• 0

Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben begin april dit jaar voor mezelf gestart als zzper in de dakdekkers branche en na een week of 2 werd ik benaderd door Streya. uiteraard akkoord gegaan...

Waar ben je mee accoord gegaan?

 

Omschrijf eens welk aanbod is gedaan. Wat zou je krijgen voor welk bedrag? Wat is jou beloofd?

 

Er zijn opgeteld al snel een kleine duizend ondernemers die betrokken zijn bij deze opzet. Het merendeel beseft al snel dat ze een nota krijgen voor opname in een online gids, niet voor de offerte-aanvragen die Streya garandeert (zie ook de Algemene Voorwaarden). Je moet dan ook zo snel mogelijk de vordering betwisten op grond van misleiding en dwaling.

 

Je kan jouw zaak melden bij de Fraudehelpdesk en aangifte proberen te doen bij de politie.

 

Veel ondernemers weigeren te betalen, dus BOS Incasso en LAVG gerechtsdeurwaarders hebben het er druk mee, ook omdat de eerste lichtingen nu met stilzwijgene verlenging geconfronteerd worden. Er zijn enkele tientallen ondernemers bij verstek veroordeeld en anderen hebben hun zaak verloren omdat de rechter alleen de bandopname van Streya te horen kreeg - waarop de ondernemer braaf JA zegt op alle vragen.

 

Er komen nu echter ook zaken voor de rechter waarbij het misleidende karakter van het voorafgaand verkoopgesprek en alle andere activiteiten van Streya als tegenbewijs worden aangevoerd. De advocaat van LAVG heeft al aangeboden om de verkopers van Streya als getuige te horen, dus het wordt nog spannend wanneer die geluidsopnamen van hun verkooppraatje te horen krijgen en commentaar geven op de offerte-tellers die lang op de website van Streya te zien waren.

 

In de tussentijd: hoofd koel houden, vordering betwisten en niet betalen tot de gegarandeerde offerte-aanvragen binnenkomen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat mij is aangeboden zijn gegarandeerd 15 offerte aanvragen voor een bedrag van 385,- ex btw met een looptijd van 12 maanden.

daarmee zou ik een plaatsing krijgen op het platform van mijndienstverlener en een log-in om een bedrijfsprofiel te kunnen maken zodat klanten mijn kunnen benaderen en reviews te plaatsen.

Ik zou direct beschikbaar zijn zodat er direct offerte aanvragen doorgestuurd konden worden.

dit is besproken en opgenomen op 06-04-2018.

 

2/3 dgn later heb ik een telefoontje gedaan dat ik nog steeds geen log-in had gekregen, deze volgde op 12-04-2018 om 13.52 Mooi 6 dagen later dan was besproken en met 1 dag nog om officieel op te zeggen al had ik van de bedenk tijd afgezien van 7 dagen omdat ze zo hoog zaten in het werk.

 

zie hier onder een gedeelte van de 1e mail waarin word omschreven wat je krijgt voor welk bedrag.

 

Bedrag: € 385,- exclusief btw

Looptijd: 12 maanden

Betalingstermijn:14 dagen (indien niet anders overeengekomen)

Garantie: 15 – aanvragen

Automatische verlenging: ja

Bedenktijd: Afstand gedaan van bedenktijd

Link naar reactie
  • 0

Zie hier onder een gedeelte van de 1e mail waarin word omschreven wat je krijgt voor welk bedrag.

 

Bedrag: € 385,- exclusief btw

Looptijd: 12 maanden

Betalingstermijn:14 dagen (indien niet anders overeengekomen)

Garantie: 15 – aanvragen

Automatische verlenging: ja

Bedenktijd: Afstand gedaan van bedenktijd

Klopt het dat die schriftelijke garantie per email een nieuw element is in de aanpak van Streya? Het is wel een eigenaardig element, want er is van enige offerte-aanvraag ooit bij een ondernemer nog niks bekend.

