• 0

Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik heb dus om die zo geheten bandopname gevraagd en streya verwees mij naar bos incasso en bos incasso verwees mij naar LAVG gerechtsdeurwaarder en die wisten niks van een band opname.
Goed onthouden. Streya gebruikt bij de meeste andere gedupeerden een bandopname als bewijs. Dat ze dat bij jou niet doen, maakt hun zaak alleen maar zwakker.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als er wel een bandopname is , dan is er mee geknoeid !!

Heb duidelijk aan die Dario uitgelegd dat ik maar een eenmansbedrijfje was en vanwege Fibromyalgie( weke delen reuma) ook maar Partime werkte en niet genoeg inkomsten had om zoiets te bekostigen . Tien stelde hij voor dat ik het in termijn mocht doen, ook dat vond ik te veel en kon ik niet opbrengen dus hij zou mij over een paar maanden terug bellen of ik het dan wel zou kunnen en zou willen, ik werd doorverbonden met een telefoniste om mijn gegevens nog even te Checken. Daarna heb ik niks meer van ze gehoord tot ik die herinnering kreeg

Link naar reactie
  • 0
ik werd doorverbonden met een telefoniste om mijn gegevens nog even te Checken.
Het voorafgaand gesprek met Dario wordt door Streya niet opgenomen en als bewijs gebruikt. Daarom kan hij vanalles beloven en toezeggen. Gelukkig hebben wij daar inmiddels wel opnames van. Streya neemt alleen het gesprek op 'met de telefoniste' waarin je gegevens gecheckt worden. Onder dat mom laten ze ondernemers een paar keer JA zeggen en dan zit je zogenaamd vast aan een mondelinge overeenkomst.

 

Maar jij hebt waarschijnlijk een paar keer NEE gezegd, dus kunnen ze jouw opname niet gebruiken. Daarom moet er een getuige opdraven om te beweren dat jij een overeenkomst wilde.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Heb alleen maar ja gezegd, want het ging alleen om het checken van mijn gegevens . En of ik wel akkoord ging met wat ik met Dario had afgesproken! Voor mij dus het terug bellen over een paar maanden om te kijken of het dan wel eventueel financieel mogelijk was om voor mij een bedrijfspresentatie te laten doen door hun.

Link naar reactie
  • 0
Heb alleen maar ja gezegd, want het ging alleen om het checken van mijn gegevens . En of ik wel akkoord ging met wat ik met Dario had afgesproken! Voor mij dus het terug bellen over een paar maanden om te kijken of het dan wel eventueel financieel mogelijk was om voor mij een bedrijfspresentatie te laten doen door hun.

 

Serieus? Dat is goed nieuws. Een overeenkomst bestaat uit een aanbod en een aanvaarding. Blijkbaar hebben ze alleen de aanvaarding op band. Dan is het jouw woord tegen het hunne. (Vandaar ook die 'getuige' die dan moet gaan liegen wat de overeenkomst was. Nee, liegen tegen een rechter mag niet, maar ja, het gebeurt.)

 

Hier staat uitgelegd hoe de rechtszaak verloopt.

 

Als je niet komt opdagen, je niet om uitstel vraagt of geen schriftelijk verweer voert, dan oordeelt de rechter doorgaans tegen jou.

 

Je kunt, als je de zaak wint, verloren inkomsten (verletkosten) en reiskosten, eventueel van de verliezer vergoed krijgen. Deze kosten vallen onder proceskosten. Ik vermoed dat je deze van tevoren moet opvoeren en waar nodig onderbouwen. Ik heb helaas nergens kunnen terugvinden waar je dat doet; daar zou je de rechtbank even over moeten bellen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Zo werken al die dubieuze online gidsen en sitebouwers. Er vindt een (niet opgenomen) verkoopsgesprek plaats met de meest wonderlijke beloften en garanties, en daarna wordt alleen een opvolgende bevestigingsgesprek vastgelegd. Als de ondernemer later bewaar maakt, zijn alle afspraken en beloften uit het voorgesprek verdampt.

