Ga naar inhoud

Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?

Aanbevolen berichten

Twee mogelijk nuttige links (en hopelijk zeggen de advocaten nog iets over het verloop van een procedure als een eiser zijn eisen laat vallen).

Doorhalen beëindigt een procedure niet en kan leiden tot eeuwige (?!) stuiting.

Eiser verschijnt niet ter comparitie, eisen worden bij verstek afgewezen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp is de incasso een ander traject dan de dagvaarding. De rechtszaak kan gewoon doorgaan, ook al kondigt Streya aan voornemens te zijn de vordering te willen cederen.

De logica van die combinatie ontgaat me een beetje. Het lijkt er meer op dat de rechterhand niet weet wat de linker doet. In een eerdere kwestie dreigde de gemachtigde (DAS) met een dagvaarding, maar verdampte die dreiging tegelijk met de mededeling dat Streya de vordering wilde cederen. De dossiergroep verdween in 1001 nachten. We zullen zien wat er deze keer gebeurt.

Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zojuist een nieuwe envelop geopend van streya na al heel lang niks meer gehoord te hebben. Nu willen ze alsnog geld zien. Ik heb de hoop nieuwe reacties nog niet grondig doorgelezen maar wat moet ik hier nu weer mee. 

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 2-2-2019 om 15:19, HandigeRobbie zei:

Ik heb zojuist een nieuwe envelop geopend van streya na al heel lang niks meer gehoord te hebben. Nu willen ze alsnog geld zien. Ik heb de hoop nieuwe reacties nog niet grondig doorgelezen maar wat moet ik hier nu weer mee. 

Na even de tijd te hebben genomen met het lezen van het forum is me duidelijk dat Streya volkomen hopeloos bezig is in het langdradige traject van alle getroffen ondernemers, en ook meerdere mensen een email en/of brief hebben ontvangen betreft voornemens tot cedering van jouw dossier.

Ik heb 29 Januari deze email ontvangen waarbij ook een brief per post met dezelfde tekst. Ik heb hier uiteraard nog niks mee gedaan anders dan teruggekeerd naar Higherlevel.

Het enige wat mij hierin nog niet geheel duidelijk is; wat is er momenteel gaande met deze cedering en wat moeten de mensen doen met deze email/post?

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden, HandigeRobbie zei:

Het enige wat mij hierin nog niet geheel duidelijk is; wat is er momenteel gaande met deze cedering en wat moeten de mensen doen met deze email/post?

Heb je Streya hierover al gebeld?  ;-)

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, mmint zei:

Heb je Streya hierover al gebeld?  ;-)

Nee, ik zie persoonlijk het nut niet in van Streya bellen gezien al het vorig contact met hen is als het praten tegen een muur.

daarnaast is in het begin van het traject mij aangeraden door mensen van HL en de advocaat die mij heeft geholpen geen contact meer op te zoeken met streya.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je die advocaat al gebeld? De mensen van HL kun je evt. een persoonlijk bericht sturen wanneer ze in dit topic verder niet reageren.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Streya heeft met hulp van DAS & trawanten (Bos Incasso en LAVG) het afgelopen jaar tientallen en mogelijk zelfs meer dan honderd ondernemers gedagvaard omdat die weigerden te betalen voor opname in een online offerteplatform dat niets voorstelt - geen van de 1500+ betrokken ondernemers ooit een offerte opgeleverd heeft. Inmiddels is DAS niet langer actief voor Streya, al lijken ze enkele lopende zaken nog af te ronden.

De kans op nieuwe dagvaardingen is dan ook geringer. Desondanks moet je wel je dossier op orde hebben. Dus betwisten dat er een vordering is, stellen dat de eventuele overeenkomst gebaseerd is op misleiding of tenminste dwaling en dat derhalve stilzwijgende verlenging onmogelijk is. Maak daar een nette email van en bewaar die, want de advocaten van Streya gebruiken zelf ook het emailverkeer als bewijsmateriaal.

En volg dit topic!!!

Want we hebben iedereen (honderden mails verzonden) proberen te waarschuwen voor die stilzwijgende verlenging. :classic_wacko:

Dactylus, dactylus...

die rijmen aan het slot.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Streya lijkt niet langer gevestigd in zijn kantoor aan De Veken 30 in Opmeer. Belangstellenden kunnen zich melden bij Taams Makelaardij die een nieuwe huurder zoekt. Aangetekende post komt onbestelbaar retour, omdat de bode een 'leeg pand' aantreft. In het Handelsregister staat Streya echter nog steeds op het oude adres geregistreerd.

Nov 9, 2018 - Opmeer, de veken 30 op business park De Veken te Opmeer is te huur gekomen ca 460m² representatieve en multifunctionele kantoorruimte ...

Dactylus, dactylus...

die rijmen aan het slot.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

De deurwaarders van LAVG laten deze maand beslag leggen bij een ondernemer in Brabant, die in september 2017 (waarschijnlijk bij verstek) is veroordeeld om 276 euro te betalen. Met kosten telt dat op tot 867 euro. Het beslag is gelegd op betaalde BTW.

Dactylus, dactylus...

die rijmen aan het slot.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, TwaBla zei:

Streya lijkt niet langer gevestigd in zijn kantoor aan De Veken 30 in Opmeer. 

