten.

 

Hopende zo voldoende informatie verstrekt te hebben.

 

Met vriendelijke groet,

 

Streya.nl

Dé offerte specialist!

085-0645555

 

Link naar reactie
  • 0

Per mail is het ook mogelijk maar door drukte kan het zijn dat uw annulering pas na het verstrijken van de bedenktijd inhoudelijk behandeld word met als gevold dat de annulering te laat binnen is.

Die is dan niet te laat verzonden door de klant of "binnen", maar door Streya te laat behandeld.

 

Bijvoorbeeld Zaaknummer: 6265095, rolnummer: 17-6335, Uitspraak 30 november 2017

Misschien kun je de stukken dan even plaatsen, want toevallig staat die niet op https://uitspraken.rechtspraak.nl

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
Wij benaderen ondernemers op basis van offerte aanvragen op ons platform of voor de landelijke dekking, niets meer en niets minder.
Hebben alle ondernemers op jullie websites ingestemd met een vermelding, zijn dat allemaal betaalde vermeldingen en zijn alle reviews door opdrachtgevers zelf geplaatst - dus niet overgeschreven van andere review-sites?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wij benaderen ondernemers op basis van offerte aanvragen op ons platform of voor de landelijke dekking, niets meer en niets minder.
Hebben alle ondernemers op jullie websites ingestemd met een vermelding, zijn dat allemaal betaalde vermeldingen en zijn alle reviews door opdrachtgevers zelf geplaatst - dus niet overgeschreven van andere review-sites?

 

 

Na het censureren van de NAW gegevens zullen wij deze publiceren.

Link naar reactie
  • 0

Wij benaderen ondernemers op basis van offerte aanvragen op ons platform of voor de landelijke dekking, niets meer en niets minder.
Hebben alle ondernemers op jullie websites ingestemd met een vermelding, zijn dat allemaal betaalde vermeldingen en zijn alle reviews door opdrachtgevers zelf geplaatst - dus niet overgeschreven van andere review-sites?

 

 

Alle vermeldingen zijn betaalde vermeldingen. Tevens hebben de ondernemers hier uiteraard mee ingestemd.

 

De recensies op ons platform worden uitsluitend door gebruikers geplaatst, niet door onszelf.

 

Link naar reactie
  • 0
De recensies op ons platform worden uitsluitend door gebruikers geplaatst, niet door onszelf.

 

Hoe moet ik onderstaande op Mijndienstverlener.nl dan begrijpen of verklaren?

 

Groet,

 

Highio

screenshot-mijndienstverlener-26012018.thumb.jpg.b0f64f4bdd35e22ab48f5b91ac858556.jpg

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
De recensies op ons platform worden uitsluitend door gebruikers geplaatst, niet door onszelf.
Heb vandaag de 197 bouwondernemingen op Streya bekeken. Daarvan hebben 188 geen enkele review. Dat is opmerkelijk gezien de duizenden offertes die jullie maandelijks beweren te verwerken, maar dat terzijde. De reviews bij de overblijvende 9 zijn vrijwel allemaal woordelijk identiek aan recensies op Telefoonboek en Bouwenverbouw.

 

Twee mogelijke verklaringen:

 

1. Klanten schrijven twee keer een vergelijkbaar review

2. Iemand kopieert reviews

 

Mengeling van positief en negatief maakt wel een authentieke indruk.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Wij ontvangen alleen klachten als de klant de onrechtmatige recensies heeft gelezen hier op Higherlevel of op klacht.nl.

In je hele verhaal zie ik niet terug waarom je vindt dat die klachten onrechtmatig zijn, en gezien de verhalen die we tot nu toe over jullie gehoord hebben, inclusief de manier waarop door jullie gereageerd werd hier op HL, lijken ze me volledig terecht.

 

Per mail is het ook mogelijk...

Dat is niet helemaal in overeenstemming met de ervaring van mevrouw Dolmans:

 

enfin..dat was op een donderdag en op zaterdag heb ik een e-mail gestuurd dat ik geen interesse had en dat ik dus zodoende niet met hun in zee zou gaan.

 

Paar dagen later kreeg ik een mailtje terug waarin stond dat ik alleen maar per aangetekende brief kon annuleren...

 

Link naar reactie
  • 0
Natuurlijk hebben wij onze werkwijze ook aangepast. Wij zijn een start-up en maken ook fouten.
Op een rijtje de oorzaken van negatieve reacties:

 

- hanteert overrompelende en mogelijk misleidende verkooptactiek voor diensten die 400 tot 500 euro per jaar kosten;

- sluit in telefoongesprek mondelinge overeenkomsten maar eist schriftelijke en zelfs aangetekende opzegging / annulering;

- brengt annuleringskosten in rekening bij klanten die overeenkomst betwijfelen of betwisten;

- geeft bedenktijd van zeven dagen maar suggereert vervolgens dat ondernemers afstand doen van die bedenktijd.

 

Zie het maar als overduidelijke verbetersuggesties. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.