• 0

Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?

Aanbevolen berichten

  • 0

Laten we in dit topic de focus bewaren op ervaringen met Streya of Mijndienstverlener i.p.v. onderlinge discussie te starten. Schaamte onder (startende) ondernemers om hun ervaringen te delen is ook een factor, dus oordeel niet te snel over gezond verstand.

In het geval dat mijn reactie iemand heeft gekwetst daarvoor mijn oprechte excuses.

 

Verder hoef ik hier ook geen discussie over, in mijn ogen is het zeer duidelijk dat er geen dienst bestaat die (beginnende) ondernemers aan werk helpt door er simpelweg op te wachten en die dienst het werk te laten doen.

Een bericht voor iedereen die twijfelt over de diensten van deze website of een soortgelijke: Dit kan gewoon niet, dit is een strategie die niet winstgevend is omdat er teveel(1 is al teveel) mensen mee bemoeien die een graantje mee willen pakken. En kijk ook alsjeblieft in het vervolg hoe een website met uw praat.

- Is het vooral overdreven positief

- Links en menu's die op hetzelfde verhaal uitkomen of niet werken

- Stockfoto's

- Geen consistent beeldmerk/kleurgebruik/taalkunde

- Een dienst die alles doet en kan, geen specialisatie.

Dit zijn allemaal waarschuwingssignalen.

Link naar reactie
  • 0
Ze vragen dat heel snel en met zachte toon 'Gaat u akkoord met het afstand doen van uw annuleringsrecht?'

Een gezond bedrijf, gaat toch niet aan een potentiele klant vragen om afstand te doen van het annuleringsrecht?

 

Ik wil nog even aanvullen dat je als ondernemer niet standaard een annuleringsrecht hebt. Hier kan verwarring ontstaan, want een consument heeft dat bij verkoop op afstand wel (en daar kun je als consument ook afstand van doen).

 

Als je als ondernemer al een annuleringsrecht hebt, is dat, omdat het in de AV van Streya staat. Waarom ze je daar dan afstand van laten doen, is me niet duidelijk. "Als u bij ons inkoopt, krijg u een kadootje. Ziet u van uw kadootje af?" Raar. Maar misschien doen ze dat, voor het geval ze onverhoopt een consument strikken. Of misschien doen ze dat, omdat hun AV onderdeel van hun misleiding zijn ("oh, dat ziet er serieus uit, je kunt zelfs opzeggen").

 

Als ze dit nu aan iedereen vragen (bijvoorbeeld omdat het onderdeel is van hun telefoonscript), dan lijkt me het annuleringsrecht een kernbeding. Misschien dat je advocaat daar nog iets mee kan. Of een OvJ.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Streya, jullie zijn oplichters eerste klas die helemaal niets doen voor jullie geld. Na 2 dagen was een aangetekende brief gestuurd met opzegging. Jullie zeiden deze te laat te hebben ontvangen, we hebben echter bewijs dat het eerder is ontvangen. Dus jullie zijn ook nog eens leugenaars.

Link naar reactie
  • 0

Helaas nu een aangetekende brief ontvangen, ze sturen het altijd hun coorespondentie einde van de week op...

 

Binnen 5 dagen betalen anders uit handen naar DAS incasso..

Die bedragen zullen dan 15% van openstaande factuur bedragen, met een minimum van 250 euro.

 

De gehanteerde kosten kunt u vinden in de algemene voorwaarden welke op uw overeenkomst van toepassing is.. Maar de toepassing van de annuleringsvoorwaarde (ook vermeldt in de algemene voorwaarden) is natuurlijk handig getackeld met de opnames..

 

Ik twijfel nog of ik ga betalen, of dit maar doorvecht, ik heb niet veel financiele middelen, komt een eerste kind aan, en weet niet of ik deze strijd aan wil gaan in zn periode.

 

Als ik betaal, enigzins genoegdoening, dat ze nu veel uren in hebben gestopt, kosten van diverse aangetekende brieven, en hopelijk weer een duidelijk alarm bel voor derden.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Mobinhan, Pascal128, Ravenman, Cocour, Dalmans: jullie zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Waarom werken jullie niet samen. Eén van jullie heeft al een advocaat ingeschakeld. Deel de kosten en kom samen in het verzet. Bijt terug!