Ze zitten (nu) toch op 30b (volgens de website)? Dat is aan de zijkant. Nummer 30 is dus een andere ruimte.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet bekend bij het Handelsregister, niet bekend bij PostNL. Aangetekende post komt retour vanwege 'leeg pand'.

Dactylus, dactylus...

die rijmen aan het slot.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

De enige manier om op te zeggen is toch per aangetekende post? Klink als criminele oplichterij.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even een reactie over het opzeggen!

ik heb ze een mail gestuurd, met daarin de regel dat aangetekende post niet aankomt of niet word aangenomen of niet word opgehaald bij de postbus.

Dus zeg ik bij deze per mail op, kunnen ze niet zeggen dat het niet is aangekomen , want je krijgt altijd een mail terug dat de mail is ontvangen.

Bewaar ook je eigen mail en de bevestigingsmail die je van hun krijgt

dat je mail is aangekomen.

ze kunnen zo niet zeggen dat ze niks binnen hebben gehad.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, Branko Collin zei:

De enige manier om op te zeggen is toch per aangetekende post?

De postbus is een ander postadres.

Er worden inmiddels ook weigerbewijzen van aangetekende stukken aan het dossier toegevoegd, mochten die ooit nodig blijken.

Dactylus, dactylus...

die rijmen aan het slot.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo,

Met belangstelling heb ik dit topic doorgelezen.

Ook ik ben de fout ingegaan door telefonisch in te stemmen mer hun diensten.

Nadat ik verleden jaar door DAS opgeroepen dreigde te worden voor een dagvaarding heb ik maar besloten om toch te schikken omdat een dagvaarding mij als ZZP'r misschien meer kost kost dan de factuur van Streya.

Nu krijg ik ineens weer een dreigbrief van Streya met de volgende inhoud:

Wij hebben uw dossier terug gehaald bij het incassobureau. Hieronder leest u hoe wij verder gaan.

Wij hebben u nu meerdere malen geattendeerd - en laten attenderen -op onze openstaande vordering(en). Helaas hebben wij moeten constateren dat u nog steeds niet overgegaan bent tot (volledige) betaling hiervan. Wij kunnen en zullen ons dan ook niet langer coulant richting u opstellen en zijn dan ook genoodzaakt de vordering(en) uit handen te gaan geven aan een andere externe partij.

Middels dit bericht willen wij u dan ook kenbaar maken voornemens te hebben onze vordering(en) op u te gaan cederen. Hierdoor zal de cederende partij juridisch eigenaar worden van de vordering(en), en het openstaand bedrag zelfstandig bij u gaan incasseren

Dit rekening nummer is een ander nummer dan de rekening die ik uiteindelijk toch betaald had.

Ik heb nooit meer iets vernomen van Streya, dus ook geen rekening tot ik van de week dit bericht kreeg.

Graag zou ik willen weten wat ik nu moet doen.

En ja ik sluit mij graag aan bij andere ondernemers die misschien iets willen beginnen tegen deze oplichters.

Overigens kan ik mijn bedrijf helemaal niet meer vinden op Streya.nl.

Vriendelijke groeten,

Paul 

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Driven zei:

Nadat ik verleden jaar door DAS opgeroepen dreigde te worden voor een dagvaarding heb ik maar besloten om toch te schikken omdat een dagvaarding mij als ZZP'r misschien meer kost kost dan de factuur van Streya.

En hoe heb je dat destijds geschikt? Is dat schriftelijk vastgelegd?

De samenwerking met DAS (en Bos en LAVG) lijkt beeindigd. Sindsdien is er geen incassobureau meer actief en wordt niet meer gedagvaard. Streya zelf blijft dreigen, maar dat heeft geen gevolg. Blader even terug en je ziet dat Streya nu ook tenminste één rechtszaak verloren heeft.

Dactylus, dactylus...

die rijmen aan het slot.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb toen contact opgenomen met DAS en heb kunnen voorkomen dat zij de dagvaarding doorzette door alsnog de openstaande factuur te betalen. Ik heb Streya al diversen keren laten weten geen gebruik meer te willen maken van hun diensten en mijn inhoud van hun website te halen. Nadat ik de factuur betaald had heb ik nooit meer wat gehoord. En mijn gegevens lijken ook weg te zijn. Ik kan ze althans niet meer vinden op hun site.

Ik dacht dus dat hiermee de kous af was en heb helaas een tijd geleden alle brieven enzo weggegooid (ik dacht immers dat ik er van af was).

Nu lijkt het hele verhaal dus weer opnieuw te beginnen. Het gaat overigens over een factuur van 17-01-2018.

aangepast door Driven
Verkeerde datum

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je het betalingsbewijs nog? Een afschrift van de overboeking? Een screenshot van de overboeking?

Gaat het nu om de oude vordering, of is er een nieuwe vanwege stilzwijgende verlenging?

Dactylus, dactylus...

die rijmen aan het slot.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ik heb het betalingsbewijs nog en kan ook nog een afschrift downloaden vanaf Internet bij mijn bank.

Het gaat om een oude rekening van 17-01-2018. Maar ik heb hier nooit een rekening voor gekregen.

Zoals ik al zei heb ik nadat ik opgezegd en betaald heb nooit meer iets van hun gehoord. Tot verleden week.

aangepast door Driven

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké