• 0

Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Als ik het goed begrijp is de incasso een ander traject dan de dagvaarding. De rechtszaak kan gewoon doorgaan, ook al kondigt Streya aan voornemens te zijn de vordering te willen cederen.

 

De logica van die combinatie ontgaat me een beetje. Het lijkt er meer op dat de rechterhand niet weet wat de linker doet. In een eerdere kwestie dreigde de gemachtigde (DAS) met een dagvaarding, maar verdampte die dreiging tegelijk met de mededeling dat Streya de vordering wilde cederen. De dossiergroep verdween in 1001 nachten. We zullen zien wat er deze keer gebeurt.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 2-2-2019 om 15:19, HandigeRobbie zei:

Ik heb zojuist een nieuwe envelop geopend van streya na al heel lang niks meer gehoord te hebben. Nu willen ze alsnog geld zien. Ik heb de hoop nieuwe reacties nog niet grondig doorgelezen maar wat moet ik hier nu weer mee. 

Na even de tijd te hebben genomen met het lezen van het forum is me duidelijk dat Streya volkomen hopeloos bezig is in het langdradige traject van alle getroffen ondernemers, en ook meerdere mensen een email en/of brief hebben ontvangen betreft voornemens tot cedering van jouw dossier.

Ik heb 29 Januari deze email ontvangen waarbij ook een brief per post met dezelfde tekst. Ik heb hier uiteraard nog niks mee gedaan anders dan teruggekeerd naar Higherlevel.

Het enige wat mij hierin nog niet geheel duidelijk is; wat is er momenteel gaande met deze cedering en wat moeten de mensen doen met deze email/post?

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, mmint zei:

Heb je Streya hierover al gebeld?  ;-)

Nee, ik zie persoonlijk het nut niet in van Streya bellen gezien al het vorig contact met hen is als het praten tegen een muur.

 

daarnaast is in het begin van het traject mij aangeraden door mensen van HL en de advocaat die mij heeft geholpen geen contact meer op te zoeken met streya.

Link naar reactie
  • 0

Streya heeft met hulp van DAS & trawanten (Bos Incasso en LAVG) het afgelopen jaar tientallen en mogelijk zelfs meer dan honderd ondernemers gedagvaard omdat die weigerden te betalen voor opname in een online offerteplatform dat niets voorstelt - geen van de 1500+ betrokken ondernemers ooit een offerte opgeleverd heeft. Inmiddels is DAS niet langer actief voor Streya, al lijken ze enkele lopende zaken nog af te ronden.

 

De kans op nieuwe dagvaardingen is dan ook geringer. Desondanks moet je wel je dossier op orde hebben. Dus betwisten dat er een vordering is, stellen dat de eventuele overeenkomst gebaseerd is op misleiding of tenminste dwaling en dat derhalve stilzwijgende verlenging onmogelijk is. Maak daar een nette email van en bewaar die, want de advocaten van Streya gebruiken zelf ook het emailverkeer als bewijsmateriaal.

 

En volg dit topic!!!

 

Want we hebben iedereen (honderden mails verzonden) proberen te waarschuwen voor die stilzwijgende verlenging. :classic_wacko:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Streya lijkt niet langer gevestigd in zijn kantoor aan De Veken 30 in Opmeer. Belangstellenden kunnen zich melden bij Taams Makelaardij die een nieuwe huurder zoekt. Aangetekende post komt onbestelbaar retour, omdat de bode een 'leeg pand' aantreft. In het Handelsregister staat Streya echter nog steeds op het oude adres geregistreerd.

 

Quote

Nov 9, 2018 - Opmeer, de veken 30 op business park De Veken te Opmeer is te huur gekomen ca 460m² representatieve en multifunctionele kantoorruimte ...

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Even een reactie over het opzeggen!

ik heb ze een mail gestuurd, met daarin de regel dat aangetekende post niet aankomt of niet word aangenomen of niet word opgehaald bij de postbus.

Dus zeg ik bij deze per mail op, kunnen ze niet zeggen dat het niet is aangekomen , want je krijgt altijd een mail terug dat de mail is ontvangen.

