• 0

Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?

Aanbevolen berichten

  • 0

We wachten al sinds maart van dit jaar op een uitspraak in de tweede zaak waarbij de gedupeerde ondernemer zich met hulp van enkele forumvrijwilligers verzet heeft tegen de vordering. De dagvaarding was in september 2018, dus over twee maanden vieren we een eerste verjaardag.

 

Er is een tegeneis ingediend, dus de hele zaak heeft veel tijd gevergd van de huisjuristen van DAS. In de eerste zaak was nog een advocaat opgetrommeld van LAVG, maar de tweede zaak was de verzekeraar zelf aan de beurt. Hoe worden zulke uren verrekend met de opdrachtgever? Is dat standaard rechtsbijstand bij incassozaken of moet de opdrachtgever daar apart voor bijbetalen?

 

In de meeste van de naar schatting 100+ zaken die DAS (al-dan-niet via LAVG) voor Streya voor de rechter heeft gebracht zijn ondernemers bij verstek veroordeeld. Ik vrees dat de deurwaarders vervolgens te maken kregen met zeer lastige vindbare ondernemers. Dat zal ook geen lucratieve business geweest zijn. Maar de veronderstelling is dat er een all-inclusive deal is gemaakt. Streya besteedt alle incasso uit aan DAS en handlangers BOS +LAVG voor een vaste prijs, of zoiets als kosten + deel van de opbrengst. Dan zijn langlopende tijd-vretende rechtszaken niet welkom.

 

Wie betaalt dat allemaal?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

In de zomer van 2019 stellen we vast dat Streya de werving voor MijnDienstverlener heeft toegespitst op:

 

  • interieurreinigers n=279
  • beveiligers n=90
  • eventcateraars n=60
  • administratiebureaus n=51
  • glazenwassers n=25
  • hoveniers n=24
  • timmerman n=17
  • vakmannen n=437

 

De laatste categorie is een vreemde, maar bij nadere bestudering zijn het overwegend bouwvaklieden. Waarom de timmerman daar niet bij zit is een mysterie. Het lijkt dat Streya een oud advies van dit forum opvolgt, mik nou eerst eens op één categorie en doe daar je stinkende best voor om ze aan opdrachten te helpen. Als je die opdrachten verwaarloost, houd je immers alleen maar ontevreden klanten over als gids en offerte-platform.

 

Bladerend langs alle vakmannen zie ik echter overwegend lege profielen...

 

Ook opvallend: niemand klaagt meer.

 

aangepast door TwaBla
Links toegevoegd

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 2
Quote

Op 07-08-2019 heeft de rechtbank Haarlem de firma Streya Nederland B.V., handelend onder Mijndienstverlener, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 67448747 in staat van faillissement verklaard, met benoeming van mr A.M.H.J.L. Claus tot curator. Het insolventienummer is F.15/19/185.

 

Faillissement Streya Nederland B.V. te Opmeer

Link naar reactie
  • 0

Curator is Alexander Claus van Tanger Advocaten.

 

Misschien heeft iemand advies op welke manier de curator op de hoogte gebracht kan worden van betwiste vorderingen? Vergt dat een gedetailleerd dossier, of is een simpele mededeling met verwijzing naar relevante correspondentie voldoende in eerste instantie?

 

Hmmm, ik ben benieuw wie het faillissement aangevraagd heeft.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Er loopt nog een rechtszaak, waarbij beide partijen in afwachting zijn van een uitspraak. Al maanden wachten...  Heeft het zin om de kantonrechter te wijzen op dit faillissement en kan dat invloed hebben op het oordeel? Er zit immers ook nog een jurist te duimen dat hij kosten toegewezen krijgt... Of wordt dat een vordering op de boedel?

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Streya Nederland oftewel Mijndienstverlener failliet, dat heeft best nog lang geduurd! Wie heeft het faillissement aangevraagd? Personeel of uitlener? Belastingdienst?

Laten we inderdaad het eerste verslag maar afwachten...

 

Wat zou nu de toekomst van de andere werkmaatschappij onder de holding zijn? Het zou m.i. praktischer zijn als curator (tweede) kantoor in Haarlem op loopafstand van het station houdt...

 

...spijtig hoor, dat de werk-bv van een HL-lid in staat van faillissement verkeert!

 

Quote

In principe zou de curator deze nu moeten gaan opeisen.

 

Laat de curator zich maar lekker richten op de bestuurder!!!

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Tanger Advocaten publiceert faillissementsverslagen op de website van het kantoor:

https://www.tanger.nl/faillissementen/streya-nederland-b-v/

(pagina is aangemaakt, op moment van schrijven zijn nog geen verslagen geplaatst)

Groet,

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Op 9-8-2019 om 12:40, TwaBla zei:

Curator is Alexander Claus van Tanger Advocaten.

 

Misschien heeft iemand advies op welke manier de curator op de hoogte gebracht kan worden van betwiste vorderingen? Vergt dat een gedetailleerd dossier, of is een simpele mededeling met verwijzing naar relevante correspondentie voldoende in eerste instantie?

