• 0

Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Allemaal,

Kwam op dit forum terecht nav het contract dat MD mijn zoon aansmeerde een paar dagen nadat hij zich bij de KvK als ondernemer had ingeschreven. Zelfde verhaal als iedereen. In de veronderstelling dat hij per omgaande aan het werk kon gaf hij aan dat alles in orde was: "U heet.., Uw telefoonnummer is.., u kunt direct aan het werk en daarom geen bedenktijd enz...

Nu blijkt dat je voor € 400,- exclusief alleen een websitevermelding krijgt op een plaats waar niemand kijkt. En de garantie ben je gewoon zelf. Wetend hoe de registratie verloopt belazert MD mogelijke opdrachtgevers ook door net te doen of ze alle dienstverleners op kwaliteit controleren.

Naar aanleiding van wat hier op het forum te vinden was direct MD een brief gestuurd dat de overeenkomst betwist wordt en dat er dus niet betaald wordt. Nu dus hun beurt.

 

Link naar reactie
  • 0

Er lopen nu 3 dagvaardingen en er zijn verschillende ondernemers die in het incassotraject zitten.

 

Zo'n dagvaarding is een pak papier dat door een deurwaarder bezorgd wordt. Die beweert namens Streya dat er een overeenkomst is, en dat daar een vordering uit voortkomt. Dat er een nota is verzonden, een herinnering, brieven namens incasso en uiteindelijk een dagvaarding. Als bewijs wordt opgevoerd dat er een geluidsopname is waarin de ondernemer uiting geeft aan wilsovereenstemming. Soms wordt er een getuigeverklaring aangekondigd (als de geluidsopname niet overtuigend is waarschijnlijk).

 

In de dagvaarding staat een datum, tijdstip en locatie van de zitting bij de kantonrechter. Dat is een rolzitting. Heeft de rechter niks gehoord van de gedagvaarde, dan wordt die doorgaans bij verstek veroordeeld.

 

Maar komt de ondernemer opdagen om bezwaar te maken, of heeft hij een broef gestuurd dat hij in verzet komt tegen de beschuldiging, dan krijgt die ondernemer tijd om een verweerschrift te maken (conclusie van antwoord) of in persoon zijn versie van het verhaal te geven bij de rechter. Meestal vier weken later.

 

Daarna volgt de eigenlijke rechtszaak (comparitie). Lees maar na in de beschrijving van het dagvaardingsproces.

 

Het verweer van de drie gedagvaarde ondernemers wordt nu voorbereid, want het tegenbewijs is grotendeels overlappend. Ondernemers die betalingsherinneringen krijgen of met incasso geconfronteerd worden, kunnen zich aansluiten bij de Streya-resistance. Ook ondernemers die al betaald hebben maar menen dat ze misleid zijn, mogen zich melden.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

6 Maanden na het schrijven van een bezwaarbrief tegen de betaling van de factuur van mijndienstverlener.nl/Streya kreeg ik vandaag weer opnieuw een betaalherinnering van Streya. Ik dacht dat ze me de rust heeft gelaten en dat is niet zo. Ik moet binnen 5 werken de factuur betalen, anders zullen ze de vordering overdragen aan BOS Incassodiensten.

Wie kan mij helpen?

 

mvg,

 

Ken Lam

Link naar reactie
  • 0

Wat is de status momenteel, ik weet dat er afgelopen week een gedupeerde voor de rechter heeft gestaan, hoe is het daarmee verlopen?

 

Zelf hebben wij een brief door een advocaat laten opstellen en versturen naar Streya/Bos/Lavg, dit inmiddels bijna 2 weken geleden en ja hoor tot nu toe geen reactie. 7 juni zijn wij zelf aan de beurt bij de rechter, gaan de brief van de advocaat daar maar inleveren, wellicht dat dat iets gaat helpen.

Link naar reactie
  • 0

Wat is de status momenteel, ik weet dat er afgelopen week een gedupeerde voor de rechter heeft gestaan, hoe is het daarmee verlopen?

Dat zijn zogenaamde rolzittingen.

