• 0

Online opdrachtbevestiging en algemene voorwaarden.

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat hangt van het type overeenkomst af. Voor sommige heb je echt een handtekening op papier nodig en voor andere een akte die door zowel opdrachtgever als opdrachtnemer is getekend. Denk bij zakelijke opdrachtgevers ook aan de vertegenwoordigings- en tekenbevoegdheid, die vaak is beperkt tot een bepaald bedrag.

 

Een verificatie van de identiteit van de bezoeker is daarnaast een complicatie: doe je echt zaken met de opdrachtgever of slechts met een trol die jou of een ander een loer wil draaien? Dat is goed te ondervangen met een pro forma iDEAL-betaling van een paar cent.

 

Voor algemene voorwaarden is het aan te bevelen een prominente link op te nemen op élke webpagina en ze in de context waar ze van toepassing worden verklaard aan te bieden als download die de opdrachtgever eenvoudig en met een minimum aan computervaardigheden kan bewaren (als PDF, Word-document en/of tekstbestand). Verder kan het geen kwaad ze te mailen als bijlage bij de opdrachtbevestiging.

Link naar reactie
  • 0

Ik gok Webdesign, Vormgeving, Drukwerk & Reclame, aan zijn handtekening te zien... ;)

:).

Producten en diensten dus. Met name B2B?

In ieder geval zie ik geen probleem om dit zonder handtekening te doen. Als het orderproces maar goed is geregeld, zodat er geen onduidelijkheid is over plaatsen van een bestelling/geven van een opdracht en de voorwaarden van toepassing verklaard worden (met link, vinkje etc.).

En de juridische teksten moeten uiteraard goed zijn, zowel die in het proces, als de algemene voorwaarden zelf.

 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Ik stuur klanten (zowel particulier als zakelijk) een mail met een contract als PDF bijlage, en vraag hen een mailtje terug te sturen waarin ze verklaren akkoord te gaan met het betreffende contractnummer.

Een overeenkomst is immers vormvrij en door het schriftelijk (via mail in dit geval) te laten bevestigen heb ik altijd bewijs.

 

Deze werkwijze heeft tot nu toe nog nooit problemen opgeleverd, maar ik heb dan ook nog nooit een rechtszaak hoeven te voeren met een klant die beweert dat de overeenkomst niet rechtsgeldig is.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie reacties.

 

Inderdaad: Webdesign, Vormgeving, Drukwerk & Reclame zijn precies wat ik doe. Allen B2B.

 

Betreffende verificatie van de identiteit, uiteraard moet ik de contracten afschermen tegen de buitenwereld afschermen bijvoorbeeld door middel van een unieke link, eventueel kan ik een unieke code mee mailen waarmee opdrachtgever kan ondertekenen.

 

Maar ik wil het niet te moeilijk maken voor opdrachtgever. Vind het wel belangrijk dat deze het direct duidelijk is waar deze voor tekent en ook zelf het contract ontvangt ( bijvoorbeeld door pdf te laten genereren bij akkoord )

 

Betreffende beroepsaansprakelijkheidsverzekering, dat is inderdaad een puntje dat ik moet uitzoeken. Dat de juridische teksten goed moeten zijn spreekt voor zich inderdaad. Op dit moment is iemand dit nog extra voor mij aan het controleren.

 

Bedankt voor jullie advies!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 295 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.