 

De basis voor wilsovereenstemming is dus redelijk discutabel. Vond ook een rechter recentelijk (met dank voor de aangedragen link).

 

Dat zou verzet tegen de eisen van Streya redelijk simpel moeten maken. We kunnen al aantonen dat Streya een bedriegelijk beeld van zichzelf schetst (valse getuigenissen in reviews, bezoekersteller die gepresenteerd wordt als 'aantal aanvragen voor offertes') en als gedupeerde ondernemers eens wat details over hun specifieke zaak duidelijk op een rijtje zetten:

 

- wanneer ze gebeld zijn

- door wie

- welke (valse) garanties en beloften er in het verkoopverhaal zaten

- wanneer ze de eerste nota ontvingen (graag datum en notanummer erbij)

 

en dat per PM of mail doorgeven, liefst met kopieën van nota's erbij. Dan kan bij eventuele rechtszaken een mooi dossiertje overlegd worden.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoe gaat het ondertussen met Streya?

 

Kijken we naar het aantal ondernemers in de gids MijnDienstverlener.nl dan zien we dit voorjaar een gestage groei. Het aantal boekhouders is toegenomen van 89 naar 104, waarvan er 38 profielinfo delen. De andere 63% doet niet de moeite om info toe te voegen aan de gids. Het aantal schoonmakers is toegenomen van 65 naar 90 (12 net ingevuld profiel). Event-cateraars van 34 naar 42 (nog steeds 4 profielen). ICT'ers van 20 naar 22 (met 9 profielen).

 

Het aantal offerteaanvragen bezoekers op de teller die Streya laat zien op zijn site neemt echter af. In september vorig jaar toonde de teller nog bijna 12.000 offerteaanvragen bezoekers, in maart waren dat er minder dan 7000 en in april 8.352.

 

Dat maakt Streya niks uit, want ze verdienen niks aan die zogenaamde offertes: ze verdienen aan de eendjes die de kooi binnenvliegen. Toch maar weer vijftien administratiekantoren erbij deze maand. Het zou wel een aardig klant-tevredenheidsonderzoek zijn: hoe blij zijn al die boekhouders met de stroom offerte-aanvragen die ze in de afgelopen aangiftemaand ontvangen hebben?

 

De grootste groep zijn administratiekantoren (boekhouders) met 89 meldingen. Gevolgd door interieurverzorgers (schoonmaakbedrijven). Van de 65 meldingen hebben er slechts 8 een actief profiel. Bij de 34 eventcateraars zijn er niet meer dan 4 actief. Bij de 20 ICT'ers wel 8, maar dat zijn vooral webdesigners en grafisch ontwerpers.

 

Bij al die profielen heb ik nog niet één recensie aangetroffen. Mijn donkerbruin vermoeden is dat de site niet of nauwelijk gebruikt wordt. Niet door dienstverleners en al helemaal niet door opdrachtgevers. Vandaar mijn suggestie: bel eens naar een concullega in die gids en vraag naar zijn of haar ervaring.

Teller_2017oktober.thumb.png.9237b64f93c591ea23c9181887be50f9.png

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Er worden nu factuurnummers vergeleken. Streya blijkt verschillende systemen te hanteren. Er zijn nota's die met FLOW aangeduid worden, maar er zijn ook nota's waarin FACT staat.

 

FACT-02018XXXX is jaartal plus volgnummer

FLOW17XXXX is verkort jaartal plus datum of volgnummer

 

Als de FLOW-facturen onderdeel zijn van dezelfde systematiek als de FACT-nota's, hanteerde Streya in 2017 hogere volgnummers dan in 2018.

 

Het saillante is dat dit soort ondernemingen kwetsbaar is in zijn BTW-portemonnee. Wie veel nota's verstuurt en moeite heeft met inning, moet wel BTW voorschieten. Zijn er rare inconsistenties, dan is de Belastingdienst extra geïnteresseerd.