 

Op de eerste rolzitting (ook die van jullie) bekijkt de rechter of de gedaagde zich verzet tegen de beschuldiging. Als je de brief van de advocaat overhandigt (of vooraf bij de griffie bezorgt en een kopie laat afstempelen voor eigen gebruik) kiest de rechter een volgende datum voor behandeling. Laat je niks horen, dan word je bij versterk veroordeeld. Wel langsbrengen die brief.

 

De echte zitting is meestal een week of vier later.

 

Dat is ook op die andere zitting gebeurd. De echte behandeling is over een paar weken. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wie problemen heeft met Streya (met name MijnDienstverlener) kan eens naar hun klachtenpagina kijken en een screenshot maken van de procedure. Het geklungel is enorm. Voor degenen die aan een rechter moeten uitleggen waarom ze weigeren te betalen, kan dit wellicht een extra illustratie zijn van het machtsmisbruik dat voortvloeit uit het beantwoorden van een paar vragen aan de telefoon.

 

Klachten zonder KvK-nummer of klantnummer als onderwerp worden niet in behandeling genomen. Tevens worden uitsluitend aangetekende brieven in behandeling genomen.

 

Niet aangetekende brieven zullen direct worden vernietigd zonder de inhoud ervan te bekijken.

 

Om uw klacht in behandeling te nemen dient u eerst de eerst stap te hebben doorlopen. Dit betekend dat u eerst per mail of per brief uw ongenoegen kenbaar dient te maken. Mocht u deze stap overslaan dan zal uw klacht niet in behandeling worden genomen. Wij proberen u binnen 6 weken na ontvangst van antwoord te voorzien.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Afgelopen maand (maart) telde Streya 6.890 'offerteaanvragen'. In september waren dat er nog 11.978 volgens eenzelfde teller op de site. Als het in dit tempo doorgaat, belandt de gids deze zomer op de bodem.

Sids die teller voorbij kwam, maak ik af-en-toe en screenshot. Het is een nep-teller. Kijk bijvoorbeeld eens een paar opeenvolgende dagen wat daar bij 'afgelopen maand' staat. Bijgevoegde screenshots zijn op 7 en 9 juni gemaakt. Afgelopen maand was MEI.

AfgelopenMaandWasMei.thumb.jpg.a8a33841f60f3eccb0598d9b4ddd3d05.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Vrijwel alles is nep op die site van Streya. De illustratieve offerte-aanvragen (dakkapel in Hoorn, belastingadvies in Gemert) zijn hoogstwaarschijnlijk ook verzonnen. Net als de eerste deelnemende ondernemers niet bestaan - dat was al eerder aangetoond.

 

Toch staan er op MijnDienstverlener van Streya een slordige 500 bedrijfje die grotendeels wel echt bestaan. Allemaal starters die een telefoontje kregen met een aanbod van een online offerte-bemiddelaar die net de afgelopen weken een aantal aanvragen uit de buurt van de beginnende ondernemer had gekregen. Een bemiddelaar die zeker 12/18/36 offerte-aanvragen per jaar kon garanderen.

 

Dus zeiden doe starters weifelend JA in het volgende bevestigingsgesprek dat opgenomen werd.

 

De meerderheid daarvan bedacht zich de volgende dag echter en zegde op, per mail of zelfs aangetekende brief. Te laat. Als die klacht niet voldoet aan de voorwaarden die Streya stelt, wordt hij niet eens behandeld. En vordert Streya betaling van 200 tot soms 500 euro per starter.

 

Er staan 100+ interieurverzorgers (schoonmaakbedrijfjes) in de gids en 100+ administratieve ondernmeers (boekhouders, belastingadviseurs en zelfs incasso-ondernemers). Het merendeel heeft zijn profiel niet ingevuld: een teken dat ze de gids niet gebruiken om zich te presenteren.

 

Al die 100+ dministratieve ondernemers heb ik vorig weekend een mail gestuurd met de neutrale vraag of ze tevreden zijn over de diensten van Streya (MijnDienstverlener) en de wijze waarop de samenwerking tot stand kwam. Daar kwamen alleen negatieve reacties op. Er komen helemaal geen offerte-aanvragen door. Nooit. In een tweede mail is wat meer info gegeven, onder andere over dit topic en de dagvaardingen.

