• 0

Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?

Aanbevolen berichten

  • 0

Gewoon even rustig afwachten op jouw of jullie advocaat...

 

...waarbij ik de details van jullie zaak even niet ken of teruggelezen heb voorzover hier bekend.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Nou dat is nou juist het probleem of nou ja probleem is een groot woord.

 

Onze advocaat heeft een verweer brief gemaakt voor ons en adviseert mee maar gaat niet optreden namens ons in de rechtzaak. Het verweer gaan wij zelf doen om de kosten te drukken.

Link naar reactie
  • 0

Relax, dan meld je jouw verhinderdata, toch? Of wacht de komende dagen even op professioneel juridisch advies alhier, want die tijd heb je gewoon. Laat je niet (mis)leiden door onverwachte acties van Streya en DAS Incasso in deze en laat je al helemaal niet bij verstek veroordelen, want dat is in deze m.i. een manco van ons rechtssysteem.

 

Ik dacht overigens dat Streya jullie gedaagd heeft...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Relax, dan meld je jouw verhinderdata, toch? Of wacht de komende dagen even op professioneel juridisch advies alhier, want die tijd heb je gewoon. Laat je niet (mis)leiden door acties van Streya en DAS Incasso in deze en laat je al helemaal niet bij verstek veroordelen, want dat is in deze m.i. een manco van ons rechtssysteem.

 

Ik dacht overigens dat Streya jullie gedaagd heeft...

 

Groet,

 

Highio

 

 

Klopt ook, zeg ik het verkeerd ergens?

Link naar reactie
  • 0

Nee hoor, maar dan heb je toch zeker geen haast zolang je nog niet betaald hebt of daartoe veroordeeld bent?

 

Het zou mij niet verbazen als deze onderneming en kennelijke volmacht-samenwerking onder de buitengewone proceskosten bezwijkt. Zoveel wordt er namelijk in basis niet gepresteerd.

 

Ik zou van afstand bezien bij voorbaat lekker niks betalen aan deze combinatie.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zojuist door onze advocaat (bekend bij Twabla) gebeld. Hij was benaderd door een medewerker van Das rechtsbijstand, Das heeft nu de volmacht om te handelen in de zaken Streya v.s ondernemer. Voorgesteld wordt door Das om af te zien van een rechtsgang na betaling van de oorspronkelijke kosten, in ons geval €465,- en daarmee is de kous af.

Yep, ik weet.

 

Maar het is niet verstandig teveel details op een open forum te bespreken.

 

Je ziet nu dat alle lijntjes toch samenkomen bij DAS (daar zit een zogenaamde dossier-groep, dat is een andere afdeling dan rechtsbijstand) van waaruit BOS Incasso en LAVG aangestuurd lijken te worden. Dit aanbod gaat vergezeld van een verwijzing naar een zaak waarin Streya op basis van haar eigen geluidsopnamen gelijk kreeg (en een andere zaak waar gesetteld is).

 

Verrek zei-de-rechter toen: die ondernemer heeft inderdaad JA gezegd. Het aanbod van Streya is aanvaard.

 

Er komen nu echter geleidelijk ook zaken aan de beurt waarin aangetoond wordt wat het werkelijke aanbod van Streya was. Niet alleen een profiel in een online gids - het zogenaamde offerteplatform. Streya belooft garandeert opdrachten aan de ondernemer. Het aantal verschilt van geval tot geval. Streya beweert te putten uit een constante stroom aanvragen: duizenden per maand.

 

Die beweringen en beloften zijn echter niet op de standaard geluidsopnamen te horen, daarvoor is het bevestigingsgesprek listig geconstrueerd. Maar er komen nu andere geluidsopnamen en tientallen verklaringen naar boven.

 

Het aanbod van Streya is een schoolvoorbeeld van misleiding, want er worden niet of nauwelijks offertes verwerkt door Streya. Het niet toevoegen van de gemaakte beloften in de geluidsopname is een misleidende omissie. Daar is DAS maanden geleden al over geïnformeerd.

