• 0

Hoeveel moet ik vragen van de adverteerder?

Ik heb een website dat nu behoorlijk goed begint te lopen. Er zijn nu 100.000 unieke bezoekers per maand die ongeveer 250.000 keer de site bezoeken. Maandelijks groeit dit website ongeveer 50%.

 

Nu zijn er een aantal bedrijven die mij een mailtje hebben gestuurd met de vraag of ze op de website kunnen adverteren.

 

Mijn vraag is dan ook: Hoe bereken ik een advertentieprijs?

Ik kan de kosten voor de server laten dekken wat de adv. prijs dan ongeveer 200 euro per maand maakt.

 

Maar is dit een reele prijs voor een site met ca. 100.000 bezoekers?

Wat berekenen andere sites? Zijn er regels en standaarden voor websites?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

het hangt er een beetje vanaf wie je bezoekers zijn en de adverteerders die naar interesse in hebben. ik beheer prive een lokale startpagina met slechts 400 bezoekers per dag en beur meer dan 300 euro per maand.

 

mijn advies is om niet te laag te beginnen. je kunt wel een tijdelijke korting geven, maar je prijzen omhoog schroeven als je adverteerders hebt is moeilijker. zet de korting die je geeft duidelijk op de contracten en facturen en zet daar een einddatum bij.

Link naar reactie
  • 0

E.a. is sterk afhankelijk van het soort bezoekers dat je trekt en hoe specifiek die doelgroep is.

 

Ik zou ook zeker niet te laag beginnen.

 

Een 10-20 euro per 1000 'views'wordt er wel betaald aan de grote sites. Het helpt misschien als je ons aan kunt geven om welke site het gaat.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Het gaat om deze site: www.freefilebox.com

Geen gek idee by the way.

 

Ik zou je adviseren om eens contact op te nemen met bedrijven als webads en dergelijke.

Natuurlijk berekenen zij een percentage van je inkomsten, het voordeel is echter wel dat je via een onafhankelijk kanaal naar je adverteerders toe advertentie ruimte kunt aanbieden.

Nadeel is echter wel dat er in veel gevallen minimum orders verwacht worden van klanten.

Een dergelijk bedrijf houdt voor jou en je adverteerder pageviews, clickthroughs, etc. bij en kan ook de volledige kosten-baten stroomlijnen.

Scheelt je een hoop werk.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad een leuk initiatief. En omdat het gratis is biedt het wel de nodige advertentiemogelijkheden denk ik. Ik neem aan dat je er aan denkt om in een later stadium betaalde accounts in te voeren die dan 'advertentie vrij' zijn?

 

Ik zou als eerste direct beginnen met AdSense, dit kan je direct al enkele honderden euro's per maand opleveren met jouw bezoekersaantallen schat ik.

 

Webads zoals door Little Monkey geopperd is een mogelijkheid, maar je hebt grote kans dat ze je niet zien zitten. Ik heb in het verleden uitgebreis met ze gesproken over een online campagne bij ze onderbrengen. Nu ik recentelijk een aantal keren gevraagd heb of ze mijn site de moeite waard vinden om in hun netwerk op te nemen, nemen ze niet eens meer de moeite om mijn mails te beantwoorden.....

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reakties.

De 'klik op een advertentie en verdien geld' mogelijkheden vind ik niets. Het probleem is hier niet het vinden van adverteerders maar het berekenen van een advertentieprijs. Ik heb al namelijk een aantal bedrijven die geinteresseerd zijn. Ik heb op Google al wat voorbeelden gevonden. Toch bedankt :)

Link naar reactie
  • 0

In eerste instantie wou ik de website verkopen, omdat ik geen tijd meer heb voor Freefilebox. Een ander website van mij vergt veel tijd van mij en het ziet ernaar uit dat ik mijn brood kan verdienen met die site.

 

Na een aantal advertenties bij marktplaats en speurders kreeg ik een aantal reakties over het adverteren op de site. Dit was boven mijn verwachtingen en heb me toen bedacht om te verkopen.

 

Ik heb al met een bedrijf een afspraak gemaakt. Banner op de voorpagina en binnenpagina's, daar tegenover 750 euro per maand excl. btw op mijn rekening ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.