 

Inmiddels heb ik zo'n veertig reacties die ik vanavond verkort en anoniem in een bloemlezing aan dit topic zal toevoegen.

NepAanvragen.thumb.jpg.7d6abd8bdbebceaf5678390b39b85b20.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Deze weken vinden tientallen rechtszaken plaats. Wanbetalers gedagvaard voor Streya door LAVG Gerechtsdeurwaarders uit Groningen. Deze eerste lichting bestaat overwegend uit schoonmaakbedrijven, cateraars en chauffeurs. Veel ondernemers met een buitenlandse afkomst. Gastondernemers in Nederland, die zijn makkelijker te neppen.

 

Een aantal is al bij verstek veroordeeld. Die weten niet wat een rolzitting is of een Conclusie van Antwoord.

 

De extra kosten van LAVG vallen trouwens reuze mee. Die deurwaarders waren al voor een paar tientjes langs de deur. Er zijn inderdaad juristen die voor een grijpstuiver werken.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 3

Op de site MijnDienstverlener van Streya zijn enkele groepen ondernemers goed vertegenwoordigd. De grootste groep is te vinden in de categorie adminstratie: boekhouders, belastingadviseurs, zelfs incasso-experts. Ik heb ze vrijwel allemaal een mail gestuurd met de neutrale vraag hoe de samenwerking bevalt, of ze veel offerte-aanvragen krijgen en of de relatie op een voor ondernemers gebruikelijke manier tot stand gekomen is. Een klanttevredenheidsonderzoekje.

 

Binnen enkele dagen bleek dat ook deze groep zich genept voelt. Het tot-stand komen van de overeenkomst was slordig, maar wat vooral opvalt is dat Streya veel belooft en helemaal niks waarmaakt. Er zijn nu (na een tweede mail) meer dan veertig reacties van de 111 aangeschreven ondernemers gearriveerd en niet één heeft een bruikbare offerte-aanvraag ontvangen.

 

Omdat deze weken vele ondernemers voor de kantonrechter moeten verklaren waarom ze weigeren te betalen, een bloemlezing van de ervaringen van andere ondernemers. Elk paragraaf is een geanonimiseerd citaat van een volgende ondernemer.

 

====

 

Ik heb met succes bezwaar gemaakt tegen Streya en de nota is gecrediteerd. Het is echt een malafide bedrijf die erop uit is ondernemers geld af te troggelen.

 

De samenwerking met Streya is naast de vele eerste contacten voor het contract dramatisch. Zo kregen we de factuur incl. aanmaningen en dreiging met deurwaarder, voordat ze ons toegang hadden verleend tot de site. Dit is uiteindelijk met diverse telefoontjes opgelost. Per heden hebben we nog geen enkele aanvraag gekregen ondanks de gemaakte afspraak en de belofte dat er al diverse klanten klaar stonden. Dus als ik per heden naar de offerte aanvragen kijk (0), dan betaal je natuurlijk te veel als je er niets voor terug krijgt. Mochten we de beloofde aanvragen alsnog krijgen, dan vinden we de prijs zeker schappelijk en niet te veel. Vooralsnog kan ik dat niet stellen.

 

Men zou mij een inlogcode sturen om mijn NAW gegevens te completeren, helaas ben ik daar thans nog steeds op aan het wachten. Leads heb ik een gehad in de gehele periode welke ook nog een particulier was waar ik geen zaken mee doe.

 

k ben net gestart met mijn bedrijfje. Ik ben dan ook erg gefrustreerd dat dit soort bedrijven als Streya zo te werk kunnen gaan en je kunnen dwingen om de rekening te betalen. Tot op heden ook niets meer van ze vernomen en dus ook nog geen opdracht binnen gehad. De €500 euro is dan voor mij ook erg veel geld!

 

In het begin was de site nog maar net in de lucht en werkte er niets. Info gevraagd via de mail en dat duurde lang voordat ik een reactie kreeg. Nu ben ik langzaam mijn profiel aan het invullen maar schiet allemaal niet op en gaat niet echt makkelijk om je profiel te vullen.