Bewaar ook je eigen mail en de bevestigingsmail die je van hun krijgt

dat je mail is aangekomen.

ze kunnen zo niet zeggen dat ze niks binnen hebben gehad.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Met belangstelling heb ik dit topic doorgelezen.

Ook ik ben de fout ingegaan door telefonisch in te stemmen mer hun diensten.

Nadat ik verleden jaar door DAS opgeroepen dreigde te worden voor een dagvaarding heb ik maar besloten om toch te schikken omdat een dagvaarding mij als ZZP'r misschien meer kost kost dan de factuur van Streya.

 

Nu krijg ik ineens weer een dreigbrief van Streya met de volgende inhoud:

 

Wij hebben uw dossier terug gehaald bij het incassobureau. Hieronder leest u hoe wij verder gaan.

Wij hebben u nu meerdere malen geattendeerd - en laten attenderen -op onze openstaande vordering(en). Helaas hebben wij moeten constateren dat u nog steeds niet overgegaan bent tot (volledige) betaling hiervan. Wij kunnen en zullen ons dan ook niet langer coulant richting u opstellen en zijn dan ook genoodzaakt de vordering(en) uit handen te gaan geven aan een andere externe partij.

Middels dit bericht willen wij u dan ook kenbaar maken voornemens te hebben onze vordering(en) op u te gaan cederen. Hierdoor zal de cederende partij juridisch eigenaar worden van de vordering(en), en het openstaand bedrag zelfstandig bij u gaan incasseren

 

Dit rekening nummer is een ander nummer dan de rekening die ik uiteindelijk toch betaald had.

Ik heb nooit meer iets vernomen van Streya, dus ook geen rekening tot ik van de week dit bericht kreeg.

 

Graag zou ik willen weten wat ik nu moet doen.

En ja ik sluit mij graag aan bij andere ondernemers die misschien iets willen beginnen tegen deze oplichters.

 

Overigens kan ik mijn bedrijf helemaal niet meer vinden op Streya.nl.

 

Vriendelijke groeten,

Paul 

 

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Driven zei:

Nadat ik verleden jaar door DAS opgeroepen dreigde te worden voor een dagvaarding heb ik maar besloten om toch te schikken omdat een dagvaarding mij als ZZP'r misschien meer kost kost dan de factuur van Streya.

 

En hoe heb je dat destijds geschikt? Is dat schriftelijk vastgelegd?

 

De samenwerking met DAS (en Bos en LAVG) lijkt beeindigd. Sindsdien is er geen incassobureau meer actief en wordt niet meer gedagvaard. Streya zelf blijft dreigen, maar dat heeft geen gevolg. Blader even terug en je ziet dat Streya nu ook tenminste één rechtszaak verloren heeft.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik heb toen contact opgenomen met DAS en heb kunnen voorkomen dat zij de dagvaarding doorzette door alsnog de openstaande factuur te betalen. Ik heb Streya al diversen keren laten weten geen gebruik meer te willen maken van hun diensten en mijn inhoud van hun website te halen. Nadat ik de factuur betaald had heb ik nooit meer wat gehoord. En mijn gegevens lijken ook weg te zijn. Ik kan ze althans niet meer vinden op hun site.

 

Ik dacht dus dat hiermee de kous af was en heb helaas een tijd geleden alle brieven enzo weggegooid (ik dacht immers dat ik er van af was).

Nu lijkt het hele verhaal dus weer opnieuw te beginnen. Het gaat overigens over een factuur van 17-01-2018.

aangepast door Driven
Verkeerde datum
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ja ik heb het betalingsbewijs nog en kan ook nog een afschrift downloaden vanaf Internet bij mijn bank.

 

Het gaat om een oude rekening van 17-01-2018. Maar ik heb hier nooit een rekening voor gekregen.

Zoals ik al zei heb ik nadat ik opgezegd en betaald heb nooit meer iets van hun gehoord. Tot verleden week.