 

Merk op: de offerteteller (totaal aantal offertes van voorgaande maand) is niet langer te zien op de site van Streya.

 

 

Procederen is wel duur. De verliezer draait op voor de kosten van de winnaar. Maar de gedagvaarde kan op zijn beurt ook eisen stellen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat geruststellend dat ze niet alleen een kosteloze verlenging bieden als de beloofde offertes niet binnen komen (volgens hun eigen algemene voorwaarden) maar ook nog een niet goed geld terug garantie bieden. Als ze niet fraudeerden, zouden ze best een redelijk bedrijf zijn. Grappig is ook hun vacaturetekst die geldig is van september 2017 tot september 2018 voor commercieel verkoper binnendienst ('Omdat Streya Nederland BV zich ontzettend snel ontwikkelt zoeken wij op korte termijn nieuwe Telefonische Verkoper/Verkoopsters'). Vereiste vaardigheid is:'Een doorzetter die gaat voor dat ene "ja" zelfs als je 9 keer bot hebt gevangen.' Uiteraard is er voorzien in een aantrekkelijke bonus. Je bent ook ' een creatieveling die goed kan improviseren.' Mooie eufemistische omschrijving van klanten voorliegen, net zo lang tot ze ' ja' zeggen. Gelukkig heeft Streya holding behalve Streya Nederland, ook het bedrijf Jobscorner B.V. in handen, die binnen 4 weken je vacatures vult, zegt Dario op LinkedIn (die we al kennen als een van de creatievelingen van Streya).

Link naar reactie
  • 0

Wat geruststellend dat ze niet alleen een kosteloze verlenging bieden als de beloofde offertes niet binnen komen (volgens hun eigen algemene voorwaarden)...

Dan moet de contractant wel bewijzen dat zijn klanten niet via Streya zijn binnengekomen...

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Streya is een gebakken lucht-fabriek. Het offerte-platform verwerkt namelijk amper offertes.

 

De offerte-tellers die lang op de webpagina's van Streya.nl maandelijks duizenden aanvragen toonden, zijn niet gebaseerd op enige realiteit. De voorbeelden van offertes (met omschrijving en locatie-aanduiding) zijn fantasie-opdrachten. De positieve reviews (op Facebook en elders) zijn nep. Het is een listige constructie van knip- en plakwerk van Streya cs om de indruk te wekken dat het een reële dienst is.

 

Aan de telefoon wordt dat verdichtwerkje op startende ondernemers toegespitst. De verkoper beweert dat er opdrachten in het werkveld en de directe omgeving van de ondernemer beschikbaar zijn en geeft aan dat inschrijving noodzakelijk is om voor offerte-aanvragen in aanmerking te komen. De verkoper garandeert zelfs een X aantal offerte-aanvragen per jaar. Kruijenaar babbeltruc. Dan wordt de deal afgerond met een geluidsopname waarmee Streya de betalingsbereidheid van de ondernemer vastlegt, maar niet zijn eigen beweringen, beloften en garanties.

 

En op basis van die opnames worden nu honderden ondernemers verplicht te betalen. Een aantal is zelfs al beland in de stilzwijgende verlenging. En nieuwkomers worden onthaald op een tarief van 250 euro per maand.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

In het geval dat de rechter de zaak gelijk steld aan ons gedupeerden,

 

is de kans dan niet groot dat de rechter onderneming Streya gaat ontbinden? of ben ik weer te idealistisch?

 

Ik probeer vooral te denken aan het voorkomen van toekomstige slachtoffer..

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Wat wel kan...

 

De rechter krijgt daarnaast de mogelijkheid de partij die de misleidende mededeling heeft gedaan te verbieden om voortaan dergelijke mededelingen te doen, en de acquisitiefraudeur te veroordelen tot rectificatie. Daartoe is artikel 6:196 van het BW aangepast.

 

En toch ook...