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen goed woord over heb over Streya. Ik kreeg een garantie van 40 offertes en heb er tot nu toe nog geen gehad terwijl ik er al 3 maanden zit. Tijdens het telefoongesprek wordt er gezegd dat er hoge vraag is voor boekhouders is en dat het een hele goede kans is, maar hier blijkt niks van waar te zijn helaas.

 

Je wordt gebeld en er wordt min of meer aangedrongen om op elke vraag ja te zeggen en dan zit je vast aan hun contract. Om mijn verhaal kort te houden, heb ik uiteindelijk de factuur maar betaald. Maar tot op heden niets meer van ze vernomen. Ik zie dus eigenlijk graag mijn geld terug. Maar hoe?

 

Geen offerte aanvragen gehad, dus niet tevreden.

 

Ik ben inmiddels 6 jaar ondernemer en toch ben ik weer in zo'n mooi verkooppraatje getrapt zonder al te veel kritische vragen. Ik werd overvallen door het telefoontje en in mijn enthousiasme heb ik ja gezegd en akkoord gegaan met de stilzwijgende verlenging. De kostprijs is redelijk op het moment dat zij doen wat ze beloven. In de opdrachtbevestiging staat een garantie voor 24 aanvragen maar tot op heden nog geen aanvraag gezien.

 

Wij hebben ook geen offertes mogen ontvangen. Ik hoor graag welke stappen er genomen kunnen worden?

 

Streya beheerder van Mijndienstverlener zijn oplichters. Ze hebben mij heel agressief benaderd en beloofde dat allerlei klanten via hen naar mijn boekhoud/administratiekantoor zouden komen. Ik heb er nog geen 1 gehoord of gezien. Binnen 2 dagen heb ik trouwens per aangetekende brief afgezegd, maar omdat ik schijnbaar van opzegtermijn heb afgezien moet ik alsnog betalen.

 

Ik ben 100% ontevreden over Streya. Ik ben misleid. Tot dusver heb ik geen 1 opdracht binnen gekregen, terwijl ze mij vertelden dat ze heel veel opdrachten binnen kregen.

 

Schandalige praktijken die moeten stoppen. Het kan toch niet zijn dat dit soort bedrijven weg komen met dit soort praktijken. Ze komen afspraken niet na terwijl ze minimaal 28 aanvragen garanderen. Hier is dus al sprake van een wanprestatie. Ik stuur ze een mail met vragen maar krijg hier geen antwoord op. Ik blijf ze aanspreken op het niet nakomen van afspraken. Ik heb de rekening namelijk wel a betaald.

 

Tot op heden nog niet 1 offerte uit kunnen brengen. Ik hoor ook helemaal niets van Streya. De kostprijs vind ik redelijk indien ze ook aan hen verwachtingen zouden voldoen.

 

Streya/mijndienstverlener zijn bij mij inderdaad hun woord niet nagekomen. Zelf heb ik na lang mijn best gedaan te hebben een credit nota ontvangen en heb ik dus niets hoeven betalen. Helaas krijg ik mijn gegevens nog niet van de website. Maar ook hier ben ik nog mee bezig.

 

Nadat ik benaderd was door MijnDienstverlener het ik direct de andere dag gemaild dat ik geen gebruik wenste te maken van hun diensten. Ik heb nooit iets getekend, dus is voor mij de kous af. Laat ze maar komen met hun gedreig.

 

Ik ben begin maart begonnen met mijn administratiekantoor en een paar dagen na de inschrijving belde MijnDienstverlener. Er waren bij hun diverse aanvragen binnengekomen van mensen die een administratiekantoor in mijn regio zochten. Als ik akkoord zou gaan dan zou ik al diezelfde middag de eerste offerte aanvraag kunnen verwachten. Tot op heden nog niks gehad. Achteraf vond ik het allemaal wel erg raar en vreemd lopen en kreeg ik het gevoel opgelicht te zijn. Ik was al enige tijd van plan om andere ondernemers op MijnDienstverlener te gaan bellen om naar hun ervaringen te vragen en dat heb ik vanmorgen dan ook gedaan. Ik heb er 3 gesproken en zij hebben allemaal eenzelfde verhaal als ik.

