• 0

Verkoop MKB onderneming aan grote buitenlandse partij

Hallo allemaal,

 

Ik ben een MKB ondernemer en recent zijn we benaderd door een grote (beursgenoteerde) buitenlandse partij die ons wil overnemen. Het betreft een strategische koper die primair geïnteresseerd lijkt in een concept dat we hebben ontwikkeld en momenteel vermarkten. Ik wil hier om wille van de privacy niet al te veel details over geven op het forum.

 

De interesse die ze tonen houdt al driekwart jaar aan en ze hebben nu concreet gevraagd wat ik wil hebben.

 

Ik vraag me af of iemand weet wie ons bij het verkoopproces zou kunnen ondersteunen. Voor mij is het de eerste keer dat zoiets speelt en we missen de expertise om dit zelf of alleen met de accountant te doen.

 

Wellicht kunnen jullie een partij aanbevelen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het verbaast me dat hierop tot op heden niet is gereageerd.

Er zijn in de markt veel M&A (F&O) organisaties actief, die dit soort processen begeleiden.

Dit is echt een apart vak en daarom is het verstandig hiervoor expertise in te huren.

Een partij aanbevelen is erg lastig. Dit hangt heel erg af van de persoonlijke voorkeur, de soort business die het betreft, de onderhandelende partijen.

Praat in ieder geval met een aantal van deze organisaties voordat je een keuze maakt.

Echte deskundigen, die je vertrouwt mogen best wat geld kosten. Ze zijn (mede) bepalend voor het goed laten verlopen van het proces.

Suc7 HansB

 

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

Klik eens op de PM-knop: wat gebeurt er dan?

 

Verrek ;), weer wat geleerd. Je kunt wél PM's versturen aan nieuwe leden, ze kunnen met te weinig postcount alleen nog niet daarop reageren of zelf PM's sturen: ( dit is ingesteld ivm misbruik in 2016)

 

 

 

Wat voor soort misbruik zou er dan moeten plaatsvinden? Of is dit een anti spam maatregel.

 

Ik ben overigens zelf heel erg benieuwd wat er nu gebeurd is met dit bedrijf en/of de overname heeft plaatsgevonden.

Bijenwas korrels 

Bijenwas kopen

Bijenwas doeken
Hulp nodig met opencart? Laat het me weten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.