 

De wet regelt voorts dat acquisitiefraude ook strafrechtelijk kan worden aangepakt. In het Tweede Boek van het Wetboek van Strafrecht wordt onder Titel XXV inzake bedrog een nieuw artikel ingevoegd dat acquisitiefraude strafbaar stelt. Bij amendement is daaraan toegevoegd dat acquisitiefraude bovendien een delict is waarvoor voorlopige hechtenis kan worden toegepast.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik moet zeggen dat de berichten hier over Streya wel erg overdreven zijn..ten eerste geef je zelf aan dat je akkoord gaat...vervolgens lezen mensen negatieve berichten via google over streya en willen ze zo snel mogelijk van het contract af. Ik zal eerlijk zeggen dat ik ook van het contract af wou maar bij mij was het voornamelijk dat ik het voor een startende zzp'er toch iets te duur vond. Ik belde na een paar dagen dat ik van het contract af wou en een vriendelijke medewerker vertelde me het hele verhaal van Streya en hoe erg zij last hebben van de negatieve berichten van Streya die vaak ook nniet waar zijn. Ik kan niet spreken voor andere hoe hun ervaring was met Streya maar een medewerker vertelde mij dat ik binnen mijn bedenktijd zat en mij gewoon kon beroepen op mijn herroepingsrecht. De dag daarna ontving ik netjes een mail met de bevestiging. Mvg Rafik

Link naar reactie
  • 0

Hoi Rafik,

 

Je zegt dat je de berichten hier erg overdreven vindt, maar je geeft tegelijkertijd zelf al precies aan waar het fout gaat.

 

Je zegt dat de mensen zelf akkoord gaan met het aanbod van Streya. Voor zo ver dat inderdaad het geval is, heb jij dat zelf ook gedaan. Jij wist toen ook de prijs al. Toch wilde jij er bij nader inzien vanaf, want je vond het nadat je akkoord gegaan was opeens te duur.

 

Al die andere mensen die vonden het ook bij nader inzien te duur. Alleen waren al die andere mensen te laat met dat inzicht. Bovendien komt Streya haar beloftes structureel nooit na, zoals TwaBla elders in dit topic al aangetoond heeft.

 

Jij hebt blijkbaar het geluk dat je je heel snel bedacht hebt. De honderden andere klanten die er bij nader inzien vanaf willen die hebben dat geluk niet. Als je te laat bent dan geeft Streya haar kersverse klant een middelvinger en sleept ze doodleuk voor de rechter.

 

Ik begrijp jouw bericht daarom niet helemaal.

 

Kan je wellicht wat toelichting geven over jouw motivatie om helemaal een account aan te maken op dit forum om jouw verder vrij oppervlakkige ervaring met een bedrijf te delen? Was het bericht wellicht een deel van de deal om onder jouw akkoord met Streya uit te komen?

 

Ten overvloede wijs ik je er graag op dat je in het laatste geval bij dit soort berichten je verplicht bent om dat er bij te vermelden, aldus de ACM.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik moet zeggen dat de berichten hier over Streya wel erg overdreven zijn..ten eerste geef je zelf aan dat je akkoord gaat...vervolgens lezen mensen negatieve berichten via google over streya en willen ze zo snel mogelijk van het contract af. Ik zal eerlijk zeggen dat ik ook van het contract af wou maar bij mij was het voornamelijk dat ik het voor een startende zzp'er toch iets te duur vond. Ik belde na een paar dagen dat ik van het contract af wou en een vriendelijke medewerker vertelde me het hele verhaal van Streya en hoe erg zij last hebben van de negatieve berichten van Streya die vaak ook nniet waar zijn. Ik kan niet spreken voor andere hoe hun ervaring was met Streya maar een medewerker vertelde mij dat ik binnen mijn bedenktijd zat en mij gewoon kon beroepen op mijn herroepingsrecht. De dag daarna ontving ik netjes een mail met de bevestiging. Mvg Rafik

 

 

Ik sta echt perplex van deze reactie...