 

Ik vind het een goede!

 

Men kan mij berichten!

 

Welke dag heb je een afspraak op kantoor Pascal?

Wat is je uitgangspunt?

In ieder geval sterkte en succes! Hou ons ajb op de hoogte.

 

Mvg

 

p.s. trouwens min. 250 euro bovenop rekenen als incassokosten kan toch niet zomaar?

 

Link naar reactie
  • 0

Hier ook mijn ervaring met mijndienstverlener.

 

Ik heb dezelfde dag dat ik gebeld werd door mijndienstverlener (Streya) nog geannuleerd zowel telefonisch als via de mail. De volgende dag heb ik weer gebeld en de meneer aan de lijn vertelde me dat ik 7 dagen bedenktijd heb. Hij adviseerde me om een annuleringsbrief naar de directie te sturen en dat heb ik gelijk gedaan.

 

De volgende dag kreeg ik een mail dat ik afstand had gedaan van 7 dagen bedenktijd en dat er opnames waren gedaan tijdens ons eerste gesprek. Dit is tijdens de telefonische gesprekken in het geheel niet aan de orde geweest.

 

Op 9 maart heb ik de factuur van 465 euro in de mail gekregen. Ik heb twee verschillende advocaten op de hoogte gebracht die mij helpen bij deze zaak. Ik heb ook een klacht ingediend bij klacht.nl maar streya wil mijn zaak niet in behandeling nemen.

 

Verder lees ik mooie excuses over dat aangetekende post die door drukte pas na het verstrijken van de bedenktijd in behandeling wordt genomen, helaas betekent dat je dan aan het contract vast zit. Het zou wat zijn als elke organisatie in Nederland zo te werk zou gaan. En dat volgens hen aangetekende post meer zekerheid geeft van een opzegging dan per mail. Juridisch gezien is een email echter net zo bindend als aangetekende post. Ik heb sinds het eerste telefoongesprek elke dag een opzegmail gestuurd. Maar ik krijg iedere keer hetzelfde antwoord: 'U heeft afstand gedaan van uw bedenktijd'.

 

Ik laat het verder aan mijn advocaten, maar denk er nog wel over na om verdere stappen te zetten zodat collega zzp'ers deze onzin niet door hoeven te maken. We zijn liever bezig met ondernemen.

 

Alex [Fetchefe]

A. Akuffo

Link naar reactie
  • 1

Ik laat het verder aan mijn advocaten, maar denk er nog wel over na om verdere stappen te zetten zodat collega zzp'ers deze onzin niet door hoeven te maken. We zijn liever bezig met ondernemen.

Suggestie: vraag eens aan je advocaat of er iets meer gedaan kan worden wanneer er meerdere gedupeerden met een vergelijkbaar verhaal naar voren komen. Dus niet alleen defensief, maar ook offensief.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
p.s. trouwens min. 250 euro bovenop rekenen als incassokosten kan toch niet zomaar?

 

Uiteraard kan dat wel. Waarom zou dat niet kunnen?

 

De basis voor de 250 euro is de algemene voorwaarden van Streya die van kracht zijn zodra er sprake is van een overeenkomst.

 

Update: ik wil aanvullen dat het om redelijke kosten moet gaan. Helaas kan ik met wat googelen geen duidelijkheid vinden of dat ook slaat op het minimumbedrag (dat wettelijk 40 euro bedraagt, maar waar bedrijven onderling schijnbaar van af kunnen wijken). De NVIO zegt dat als er van dit bedrag moet worden afgeweken, de schuldeiser moet kunnen onderbouwen waarom ervan wordt afgeweken. Vraag dus om een specificatie van de kosten en betwist ze vervolgens.

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Suggestie: vraag eens aan je advocaat of er iets meer gedaan kan worden wanneer er meerdere gedupeerden met een vergelijkbaar verhaal naar voren komen. Dus niet alleen defensief, maar ook offensief.

