• 0

Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?

Aanbevolen berichten

  • 0

Vernietiging van een overeenkomst kan:

 

1. als er bedrog in het spel was, of

2. als de overeenkomst is gesloten onder bedreiging, of

3. er misbruik van omstandigheden is gemaakt

4. of wanneer er sprake was van dwaling waardoor één of beide partijen van de verkeerde veronderstellingen uitging(-en).

 

O.a dwaling lijkt mij wel een optie. Immers, even simpel uitgelegd: als men meer/beter was geïnformeerd, zou men de overeenkomst met Streya niet zijn aangegaan.

 

Bedrog e.d. kan wellicht ook, maar daar gelden nog zwaardere eisen voor.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Heb eens even gekeken hoe het in de praktijk zit met de groepsactie. Er is veel geregeld, ook Europees, maar dan gaat het volgens mij om acties van consumenten die zich dan verenigen in een vereniging of stichting.

In de gevallen in deze draad is er sprake van ondernemers onderling en zijn de contracten niet hetzelfde en zijn gedurende de tijd de algemene voorwaarden aangepast alsmede de site van Streya.

 

Als niet jurist lijkt het mij dan beter om de tegenactie in de vorm van een zogenaamd proefproces te doen. Eén sterke uitspraak krijgen waar andere ondernemers aan kunnen refereren. Dit hoeft niet erg duur te zijn volgens mij. En nog goedkoper: Is er geen benadeelde ondernemer te vinden die een verzekering heeft of is aangesloten bij de FNV?

 

Link naar reactie
  • 0

Beste allemaal,

 

Mij is hetzelfde gebeurd als velen anderen. Na het belletje van streya meteen actie ondernomen om van ze af te komen. Aangetekende brief teruggestuurd gekregen omdat ik hem naar "het verkeerde postadres stuurde" (terwijl mevrouw van PostNl zei dat het goed was). Vervolgens een belletje van Bosincasso en brieven dat Streya geld wil. In mijn allereerste mail naar Streya en in de aangetekende brief aangegeven dat ik in geen geval over ga tot betaling en dat eventuele incasso niet betaalt gaat worden. Nu een jaar later komt DAS er achteraan. Erg naar als je jong bent (19) en dit vanuit de studie een opdracht was.

 

Gelukkig had mijn vader een telefoonnummer gekregen waar contact mee is gelegd en waarbij gezegd werd dat je nooit moet betalen.

 

Hopelijk kunnen we allemaal iets doen tegen dit bedrijf.

 

Voor alle andere gedupeerde, veel sterkte en houd je taai.

Groeten

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig had mijn vader een telefoonnummer gekregen waar contact mee is gelegd en waarbij gezegd werd dat je nooit moet betalen.

Wiens nummer was dat?

 

Je bent in het najaar van 2017 benaderd door Streya of MijnDienstverlener? Wat werd er in het voorafgaande gesprek gezegd en beloofd? Was jij ook 'per direct' beschikbaar en heb je afgezien van je opzegtermijn? Kreeg je meteen een bevestiging per mail? Gevolgd door een sms? Kreeg je een nota of was de herinnering het eerste briefcontact?

 

Naar welk adres heb je de aangetekende brief gestuurd? Is die terug gekomen met stempels en stickers? Goed bewaren en niet openmaken....

 

Heb je een geluidsopname gekregen? Altijd opvragen, want daar maken we een verzameling van. Kan je horen wie de verkoper is en wie de registrator, en welke codes ze onderling gebruiken.

 

Hoezo komt DAS er nu achteraan? Heb je niet meer te maken met BOS Incasso of LAVG Deurwaarders?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wellicht het nummer van de acquisitie fraudehelpdesk.nl? 088-7867372 ?

Dat is mogelijk, maar Fraudehelpdesk helpt niet met correspondentie, Fraudehelpdesk doet niks tegen de deurwaarder, Fraudehelpdesk staat niet naast ondernemers in de rechtbank en Fraudehelpdesk helpt niet met de extra kosten die je dan moet betalen. Fraudehelpdesk is nu nog aan het vergaderen of het verkopen van onbestaande offerte-aanvragen uberhaupt wel acquisitiefraude is.