Dan heb je mijn verhaal niet gelezen, dat ik gelijk dezelfde dag ( en de dagen erna) nog aan de lijn hing om het contract proberen te ontbinden.

 

Daarna werd je wijsgemaakt dat je een aangetekende brief moest versturen, wat ik gedaan heb, waarna vervolgens doodleuk men reageert dat je afstand hebt gedaan van je herroepingsrecht in de bandopname.

 

Dan beginnen de dreigbrieven waarin ik elke keer om verheldering vraag, die ik niet krijgt.

 

Vervolgens krijg je maandenlang geen reactie, om dan ook nog eens met de incassodienst te moeten worstelen.

 

En nu na weer contact, zegt men dat er emails naar mij verzonden "kwijt" geraakt zijn, en naarstig naar op zoek zijn..

 

En je gaat akkoord met een heel listig in elkaar gezette val met feiten die niet waar zijn en beloftes die niet waar gemaakt zijn.

 

 

Ik krijg er werkelijk waar een brok in mijn keel van deze zeer betwiste email...

 

Link naar reactie
  • 0

In het geval dat de rechter de zaak gelijk steld aan ons gedupeerden.

De rechter ziet geen gedupeerden (groep) maar één ondernemer versus een andere ondernemer.

 

 

Is het dan mogelijk (en verstandig), dat ik mijn vinger wijs naar een fraudeur en daartegen (zelf het initiatief) een rechtszaak begin, zodat men recht getrokken wordt?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan niet spreken voor andere hoe hun ervaring was met Streya maar een medewerker vertelde mij dat ik binnen mijn bedenktijd zat en mij gewoon kon beroepen op mijn herroepingsrecht. De dag daarna ontving ik netjes een mail met de bevestiging. Mvg Rafik

Gefeliciteerd Rafik.

 

Jij was blijkbaar niet per direct beschikbaar, want dat is de toverformule waarmee vrijwel alle ondernemers hun zeven dagen bedenktijd verliezen - in de ogen van Streya. Als Streya nu alsnog die zeven dagen respecteert, kan de incasso bij tientallen ondernemers gestaakt worden.

 

Het is best interessant om te zien wat er gebeurt nu de dossiers van Streya bij DAS onder de aandacht komen. Juristen van verzekeraars zijn wel goed in het inschatten van risico's. Hoe kan het dat één klein aanbiedertje van een online offerteplatform honderden incassoprocedures heeft lopen? Hoe zijn BOS Incasso en LAVG daarbij betrokken geraakt? Het geheel werd niet door DAS aangestuurd, maar daar worden ze nu wel wakker.

 

Ze waren eind vorig jaar al gewaarschuwd trouwens.

 

Ik heb ondertussen al een aantal keren contact gehad met DAS webcare na aanleiding van mensen die contact met mij opnamen omdat ze van DAS incasso brieven ontvingen, DAS heeft mij gevraagd deze mensen naar hun door te verwijzen, een van deze mensen kreeg een brief van Bos incasso, Bos incasso is een onderdeel van DAS.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Rafik, heeft Streya jou leads en omzet opgeleverd?

 

Zo ja, hoe zijn die door Streya aan jou gecommuniceerd?

 

En in welke branche ben jij actief? Of heb je jouw onderneming inmiddels gestaakt?

 

Goed dat je een tegengeluid laat horen, maar dan ben ik alsnog benieuwd of Streya iets voor jou gepresteerd heeft.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Rafik, heeft Streya jou leads en omzet opgeleverd?

 

rafik is één van de (of enige) gelukkige die er vanaf kon komen. Dus die zal sowieso geen leads gekregen hebben.