 

Er worden sprookjes beloofd met een heel realistisch verhaal en met uitzondering van een aanmaning hebben we verder niets meer gehoord of gezien.

 

Ik ben behoorlijk overrompeld in november 2017. Ze beloofden vele klanten en als beginnend boekhouder wil je die ook. Het tarief van EUR 385 was wel veel, maar ach, je krijgt dan ook wel een hoop klanten toegespeeld. Dat was iig de bedoeling. De werkelijkheid is echter anders. Omdat ik nog geen offerte aanvraag had ontvangen, krijg ik er (als dat in november 2018 onder het x aantal blijft) een half jaar dienstverlener gratis bij. Dat heb ik dan ook op papier staan. Niet dat ik er ook maar wat aan heb. Ik zie het niet gebeuren dat ik via deze organisatie ooit nog een offerte aanvraag zal krijgen.

 

Heb zelf ondertussen betaald omdat ik geen sores aan mijn lijf wil...

 

Na 2 maanden niks te hebben gehoord kregen we Bos Incasso op ons dak. Toen vonden we het tijd voor een advocaat. Onze advocaat heeft de geluidsopname opgevraagd en vervolgens een lange brief geschreven naar Bos Incasso en de oplichters zelf. Rekening is betwist op een aantal gronden. Na de brief alleen nog contact gehad met Bos Incasso( na zelf 20 keer te bellen) en Bos Incasso heeft de factuur teruggeven aan Streya.

 

Van samenwerking is geen sprake. Tot nu toe nog geen offerte ontvangen.

 

Mijn ervaringen met Streya kan ik niet geven. Ik heb sinds december 2017 wel een profiel, waar ik voor betaald heb, maar ik heb tot nu toe er niets van gemerkt. Geen aanvragen of iets dergelijks. Mijns inziens is het geldklopperij waar iemand weer lekker geld mee verdient. Weggegooid geld dus.

 

Het is inderdaad zo dat ik in zee ben gegaan met Streya en ik nog steeds geen klanten heb gekregen.

 

Ik ben ook misleid en wil daarom helpen Streya te stoppen. De factuur van Streya heb ik niet betaald nadat ik binnen 2 dagen aangetekend de zogenaamde overeenkomst wilde opzeggen. Dat kon niet omdat ik had afgezien van de 7 dagen bedenktijd volgens Streya.

 

Er is geen samenwerking met hun. Ze hebben nooit een lead geleverd en ik ben niet van plan de factuur te betalen voor diensten die ze niet leveren.

 

Ik heb ook een betaling aan hen gedaan doordat zij beloftes hebben gedaan naar het aantal klanten die ze naar mij toe zouden sturen. Echter kwam ik er te laat achter dat het gewoon om een soort offertesite leek te gaan. Ik heb verder nooit wat ingevuld op hun site over mijn bedrijf. Ik heb verder nooit stappen ondernomen helaas.

 

Voor mij hetzelfde verhaal. Agressieve verkooptechnieken en toen ik mij na een aantal dagen bedacht had vanwege de verhalen over MijnDienstverlener kon ik er niet meer vanaf omdat er volgens MijnDienstverlener geen bedenkperiode was terwijl dit wettelijk verplicht is. Ik heb niet betaald en ga dit ook niet doen. Ik heb ook 0,0 gebruik gemaakt van hun diensten.

 

Ook ik heb geen klanten of offertes ontvangen. Ik heb inmiddels opgezegd.

