• 0

WKA en WAADI registratie

Hallo,

 

Ik heb een eenmanszaak in de afbouw met een WAADI-registratie bij de KVK. Wij hebben 3 man op de payroll staan en lenen die uit omdat wij erg druk zijn.

 

De aannemer wil nu 12,- per gewerkt uur vd payroller achterhouden.

 

De WKA gegevens van het payrollbedrijf accepteert hij niet omdat hij een contract met ons heeft.

Ook heb ik aangegeven dat hij wat mij betreft die 12,- rechtstreeks op de G-rekening van het payrollbedrijf mag storten. Ook hier gaat hij niet mee akkoord. De enige manier waar hij die 12euro wil betalen is op een G-rekening van ons.

 

Wij kunnen als eenmanszaak geen G-rekening openen.

 

Dit is wat onze klant zegt : "Wat wel mogelijk is naar mijn mening, daar jullie beschikken over de WAADI registratie en daarmee mensen kunnen doorlenen, is een G rekening aanvragen.

Juist de doorlener is een uitzondering op de regel".

 

Mijn vraag is dus , is dat zo? En hoe kunnen wij dit het beste oplossen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het klopt wanneer je een doorleenfunctie hebt dat je een G-Rekening kunt aanvragen. Dit is een uitzondering op de regel.

 

In mijn ogen is het voor uw klant wel veiliger om op de G-rekening van het payrollbedrijf te betalen, als hij direct aan het payrollbedrijf betaald dan is hij er zeker van dat de loonheffingen betaald worden. Mits de wka gegevens op orde zijn en ze een Nen4400-1 certificering hebben.

 

De medewerkers zijn in dienst van het payrollbedrijf, dit is de juridische werkgever dus verantwoordelijk voor de afdrachten.

www.jmpersoneelsdiensten.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.