• 0

Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb het aangeleverde gesprek nog niet beluisterd, maar waarschijnlijk is het pas bij de controlepersoon opgenomen.
Uiteraard. De verkoper laat liever geen sporen na. Die kan vanalles beweren en weet later van niks. Zo werkt dat.

 

Uiteraard.

Overigens heb ik vooralsnog niks mogen ontvangen qua offerte aanvragen, ik had een half jaar (6 maanden) waarbij op zn minst 18 aanvragen minimaal werden gegarandeerd.

Dit zou uitkomen op 3 per maand. Het is misschien wat vroeg voor mij om te oordelen. Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er voor de komende periode ook niks binnen komt via hen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een aantal dagen geleden het eerste factuur ontvangen van mijndienstverlener, al niet te verassend niet volgens afspraak want het zou in twee termijnen voldaan moeten worden, maar mij wordt nu geacht het hele bedrag in een keer te betalen. Uiteraard ontvangen ze van mij helemaal niets, want ook tot noch toe geen offerte aanvragen ontvangen.

 

Wat is ondertussen de status van het traject? Ik ben wel benieuwd met de stand van zaken.

 

-Robbie

Link naar reactie
  • 0
Wat is ondertussen de status van het traject? Ik ben wel benieuwd met de stand van zaken.
HL is een forum waar ondernemers hun ervaring delen, geen loket waar je klachten door anderen behandeld worden. Wat er gebeurt, is dus afhankelijk van de gedupeerden samen.

 

Heeft al iemand wat collega's uit die gids gebeld?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat is ondertussen de status van het traject? Ik ben wel benieuwd met de stand van zaken.
HL is een forum waar ondernemers hun ervaring delen, geen loket waar je klachten door anderen behandeld worden. Wat er gebeurt, is dus afhankelijk van de gedupeerden samen.

 

Heeft al iemand wat collega's uit die gids gebeld?

 

Uiteraard, mijn excuses, ik insinueerde ook niet echt dat dit een klachten loket is, maar een aantal mensen die al verder in het traject zitten waren al met een aantal stappen bezig dacht ik. dus vandaar mijn vraag.

 

Ik zelf heb niemand gebeld, als ik kijk naar de website ben ik door het hele land de enige in mijn vakgebied. Maar geen aanvragen... wat vreemd. >;(

Link naar reactie
  • 0

Onder "mijn ICT" en "Mijn ICT-er" in een straal van 20KM niemand. ::)

Kijk eens hier dan. ;)

 

Opdrachtgevers kunnen dat ook niet vinden, vandaar dat je geen aanvragen krijgt.

 

Die pagina had ik nog niet gevonden :P

ik heb nu een 6tal mensen geprobeerd te bellen, en een aantal emails verstuurd. waarbij het bellen 1 iemand opnam, en ook die persoon heeft dezelfde ervaring met mijndienstverlener. Ik heb dit persoon doorverwezen naar HL met de vrije keus ernaar te kijken, de emails heb ik nog geen reactie op gekregen. We gaan het mee maken.

 

-Robbie

Link naar reactie
  • 0

Op de vraag naar ervaring met Streya of Mijndienstverlener hebben nu een kleine twintig ondernemers gereageerd. De meesten hebben het gevoel dat ze bedrogen en gedupeerd zijn.

 

De oudste gedupeerde is inmiddels voor meer dan duizend euro in het schip gegaan, afgaande op het aangedragen verhaal. Anderen hebben niet betaald. Of ze op correcte manier bezwaar hebben gemaakt tegen de overeenkomst en de vordering betwisten, is niet altijd duidelijk.

 

Een aantal dreigt aangifte te doen, maar daar wordt niks meer van vernomen. Anderen hebben een advocaat ingeschakeld die bezwaar maakt tegen de overeenkomst op grond van dwaling ex artikel 6:228 BW en/of bedrog ex 3:44 BW.

 

Als alle gedupeerden samenwerken en een beetje meebetalen aan juridische tegenactie, dan kan er teruggeblaft en -gebeten worden. Wacht iedereen af, dan gok je dat Streya op den duur wel afhaakt. Dat laatste is wat passief, maar zoek maar eens in Google en zie dat Klacht.nl het eerste resultaat is.

 

Klagen en waarschuwen (op ondernemersfora) is dus op zich al effectief om andere ondernemers te waarschuwen. En dat doet pijn in de portemonnee van Streya.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
ik heb nu een 6tal mensen geprobeerd te bellen, en een aantal emails verstuurd.

 

- Zijn het bestaande dienstverleners of fake profielen?

- Hoe lang bestaat dat profiel al en heeft de dienstverlener reeds aanvragen ontvangen?

- Waarom heeft het merendeel zijn profiel niet geactiveerd?

- Hoe wordt het tot stand komen van de overeenkomst met Streya ervaren?