 

Hmmm, ik ben benieuw wie het faillissement aangevraagd heeft.

Ben bang dat Streya het faillissement heeft aangevraagd. 

Link naar reactie
  • 0
Op 9-8-2019 om 12:49, Jaap B zei:

De curator zal zich melden met de vordering. Daarna zal de ondernemer moeten bewijzen dat de vordering onterecht is. Het is dan aan de curator of er verdere stappen om te innnen genomen worden

 

Daar zou ik niet op wachten, ik heb ook wel eens een klant gehad de failliet ging waarbij nog een vordering open stond. Van de curator heb ik niets gehoord, maar heb wel zelf contact opgenomen en bevestiging van ontvangst gekregen. 

 

In dit geval was het vrij kansloos gezien er nauwelijks een boedel was en er schulden bij de belastingdienst en het uwv waren die samen meer dan een ton bedroegen, dus alle gewone schuldeisers vissen in dat specifieke geval naast het net. Dat hoeft echter niet altijd het geval te zijn. 

 

Of dit bij Streya ook het geval zal zijn durf ik niet te zeggen: het zou kunnen dat ze preferente schuldeisers als de belastingdienst hebben die meer vorderen dan er aanwezig is, maar gezien de aard van hun business zou het best kunnen dat er aanzienlijke banktegoeden zijn opgebouwd, naast een wellicht verkoopbare inventaris. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

In de laatst lopende zaak (de tweede waarbij de gedagvaarde ondernemers hulp kreeg vanaf dit forum) heeft de curator laten weten de vordering niet over te nemen.

 

De dagvaarding was vorig jaar september, dus het papieren heen-en-weer heeft een jaar geduurd en vele uren gekost aan vrijwilligerswerk van onze kant en DAS advocatenuren aan de andere kant. Inderdaad 'een werkgelegenheidsproject' zoals de jurist van DAS in zijn Conclusie van Dupliek in Reconventie schalks opmerkte. Dat was het sowieso, als je incasso gaat doen voor een online gids die geprobeerd heeft meer dan duizend startende ondernemers op te lichten door te suggereren dat ze voor elke ondernemer een x-tal offerte-aanvrage klaar hadden liggen, terwijl er niks lag. Zeker wanneer je als DAS dan ook nog eens je reputatie op het spel zet door te gaan liegen over de diensten van je klant. 

 

Uiteindelijk trek je dan als verzekeringsgigant alsnog aan het korte end, want bij veel van die starters (vaak van buitenlandse afkomst) die je bij verstek liet veroordelen was niet zoveel geld te halen. En de zaken waarin wel verzet kwam, heb je meerendeels verloren. Kostbare grap DAS!

 

Begin oktober staat de tegeneis op de rol. Heeft het zin daar nog iets mee te doen?

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

https://www.tanger.nl/faillissementsverslagen/

 

Quote

Faillissementsverslagen

 

De drie curatoren van Tanger Advocaten worden door de rechtbank regelmatig benoemd tot curator in faillissementen of bewindvoerder in surseances van betaling. Op deze plaats hadden wij alle openbare faillissementsverslagen staan die door onze curatoren bij de rechtbank zijn gedeponeerd, zodat crediteuren en andere belanghebbenden daar eenvoudig kennis van konden nemen. Vanwege privacyregels is dat echter niet meer toegestaan.

U kunt deze faillissementsverslagen wel raadplegen via het centraal insolventieregister. Wij verwijzen u daarvoor naar de website www.rechtspraak.nl.

 

Wat is hier het conflict in 'openbaar' en 'privacy-regels'?

 

Groet,

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

 

De curator die de afwikkeling van het faillissement van Streya afwikkelt heeft een prive-detective, bewaker annex incassopersoon ingeschakeld om alle ondernemers met onbetaalde rekeningen in de (gebrekkige) administratie van Streya te manen tot betaling. 

 

In de begeleidende brief van Tanger Advocaten (curator mr Claus) staat: "U kunt de vordering die Streya Nederland mogelijk op u of uw onderneming heeft, slechts bevrijdend betalen op het door Wuite Recherche en Incasso in haar brief aangegeven bankrekeningnummer."

 

Dat is nogal een gok, om een bestand van dubieuze debiteuren van zo'n dubieuze online gids aan te schrijven. Niet voor niks wordt verwezen naar een mogelijke vordering. We hebben een panklaar dossier voor alle ondernemers die zich blijven verzetten of opnieuw verzetten tegen deze vordering.

 

Streya is al eerder stuk gegaan aan de kosten van incasso en rechtszaken, dus het risico dat een verstandige curator gaat dagvaarden acht ik gering. Wie een standaard brief wil om de curator te wijzen op eerdere betwistingen en bezwaren tegen deze onterechte vorderingen, melde zich aan bij de besloten Streya-groep op dit forum.

 

Het goede nieuws is dat Wuite Recherche en Incasso is opgezet door een ex-politieman uit Opmeer die heel goed in staat is om het doopceel van de oprichters van Streya te bekijken en alle onrechtmatigheden die daar hebben plaatsgevonden op een rijtje te zetten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
21 minuten geleden, mwha.... zei:

TwaBla, waar kan ik mij aanmelden bij de groep. Heb vanmorgen namelijk ook een mail ontvangen....

