Boek uitbrengen (kookrecepten)

Aanbevolen berichten

Hallo Ties ea,

 

Hierbij de nog beloofde reactie over wat internet mijns inziens kan betekenen voor een boek.

 

Internet kun je voor boeken op 2 manieren inzetten; als verkoopkanaal en als promotiekanaal. Met de eerste heb ik minder goede ervaringen dan met de tweede.

 

Mijn vorige boeken heb ik gedurende enkele jaren naast de boekhandel ook via mijn eigen website verkocht. Dat ging dan om tientallen stuks per maand en was een enorm gedoe met facturen en versturen. Ook omdat mensen bij internetverkopen levering binnen enkele dagen verwachten en ik dus iedere week enveloppen zat te vullen en nog regelmatig ongeduldige mailtjes ontving.

 

Omdat ik geen 'gedoe' meer wilde (en wil), heb ik bij mijn meest recente boek ervoor gekozen om zelf geen boeken meer te verkopen, maar internet wel in te zetten voor de promotie.

Van mijn nieuwste boek, schat ik dat minder dan 25% via internetboekhandels is verkocht. Dat er volgens diezelfde schatting toch al een goeie 1000 boeken via internetboekhandels zijn verkocht, heeft deels te maken met het feit dat ik voor het boek een speciale website heb gemaakt en die redelijk vaak bijwerk. Ik verwijs bezoekers op die website naar managementboek.nl en weet dat het boek daar ronduit goed loopt.

 

Dus promotie van een boek via internet werkt voor mij, maar ik denk wel dat de meeste sitebezoekers op internet zijn gaan zoeken nadat ze in gedrukte media iets hebben gelezen over Calimeromarketing (term of boek). Ik zal me daarom ook bij volgende boeken blijven focusssen op promotie en verkoop via zowel traditionele kanalen als internet. Wat mij betreft is het geen of/of, maar een en/en verhaal. Ik zou nooit al mijn energie stoppen in een boek voor de Nederlandse markt dat alleen via internet verkrijgbaar is, omdat je die inspanning volgens mij nog steeds niet kunt terugverdienen. Maar internet is zeker voor kleine ondernemers of projecten zoals een boek, wel een fantastisch promotiekanaal.

 

Ties, met betrekking tot het boek dat jij aan het schrijven bent nog even dit: Ik weet van mijn uitgever en een collega-schrijver dat uitgevers weinig interesse hebben in bundelingen van columns. Die verkopen over het algemeen niet goed genoeg om het de inspanningen en financieel risico waard te laten zijn. Als je de columns gebruikt als basis voor je hoofdstukken en er een logisch verhaal van kunt maken, heb je meer kans bij uitgevers. Bedenk daarnaast dat uitgevers kijken naar de potentiële doelgroep en het formaat daarvan. Een boek met als titel 'financiering van een groeiend bedrijf' lijkt mij een kleine doelgroep te hebben. Misschien dat je door er ook onderdelen in te zetten voor starters je doelgroep kunt vergroten. tis maar een suggestie.

 

Succes ermee.

 

Karen

 

 

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Ik heb eens een boek uitgegeven met op de achterste pagina een full color advertentie van een bedrijf.

De advertentiekosten waren gelijk aan de productiekosten met als tegenprestatie dat de advertentiekosten terugverdiend werden met de verkoop.

 

Zo had ik geen investering en kon mijn boek worden uitgegeven. Uiteindelijk is een dikke 90% van de oplage verkocht hetgeen de adverteerder uiteraard welkom was.

 

Ener

Link naar reactie

Hallo,

 

Heb zelf eens een kookboekje uitgegeven met daarin makkelijke recepten speciaal voor studenten.

 

De vraag is of je er echt geld aan wil verdienen of dat het uitgeven op zich ook leuk is.

 

Mijn kookboekje is met een oplage van 100.000 stuks gratis verspreid over alle hogescholen en universiteiten in Nederland. De inkomsten zijn volledig gegenereerd door advertentieopbrengsten. Een duidelijk afgebakende doelgroep en een grote oplage doen wonderen in advertentieland. Een hoofdsponsor werkt ook goed.

 

Wellicht dat in samenwerking met een grote food organisatie zelfs elke maand een deel uitgegeven kan worden. Elk recept heeft wel een ingredient waar een sponsor bij past en opeens heb je een tijdschrift. Eet lekket en val af! Abonneer u nu!

 

Marktonderzoek in je directe omgeving lijkt me ook niet overbodig. Zijn de recepten leuk, goed of misschien wel heel erg goed. Weet jij het weet ik het....

 

Succes!

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.