• 0

Veilig investeren

Goedenavond,

 

Run samen met twee anderen een internetbedrijf, en hebben afgelopen jaren een mooie 400.000 euro winst geboekt. Echter blijven online projecten altijd riskant. Onze projecten hebben meestal een gemiddelde levensduur van 4 jaar.

 

Nu zou ik graag een gedeelte van onze winst willen investeren in een andere business buiten onze online projecten om, bijvoorbeeld in vastgoed. Echter heb ik hier helemaal geen kaas van gegeten, dus ik snap ook wel dat je je niet zomaar in een totaal andere industrie moet gaan storten. Wel heb ik wat kennissen die veel vastgoed beheren en me hier vast een beetje wegwijs in kunnen maken.

 

Wat is jullie mening? Of nog andere investeringstips? Ik snap dat niets risicoloos is, maar wil niet het risico lopen dat onze investering ineens halveert bij wijze van ;-)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zou een kleine investeringsmaatschappij kunnen beginnen voor venture capital in internetprojecten van anderen aangezien jullie daar kennelijk een best aardige track record hebben. Wordt het echter een branchevreemde activiteit, dan lijkt mij dat je het daarover toch eerst met je twee collega's eens zult moeten worden.

 

Investeren (of beleggen) kan altijd ook nog privé, maar je op een investering/belegging storten die je slechts van horen zeggen kent, lijkt me linksom of rechtsom sowieso risicovol. Dat wil je daarom dan zeer waarschijnlijk buiten je kernactiviteiten houden.

Link naar reactie
  • 0

Investeren in wat dan ook vraagt kennis en liefst veel. Je investeert in bepaalde zaken om een hoger rendement te behalen dan via de bank. Helaas geldt dat hoe hoger het rendement, hoe hoger het risico. Kennis kan dit risico beperken. Vandaar.

Misschien een wat veiliger weg zoeken zoals deposito's.

HansB

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.