• 0

mooi verhaal en een paar vragen stakingswinst en concurrentiebeding

Ik heb een groothandel in brood voor de horeca, en heb al meerdere berichten over onze vof problemen geplaatst onder mijn naam Guytimmers. nu eindelijk na3 jaar is het gelukt om van mijn compagnon afschheid te nemen.

 

Mijn compagnon is gedwongen uitgetreden wegens wanprestatie.

 

Ik heb hem zijn winstaandeel van 2016 € 55000 euro uitbetaald plus het vermogen wat hij in de zaak had van 49000 uitbetaald.

 

Daarbij heb ik hem een uitkoopbedrag uitbetaald van € 65000 Dit is allemaal uit de zaak getrokken, gelukkig had ik dat geld bij de hand.

 

\Wat zou hij nu als stakingswinst moeten afdragen?

 

Dat geld heef hij voor een hypotheek gebruikt volgens mij

 

Voor hij vertrok had hij met de cijfers van de zaak een hypotheek gekregen wat ik heel vreemd vind Hij wist dat hij na 2 maanden zonder inkomen zou zitten.

 

 

dan heeft hij het concurrentiebeding overtreden.

In ons vof contract stond hetvolgende.:

 

ndien één van beide comparanten uittreden uit de V.O.F. dan is het hem zonder voorafgaande toestemming van comparant 1 niet toegestaan om binnen een periode van 10 jaar na uittreding werkzaam te zijn in de zelfde branche en om gebruik te maken of zakelijk contact te hebben met relaties van de V.O.F. Eén en ander op straffe van een vergoeding van € 250.000,-

 

 

Door onderhandeling tussen onze advocaten is dit aangepast met een vaststellingsovereenkomst ter beindiging van de vof in 2 jaar en een straal van 20 km rond ijmuiden. De rest is zo gebleven en door ons beiden ondertekend.

 

zijn ex partner belde mij op om te vragen of hij bij een concurerende groothandel mocht gaan werken ik heb gezegd dat ik dat niet goedkeur. daar heb ik hem de 65000 euro voor betaald. als hij de 65000 terug geeft mag hij doen wat hij wil. dat geld heeft hij niet meer zei ze.

Nu hoorde ik dat hij toch aan de slag bij dat bedrijf is gegaan als accountmanager en notabene samen met een vertegenwoordiger bij een klant van mij is geweest.

 

Ik heb mijn advocaat nu een claim bij hem neer laten leggen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat zou hij nu als stakingswinst moeten afdragen?

Waarom is dat voor jou van belang?

 

Ik heb mijn advocaat nu een claim bij hem neer laten leggen.

Dit is geen vraag. Waarom vertel je dit?

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Wat zou hij nu als stakingswinst moeten afdragen?

 

Sterker nog: Dat gaat jou niets aan.

 

Net zo min als het jou aangaat hoeveel belasting ik betaal, of Ron of wie dan ook (behalve jezelf en misschien je partner).

Dus daar moet je mijns inziens ook niet naar vragen, want dat kan tegen je gaan werken lijkt mij.

 

(En dat is zo te lezen inderdaad je enige vraag in dit hele verhaal.)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een groothandel in brood voor de horeca, en heb al meerdere berichten over onze vof problemen geplaatst onder mijn naam Guytimmers.

Het was even zoeken maar ik vind wel Ik moet van mijn compagnon af uit 2014 en ruzie compagnon uit 2015 onder de naam olliebollie. Is dat het?

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben blij dat ik niet in jou positie zit, maar waarom blijf je er nu nog tijd en energie in dit soort randzaken te steken.

Je bent eindelijk van je onbetrouwbare compagnon af, de boeken van de vof zijn gesloten. Tijd om zo snel mogelijk het boek met deze persoon ook te sluiten.

 

En wat die claim betreft. laat beoordelen in hoeverre dit echt schade doet aan jou onderneming dat hij daar werkt of dat het eigenlijk gewoon de 633e keer is dat hij een afspraak niet nakomt. (niks nieuws dus)

 

het is overduidelijk dat hij mensen in zijn omgeving lekker (negatief) bezig weet te houden

- zijn ex komt jou vragen of jij akkoord gaat met een bepaalde baan voor hem.