 

Iemand zou een Stichting Eerlijk Zakendoen moeten oprichten.

 

Wat directeur Arjan Gout van de Stichting Eerlijk Zaken Doen (EZD) betreft, hebben deze kwalijke praktijken (“Het is soms bijna georganiseerde misdaad”) hun langste tijd gehad. “Wij willen de malafide advertentieverkoop en -acquisitie zo onaantrekkelijk maken dat het grootste deel over drie tot vijf jaar is uitgebannen”, zegt Gout zelfverzekerd.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Iemand zou een Stichting Eerlijk Zakendoen moeten oprichten.

 

Wat directeur Arjan Gout van de Stichting Eerlijk Zaken Doen (EZD) betreft, hebben deze kwalijke praktijken (“Het is soms bijna georganiseerde misdaad”) hun langste tijd gehad. “Wij willen de malafide advertentieverkoop en -acquisitie zo onaantrekkelijk maken dat het grootste deel over drie tot vijf jaar is uitgebannen”, zegt Gout zelfverzekerd.

Lang geleden dat ik zo'n oud internetbericht zag, het dateert namelijk uit 1995. In 2002 is EZD failliet gegaan.

Maar wat let je @TwaBla om een dergelijke stichting op te richten?

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Streya laat nu reviews verwijderen van Trustpilot. Dat is waarschijnlijk een tijdelijk fenomeen.

Inmiddels zijn de reviews op Trustpilot niet meer in quarantaine. Of er reviews weggehaald zijn, kan ik niet zien. De fan-reviews uit de begintijd staan er nog.

 

Iemand heeft kritiek verpakt in een positieve recensie. Trustpilot doet helaas niet aan ironie. 8)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Hier nog een slachtoffer van Streya/Mijndienstverlener.

Tijdens werkzaamheden werd ik gebeld door een zekere Rene. Op het moment dat ik hem aan de lijn kreeg had ik niet direct in de gaten dat het om telemarketing ging.

 

Rene was namelijk op de hoogte van hele specifieke vaktermen waardoor ik in eerste instantie dacht dat het om een potentiële opdrachtgever ging die een vakman zocht. Uiteindelijk bleek dat er bij Rene heel veel offerte aanvragen binnen uit mijn regio kwamen en hij daarom opzoek was naar 1 bedrijf om mee samen te werken in de regio. Hij vroeg mij of ik de komende periode fulltime beschikbaar kon zijn, zoveel werk was er.

 

10 dagen daarvoor had ik mijzelf ingeschreven bij de kamer van koophandel en nu kreeg ik een aanbod van iemand die, zo leek het, erg bekend was met mijn branche. Werk dat ik op dat moment goed kon gebruiken.

 

Ik vroeg hem alles op de mail te zetten zodat ik het thuis rustig na kon kijken en er dan een beslissing over zou maken. Volgens Rene moest ik begrijpen dat hij daar niet op kon wachten en dan de volgende uit de buurt zou bellen. Er kwamen immers zou veel offertes binnen uit mijn regio.

Vervolgens zei hij: 'Weet je wat, normaliter hebben we een bedenktermijn van 7 dagen, zie je daar van af dan stuur ik je vandaag al direct een offerte!'

Dat leek mij een redelijk aanbod. Het bedrag dat ik moest betalen zou 385 ex. Btw zijn voor 1 jaar. met 1 goede offerte zou ik dat bedrag alweer eruit hebben, dacht ik.

 

Uiteindelijk doorverbonden naar een mevrouw die het verder af zou handelen. Hier werd dus de beroemde gespreksopname gemaakt. IK heb dit gesprek inmiddels ook in bezit en teruggeluisterd. Het aanbod van de offerte die ik volgens Rene direct zou ontvangen wordt hierin ook genoemd. Het enige verschil is dat mevrouw zei dat ik in de mogelijkheid gesteld zou worden om vandaag al een offerte te ontvangen.

Dus een stuk genuanceerder dan wat de man in het eerder gesprek zei. Daar is natuurlijk geen opname van.