 

Het maakt nogal verschil of er incidentele klachten zijn of dat het probleem aantoonbaar structureel is. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

En je hoeft natuurlijk niet perse naar gedupeerde te zoeken in je eigen vakgebied. Je kunt natuurlijk ook gewoon de gehele mijndienstverlener-site afgaan en naar ervaringen van die mensen vragen. Wanneer die mensen geattendeerd wordt om op tijd op te zeggen (want dat wordt ook nog wel eens vergeten) dan blijft er straks niemand meer voor de site over.

 

(Misschien eventueel wel handig om dat gezamenlijk te coördineren met andere gedupeerde hier dat niet iedereen in die lijst meerdere keren gebeld wordt. Maar indien niemand het doet dan komen er maar weinig bekende gevallen hier bij. Of in ieder geval veel minder dan mogelijk zou zijn.)

 

Link naar reactie
  • 0

ik heb nu een 6tal mensen geprobeerd te bellen, en een aantal emails verstuurd.

 

- Zijn het bestaande dienstverleners of fake profielen?

- Hoe lang bestaat dat profiel al en heeft de dienstverlener reeds aanvragen ontvangen?

- Waarom heeft het merendeel zijn profiel niet geactiveerd?

- Hoe wordt het tot stand komen van de overeenkomst met Streya ervaren?

 

Het maakt nogal verschil of er incidentele klachten zijn of dat het probleem aantoonbaar structureel is. ;)

 

Wel handig vragenlijstje om te stellen inderdaad..

ben ik zelf niet zo heel goed in dus ik ben blij met de hulp!

Wat betreft fake of niet kan ik dit niet heel goed beoordelen, tenzij ik over hele grote dingen heen lees. hetgeen wat mij wel opvalt is tot nu toe in mijn rubriek wel nederlandse adressen.

Ik zelf heb uit protest mijn profiel niet geactiveerd, is dit verstandig?

En wanneer ik toekomstig contact heb met andere bedrijven zal ik hiernaar vragen.

 

(Misschien eventueel wel handig om dat gezamenlijk te coördineren met andere gedupeerde hier dat niet iedereen in die lijst meerdere keren gebeld wordt. Maar indien niemand het doet dan komen er maar weinig bekende gevallen hier bij. Of in ieder geval veel minder dan mogelijk zou zijn.)

 

Daarom ben ik in mijn rubriek mensen gaan contacten, ik meen eerder gelezen hebben dat het gesuggereerd word om collegas en mensen in je vakgebied te contacten hierover.

Link naar reactie
  • 0

Beste Vrienden,

 

Ondanks de waarschuwing brief van mijn advocaat blijven mdv blaffen aan mijn kant toe. Deze waarschuwing kreeg ik op maandag 2-4.-Streya Nederland B.V.

 

Laatste waarschuwing!

 

 

 

 

Deze factuur kan online bekeken en betaald worden.

Bekijk en betaal

Geachte heer of mevrouw A. Akuffo,

 

Wij stellen onze goede relatie uiteraard op prijs, maar wij kunnen ons niet verenigen met de door u ruim overschreden betalingstermijn op het door u verschuldigde bedrag van € 465,85. Wij hebben u hier al meerdere keren over aangemaand en gecontacteerd.

 

Alvorens wij overgaan tot een incassoprocedure, stellen wij u voor de laatste maal in de gelegenheid onderstaande rekening binnen 2 werkdagen na dagtekening te betalen op ons rekeningnummer NL91KNAB0255655541 ter name van Streya Nederland B.V. en onder vermelding van uw klant- en factuurnummer.

 

Wanneer wij openstaande bedrag niet binnen deze termijn ontvangen hebben zullen wij de vordering overdragen aan DAS Incassodiensten en zullen er incassokosten aan u berekend worden. Deze kosten bedragen € 69,88 plus rente en komen volledig voor uw rekening.

 

Heeft u inmiddels uw betalingsachterstand voldaan, dan kunt u deze aanmaning als niet verzonden beschouwen.

 

Specificatie:

Factuur: FACT-020180481

Factuurdatum: 09-03-2018

Factuurbedrag: € 465,85

Vervaldatum: 23-03-2018

Aantal dagen verlopen: 10

 

Voor vragen over uw factuur kunt u contact opnemen met ons.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

Afdeling administratie

 

Streya Nederland BV

p: 085-064 55 55

a: Veken 30

1716 KE Opmeer

w: www.streya.nl e: info@streya.nl

 

Vandaag heb ik alweer een waarschuwing brief om binnen twee dagen te betalen anders gaat die naar de DAS incasso bureau en daarbij komt 250 euro kosten erbij.

 

De eerste waarschuwing 02 april was 68 euro en nu is het 250 euro. Vreemd dat het allemaal verschillen.