 

Vroeger of later meldt zich hier een ondernemer die een echte offerte-aanvraag heeft gekregen. Die mag zich op mijn kosten laten knippen en scheren bij de directiekapper van Streya.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Artikel 20. Garantie Streya Nederland

 

20.1 Streya Nederland verleent Contractant garantie tot het ontvangen van een minimum aantal offerteaanvragen. Dit aantal zal schriftelijk tussen Streya Nederland en Contractant overeengekomen worden. Indien het overeengekomen aantal offerteaanvragen niet wordt behaald dan verlengt Streya Nederland de overeenkomst, zonder dat daarvoor kosten in rekening worden gebracht bij Contractant. In een dergelijk geval is vereist dat Contractant aantoont dat de klanten die hij gedurende de looptijd van de overeenkomst tussen Streya Nederland en Contractant heeft bediend, niet via Streya Nederland in aanraking zijn gekomen met Contractant.

 

Voor consumenten zou zo'n beding al snel onredelijk bezwarend zijn maar voor ondernemers, ook starters, laaggeletterden en anders taligen, zijn de regels anders en wordt zo'n beding minder snel als onredelijk gezien door de rechter.

 

Wat mij nog het meeste stoort aan deze gang van zaken is de rol van DAS (en subs) en de betreffende gerechtsdeurwaarders. Overigens ook de politiek en de rechtelijke macht die alle ondernemers op een hoop lijken te vegen.

 

Wat mij betreft worden starters (EZ/VOF) net als bestuurders voor 1 keer een periode gelijk gesteld aan consumenten. Dat neemt meteen de wind uit de zeilen van dit soort bedrijven. Of ze wachten tot deze periode om is natuurlijk en slaan alsnog toe. :(

 

Link naar reactie
  • 0

Zie hier onder een gedeelte van de 1e mail waarin word omschreven wat je krijgt voor welk bedrag.

 

Bedrag: € 385,- exclusief btw

Looptijd: 12 maanden

Betalingstermijn:14 dagen (indien niet anders overeengekomen)

Garantie: 15 – aanvragen

Automatische verlenging: ja

Bedenktijd: Afstand gedaan van bedenktijd

Klopt het dat die schriftelijke garantie per email een nieuw element is in de aanpak van Streya? Het is wel een eigenaardig element, want er is van enige offerte-aanvraag ooit bij een ondernemer nog niks bekend.

 

Vroeger of later meldt zich hier een ondernemer die een echte offerte-aanvraag heeft gekregen. Die mag zich op mijn kosten laten knippen en scheren bij de directiekapper van Streya.

 

 

Ik heb inderdaad per mail toegezegd gekregen dat er 15 offertes beloofd worden in een looptijd van 12 maanden.

 

Link naar reactie
  • 0

Lijkt mij juridisch gezien dat een garantie ook B2B toch inhoudelijk aangetoond moet kunnen worden. Wie eist bewijst, maar hoe luidt het credo als je een garantie van een minimaal aantal offerte-aanvragen afgeeft? Die kun je tellen (realiseren) en bewijzen of niet.

 

Partijen die voor mij werven communiceren leads heel precies, want dat is het afrekenmodel (achteraf bij resultaat).

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Lijkt mij juridisch gezien dat een garantie ook B2B toch inhoudelijk aangetoond moet kunnen worden. Wie eist bewijst, maar hoe luidt het credo als je een garantie van een minimaal aantal offerte-aanvragen afgeeft? Die kun je tellen (realiseren) en bewijzen of niet.

 

Partijen die voor mij werven communiceren leads heel precies, want dat is het afrekenmodel (achteraf bij resultaat).

 

Groet,

 

Highio

 

 

Dan nog, de algemene voorwaarden krijg je, als je geluk hebt..., later. Pas daarin kun je lezen dat deze schriftelijk overeengekomen moeten worden...

 

Link naar reactie
  • 0

Streya is gelukkig niet mijn dienstverlener! Maar wat nu als dit wel het geval is voor jou als ondernemer!?

 

D3nnis, heb je een bedrijfsprofiel aangemaakt op de site van Streya en hoeveel leads heb je inmiddels aangedragen gekregen sinds begin april? We zijn namelijk inmiddels een kwartaal verder. Facturering schept m.i. een verplichting tot presteren van jouw leverancier!