 

aangepast door Driven
Link naar reactie
  • 0

Niet betalen, is het eerste advies.

 

Het is zo langzamerhand een zootje aan het worden bij Streya, waar willekeurige vorderingen de deur uit gaan.

 

* Ze hebben een vordering gestuurd voor stilzwijgende verlenging naar een ondernemer wiens overeenkomst door de rechtbank vernietigd is.

 

* Ze hebben een vordering gestuurd naar een ondernemer die met DAS overeen was gekomen te settelen voor de helft van het gevraagde bedrag. Streya wilde de andere helft ook opeisen. De dossiergroep van DAS moest Streya erop wijzen wat finale kwijting is.

 

* Ze sturen vorderingen naar ondernemers die al te horen hadden gekregen van BOS Incasso dat hun dossier gesloten was.

 

* Ze sturen vorderingen voor stilzwijgende verlenging naar ondernemers die opgezegd hebben.

 

* Ze dreigen hun vorderingen te verkopen oftewel cederen aan een onbekende derde partij. Dat klinkt waarschijnlijk spannend.

 

* De laatste truc uit het goochelkabinet van Streya: ze dreigen de vordering uit handen te geven aan Bos Incasso in Utrecht.

 

Dat laatste is vreemd. BOS Incasso en LAVG  hebben afgelopen najaar afscheid genomen van Streya, in dezelfde periode dat DAS zijn belang in deze twee ondernemingen terug verkocht aan de oprichter Henk Bos in Groningen. DAS zag waarschijnlijk aankomen dat de regulering van het incassowezen strakker wordt en wilde niet geassocieerd worden met een ondernemer die zowel de incassopet als de deurwaardershoed draagt. 

 

Oproep: wie eigenaardige vorderingen van Streya of incasso-bureaus krijgt, meld die hier op het forum en bewaar alle correspondentie zodat we klachten kunnen indienen bij het meldpunt e/o incassoregister.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

De eigenaardige rol van DAS met zijn aandelenbelang in BOS Incasso en LAVG is hier al enkele keren aan de orde gesteld.

 

Dat is ook in deurwaarderskringen al enige tijd een issue. Een deurwaarder moet onafhankelijk zijn, dus die kan niet als handlanger optreden van een incassobureau of een risicoverzekeraar. Probleem was al die tijd dat het toezicht en de handhaving bij de brancheclub KBvG lag die overheidsregels negeerde en gerechterlijke uitspraken naast zich neer lei.

 

Lees dit artikel in Follow the Money maar eens (gratis proefabonnement: vul je naam en mailadres in).

 

De overheid heeft nu het toezicht en de handhaving weggehaald bij de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (schande, schande) en ondergebracht bij het Bureau Financieel Toezicht die al geschrokken reageert op wat er zoal aangetroffen wordt. De directeur heeft het in een interview met FTM over perverse prijsafspraken. Het is niet ongebruikelijk om kickbacks van 20% tot 40% te geven: de deurwaarder betaalt een deel van de inkomsten uit ambtshandlingen terug aan opdrachtgevers.

 

Quote

De grote kantoren LAVG, Van Arkel en Flanderijn ontkennen niet kickbacks (retourprovisie) te betalen, maar stellen net als de KBvG dat zulke afspraken door de beugel kunnen

 

Vertaald naar dit topic: Streya krijgt extra geld van LAVG als er beslag gelegd wordt op BTW-afdrachten. Dat laatste is een praktijk die we al gezien hebben. Dan zijn zakelijke vorderingen extra interessant, want kleine ondernemers voeren doorgaans geen verweer als ze gedagvaard zijn. Die worden bij verstek veroordeeld, en dan kan de deurwaarder gaan beslagleggen. Voor Streya zijn tientallen en mogelijk meer dan honderd kleine ondernemers gedagvaard en bij verstek veroordeeld. Dat is dus een lucratief verdienmodel van Streya en zijn handlangers bij DAS cum suis.

 

Dat DAS als spil in het web fungeert blijkt ook uit deze recente tuchtrechtzaak . Ik haal wat belangrijke afwegingen en conclusies uit het verslag van die zaak.