 

Hebben jullie nog tips?

 

Alvast bedankt.

 

AKuffo

 

 

 

A. Akuffo

Link naar reactie
  • 0

Er zit nu een aantal mensen in die incasso-funnel (trechter): Streya vraagt, incasso gaat naar BOS, deurwaarder dreigt en dan komt er een dagvaarding.

 

Eentje heeft een jaar geleden al betaald: toen waren de zogenaamde kosten opgelopen boven de 800 euro. Dat was op het niveau incaso-bureau, dus die snelle kostenstijging is vreemd. Het lijkt erop dat Streya eigenmachtig kosten toevoegt.

 

Hoe dan ook: wanneer alle mensen die in dit traject zitten bereid zijn mee te betalen aan een advocaat, volstaat het waarschijnlijk om één keer bij de kantonrechter aan te tonen welke bedrieglijke praktijken Streya gebruikt om alle claims te doen verdampen. Het is een wolk van misleiding, met centraal het tweestaps-verkoopgesprek waarvan alleen deel 2 als bewijs voor een overeenkomst wordt aangevoerd. We hebben deel 1 echter ook: het aanprijsgesprek vol leugens en valse beloften.

 

De eerste waarschuwing 02 april was 68 euro en nu is het 250 euro. Vreemd dat het allemaal verschillen.

Eerst was het 68 euro, toen werd dat 466 en daar dreigt nu 250 euro bij te komen. Optelsom is 715 euro.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Geachte heer of mevrouw A. Akuffo,

 

Wij stellen onze goede relatie uiteraard op prijs,

Juist.

 

Wat heeft jouw advocaat tot nu toe precies gedaan? Een waarschuwing brief sturen? En zo ja, wat is daar dan de strekking van?

 

Heb je zelf al eens naar de bank van het rekeningnummer gebeld? Dan vertel je wat jouw ervaring met hun rekeninghouder is.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Jeremiah en ik hebben hetzelfde advocaat en die heeft al op 23 maart een waarschuwing brief verstuurd, maar mdv blijven me heineringsbrief sturen en vandaag de brief in de post gekregen. Ik stuur altijd alles door naar mijn advocaat. Hij heeft vanmiddag alweer een brief aan mdv verstuurd daarin staat dat ze vanaf nu aansprakelijk maken op 275 euro per uur ex btw werk die hij aan me heeft gedaan terug te betalen. Jeremiah heeft ook een brief in de post van mdv vanmiddag gekregen. Als het zo doorgaat komt de zaak zeker in de rechtszaal terecht. Ik denk dat alle slachtofers mogen bij me of Jeremiah melden zodat onze advocaat een grote zaak tegen mdv kan starten.

 

Wat zijn jullie gedachten?

 

Akuffo

 

 

A. Akuffo

Link naar reactie
  • 0

Wat heeft deze advocaat m.b.t. jullie contracten en de prestaties van mijndienstverlener.nl als standpunt ingenomen? En advocaten kunnen hier uiteraard gewoon lid worden.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Mdv zijn echt oplichters want ze reageren niet op de eerste brief van mijn advocaat alleen aan mij. De eerste brief heeft mijn advocaat bezwaar tegen bedrog en dwaling gemaakt daardoor heeft hij hen gevraagd om de zaak te betwisten en heeft hij ook hen gesommeerd om geen contact meer met mij te hebben en hen gewaarschuwd om alle kosten terug te betalen als ze doorgaan. Maar helaas blijven ze doorgaan. >;(

 

Ik heb geen navraag gedaan op de bank rekening.

 

A. Akuffo

Link naar reactie
  • 0

Beste Akuffo. Wij hebben ook een 2e waarschuwing ontvangen met het bericht dat als wij niet betalen binnen 2 dagen dat alles naar een incassobureau wordt doorgestuurd en 250,- minimaal erbij komt terwijl in een eerdere bericht 69,- als incassobedrijf werd aangegegem.

 

Wij hadden ook aangetekend geannuleerd, vervolgens hebben wij de zogenaamde overeenkomst ontkent op grond van dwaling/misleiding. Hierop is niet inhoudelijk gereageerd.

 

Wij hebben de bandopname ontvangen. Dat hebben wij aan een advocaat laten horen. hij heeft ons geadviseerd om nu nergens meer op te reageren, maar af te wachten tot wij daadwerkelijk met de deurwaarder te maken gaan krijgen. In die tussentijd zijn wij op de website bezig geweest met het zoeken naar telefoonnummers van contractanten van MD, maar van alle bedrijven heeft maar 10% een telefoonnnummer/profiel ingevuld. Wij willen graag meerdere mensen spreken die hier al langer in zitten, en hoe het hele proces verliep.

 

In ieder geval blijven de klachten op diverse pagina’s groeien!!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.