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
D3nnis, heb je een bedrijfsprofiel aangemaakt op de site van Streya en hoeveel leads heb je inmiddels aangedragen gekregen sinds begin april?
Streya maakt van iedere nieuwe klant dezelfde dag nog een pagina. Die klant ontvangt dan inloggegevens - dat gaat soms enorm moeizaam - hoewel Streya toezegt binnen 24 uur een mail te sturen. Met de inlogode kan de ondernemer info toevoegen aan zijn profiel. De meeste ondernemers doen daar geen moeite meer voor.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

D3nnis, heb je een bedrijfsprofiel aangemaakt op de site van Streya en hoeveel leads heb je inmiddels aangedragen gekregen sinds begin april?
Streya maakt van iedere nieuwe klant dezelfde dag nog een pagina. Die klant ontvangt dan inloggegevens - dat gaat soms enorm moeizaam - hoewel Streya toezegt binnen 24 uur een mail te sturen. Met de inlogode kan de ondernemer info toevoegen aan zijn profiel. De meeste ondernemers doen daar geen moeite meer voor.

 

 

Ja ik heb nadat ik de login gegevens heb ontvangen een bedrijfsprofiel

Aangemaakt zover het ook kon.

Ik heb geprobeerd foto’s te uploaden van mijn projecten, maar tervergeefs werkte dit niet waardoor ik

Ook argwaan kreeg.

Inmiddels na 3 maanden 0 leads en 0 reviews.

Link naar reactie
  • 0

Geachte heer/mevrouw,

 

Naar aanleiding van uw reactie laten wij u weten dat u geen inhoudelijke argumenten aandraagt. Voor de volledigheid wijzen wij u erop dat wij alleen verweer van u behandelen als het inhoudelijke argumenten en/of bewijzen bevat.

 

Nu is gebleken dat de vordering niet onterecht is, vragen wij u om het verschuldigde bedrag van € 555,74 binnen zeven dagen na vandaag onder vermelding van dossiernummer 2864396 over te maken op een van de hieronder vermelde rekeningnummers.

NL50RABO0385118643 - NL67ABNA0243055455 - NL52INGB0003133930

 

Als wij geen betaling van u ontvangen zullen wij namens onze opdrachtgever de incassoprocedure voortzetten.

 

Wij hopen dat wij u zo voldoende hebben geïnformeerd. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de vraag & antwoordpagina op onze website. Ook kunt u telefonisch contact met ons opnemen. Wij staan u graag te woord.

 

In afwachting van uw tijdige betaling.

Met vriendelijke groet,

 

een reactie van BOS incasso nav mijn email

 

Ik zie dat BOS incasso een kwaliteit incassokeurmerk (NVIO) draagt. Daarin hanteert men een gedragscode dat onder andere u staat voor een maatschappelijk verantwoorde incassoprocedure en op basis van algemeen aanvaarde beginselen van zorgvuldigheid en deskundigheid.

 

Ik deel u nogmaals mee dat ik de hoofdsom betwist, en dat ik om opheldering heb gevraagd bij uw opdrachtgever. Ik wacht hier nog op een schriftelijke reactie. Tot die tijd verwacht ik dat u de incasso vordering staakt.

 

Voorts deel ik u ook mee dat er meerdere gerechtelijke procedures lopen tegen uw opdrachtgever in verband met misleidende omissie en wanprestatie.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste allemaal,

 

Helaas niet de tijd om alle 31 pagina's door te lezen maar wij zijn ook gedupeerd. Zelfde verhaal als Dennis. Ook het incasso bedrijf Bos achter ons aan. Ook net in verweer gegaan maar lees dus hier dat ze dat waarschijnlijk toch gaan afwijzen. Is het mogelijk om met meer gedupeerde te kijken of we gezamenlijk een advocaat in de arm kunnen nemen?

 

Groetjes,

Thijs en Nancy

Link naar reactie
  • 0

Beste allemaal,

 

Helaas niet de tijd om alle 31 pagina's door te lezen maar wij zijn ook gedupeerd.

Welkom op Higher Level. maar ik zou toch maar tijd vrijmaken om de draad door te lezen. Dan lees je dat jouw vraag al een paar keer voorbij is gekomen en dat er inmiddels achter de schermen actie wordt ondernomen. Vooral de bijdragen van TwaBla zijn heel lezenswaardig, dus maak tijd vrij en doe er je voordeel mee.