 

Het gebeurd allemaal zo snel en dat terwijl je aan het werk bent, waardoor het de kleine details zijn die je in het opname gesprek nekken.

Ik heb direct na het lezen van de voorwaarden (later pas toegestuurd gekregen) en het niet ontvangen van een offerte die dag, geprobeerd op te zeggen op alle mogelijke manieren. Zonder resultaat dus.

Uiteindelijk maar eens gaan googlen en toen kwam ik heel veel ondernemers tegen die in een soortgelijke val zijn gelopen.

 

Het is echt bewust richten op net gestarte ondernemers die nog een blue zijn en heel graag aan het werk willen.

 

Link naar reactie
  • 0
Hier nog een slachtoffer van Streya/Mijndienstverlener.
Inderdaad: de koude acquisitie en de koude incasso werkt nog volop, al horen we de laatste maanden niets meer over nieuwe dagvaardingen.

 

DAS stuurt kopietjes van vonnissen naar ondernemers die niet willen schikken, dus het lijkt me terecht dat we elkaar ook op de hoogte houden van ontwikkelingen in lopende rechtszaken. Eerst een paar losse opmerkingen uit het repertoire van Streya.

 

Over de Facebook-pagina van Streya: Die is verwijderd in verband met de vele dreigementen van onder andere leden van het forum van Higherlevel...

 

Over garanties: Werknemers van Streya hebben de instructie gekregen in beginsel geen garanties te geven. Zij kunnen eventueel, indien aanwezig op basis van kleinschalig marktonderzoek (via internet) een inschatting geven, maar een garantie geeft men enkel indien zij concrete aanwijzingen heeft om deze garantie te kunnen geven.

 

Over de Niet Goed Geld Terug Garantie: Is nimmer gestart. Slechts is het tabblad binnen de website aangemaakt. De invulling heeft nooit plaatsgehad en hier is ook niet mee geadverteerd.

 

En over de teller waar een jaar lang screenshots van zijn gemaakt: Wat betreft de teller op Streya.nl, die daar overigens maar zeer kort is vermeld, wenst Streya nog op te merken dat de teller inderdaad had moeten laten zien hoeveel aanvragen er worden gedaan. De teller liet echter het aantal paginabezoeken zien.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Ondertussen is de werkwijze van MijnDienstverlener vernieuwd. Zag je vroeger alle contactgevens van alle dienstverleners (telefoonnummer, mailadres, website); nu zie je die niet meer. Moet je als mogelijke offerte-aanvrager eerst inloggen. En dat kan alleen als je een account aanmaakt. Bijvoorbeeld hier, of was het nou hier?

 

Het oude Hoe Het Werkt lijkt niet meer van toepassing.

 

Die werkwijze is van belang, want de advocaten van Streya leggen aan de rechtbank uit hoe MijnDienstverlener werkt op basis van de oude site. Dat het vooral een gids is die bijdraagt aan de vindbaarheid van dienstverleners.

 

Zoek eens naar een interieurverzorger...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Die werkwijze is van belang, want de advocaten van Streya leggen aan de rechtbank uit hoe MijnDienstverlener werkt op basis van de oude site.

Sinds wanneer wordt die nieuwe werkwijze gehanteerd?

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

 

Sinds enkele weken, schat ik.

 

Het betoog van Streya is nou ineens dat ze niet zozeer bemiddelen in offertes (het merendeel komt tot stand in direct contact tussen opdrachtgever en dienstverlener) maar dat ze de online vindbaarheid van dienstverleners verbeteren met profielen en de algoritmes daarachter. De garanties waarvan sprake is in het telefoongesprek worden alleen in bijzondere gevallen gegeven.

 

Door plaatsing op het platform zal de presentatie worden geïndexeerd door verschillende zoekmachines, daaronder Google, waardoor de vindbaarheid van het bedrijf op internet wordt vergroot. Dit wordt bereikt door verschillende algoritmes achter het platform. Ook wordt het emailadres van de ondernemer gekoppeld aan een persoonlijk offertesysteem. Bezoekers kunnen op die manier direct een offerteaanvraag bij de ondernemer indienen.