 

Ze belden me op een moment dat ik erg weinig tijd had en liet me toch verleiden om het verhaal aan te horen. Te laat gingen bij mij de alarmbellen af, maar met name op het moment dat ze melden het gesprek om te gaan nemen. Ik heb er verder niets meer mee gedaan en toch maar de nota betaald. Voor mij was dat de prijs die ik betaalde voor het niet op opletten. Ik wil het daar eigenlijk bij laten en mijn energie in positieve zaken steken, moet alleen nog van dat platform af.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een praktische tip voor al die administrateurs die naar opdrachten zoeken: op freelance.nl staan regelmatig opdrachten in jullie hoek. Inschrijven is gratis (de Pro-variant zorgt ervoor dat je een dag eerder kunt reageren). Er is van alles mis met die site, maar niet dat ze je laten betalen en dan 0 offerteaanvragen opleveren.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb recentelijk een factuur ontvangen van Streya i.v.m. verlenging van mijn abonnement.

naar aanleiding daarvan heb ik een aangetekende brief gestuurd dat ik de overeenkomst niet heb verlengd en dat er nooit enige lead is aangeleverd.

Hierop is geen reactie gekomen.

Vandaag een mail gehad met betalingsherinnering.

En dreiging dat vordering wordt overgedragen aan Bos advocaten indien ik niet betaal.

Ik ga nu gelijk brief schrijven en aan Streya en aan Bos

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb recentelijk een factuur ontvangen van Streya i.v.m. verlenging van mijn abonnement.

 

Ik ben bang dat je dan toch wat minder sterk staat dan degenen die beweren nooit een overeenkomst te zijn aangegaan. Het is namelijk heel normaal dat zakelijke abonnementen stilzwijgend verlengd worden tenzij je zelf opzegt (meestal moet dat 2 maanden van tevoren ofzo).

 

Particulieren kunnen in dat geval maandelijks opzeggen, maar ondernemers helaas niet.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben DGA van een holding en heb daaronder een werkmaatschappij.

Was dat voor de holding of de werkmaatschappij?

 

BOS Incasso heeft net tientallen aanmaningen gestuurd naar alle ondernemers die sinds afgelopen najaar nog niet betaald hebben en de deurwaarders van LAVG zijn druk met het afhandelen van zo'n veertig rechtszaken deze weken, dus je bent nog even niet aan de beurt. Dat komt later wel.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Is er al gekeken of Bos Incasso iets kan worden verweten? Als je dit topic leest of deze klachten dan vraag ik me af of een van de regels die aan Incasso Bureaus worden gesteld die een keurmerk hebben wordt voldaan:

 

Waarom een Incasso Keurmerk?

Voor opdrachtgevers betekent het Incasso Keurmerk dat men de incasso activiteiten uitbesteed aan een betrouwbare partner waaraan hoge eisen worden gesteld op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Incasseren.

 

Nu hebben ze in principe niets te maken met de vraag of de vordering terecht is, maar meewerken aan iets wat sommige mensen kwalificeren als acquisitie fraude lijkt mij persoonlijk niet maatschappelijk verantwoord, zeker als het om grote aantallen benadeelde kleine ondernemers gaat waarvan veel die ook als kwetsbaar (starter/Nl taal beperkt) gezien kunnen worden.

 

Link naar reactie
  • 0
Een klacht indienen

 

Een belangrijk onderdeel in het Incasso Keurmerk van de NVI is de klachtenprocedure. Deze procedure ziet toe op geschillen die zijn ontstaan tussen een NVI-incassobureau en een debiteur of tussen een NVI-incassobureau en diens opdrachtgever. Let op! U kunt niet tegen elk willekeurig incassobureau een klacht indienen bij de NVI, het moet gaan om een van onze leden.

 

Uit de veelgestelde vragen op deze site:

Het incassobureau wil mij geen inzage geven in de stukken die zij hebben, dit zijn ze toch verplicht?

Indien u vraagt om inzage in de onderliggende stukken die de vordering staven, dienen deze aan u te worden verstrekt.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zelfde vraag bij LAVG Deurwaarders. Die dagvaarden binnen enkele weken bijna veertig ondernemers waarvan je bij zeker de helft mag afvragen of ze de Nederlandse taal voldoende beheersen en de complexiteit van het overeenkomstenrecht snappen.