 

Stuur me even een PM of een mail met je gegevens en ik zal je uitnodigen. Gelieve ook de naam te noemen die door Streya gebruikt wordt, want we willen uiteraard onder ons blijven met mensen die inderdaad gedupeerd zijn door deze gids.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

De brieven van Wuite hebben een dossiernummer. Dat begint met 4412 gevolgd door nog drie nummers. Die laatste drie nummers suggereren dat er een paar honderd aanmaningen verstuurd zijn. Ik heb inmiddels enkele kopieën ontvangen en de betrokken nummers liggen een paar honderd uit elkaar.

 

De dossiers die ik zie betreffen allemaal stilzwijgende verlengingen bij ondernemers die de eerste betaling al betwist hebben. Vaak is die betwisting gecombineerd met een opzegging, omdat we de truc met stilzwijgende verlenging zagen aankomen. De curator heeft wel een bestand van debiteuren die de stilzwijgende verlenging niet betalen, maar beschikt blijkbaar niet over een bestand met originele eerste vorderingen. Ook de correspondentie over betwisting lijkt niet bekend bij de curator. 

 

Ik ben geen jurist, maar me dunkt dat zulke vorderingen makkelijk te stuiten zijn. Want onze ondernemers hebben de correspondentie nog wel.

 

 

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

 

Die incassodetective Wuite stuurt een nogal dwingende brief. "De debiteurenportefeuille van Streya Nederland BV is verpand. Op verzoek van de pandhouder is Wuite Incasso belast met het incasseren van de nog openstaande vorderingen van Streya Nederland BV welke thans in staat van faillissement verkeert. U heeft een wettelijke betalingsverplichting ondanks het faillissement van de onderneming."

 

Er zit ook een brief bij waarin de curator verklaart dat er sprake is van een mogelijke vordering.

 

Dat sluit niet goed aan. De curator gokt een beetje op het bestaan van een vordering. Hij is zich daarvan bewust want hij spreekt openlijk van een mogelijke vordering. 

 

Dat is voor Wuite Incasso vervelend, want die brengt aan de curator geen kosten in rekening*. De incassodetective (nieuw beroep) probeert zijn kosten te verhalen op de dubieuze debiteur die niet binnen twee weken betaalt. Dus hij moet maar hopen dat die mogelijke vordering inderdaad bestaat. Want als er geen vordering meer is, omdat die bijvoorbeeld eerder correct betwist is of omdat het een stilzwijgende verlenging betreft terwijl de debiteur kan bewijzen opgezegd te hebben (we hebben twee weken om dat duidelijk te maken) valt er niks te verhalen. 

 

Waar ligt de zorgplicht hier? Bij de curator of bij de incassodetective? Ik denk toch bij de curator. Wat denken jullie?

 

 

* Wuite Incasso maakt een uitzondering (pdf) op de kostendoorberekening als er een conflict aan de vordering ten grondslag ligt. In het geval van de dubieuze debiteuren van Streya is vrijwel altijd sprake van een conflict, want de vordering is gebaseerd op een overeenkomst die door misleiding tot stand is gekomen.

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Het verslag van de curator is hier te vinden.

 

Merk op dat de debiteurenportefeuille op € 485,85 wordt gewaardeerd. Dat zijn dus al die onbetaalde rekeningen. De incassodetective suggereert dat deze portefeuille is verpand. Betekent dit dat een derde nu pandhouder is? Dat er iemand betaald heeft om honderden ondernemers opnieuw lastig te vallen met vage vorderingen, terwijl die totale "administratief aanzienlijke portefeuille" door de curator gewaardeerd werd op € 485,85? Dat is dus weer een boel ellende* (schuldenhandel) voor een paar grijpstuivers.

 

Merk op dat Streya diverse bedragen had geleend die door de ondernemer werden aangemerkt als 'investeringen'. Deze uitleners hebben de faillissementsaanvraag van de verhuurder van het bedrijfspand gesteund. Een enkele uitlener/investeerd beweert een pandrecht te hebben op de debiteurenportefeuille, wat door de curator medio september nog niet bevestigd kon worden.

 

 

* Schuldenhandel? Je creëert door aquisitiefraude misleiding van meer dan duizend startende ondernemers een debiteurenportefeuille, cedeert die aan een factoring bedrijf, schakelt de incasso-afdelingen van DAS (BOS en LAVG) in om via honderden rechtszaken nog meer druk te zetten, gaat failliet en laat via de curator en een pandhouder dat hele bestand opnieuw aanschrijven door incasseurs.

Debiteurenportefeuille_Streya.png

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Je hebt waarschijnlijk gelijk. Opbrengst is wat de curator al geïncasseerd heeft.  Dat bedrag is afkomstig van IP Nederland, het incassobureau dat Streya inschakelde nadat BOS Incasso de samenwerking opgezegd had. Het is dus geen waardering.

 

Jumping to conclusions... :thinking-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.