 

Link naar reactie
  • 0
Is het mogelijk om met meer gedupeerde te kijken of we gezamenlijk een advocaat in de arm kunnen nemen?
Er zijn inmiddels meer dan 300 ondernemers benaderd die met naam en contactgegevens op Streya.nl en MijnOndernemer.nl genoemd worden. In eerste instantie met de neutrale vragen of ze al offerte-aanvragen ontvangen hebben en hoe de samenwerking bevalt, zodat we daar verslag van kunnen doen op dit forum. Later volgt dan een mail met meer uitleg en een waarschuwing voor stilzwijgende verlenging.

 

Een groot deel van die mensen is niet meer als ondernemer actief. Van de mensen die reageren (in de sector administratief was dat ongeveer de helft van alle aangeschreven) heeft niemand ooit een offerte-aanvraag gekregen. Okay, één uitzondering. Een boekhouder die zich op bedrijven richt kreeg een aanvraag van een particulier.

 

Veel ondernemers houden aan het verkoopgesprek een ongemakkelijk gevoel over. In het voorgaande verkoopgesprek wordt vanalles beloofd (veel ondernemers krijgen te horen dat er X aanvragen uit hun direct omgeving klaar liggen), maar dat wordt in het bevestigingsgesprek niet herhaald. Dus van de overeenkomst is slechts een deel vastgelegd: de aanvaarding, maar niet het volledige aanbod.

 

Ze kijken dan pas naar de sites zelf en zien dat het waarschijnlijk een nepdienst is. Namaak offerteaanvragen, tellers die onwaarschijnlijke aantallen laten zien en niet-ingevulde profielen. En geen klantbeoordelingen, alleen een paar van medio 2017.

 

Een aantal ondernemers betaalt om ervan af te zijn, de rest betwist de vordering. Streya laat degenen die krachtig verzet bieden lopen. Anderen gaan de incasso-mallemolen van LAVG + BOS Incasso in (twee verwante bedrijven met DAS als aandeelhouder).

 

We zitten nu in de periode dat een heleboel zaken langs de rechter geleid worden. Inmiddels zijn al heel wat cateraars, koeriers en schoonmakers met exotische achternamen bij verstek veroordeeld. Ik vrees dat een aantal daarvan niet goed besefte wat er gebeurde. Je kan elders in dit topic lezen dat mensen van Streya aan de telefoon zeggen dat je als buitenlander maar geen ondernemer moet worden als je het Nederlandse systeem niet snapt.

 

Maar er zijn ook mensen die wel voor de rechter bezwaar maken. Dan moet Streya en DAS (BOS Incasso en LAVG) een nieuwe afweging maken, want ook hun kosten lopen in eerste instantie op. Daar kunnen ze een deel van terugvorderen - als ze winnen. Maar als ze verliezen is het dubbel kassa voor Streya.

 

In een aantal lopende zaken wordt bewijsmateriaal en kennis gedeeld.

 

Het idee om van meerdere ondernemers een kleine bijdrage te vragen om de meest dringende zaken nu met juridische steun te kunnen behandelen, was iets te optimistisch. Alle kikkers willen zelf de ooievaar ontwijken.

 

Vandaar ook dat de werving van nieuwe ondernemers gewoon door gaat.

 

Zit je nog in het oude stramien van 400/500 euro per jaar of ben je gevallen voor de nieuwe aanbieding: 250 euro per kwartaal? Leg eens rustig uit met welk verhaal jij als klant binnengehaald bent en waarop jullie JA zeiden.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hier ook een gedupeerde en inmiddels ook een dossier bij BOS Incasso. Indien zij mijn bewijs niet in behandeling nemen laat ik het voorkomen.

 

Ik heb, in tegenstelling tot vele andere ondernemers, wel geannuleerd conform artikel 9.4 van de algemene voorwaarden van Streya.

Dus mocht je er ook ingeluisd zijn annuleer dan binnen 7 dagen met een aangetekende brief.

Mocht je toch tegen problemen aanlopen in deze kwestie mag je me vrijblijvend pb'en voor advies.

 

P.S. Moderator(s) / eigenaar forum.