- jij bent bezig met zijn financiële huishouding, waarom hij een hypotheek neemt terwijl hij geen inkomen heeft, hoeveel belasting hij over die uitkoop moet betalen.

 

Je bent al een jaar of 4-5 bezig om van dit stuk dood hout af te komen en nu je het eindelijk over boord hebt gezet ga je erachteraan zwemmen om te zien of hij ergens aan lager wal raakt?

 

Als je zakelijk echt schade lijdt omdat hij daar nu werkt, grijp dan in. Als die overtreding eigenlijk een formaliteit is waar je nauwelijks schade van lijd.. vraag je dan af of het wel zin heeft om weer en zaak te starten. Je weet al jaren dat hij onbetrouwbaar is. Elke keer dat jij een afspraken met hem maakt heb je maar 1 zekerheid, hij gaat niet al zijn afspraken nakomen.. Blijf dan niet telkens nieuwe afsprken maken, dat frustreert alleen maar als hij zijn afspraken weer eens niet nakomt.

Dus doe alleen wat strikt noodzakelijk is om echte schade te vermijden maar zorg verder dat deze man zo snel mogelijk uit jou leven is zodat je je tijd op je onderneming kan steken..

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben blij dat ik niet in jou positie zit, maar waarom blijf je er nu nog tijd en energie in dit soort randzaken te steken.

Je bent eindelijk van je onbetrouwbare compagnon af, de boeken van de vof zijn gesloten. Tijd om zo snel mogelijk het boek met deze persoon ook te sluiten.

 

En wat die claim betreft. laat beoordelen in hoeverre dit echt schade doet aan jou onderneming dat hij daar werkt of dat het eigenlijk gewoon de 633e keer is dat hij een afspraak niet nakomt. (niks nieuws dus)

 

het is overduidelijk dat hij mensen in zijn omgeving lekker (negatief) bezig weet te houden

- zijn ex komt jou vragen of jij akkoord gaat met een bepaalde baan voor hem.

- jij bent bezig met zijn financiële huishouding, waarom hij een hypotheek neemt terwijl hij geen inkomen heeft, hoeveel belasting hij over die uitkoop moet betalen.

 

Je bent al een jaar of 4-5 bezig om van dit stuk dood hout af te komen en nu je het eindelijk over boord hebt gezet ga je erachteraan zwemmen om te zien of hij ergens aan lager wal raakt?

 

Als je zakelijk echt schade lijdt omdat hij daar nu werkt, grijp dan in. Als die overtreding eigenlijk een formaliteit is waar je nauwelijks schade van lijd.. vraag je dan af of het wel zin heeft om weer en zaak te starten. Je weet al jaren dat hij onbetrouwbaar is. Elke keer dat jij een afspraken met hem maakt heb je maar 1 zekerheid, hij gaat niet al zijn afspraken nakomen.. Blijf dan niet telkens nieuwe afsprken maken, dat frustreert alleen maar als hij zijn afspraken weer eens niet nakomt.

Dus doe alleen wat strikt noodzakelijk is om echte schade te vermijden maar zorg verder dat deze man zo snel mogelijk uit jou leven is zodat je je tijd op je onderneming kan steken..

 

je hebt voor een groot deel gelijk, echter ik moet het al op boxen tegen bedrijven als hanos en delixl die zo om een klant te krijgen geld investeren in keuknaparatuur om zo de klant vast te leggen.

Dat kan ik mij als klein bedrijf niet permiteren. Dus ik wil dat hij desnoods via de rechter gedwongen wordt zich aan het beding te houden.

en als hij mijn klanten gaat benaderen om over te stappen naar de hanos

Link naar reactie
  • 1

Van Hanos naar IJmuiden is 22 kilometer. Hoe meet jij dat?

TomTom komt op 12 kilometer kronkelroute tussen beide exacte adressen, hemelsbreed zal het dus nog iets minder zijn

8,5 km :P

 

1. Vertrekpunt en bestemming instellen in Google Maps.

2. Rechtsklikken bij het vertrekpunt en Afstand meten kiezen in het snelmenu.

3. Rechtsklikken bij de bestemming en Afstand tot hier kiezen in het snelmenu.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.