 

Quote

Een belangenverstrengeling door financiële of persoonlijke relaties kan de noodzakelijke onafhankelijkheid van de gerechtsdeurwaarder in gevaar brengen. Dit heeft er uiteindelijk toe geleid dat in de Gerechtsdeurwaarderswet een verbod is opgenomen om ambtshandelingen te verrichten voor rechtspersonen waarmee een te nauwe persoonlijke band bestaat en in artikel 12 a van de Gerechtsdeurwaarderswet een algemene norm is opgenomen inzake de onafhankelijkheid van de gerechtsdeurwaarder.

 

Dat slaat onder andere op het belang van DAS (49% aandelen, 100% winst) in BOS en LAVG. Merk op dat BOS en LAVG nog steeds onder één hoedje actief zijn, dat van Henk Bos.

 

Quote

De kamer overweegt tenslotte dat het hier gaat om een principiële procedure, waarbij voor de eerste keer een inhoudelijk tuchtrechtelijk oordeel wordt gegeven over de participatie van derden in gerechtsdeurwaarderskantoren. Mede gelet op het feit dat de in de VO 2010 opgenomen indirecte opdrachtgeversregeling niet werd gehandhaafd, het feit dat de discussie over dit onderwerp ertoe heeft geleid dat DLF zich inmiddels heeft teruggetrokken uit het investeren in gerechtsdeurwaarderskantoren, en gezien de verstrekkende gevolgen voor de betrokken gerechtsdeurwaarders, zal de kamer volstaan met gegrondverklaring van de klacht en geen tuchtrechtelijke maatregel opleggen.

 

DLF is de participatiemaatschappij van DAS. Die heeft zich eind oktober terug getrokken uit BOS en LAVG. Opmerkelijk dat de dossiergroep van DAS vier maanden na dato nog steeds in rechte optreedt namens Streya. DAS was dus niet alleen aandeelhouder, maar verleent ook hand- en spandiensten aan BOS, LAVG en indirect ook Streya. Of misschien wel direct.

 

En dat terwijl een beetje onderzoek naar Streya duidelijk maakt dat het oplichters zijn die met MijnDienstverlener.nl (en de voorgangers) offerteplatforms aanbieden waar niemand offertes aanvraagt, probeer het maar eens. Een scam die meer dan 1500 ondernemers heeft gedupeerd, vooral starters met een niet oer-Nederlandse achternaam.

 

We beschikken inmiddels over legio pleitnota's die zijn opgesteld door de juristen van LAVG en DAS vol opvallende redeneringen. Een belangstellende onderzoeksjournalist mag zich melden per PM of mail.

 

 

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

Ik wordt ook nu lastig gevallen door Streya. Ik heb echt hulp nodig!!!! Wie kan mij helpen??? Ze sturen nu weer een aanmaning!. Kan iemand mij goed advies geven? Ik probeerder ze vandaag nog te bellen, maar hun nummer is buiten werking. Ik krijg steeds te horen dat het nummer niet correct is.
Weet geen raad meer. Ik ben ook een pas een startende ondernemer. Probeer ze ook te mailen, maar krijg geen antwoord.
Hulp wordt erg gewardeerd!

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

 

Als je de vordering duidelijk betwist hebt en voor de zekerheid alles ook nog eens opgezegd (om gedoe over stilzwijgende verlenging te voorkomen) kun je daar beleefdheidshalve naar verwijzen. Er werkt bij Streya een oudere herintreder (stagiair) op de debiteurenafdeling en die blijft maar dreigbrieven sturen, hoewel ze de betekenis van de woorden niet echt kent. De incasso is helemaal ingestort. We horen niets meer van incassobureaus en er loopt nog één rechtszaak die waarschijnlijk medio april tot een uitspraak gaat leiden. Of DAS daar nog tijd in steekt is ook niet duidelijk. DAS heeft gedoe over de eerdere belangenverstrengeling bij BOS en LAVG, dus daar zitten ze ook niet te wachten op nog meer verloren rechtszaken uit naam van dubieuze dienstverleners als Streya