 

Inderdaad een goed idee. Ik heb maandag middag rond 14:00 het gesprek met mijn advocaat. Ik zal aan haar vragen,

A. Akuffo

Link naar reactie
  • 0

Hoe neem je kennis van algemene voorwaarden als je als ondernemer (in de auto of op locatie) gebeld wordt?

 

Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar het verhaal van 'de directie' voor de camera, vroeg of laat gaat het daar naar mijn inschatting toch van komen. Dezelfde directie laat bijdragen alhier in ieder geval anonimiseren. Het beste excuus wat we daarbij hebben vernomen is dat de problemen te wijten zijn aan beginnersfouten en een online hetze. De naam van één spilfiguur blijft steeds terugkomen.

 

De klanten of gedupeerden van Streya of Mijndienstverlener moeten zich daartoe echter wel goed documenteren en organiseren. Focus daarbij op tot standkoming van overeenkomsten en prestaties die geleverd worden (zijn).

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1
Hoe neem je kennis van algemene voorwaarden als je als ondernemer (in de auto of op locatie) gebeld wordt?

 

Niet?

 

Maar het is ook niet relevant. BW 6, Artikel 232:

 

Een wederpartij is ook dan aan de algemene voorwaarden gebonden als bij het sluiten van de overeenkomst de gebruiker begreep of moest begrijpen dat zij de inhoud daarvan niet kende.

 

Of toch wel, want in artikel 234, lid 1, definieert de wetgever het kennisnemen als volgt:

 

De gebruiker heeft aan de wederpartij de [...] mogelijkheid [tot kennisname van de AV] geboden, indien hij de algemene voorwaarden voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de wederpartij ter hand heeft gesteld, de voorwaarden overeenkomstig de in artikel 230c voorziene wijze heeft verstrekt of, indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, voor de totstandkoming van de overeenkomst aan de wederpartij heeft bekend gemaakt dat de voorwaarden bij hem ter inzage liggen of bij een door hem opgegeven Kamer van Koophandel of een griffie van een gerecht zijn gedeponeerd, alsmede dat zij op verzoek zullen worden toegezonden.

 

Indien de voorwaarden niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de wederpartij ter hand zijn gesteld, zijn de bedingen tevens vernietigbaar indien de gebruiker de voorwaarden niet op verzoek van de wederpartij onverwijld op zijn kosten aan haar toezendt. Het omtrent de verplichting tot toezending bepaalde is niet van toepassing, voor zover deze toezending redelijkerwijze niet van de gebruiker kan worden gevergd.

 

Met andere woorden, je hoeft niet te weten wat er in de AV staat en dan kunnen de AV toch van toepassing zijn. Maar je moet wel in gelegenheid zijn gesteld te weten te komen wat er in de AV staat en voor overeenkomsten waarbij dat lastig is, zoals telefonisch afgesloten overeenkomsten, is het voldoende als iemand achteraf kennis kan nemen van de AV.

 

De onderstaande link is trouwens misschien interessant voor de slachtoffers van Streya. Er wordt jurisprudentie in genoemd die van een gedeeltelijk telefoongesprek zegt dat deze geen overeenkomst vormt.

 

http://dirkzwagerondernemingsrecht.nl/2011/03/16/overeenkomst-per-telefoon-geluidsopname-als-sluitend-bewijs/

 

Zoals altijd in het recht, hangt het van de omstandigheden af, of dit ook voor de gedeeltelijke telefoongesprekken geldt die Streya als bewijs aanvoert. In het voorbeeld van Dirkzwager wordt er bijvoorbeeld niet aangegeven wat er afgesproken is.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad een goed idee. Ik heb maandag middag rond 14:00 het gesprek met mijn advocaat. Ik zal aan haar vragen.

Als het bijeen brengen van gedupeerden wat lastig blijkt, wil ik daarbij wel assisteren. Daar hebben we op dit forum enige ervaring mee, ook vanwege gedoe met eerdere aanbieders. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb gisteren 12 maart met mijn advocaat gesproken en die heeft gezegd 'niet betalen'. Ze probeerde je bang te maken. Ik heb ook een brief vandaag verstuurd naar mdv en de antwoord dat ik terug kreeg was business to business heeft geen bedenktijd.