Kan er iets gedaan worden zodat dit topic hoger in google terecht komen bij het googlen naar Streya / BOS Incasso ?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

P.S. Moderator(s) / eigenaar forum.

 

Kan er iets gedaan worden zodat dit topic hoger in google terecht komen bij het googlen naar Streya / BOS Incasso ?

Dit forum scoort al jaren enorm goed en snel op willekeurig welke zoektermen.

 

Maar Google heeft zijn weging aangepast, waardoor Streya en MijnDienstverlener nu zelf naar boven klimmen. Ook Trustpilot vol nep-reviews concurreert. Je ziet echter ook Klacht.nl en TROS Radar in de top-tien.

 

BOS Incasso smeert half Google vol met organische zoektroep. :P

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Ik heb, in tegenstelling tot vele andere ondernemers, wel geannuleerd conform artikel 9.4 van de algemene voorwaarden van Streya.

Dat betreft die zeven dagen bedenktijd. Daar hebben heel wat gedupeerden een beroep op gedaan. Tevergeefs, want er bestaat een bandopname waarop te horen is hoe de ondernemer positief reageert op de vraag of hij per direct beschikbaar is en dus afziet van de zeven dagen bedenktijd... Dan heeft dus ook BOS Incasso lak aan je bezwaar.

 

Heb je jouw geluidsopname al beluisterd?

 

Welkom op HL: MijnDienstverlener voor verontwaardigde Streya-klanten. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

 

Voor nieuwkomers in Streyaworld: dit staat je te wachten nadat je een 'overeenkomst' bent aangegaan.

 

- gedoe met eerste contacten: wel of geen bevestigingsmail, wel of geen inlogggevens, vage smsjes, een schriftelijke nota nadat de opzegtermijn is verlopen (die sowieso door Streya niet erkend wordt als je perdirect beschikbaar wil zijn),

 

- een aanmaning

- incassobrieven van BOS Incasso

- een waarschuwing van LAVG deurwaarders

- een dagvaarding

- een hoorzitting (comparitie) als je je blijft verzetten en de vordering betwist

 

De rechtsgang kost Streya geld en dus probeert de afdeling van DAS die deze dossiers behandelt nu te schikken. De meest recente schikking was voor de helft van de oorspronkelijke vordering. Dat is helaas geen victorie voor degenen die willen aantonen dat Streya liegt en bedriegt, maar ze maken daar wel verlies op. Want het incassobedrijf en de deurwaarder en de juristen moeten ook betaald worden.

 

Wie de vordering met correcte argumenten betwist (consumentenbescherming telt niet voor ondernemers) en zich verzet tot aan de voordeur van de rechszaal, kan er per saldo beter vanaf komen dan degene die buigt voor de druk van incasso.

 

Nou nog een rechtszaak waarin de werkwijze van Streya serieus beoordeeld wordt. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Wie de vordering met correcte argumenten betwist (consumentenbescherming telt niet voor ondernemers) en zich verzet tot aan de voordeur van de rechszaal, kan er per saldo beter vanaf komen dan degene die buigt voor de druk van incasso.

 

Nou nog een rechtszaak waarin de werkwijze van Streya serieus beoordeeld wordt. ;)

 

Dat is zeker de weg die wij gaan volgen. Ik gun dat bedrijf geen cent! En hopelijk werkt dat op een gegeven moment ook ontmoedigend voor ze. Al vrees ik van niet...

 

Link naar reactie
  • 0

Het bedrijf heeft mij een week na mijn inschrijving bij de KvK benaderd met een erg mooi verhaal. Ik zou de enige cateraar zijn in Rijswijk en veel bedrijven waren op zoek naar cateraars voor kantoorlunches en de opbrengst zou helemaal voor mij zijn. Maar ik zou wél een eenmalig bedrag van 400 euro moeten betalen om een jaar gebruik te maken van de dienst. Ik gaf aan dat ik dit toch wel een erg groot bedrag vond en graag alles op de mail wilde ontvangen, hier werd geen gehoor aan gegeven en gezegd dat ik het toch zo terugverdient hebt en er niks is om over na te denken en dat ik het ook een half jaar kan proberen voor 200 euro. Ik stond pas ingeschreven en dacht vanuit mijn consumentenrechten, niet vanuit mijn bedrijf, hierdoor dacht ik er vast nog wel vanaf te kunnen komen. Ik werd doorverbonden naar zijn secretaressen en daar moest ik ja zeggen, wat ik deed en natuurlijk niet zo slim was van mij. Ze ging hier overigens uit van de 400 euro, maar ik gaf aan het eerst voor 200 euro te proberen.