 

Me dunkt dat als van één opdrachtgever uit het toch al dubieuze wereldje van online gidsen (cold calling) in één keer zoveel dagvaardingen de deur uit gaan, waartegen door vrijwel alle gedupeerden hevig geprotesteerd wordt, dat dan een deurwaarder ook een zorgplicht heeft.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

In de eerste week van juni kon Streya terugblikken op een redelijke maand mei met 7436 offerte-aanvragen. In de tweede week was er een opleving. Toen telde de realtime teller met terugwerkende kracht maar liefst 14058 offerte-aanvragen in mei. Het teleurstellende nieuws in de derde week van juni: het aantal aanvragen van de afgelopen maand is teruggevallen naar 6989.

 

Zie de drie gecombineerde screenshots. Voortschrijdende domheid.

Tellers_201806.thumb.jpg.3b6a62b44ffab8b03cb2a4c751a5a3ce.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Volgens artikel 194 van Boek 6 van het Burgelijk Wetboek.

 

1.

Hij die omtrent goederen of diensten die door hem of degene ten behoeve van wie hij handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf worden aangeboden, een mededeling openbaar maakt of laat openbaar maken, handelt onrechtmatig jegens een ander die handelt in de uitoefening van zijn bedrijf, indien deze mededeling in een of meer opzichten misleidend is, zoals ten aanzien van:

a.

de aard, samenstelling, hoeveelheid, hoedanigheid, eigenschappen of gebruiksmogelijkheden;

b.

de herkomst, de wijze op [lees: of ] het tijdstip van vervaardigen;

c.

de omvang van de voorraad;

d.

de prijs of de wijze van berekenen daarvan;

e.

de aanleiding of het doel van de aanbieding;

f.

de toegekende onderscheidingen, getuigschriften of andere door derden uitgebrachte beoordelingen of gedane verklaringen, of de gebezigde wetenschappelijke of vaktermen, technische bevindingen of statistische gegevens;

g.

de voorwaarden, waaronder goederen worden geleverd of diensten worden verricht of de betaling plaatsvindt;

h.

de omvang, inhoud of tijdsduur van de garantie;

i.

de identiteit, hoedanigheden, bekwaamheid of bevoegdheid en degene door wie, onder wiens leiding of toezicht of met wiens medewerking de goederen zijn of worden vervaardigd of aangeboden of de diensten worden verricht.

2.

Een mededeling, openbaar of specifiek gericht op een ander, is in ieder geval misleidend indien sprake is van een misleidende omissie, waarbij essentiële informatie welke hij die handelt in de uitoefening van een beroep, bedrijf of organisatie, nodig heeft om een geïnformeerd besluit over een transactie te nemen, wordt weggelaten, waardoor hij die handelt in de uitoefening van een beroep, bedrijf of organisatie, een besluit over een overeenkomst neemt of kan nemen, dat hij anders niet had genomen.

3.

Van een misleidende omissie is eveneens sprake indien essentiële informatie als bedoeld in lid 2 verborgen wordt gehouden of op onduidelijke, onbegrijpelijke, dubbelzinnige wijze dan wel laat verstrekt of gepresenteerd wordt, of het commerciële oogmerk, indien dit niet reeds duidelijk uit de context blijkt, niet laat blijken, waardoor hij die handelt in de uitoefening van een beroep, bedrijf of organisatie, een besluit over een overeenkomst neemt of kan nemen, dat hij anders niet had genomen.

4.

Bij de beoordeling of sprake is van een misleidende omissie als bedoeld in lid 2 en 3, zijn artikel 193d, lid 4, en artikel 193e, onderdelen a tot en met d, van overeenkomstige toepassing.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste Scorpio1959,

Ik ga nu gelijk brief schrijven en aan Streya en aan Bos

Wat heb je precies afgesproken met Streya of wat is jou vorig jaar voorgehouden?

 

Ga je Streya een ingebrekestelling sturen en Bos melden dat je de (nieuwe) vordering betwist? Is er bijvoorbeeld sprake van wanprestatie? Of sprake van eerdere correspondentie?

