• 0

iPad kassa vs volwaardige kassa?

Ik ben een startende onderneming die voor het eerst in de horeca iets wilt beginnen. Ik wil een klein bezorg/afhaalrestaurant overnemen en die re-branden.

 

Na wat google werk ben ik er achter gekomen dat een "echte" kassasysteem al kan oplopen tot een paar duizend euro. Een iPad kassa zie ik steeds vaker voorbij komen en de prijzen zijn vele malen goedkoper dan een kassasysteem. Er zit meestal wel een maandelijks bedrag aan gekoppeld van een paar tientjes. Heb ik iets over het hoofd gezien, want waarom zou ik voor een paar duizend euro een kassa aanschaffen terwijl het ook kan voor een paar tientjes per maand waar ik veel meer bewegingsvrijheid heb. Een kassa verplaatsen gaat niet zomaar, maar een ipad wel. Het intergreren van in de winkel bestellen en online bestellen lijkt mij ook makkelijker met een ipad kassa. Als ik ipad kassa google kom ik heel veel resultaten tegen. Kan iemand een paar goede adviseren? Van alle die ik gezien heb lijkt lightspeed hq mij wel goed, maar volgens mij zijn die wel wat duurder. Alle advies is welkom.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben een startende onderneming die voor het eerst in de horeca iets wilt beginnen. Ik wil een klein bezorg/afhaalrestaurant overnemen en die re-branden.

 

Na wat google werk ben ik er achter gekomen dat een "echte" kassasysteem al kan oplopen tot een paar duizend euro. Een iPad kassa zie ik steeds vaker voorbij komen en de prijzen zijn vele malen goedkoper dan een kassasysteem. Er zit meestal wel een maandelijks bedrag aan gekoppeld van een paar tientjes. Heb ik iets over het hoofd gezien, want waarom zou ik voor een paar duizend euro een kassa aanschaffen terwijl het ook kan voor een paar tientjes per maand waar ik veel meer bewegingsvrijheid heb. Een kassa verplaatsen gaat niet zomaar, maar een ipad wel. Het intergreren van in de winkel bestellen en online bestellen lijkt mij ook makkelijker met een ipad kassa. Als ik ipad kassa google kom ik heel veel resultaten tegen. Kan iemand een paar goede adviseren? Van alle die ik gezien heb lijkt lightspeed hq mij wel goed, maar volgens mij zijn die wel wat duurder. Alle advies is welkom.

 

Leuk maar sta ja in je eentje in de zaak?, moet je telkens opzoek naar die ipad? Hoelang gaat een normaal kassa systeem mee? Is het op langere termijn niet goedkoper ? Ipad gaat snel stuk. Wat als ij op de grond valt? Horeca gesloten? Zijn allemaal dingen waar je wel rekening mee moet houden

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

Het is niet lullig bedoeld, het klinkt alsof je dit alleen aan het afkraken bent. Op bijna al jouw vragen is het antwoord: Dat hangt van de gebruiker af of hij slordig is of niet.

 

Of ik in mijn 1tje in de zaak staat is niet van belang. Er kunnen mederwerkers aangemeld worden op een ipad kassa, of bedoel je dat niet?

 

Er bestaan ipad stands voor de ipad kassa en het wordt ons primaire kassasysteem, dus hij slingert niet overal rond.

 

Ik heb 3 iPads waaronder de iPad 2 uit 2011 en ze doen het alle 3 nog prima, dus het is de gebruiker die ervoor zorgt of een ipad lang meegaat of niet.

 

Wat bedoel je met horeca gesloten?

 

 

Nogmaals, mijn bedoeling was om advies te krijgen en niet nog meer vragen, wat ik eigenlijk al bijna allemaal heb beantwoord.

Link naar reactie
  • 0

Het is niet lullig bedoeld, het klinkt alsof je dit alleen aan het afkraken bent. Op bijna al jouw vragen is het antwoord: Dat hangt van de gebruiker af of hij slordig is of niet.

 

Of ik in mijn 1tje in de zaak staat is niet van belang. Er kunnen mederwerkers aangemeld worden op een ipad kassa, of bedoel je dat niet?

 

Er bestaan ipad stands voor de ipad kassa en het wordt ons primaire kassasysteem, dus hij slingert niet overal rond.

 

Ik heb 3 iPads waaronder de iPad 2 uit 2011 en ze doen het alle 3 nog prima, dus het is de gebruiker die ervoor zorgt of een ipad lang meegaat of niet.

 

Wat bedoel je met horeca gesloten?

 

 

Nogmaals, mijn bedoeling was om advies te krijgen en niet nog meer vragen, wat ik eigenlijk al bijna allemaal heb beantwoord.

 

Ik kraak niks af, werkt misschien prima ik vraag alleen over je verder nagedacht hebt dan alleen naar de prijs te kijken? als je meerdere ipads gaat gebruiken is in ieder geval het probleem verholpen dat als er 1 stuk gaat dat je niet verder kunt.

 

Kijk ik heb er 0.0 belang bij of jij wel of geen ipad kassa koopt, maar vragen komen misschien vreemd over voor je maar zijn niet zo bedoeld.

 

Ik heb even op internet gekeken, maar voor een ipad kassa betaal je ook al snel voor 3 stuks bij een van de goedkoopste 100 euro per maand, dan moet je de prijs van je ipad erin meenemen en dan over een paar jaar is het helemaal niet zo goedkoop als het lijkt.