 

De nota heeft een factuurnummer waarin een datum opgenomen lijkt FLOW XXXXXX. Kijk nog eens goed naar dat factuurnummer en je ziet dat deze nota met een datum uit november opgemaakt lijkt (12) in december. Dat zou te vergelijken moeten zijn met andere gedupeerden van Streya. Wat zijn hun FLOW-factuurnummers en op welke data zijn de nota's verstuurd.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Mijn gegevens staan nogsteeds in hun systeem terwijl de zaak al lang opgelost is. >:(

Ja, maar als ze alle gegevens van "opgeloste" zaken weg moeten halen blijft er misschien niet zoveel meer over ;D

(en dat staat dan niet zo mooi op hun site)

Link naar reactie
  • 0

Ze blijven opsturen maar niemand betaald :)

Dat weet je natuurlijk niet. Misschien zijn er toch mensen die maar betalen om ervanaf te zijn of de "juiste weg" niet weten te vinden. Misschien valt daar wel van te leven. Bekendheid eraan geven is dan ook het motto.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal,

 

Ik ben zelf niet opgelicht door MD of wat dan ook, maar ik ben bang dat mijn moeder dit wel is. Ze is ook startende ondernemer en werd gisteren door MijnDienstverlener gebeld waar ik bij was. Aangezien mijn moeder een gehoorbeschadiging heeft en anders niet kan bellen had ze de telefoon op luidspreker staan. Mijn moeder is een hele lieve vrouw die enorm goed van vertrouwen (iets te goed ben ik bang) is. Ze heeft door onderstaand verhaal afgezien van de bedenktijd, pas toen ons enthousiasme was afgenomen viel ons in dat het wel een raar verhaal was.

 

Er werd gebeld door ene Janna, die van het Ondernemersplein zei te zijn. Het was haar taak om starters met starters te linken. In onze regio zouden veel starters zijn die geen benul van administratie hebben. Ze vroeg om een samenwerking aan te gaan zodat het bedrijf een adviserende rol kon innemen voor die starters. Het ging niet per se om de boekhouding voor ze doen, maar echt advies geven en starters op weg helpen. Ze zou minimaal 10 starters aan het bedrijf kunnen koppelen. Ze verwachtte dat er veel reacties op ons af zouden komen en dat we het aan moesten geven als we overspoeld zouden raken. Nou als er iets is als startende ondernemer is dat het wel denk ik zo.

 

Het zou 385 ex btw kosten voor 1 jaar en je kreeg dan ook een vermelding op de site, waarbij het dus ineens ging over mijndienstverlener.nl. Nou ja goed, vooruit. Ik heb aantekeningen gemaakt van het gesprek, maar het kwam op dat moment niet in me op om het op te nemen. Maar nu heb ik dus het hele forum hier gelezen en ben ik bang dat mijn moeder in de val is gelopen.

 

Mijn moeder heeft nog goede hoop hierin, maar ik een stuk minder.. Nu weet ik niet wat het beste is om te doen, aangezien mijn moeder heeft ingestemd met afzien van de bedenktijd.

 

Is er überhaupt iemand die wel een offerte heeft gekregen via die site vraag ik me af..?

 

Link naar reactie
  • 0

Niet wachten, zou ik zeggen. Vandaag meteen bezwaar maken tegen wat gisteren 'overeengekomen' lijkt. Het stadium van offerte is al voorbij. Zij gaan beweren dat je ingestemd hebt in een overeenkomst, dus je gaat de mallemolen in. Andere ondernemers zijn al gedagvaard.

 

Lees dit topic rustig door en schrijf dan een reactie die je zowel per mail als post verstuurt.

 

Vertel dat het telefoongesprek met je moeder gehoord is door een getuige die aantekeningen heeft gemaakt. Zet duidelijk op een rijtje wat je allemaal misleidend vond aan het voorgesprek en waarom dat tot misverstanden (dwaling) heeft geleid bij de ondernemer. Vertel ook dat het bevestigingsdeel slechts weergeeft dat een misleidde ondernemer accoord gaat op basis van een verkeerde voorstelling van zaken: een zgn samenweefsel van verdichtsels.