 

Ik belde na een paar dagen dat ik van het contract af wou en ...... De dag daarna ontving ik netjes een mail met de bevestiging.
Link naar reactie
  • 0

Ik belde na een paar dagen dat ik van het contract af wou en een vriendelijke medewerker vertelde me het hele verhaal van Streya en hoe erg zij last hebben van de negatieve berichten van Streya die vaak ook nniet waar zijn. Ik kan niet spreken voor andere hoe hun ervaring was met Streya maar een medewerker vertelde mij dat ik binnen mijn bedenktijd zat en mij gewoon kon beroepen op mijn herroepingsrecht. De dag daarna ontving ik netjes een mail met de bevestiging. Mvg Rafik

 

Ik vind je reactie vrij respectloos naar de vele tientallen (en waarschijnlijk nog veel meer) ondernemers toe, die rapporteren dat zij zeer ontevreden zijn over Streya en vinden dat er sprake is van fraude. Ze geven stuk voor stuk aan in de war gebracht te zijn tijdens het gladde telefoongesprek waarin hen allemaal opdrachten (die soms 'klaar' staan om doorgestuurd te worden) worden voorgespiegeld en waar ze vervolgens nooit meer iets van horen. Als de 'vriendelijke medewerker' zich zo'n zorgen maakt over de negatieve berichten, moet zijn/haar bedrijf ervoor zorgen dat die ook echt niet meer actueel zijn. Dan verdwijnen ze vanzelf. Ook zou deze persoon wellicht iets kunnen doen aan het feit dat veel medewerkers, volgens gedupeerde ondernemers, helemaal niet zo vriendelijk zijn of meestal volledig onbereikbaar zijn. Nu is er overweldigend bewijs dat er iets heel erg mis is met deze organisatie. Dat jij die ene persoon onder velen bent die geluk heeft gehad (wellicht inderdaad in ruil voor goede berichtgeving), wil niet zeggen dat je daarom te maken hebt gehad met een bonafide bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

ik lees al een week of 2 mee in dit topic engels ben ik ook een gedupeerde,

de verhalen zoals jullie zo omschrijven herken ik gelijk.

Ik ben begin april dit jaar voor mezelf gestart als zzper in de dakdekkers branche en na een week of 2 werd ik benaderd door Streya.

uiteraard akkoord gegaan maar na het inloggen om mijn bedrijfsprofiel te bewerken vielen mij een aantal dingen op daaraan, zoals de nederlandse hoofdtekst met daaronder engelse subtekst, ook foto's van mijn werk/projecten kreeg ik niet eens ge-uploaded, ineens dacht ik aan een nep website die je wel vaker tegen komt waar spelfouten instaan tot en met.

daarnaast heb ik zelfs nog achter mijn login gegevens aan moeten bellen waar of dat ze bleven want ik wilde snel aan de slag gaan ermee.

ze waren het 'vergeten' door te sturen........ dus na 4 dagen was ik pas voor het eerst online.

 

Nu inmiddels ook de 2e brief en mail ontvangen van Bos incasso,

het mooie aan de dreig brief die Streya stuurde is dat ze vermelden dat als ik niet zal betalen ze het uit handen geven aan Bos incasso te utrecht.....

uiteraard heb ik op google gezocht naar Bos incasso Utrecht, maar daar zitten ze totaal niet.

uit eindelijk toch wel een 'officiele' brief van Bos incasso gekregen maar niet uit utrecht in ieder geval.

 

Bijzonder is ook dat in de eerste brief van Bos incasso een bedrag van 541,85 word vermeld ( incl de 69,88 incassokosten )

en in de 2e brief word gesproken over 542,87 zonder enige vermelding van een verhoging.

Waar de verhoging van 1,02 ineens vandaan komt is mijn ook een raadsel, wel word er nadrukkelijk aangegeven Voorkom hogere kosten !

Beide brieven worden ook ondertekend door een verschillend persoon.

 

Afgelopen vrijdag heb ik Bos incasso gebeld met de mededeling dat ik niet ga betalen, ik moest dit per mail doorgeven zodat ze in overleg konden gaan met de opdracht gever Streya.....

 

Eigenlijk ben ik wel geïnteresseerd in welke advocaat ik in handen kan nemen voor deze zaak.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.