 

Waar heb je zelf gekeken voor de ipad kassa?

 

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik snap het en dit is misschien wel de beste manier van reageren zodat je er over na gaat denken. Hahahah Ik vind het fijn omdat als je wilt overstappen het niet moeilijk is, omdat je eigenlijk alleen met een iPad zit en die kan je toch wel gebruiken. Met een kassasysteem zit je echt vast naar mijn weten. Het is niet 123 overstappen of in het ergste geval als je failliet gaat. Stel het re-branden wordt niks we verkopen niks, dan zit je al met een paar duizend euro aan kosten.

 

Offerte opgevraagd bij lightspeed hq en prijzen bekeken bij cashr.nl en izettle.nl

 

Met mijn google "skills" lijken dit de grootste bedrijven die dit doen. Er zijn zat andere bedrijven alleen die zijn niet zo groot.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil een klein bezorg/afhaalrestaurant overnemen en die re-branden.

 

Misschien dan even zoeken naar een oplossing dat een koppeling heeft met de gangbare Nederlandse bezorgsites zoals thuisbezorgd?

Zou er niet vanuit gaan dat die buitenlandse kassa apps dat hebben, en van bestellingen overtikken wordt je vast ook niet vrolijk...

 

Geloof dat ze bij het burger bezorg restaurant bij mij in de buurt POS4 op een normale pc gebruiken.

Geen idee of dat er ook in iPad smaak is.

Link naar reactie
  • 0

Daar gaan wij ons ook bij aanmelden, zoals thuisbezorgd, deliveroo, hungry etc etc, alleen willen we niet te afhankelijk zijn van hun en ook via eigen kanalen verkopen. Bij zn bestelsite betaal je 18% van de omzet als het goed is en de ipad kassa is te koppelen met thuisbezorgd.nl tegen ~25 euro per maand. De andere bestelsites heb ik geen ervaring mee nog.

Link naar reactie
  • 0

Ha mrnyne, wij hadden precies hetzelfde. Ik kan je inmiddels vertellen dat best veel horeca tenten een iPad kassa gebruiken. Het werkt heel fijn en gaat niet snel stuk zoals hier wordt beweerd. Wij gebruiken zelf de Spont iPad kassa, misschien kun je daar naar kijken. Zij hebben een versie speciaal voor de horeca.

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop dat die iPads dan een stuk sneller werken dan smartphone kassa's. Ik erger me dood als ik voor het afrekenen van 1 loempia moet wachten tot de verkoper zijn telefoon heeft gevonden, de app heeft opgestart en verbinding heeft gemaakt met het pin apparaat. Meestal heb ik de loempia dan al op 😏

Kleding bedrukken doe je natuurlijk bij de leukste online kledingdrukkerij van NL en BE.

Bezoek 👕Kleding bedrukken op Bedrukt.nl voor: 

✔Goede kwaliteit ✔Betaalbare prijzen ✔Zelf online ontwerpen ✔Modieuze kleding ✔Bedrukken vanaf 1 stuk

Link naar reactie
  • 0

Aangezien je al iPads in bezit hebt kan ik je waiterone aanbevelen. De licentie kost slechts € 6,- per maand en je kan  onbeperkt aantal iPads aansluiten. Ook iPhone en Ipod kan je er op aansluiten en gebruiken als handhelds en zelfs één van je iPad inzetten als keukenscherm zodat je niet zoveel papier hoeft te gebruiken. Enig nadeel is dat alleen als pin de SumUp direct aangesloten kan worden op dit moment (via bluetooth). SumUp is iets duurder in transactiekosten. Je kan natuurlijk wel anders nog werken met pinautomaat waar je het bedrag zelf in moet voeren. Dit is wel fout gevoeliger maar afhankelijk ook wel van hoeveel pintransacties je hebt. 

 

Mocht je met name voor bezorgen een systeem willen dan kan je eens kijken naar foodticket. Je kan daar de verschillende bezorg platformen zoals thuisbezorgd en deliveroo op aansluiten en daarbij krijg je ook nog je eigen webwinkel en app erbij. Alle bestellingen komen dan binnen op 1 systeem. Dit kost je € 30,- per maand en hier zit ook nog extra tools bij zoals je bezorgers volgen, route direct zichtbaar op  je telefoon, direct daaruit de klant bellen  en je kan zien wanneer de orders afgeleverd worden. Dit programma heb ik zelf een paar jaar gebruikt tot dat ik mijn restaurant verkocht heb eind december afgelopen jaar. In foodticket zit ook nog een kassaprogramma maar dat werkt op een computer, daar kan je dan wel een kassaprinter op aansluiten die ook de kassalade aanstuurt. Alleen je kan dan niet met handhelds werken.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
3 uur geleden, Norbert Bakker zei:

Mod vraagje:

zien alle recente reageerders wel dat de vraag van mrnyne meer dan 2 jaar oud is? 

Ik zie het als een update ... daar is niks mis mee.

 

... aanvullen is beter dan elke keer een gelijkluidend onderwerp te starten. 

... makkelijker te vinden ook.

aangepast door Cosara

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Belangrijk in dit kader blijft dan ook dat moderatoren alle reageerders bezien op verkooppraat.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.