 

Vervolgens zag ik staan afstand te hebben gedaan van mijn bedenktermijn. Ik heb het bedrijf opgezocht en zag de talloze slechte reviews en hierna heb ik ze gelijk een mail gestuurd geen gebruik te willen maken van hun diensten. De volgende dag nogmaals, elke keer dat ze mailde stuurde ik terug dat ik ervan af zag. Inmiddels zijn ze gaan dreigen met incassobureau Bos te Utrecht. Aan alle kanten hoor ik dat ik niet moet betalen, maar ik maak me toch zorgen over het hoe het zit met het incassobureau en of zij een deurwaarder in kunnen schakelen.

 

Ik ben naar de wetswinkel geweest, zij vonden het een raar verhaal en zeiden ook dat de algemene voorwaarden van geen kanten klopt. Ze komen nog bij me terug.

Link naar reactie
  • 0

Dit is kenmerkend voor de aanpak van Streya. Een aanbod vol leugens gevolgd door een verificatiegesprek waarbij wel de aanvaarding maar niet het volledige aanbod wordt opgenomen om later als bewijs te dienen van overeenkomst.

 

Er is inmiddels een dossier dat gebruikt kan worden in rechtszaken (er lopen der een paar nu) waarin met geluidsopnamen, verklaringen en screenshots wordt aangetoond hoe Streya ondernemers bedriegt. Zij mogen nu aantonen hoeveel offerte-aanvragen ze werkelijk krijgen. Een handjevol het afgelopen jaar, vrees ik.

 

Bij BOS Incasso en LAVG (beiden met DAS als aandeelhouder, maar nog steeds onder leiding van Henk Bos) beginnen nu ook alarmbelletjes te rinkelen. Maar ze blijven ondernemers intimideren.

 

Je kan simpelweg stellen dat de geluidsopname geen correcte weergave is van het volledige aanbod en dus niet als bewijs kan dienen, dat het aanbod diverse onjuistheden bevat waardoor er sprake is van bedrog en dat de overeenkomst dus vernietigd moet worden.

 

Met wie heb je gespoken? Vraag de geluidsopname op en luister of ze je een offerte-garantie geven.

 

Welkom op HL ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik waardeer alle informatie die hier gegeven wordt. Maar waar ik me zorgen over maak is dat ik vrij eenvoudig te strikken was voor ze en dit ook uit de geluidsopname is op te maken. Het was vooral daarna dat ik mijn twijfels begon te krijgen toen ik de recensies op trustpilot etc las. Ik gun dit bedrijf het geld niet en ik wil me er niet bij neerleggen, maar ik vraag me af of ik een rechtszaak kan winnen.

Link naar reactie
  • 0

Je kan inderdaad jezelf de schuld geven.

 

Op een bepaald moment stonden er meer dan duizend bedrijfsprofielen op de verschillende sites van Streya, grotendeel van ondernemers die geloofden dat ze de volgende week een x-tal offerte-aanvragen zouden krijgen.

 

Het is een schoolvoorbeeld van bedrog, maar de rechtstaat werkt niet bepaald mee. Je kan de fraude melden bij de Fraudehelpdesk, maar daar hebben ze het erg druk met dringende zaken zoals hackers blackmail. Je kan aangifte doen bij de politie, maar ook daar liggen de prioriteiten elders. Je kan mopperen bij DAS, bij BOS Incasso en LAVG (de deurwaarders waar je nu al bang voor bent) maar voor hun is het makkelijk verdiend geld.

 

Dan is de keuze: koppig zijn en je verweren of alsnog leergeld betalen en zo eraan bijdragen dat de scam doorgaat.

 

Oh, we zijn bezig met rechtszaken (omdat we denken dat we die kunnen winnen), maar er bestaat uiteraard een kans dat er verloren wordt. Koppig zijn kan duur wezen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.