 

Het is wel eens goed om een ervaringsexpert te horen die kennelijk al een jaar een relatie heeft met Streya. Wat heeft dat gekost? En heeft dat concreet iets opgeleverd? Of waar is het contract meetbaar? Dat is namelijk anno 2018 behoorlijk gangbaar als je online zaken doet in leadgeneratie.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit mij graag aan bij de streya- resistance.

 

Kreeg opeens weer een brief na maandenlang zwijgen van streya.

Geen antwoorden krijg je, maar elke keer weer een nieuwe betalingsherinnering. Nu dus in handen van BOS incasso.

 

ik heb nog 5 dagen voordat het bedrag verhoogd wordt, dit is echt een frusterende spanningsveld.

 

Wat kan ik praktisch nu het beste doen?

Wellicht kunnen we ook kijken of we dit melden bij https://opgelicht.avrotros.nl/?

(onder leiding van TwaBla?)

 

Link naar reactie
  • 0

Kijken we nou naar medewerkers van Streya, dan zijn er al twee die tegelijk bij een andere uitgeverij lijken te werken die hier op dit forum in verband is gebracht met dubieuze online gidsen: Mediatrend uit Alkmaar. Zowel telefonische verkoopster JS als LvRK van de debiteuren-adminstratie noemen beide bedrijven als werkgever.

 

Precies... die zelfde lui van van Mediatrend (of Bedrijfsadreswijzer, waar ze zich ook voor uitgeven) tis allemaal 1 pot nat.

 

Ze probeerde mijn bedrijf (een aannemersbedrijfje) op hun website "bouwenverbouw.nl" te zetten. Eerst brachten ze het telefonisch zo dat het zo leek dat het een soort boekwerkje was, wat gratis verspreid werd. Maar toen ik daar ff op doorvroeg, was het ineens een internetpagina die enorm populair was volgens hun. Dus ik eerst kijken en ziet er idd grafisch goed uit alleen volgens mij kijkt echt niemand daarop als die op internet zoekt (je gebruikt dan toch automatisch de bekende sites en heb nog nooit een advertentie van die gasten gezien). Dus werd kwartiertje later alweer opgebeld (ik had gezegd dat ik zelf zou terugbellen als ik interesse zou hebben), maar bleef vriendelijk en vertelde dat ik geen belangstelling had. Nou wat denk je, meteen ging het bod van 210 euro per jaar naar 100 per jaar en moest het echt doen anders zou ik heel veel klanten mislopen...nou niet dus..heb vriendelijk bedankt en resoluut de hoorn erop gelegd.

 

Zulke bedrijven zouden ze moeten aanpakken. Weet iemand hoe?

 

Mediatrend daagde in 2006 een wanbetaler voor de rechter en kreeg daar te maken met een advocaat die fel terugbeet.

 

De vordering van Bedrijfsadreswijzer moet daarom worden afgewezen, met veroordeling van Bedrijfsadreswijzer in de proceskosten.

 

Ik ben het verder met BinnenHuisCenter eens dat er aanleiding bestaat om de aan BinnenHuisCenter toe te wijzen proceskosten op een hoger bedrag vast te stellen dan in zaken als deze gebruikelijk.

 

Bedrijfsadreswijzer had kunnen en moeten begrijpen dat het hoogst onwaarschijnlijk was dat haar vordering, indien weersproken, zou worden toegewezen. Dat zij deze toch aanhangig heeft gemaakt kan alleen daaruit worden verklaard, dat zij erop heeft gegokt dat geen verweer zou worden gevoerd, althans dat BinnenHuisCenter geen professionele rechtshulp zou inroepen om juridisch relevant verweer te voeren. Ook na kennisneming van de conclusie van antwoord had Bedrijfsadreswijzer er nog voor kunnen kiezen te stoppen met deze heilloze procedure, hetgeen zij heeft nagelaten. Daardoor heeft zij BinnenHuisCenter onnodig en verwijtbaar op hoge kosten gejaagd waarvan het onredelijk is om deze, zoals in civiele procedures gebruikelijk, voor (een aanmerkelijk deel voor) rekening van BinnenHuisCenter te laten.

 

Ik zal het salaris van de gemachtigde van BinnenHuisCenter daarom begroten op € 1.015,--.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.