• 0

Planning software oplossingen voor projectmatig werken

Hallo HL-leden,

 

Ons bedrijf heeft 9 installateurs en 1 projectleider. Zij werken in wisselende samenstellingen. Dit is groeiende en wij lopen daardoor achterstand op. Daarnaast wordt er geen nacalculatie gedaan. :'(

 

 

Wat willen wij automatiseren:

[*]Calculatie (HEBBEN WIJ NU IN EXCEL)

[*]Beheer offertes

[*]Planning van de projecten

[*]Tablet applicatie voor de arbeiders die kunnen ingeven dat de werken zijn gedaan en de materialen die zijn gebruikt (geen uren)

[*]Koppeling met Geodynamics (tijdsregistratie)

[*]Nacalculatie

[*]Facturatie

[*]Boekhouding (Wordt waarschijnlijk EXACT ONLINE)

 

Voor de koppelingen project, nacalculaties en koppelingen EXACT schakelen wij een externe ontwikkelaar in. Deze gaf als suggestie voor de projectplanning MS Project aan. Mede omdat in de PRO versie een SQL-database zit.

 

Maar.... heeft iemand betere ervaringen met andere planningsoftware?

 

Dank u wel!

 

Groeten, Erik

 

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Google 'planningssoftware installatiebedrijf' en je weekend is gevuld! ;)

 

Waarom Geodynamics en Exact Online?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Jouw vragen lijken zo snel veel te algemeen of gemakkelijk zonder enige blijk van zelforiëntatie. Gaat het hierbij om een Belgische of Nederlandse onderneming?

 

Als je een idee hebt van wat je wilt automatiseren dan laat je je toch voorlichten door een short list van leveranciers over de (standaard)mogelijkheden en kosten?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Nou goed, ik denk dat je me dan verkeerd begrijpt. Hoe concreter of uitgebreider je zelf introduceert, des te toegespitser en bruikbaarder de adviezen worden. Je ontwijkt een antwoord op mijn vragen nu door in de verdediging te schieten. Nergens voor nodig zolang je maar ondernemer bent.

 

Wat heb je zelf al uitgevonden, behalve hoe je (men) kennelijk nu werkt? Heb je al een leverancier gesproken of demo gehad?

 

Ik denk namelijk dat je zoiets met een tijdshorizon van bijvoorbeeld vijf jaar in één keer zo goed mogelijk wilt organiseren...

 

Microsoft Project met Geodynamics en Exact Online als ultieme wens kan ik niet direct plaatsen, maar andere reageerders uit de branche denken daar mogelijk anders over en slaan dan gewoon eerder aan als je concreet beoogde leveranciers noemt. Je zoekt in gedachte ondernemers of managers die deze keuze eerder gemaakt hebben boven gebruikers die daar nu dagelijk mee moeten zien te werken.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor het meedenken!

 

Zulke oplossing vind ik ook en ook met klantervaringen. Helaas zetten ze er nooit bij wat nou minder is aan het werken met hun software.

 

Middels een telefonisch interview proberen wij al een selectie te maken. Komen zij door deze selectie heen, dan mogen zij het komen demonstreren. Helaas blijkt de praktijk dan weerbarstiger.

 

Vandaar dat ik op zoek ben naar de ECHTE ervaringen.

Link naar reactie
  • 0

 

Zulke oplossing vind ik ook en ook met klantervaringen. Helaas zetten ze er nooit bij wat nou minder is aan het werken met hun software.

 

Vandaar dat ik op zoek ben naar de ECHTE ervaringen.

 

Vandaar dat ik ook een link heb geplaatst met traceerbare klantervaringen, je kan ook de klanten bellen, desnoods maak je een afspraak en rij je er naar toe en bespreek je bij een vergelijkbare klant de ervaringen, mogelijkheden en benodigdheden.

 

Wat voor ervaringen heb je opgedaan bij b.v. branche-gerelateerde beursbezoeken, honderden collega's om je heen, stands met ERP systemen specifiek gericht op de installatie branche.