 

Bij deze uitleg ligt de focus op de betere vindbaarheid van de ondernemer en niet bijvoorbeeld de hoeveelheid offertes die er uberhaupt via de diensten van Streya worden aangevraagd. Streya heeft ook geen inzicht in de hoeveelheid offertes die via haar diensten worden aangevraagd. Dit wordt door de website niet 'bijgehouden' en ook houdt Streya geen eigen telling bij. De offerteaanvragen worden in beginsel ook niet door Streya bewaard, tenzij deze offerteaanvragen voor commerciële doeleinden (plaatsing op website) mogen worden gebruikt.

 

Google heeft blijkbaar een inlog-code. ::)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

En over de teller waar een jaar lang screenshots van zijn gemaakt: Wat betreft de teller op Streya.nl, die daar overigens maar zeer kort is vermeld, wenst Streya nog op te merken dat de teller inderdaad had moeten laten zien hoeveel aanvragen er worden gedaan. De teller liet echter het aantal paginabezoeken zien.

Hahahahahaha! Zei ik het niet!? Wederom aangetoond; De Opmeerse Oplichters lezen heel secuur mee hier. Neemt niet weg dat ze bewust de boel aan het belazeren waren met hun neppe offerteaanvragen-teller.

 

Link naar reactie
  • 0

 

De advocaat van Streya beweert uiteraard dat het een bonafide dienst is waarvoor een bonafide overeenkomst is afgesloten en dus een bonafide vordering uit volgt.

 

Voor het bewijsdossier verzamelen we nog steeds geluidsopnames van de verkoop- en bevestigingsgesprekken, zodat we kunnen laten horen dat Streya een onvolledig beeld geeft: wel de aanvaarding en niet het complete aanbod dat overeen gekomen is. Er zijn inmiddels ook opnames waarop de oprichter te horen is in een misleidend verkoopgesprek.

 

Er zijn ook talloze randverschijnselen gedocumenteerd die aantonen dat het wemelt van de listige kunstgrepen, zoals die teller.

 

Maar de onderliggende dienst kan nog wat meer aandacht krijgen. Is het een gids of een offerteplatform? Krijgen ondernemers wat hen beloofd wordt? Waarom zwabbert dat verhaal over garanties alle kanten op?

 

Indruk is dat de incasso- en dagvaardingsprocessen vanuit de BOS Groep nu stil liggen en dat DAS nog wat lopende dossiers behandelt, terwijl Streya zelf probeert recente schuldenaars tot betalen te bewegen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Er lijkt nu ook eindelijk maatschappelijk aandacht te komen voor de misleiding van ZZP’ers door telemarketeers n.a.v. de uitzending van Radar van 22 oktober j.l. MKB Nederland pleit voor uitbreiding bevoegdheden ACM (Autoriteit Consument en Markt) en de De Kamer van Koophandel kondigt in Radar maatregelen aan die zij in onderzoek hebben om de overlast van telefonische verkoop terug te dringen.

 

Het artikel in onderstaande link is zeker interessant voor gedupeerden van Streya Nederland/Mijn Dienstverlener.

Het artikel begint met de tekst: “ZZP Nederland ziet dat vooral veel zelfstandigen zonder personeel benaderd worden voor telemarketing doeleinden en dat dit ook vaak op malafide wijze gebeurt.”

 

Vervolgens wordt uitgelegd dat: “Ondernemers in Nederland minder goed beschermd zijn dan consumenten, wat in de praktijk betekent dat zij bijvoorbeeld minder snel een contract kunnen laten ontbinden. Er zijn echter situaties waarin een kleine ondernemer, zoals een zzp’er gelijk gesteld kan worden en dus dezelfde bescherming kan genieten. Dat kan wanneer er sprake is van acquisitiefraude. Bijvoorbeeld wanneer er een verkeerde voorstelling van zaken wordt gegeven aan een ondernemer of als essentiële informatie wordt achter gehouden op basis waarin jij misschien een andere keuze had gemaakt.” Oftewel zaken waar ook Streya zich schuldig aan maakt. Beloven dat je opdrachten gaat krijgen als je een bedrijfspresentatie plaatst, waar vervolgens helemaal niets van terechtkomt.