 

De suggestie dat ze namens Ondernemersplein bellen is nieuw. En verrekte brutaal. Sterker nog: het is een kenmerk van oplichting: jezelf voordoen als een ander. Dan kan het strafrechterlijk behandeld worden.

 

Janna is ook een nieuwe naam. Er werkt inderdaad een Janna bij Streya.

 

Jouw moeder is slechthorend. Dat is wellicht hoorbaar in haar reacties, in haar stem. En zou dan ook te horen moeten zijn op de geluidsopname die Streya maakt. Dat maakt je zaak sterker. Je zou zelfs kunnen overwegen om aangifte te doen bij de politie. Vertel daar ook je verhaal over Ondernemersplein, dat is een overheidsinstantie!

 

Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen

 

* hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid,

* hetzij door listige kunstgrepen,

* hetzij door een samenweefsel van verdichtsels,

 

iemand beweegt <> tot het aangaan van een schuld <> , wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

 

PS - mail me even, dan kan ik je verwijzen naar het juridisch verzet van een aantal andere gedupeerden. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Zojuist heb ik een on-officiele herinnering gekregen via e-mail van MDV betreft mijn factuur.

Wat is handig om hiermee te doen?

Normaliter zou ik iets in de zin van "ik heb tot nog toe geen dienst van jullie mogen vernemen, dus ik betaal ook nergens voor" sturen, maar is dit handig? moet ik er uberhaupt op reageren?

 

-Robbie

Link naar reactie
  • 0

Als jij vindt dat je een overeenkomst met Streya hebt, hoor je in beginsel ook de factuur te betalen. Wel zou je jouw tegenprestatie kunnen opschorten als je twijfelt dat Streya ooit gaat presteren.

 

Wat je doet, hangt dus af van je opstelling:

 

- Wel een overeenkomst? Dan presteren of opschorten of in gebreke stellen (kans geven tot nakoming).

 

- Geen overeenkomst? Dan negeren of dwaling of aangifte wegens oplichting.

 

Dat Streya stelt dat er een overeenkomst is, wil overigens nog niet zeggen dat er een overeenkomst is, of dat die overeenkomst behelst wat Streya beweert dat hij behelst.

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Als jij vindt dat je een overeenkomst met Streya hebt, hoor je in beginsel ook de factuur te betalen. Wel zou je jouw tegenprestatie kunnen opschorten als je twijfelt dat Streya ooit gaat presteren.

 

Wat je doet, hangt dus af van je opstelling:

 

- Wel een overeenkomst? Dan presteren of opschorten of in gebreke stellen (kans geven tot nakoming).

 

- Geen overeenkomst? Dan negeren of dwaling of aangifte wegens oplichting.

 

Dat Streya stelt dat er een overeenkomst is, wil overigens nog niet zeggen dat er een overeenkomst is, of dat die overeenkomst behelst wat Streya beweert dat hij behelst.

 

Zoals velen ben ik ook op een soortgelijke manier in de overeemkomst getuimeld, dus in Streya termen heb ik wel een overeenkomst. maar zoals de mensen hier, probeer ik hier ook onderuit te komen.

 

Wat ik mij overigens afvraag. Voor mensen die al wel betaald hadden, streya/MDV schijnt nooit hun dienst geleverd te hebben, kan dan het betaalde geld niet alsnog terug gevorderd worden?

Link naar reactie
  • 0

Stap voor stap.

 

Streya haalt ondernemers voor de rechter. Als die concludeert dat de vordering onterecht en de overeenkomst nietig/vernietigbaar is, kunnen vervolgens anderen in het kielzog mee en reeds betaalde gelden terug vorderen als er aanknopingspunten zijn in de uitspraak (bedrog of wanprestatie). Lijkt me.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.