 

Quote

Wij hebben u nu meerdere malen geattendeerd op onze openstaande vordering(en). Helaas hebben wij moeten constateren dat u nog steeds niet overgegaan bent tot (volledige) betaling hiervan. Wij kunnen en zullen ons dan ook niet langer coulant richting u opstellen en zijn dan ook genoodzaakt de vordering(en) uit handen te gaan geven aan een externe partij. Aan deze overdracht zitten hoge kosten voor u verbonden. Middels dit bericht willen wij u dan ook kenbaar maken voornemens te hebben onze vordering(en) op u te gaan cederen. Hierdoor zal de cederende partij juridisch eigenaar worden van de vordering(en), en het openstaand bedrag zelfstandig bij u gaan incasseren.

 

Die zogenaamde hoge kosten zijn wettelijk beperkt tot enkele tientjes. Behalve als je in rechtszaken terecht komt, want dan kan de rechter hogere kosten toewijzen. Streya is nu ook rechtszaken aan het verliezen, dus dan moeten zij die hogere kosten betalen - afhankelijk van de overeenkomst* met DAS. Niet de klanten.

 

* Kan zijn dat het no-cure, no-pay was.

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ik zit ook met het probleem van Streya.

Heb mij in maart 2018 laten overhalen om van hun diensten gebruik te maken. In juni heb ik naar hun aangegeven dat ik geen inloggegevens heb en maar een offerteaanvraag waar ik ook nog niets mee kan.

Gisteren ontving ik een factuur van hun voor verlenging. Maar ik wil niet meer verlengen, heeft iemand tips om hier onderuit te komen? Heb een mail naar hun gestuurd met mijn bevindingen over de "gegarandeerde 24 opdrachten" dat ik niet kon inloggen en niet wil verlengen. Dit heb ik per aangetekende brief bevestigd.

Link naar reactie
  • 0

Het topic staat vol adviezen om bezwaar te maken tegen de (totstandkoming van de) overeenkomst en manieren om de vordering te betwisten. Dat werkt vertragend, maar schrikt Streya niet af. Alternatief is Streya in gebreke te stellen door 1) eerst een brief te sturen dat ze in verzuim blijven (niet nakomen beloften en garanties) en ze een redelijke termijn te geven om dat verzuim te herstellen, en dan vervolgens 2) de overeenkomst te ontbinden vanwege wanprestatie. Eventueel gecombineerd met een tegenvordering, bijvoorbeeld van reeds betaalde gelden.

 

Overigens ben ik heel benieuwd naar de offerte-aanvraag die je kreeg. Kun je die beschrijven, en eventueel een kopie per PM of mail versturen? We hebben onlangs weer een honderdtal ondernemers benaderd die nu in de Instagram-campagne van MijnDienstverlener genoemd worden en niet één van die ondernemers heeft ooit een offerte-aanvraag gezien.

 

Verder dit advies:

 

1. Zet eens duidelijk op papier wanneer je voor het eerst gebeld bent door de verkoper van Streya en maak een lijstje met punten: heeft de verkoper iets beweerd, heeft hij gesuggereerd dat er al opdrachten (offerte-aanvragen) binnen kwamen voor jouw diensten, heeft hij een garantie gegeven?

 

2. Zet ook op papier wat jij je herinnert van het daaropvolgende bevestigingsgesprek. Dat wordt door hen opgenomen. Je kan een kopie van de opname opvragen. Dit gebruiken zij als bewijs in eventuele rechtszaken.

 

3. Kreeg je meteen een bevestiging per sms en per mail? Stond daar een garantie in?

 

4. Wanneer merkte je dat het aanbod afweek van wat ze leverden?

 

5. Hoe heb je daar bezwaar tegen gemaakt: per telefoon, per mail, per sms?

 

PS - Niet betalen, want ze sturen alleen nog blafbrieven. DAS Rechtsbijstand heeft eind november afgehaakt. Die ronden alleen nog maar wat oude zaken af.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 302 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.