A. Akuffo

Link naar reactie
  • 0

 

 

Re: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?

« Antwoord #220 Gepost op: Vandaag om 13:36:49 »

Quote : Fetchefe op Vandaag om 13:22:08

Ik heb gisteren 12 maart met mijn advocaat gesproken en die heeft gezegd 'niet betalen'.

 

Hoe reageerde je advocaat op de suggestie om tegenactie te ondernemen?

 

Ik heb helaas gisteren niet gevraagd maar ik heb wel een nieuw advocaat gevonden die wilt wel bewijs hebben dus jou idee is goed denk ik. kunnen we persoonlijk iets uitdelen?

A. Akuffo

Link naar reactie
  • 0

Paar dagen na het in schrijven van kvk werd ik telefonisch benarerd door streya werd gebeld door dave en gaf eerste instantie aan dat ik druk was en dat ik op school zit en rond februari wat rustiger was. Begin februari wordt ik weer ge gebeld door dezelfde persoon die met een mooi verhaal op me af kwam ik had akkord gegeven eerste instantie nadat hij zei dat ii binnen 7 werkdagen het kon annuleren masr werd door verbonden naar zijn vrouwelijke collega die alles op nam met een cassette ze had mijn mail en stuurde maar niks door omdat ik expres het verkeerde email gaf omdat ik het met mijn boekhouder en collgea had besproken en ik vertrouwde deze rommel bedrijf niet dus ik kreeg na het gesprek een sms had al inmiddels gesproken met mijn collega en hij zei doe maar niet we hebben genoeg werk voor in de taxi begin nou rustig zeg het maar af nog optijd dus ik k de volgende ochtend bellen en kreeg weer dezelfde persoon die mij benaderd had en ik gaf meteen aan dat ik niet met ze in zee ging meneer vond het vervelend en zei wie weet in de toekomst en zou mij een annuleringsformulier opsturen en dan zou het in orde zijn paar dagen later kreeg ik een mail Want had ditmaal wel een goede mailadres gegeven omdat ik het niet meer wilde en die annuleringsformulier wilde invullen maar kreeg een contract binnen met een factuur ik meteen bellen van wat is dit en ze hebben mjh gezegd dat ik te laat was ik zei heb een dag erna opgezegd hoe kan ik te laat zijn en die formulier wil ik graag hebben dat zou hij sturen nooit gebeurd heb ze weer gebeld maar dit keer niet mijn vaste contactpersoon maar iemand heel anders en mjj voorstelde een mail te schrijven naar de directie meteen gedaan deze week antwoord gehad en ze zeggen mij nu dat ik niks meer kan doen maar wel de inlogcodes toe krijg heb daar niks want ga niet met julkie in zee en betaal geem druppel voor de duidelijkheid leet communiceren met mensen ik ga het hoger op pakken want ik heb de op gezocht gister en ik zie dat vele hetzelfde hebben meegemaakt als ik.

 

Link naar reactie
  • 0

Welkom op HL Jeremiah. Nog op school. Hoe oud ben je?

 

Mischien ben je de Nederlandse taal niet helemaal machtig, maar punten en hoofdletters komen vast wel bekend voor van school.

 

Je hebt accoord gegeven op het aanbod om je zaak in de gids te noemen. Kort daarop word je doorverbonden en nou beweer je dat je een verkeerd email-adres hebt gegeven na overleg met een boekhouder en collega. Dat is onwaarachtig. Je had immers geen tijd om te overleggen.

 

Je beweert binnen 24 uur na het aangaan van de overeenkomst gebeld te hebben om de deal te annuleren. Een paar dagen later kreeg je een contract. Op welke data is gebeld, welke datum staat op het contract en welke datum staat op de brief bij dat contract (datum van verzending)?

 

Eerst even alle feiten op een rijtje, dan kunnen we beter helpen. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.