 

Handig is ook de link naar een voorbeeldbrief ‘Overeenkomst vernietigen’. “Voel jij je ook verkeerd voorgelicht over een zakelijke overeenkomst en wil je de overeenkomst ontbinden? Gebruik dan de voorbeeldbrief 'Overeenkomst vernietigen'.”

 

Een aantal bedrijven waaronder bijvoorbeeld Total trekt het boetekleed aan en plaatst deze reactie:

“Total tolereert niet dat intermediairs klanten verkeerde of onvolledige verkoopinformatie zouden verstrekken tijdens het verkoopproces. Total betreurt het als er klanten verkeerde of onvolledige verkoopinformatie hebben gekregen. Total nodigt de betreffende klanten uit om via een speciaal, tijdelijk geopend, gratis telefoonnummer contact met ons hierover op te nemen om tot een oplossing te komen.”

 

In plaats van dreigen met incassomaatregelen een houding die veel beter past bij dit soort praktijken.

 

Wellicht een goed idee om alle klachten m.b.t. Streya op dit forum ook te melden bij het Avro/Tros Radar.

Het lijkt er sterk op dat er daadwerkelijk iets mee gedaan wordt en bijdraagt aan de verbetering van de bescherming van ZZP’ers tegen kwaadwillende telemarketeers.

 

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/agressieve-verkoop-van-energiecontracten-aan-kleine-ondernemers/

Link naar reactie
  • 0

Of Total echt lering uit het voorgaande heeft getrokken, betwijfel ik nog even, want ik werd zojuist door hen gebeld vanaf +31 10 200 5061, waarop ik meedeelde in het belmeniet-register te staan en mij beriep op mijn recht op verzet, waarvan men notitie van zou maken. Betreffende nummer ook maar geblokkeerd aan het inmiddels indrukwekkende rijtje van irritante bellers.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

@TwaBla klopt, op 'wieheeftmijgebeld' staat dit nummer vermeld met verschillende namen

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Terug naar Streya.

 

Eind november is de stand van zaken zo: we zijn in afwachting van een belangrijke uitspraak in Rotterdam. In het rayon Arnhem is inmiddels een tweede verweerschrift ingediend na een dagvaarding. En een gedupeerde ondernemer in den Haag werd de afgelopen weken onder druk gezet door de dossiergroep van DAS om alsnog te betalen, anders zou een dagvaarding volgen.

 

In de groep van ondernemers die achter de schermen contact houdt, zit nog een klein tiental in de incassopijplijn. BOS Incasso en LAVG hebben sinds augustus niks meer van zich laten horen en de dossierbeheerder bij DAS pikt af en toe één ondernemer uit het lijstje die dan onder druk gezet wordt.

 

Maar er worden ook ondernemers geschrapt van dat lijstje. In augustus is het dossier gesloten van een ondernemer die een nota had met FLOW erop (van Flow Factoring), mogelijk omdat ze nu ook bij DAS (BOS en LAVG) door hebben dat de retro-cessie niet klopt. Streya heeft helemaal geen vordering op ondernemers met een FLOW-factuur zolang FLOW dat niet zelf duidelijk maakt.

 

Een andere ondernemer heeft geschikt voor de helft van het gevorderde bedrag.

 

Het nieuws:  per eind november verkoopt Streya lopende vorderingen aan een nieuwe partij. Dat wordt nu al aangekondigd. Het is niet duidelijk of DAS (BOS en LAVG) nu helemaal niks meer met de incasso te maken hebben bij de ondernemers die hierbij betrokken zijn, maar het lijkt me onmogelijk om namens Streya te dagvaarden als Streya de vordering net verkocht heeft. Alle kosten van DAS (BOS en LAVG) worden in ieder geval niet meer verhaald op ondernemers wiens vordering verkocht is.

 

Ben ik benieuwd: wie koopt nou zulke hopeloze vorderingen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.