 

Misschien zijn er betere mogelijkheden dan de door jou nu genoemde en gebruikte oplossingen.

 

Waarom geen na-calculatie? Heb je ook nog koppelingen nodig met de leverancier, zodat een project in 1x belast wordt met een gedane bestelling?

 

 

succes. :)

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt een mooi verlanglijstje opgesteld :)

 

En met 9 installateurs op de baan heb je ook al een middelgrote firma.

 

Een mogelijk alternatief is zelf een programmeur aanwerven die de boel aan elkaar knoopt en onderhoud? Want aan zo'n software oplossing blijf je een leven lang optimaliseren lijkt me.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

@RiVe

Na-calculatie wordt nu niet gedaan, dus dat is iets wat direct opgepakt moet worden.

 

@Mathias@evelo

Jouw suggestie met een eigen programma is ook een piste welke wij aan het bekijken zijn. De kosten hiervan zijn circa 15K.

 

Ik ben echter van mening dat mijn bedrijf niet uniek is en zie het niet direct zitten om het wiel opnieuw uit vinden voor dat bedrag.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Erik,

 

Ik gebruik al een tijdje [naam software verwijderd] voor mijn projectadministratie, dit werkt voor mij uitstekend. De jongens in de buitendienst loggen in op de applicatie met hun telefoon, zo kunnen ze al hun administratie via de applicatie doen en hoef ik het enkel nog te controleren. Ze registeren uren, materialen, afval, leverbonnen, notities, meerwerk, foto's en bestanden zelf via de mobiele applicatie. Ik kan mijn medewerkers per project opdrachten meegeven en inplannen. Vervolgens heb ik gedurende projecten direct inzicht in mijn kosten van de projecten en achteraf is de nacalculatie gemakkelijk te doen.

 

Ik heb een bouwbedrijf met gemiddeld 10 heren buiten.

 

Mvg,

 

Hendrik

 

Link naar reactie
  • 0

[Jambers-stem aan]

 

"Overdag is Jurjen een eenvoudige kantoorklerk die zijn boterham verdient als accountmanager in dienstbetrekking bij een software-leverancier in een kantoorpand op een bedrijventerrein in Almere.

 

Maar 's-nachts verandert hij in paradijsvogel "Hendrik Zeven én Dertig" die gemiddeld 10 heren buiten aanstuurt en inplant om bij jou in te komen loggen en hun meerwerk te leveren, compleet met foto's, bestanden en zelfs een mobiele applicatie

 

[Jambers-stem uit]

 

Link naar reactie
  • 0

Sinds kort gebruik ik Adhocracy 2.0.

 

De nieuwste versie is helemaal ingericht op de Five Things-filosofie van Amerikaanse todo-lijsten.

Neem 5 en niet meer dan 5 punten op aan het einde van elke dag:

 

• 2 dingen die je morgen gaat doen;

• 2 dingen die je zou moeten doen maar uitstelt voor de volgende todo-lijst;

• 1 ding dat je nooit gaat doen maar nog niet kunt vergeten.

Link naar reactie
  • 0

Waarom zo'n versnipperd IT landschap? (Ben je geen werk dubbel aan het doen) Kijk eens naar een totaaloplossing als

Exact-voor-zakelijke-dienstverlening ( op basis van Exact Globe en Synergy)

 

Wel de juiste rollen voor de medewerkers kiezen om onnodige kosten te voorkomen.

 

Groet Erik

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Sinds kort gebruik ik Adhocracy 2.0.

 

De nieuwste versie is helemaal ingericht op de Five Things-filosofie van Amerikaanse todo-lijsten.

Neem 5 en niet meer dan 5 punten op aan het einde van elke dag:

 

• 2 dingen die je morgen gaat doen;

• 2 dingen die je zou moeten doen maar uitstelt voor de volgende todo-lijst;

• 1 ding dat je nooit gaat doen maar nog niet kunt vergeten.

 

geinig, die rollt hier ook sinds een paar dagen door het bedrijf.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.