Hoe ontvang jij jouw nieuwsbrieven van de websites die je volgt?

Aanbevolen berichten

Er is geweldige informatie beschikbaar op het web. Informatie die je kan inspireren en je kennis vergroot. Je kan jezelf abonneren voor elke nieuwsbrief die je interesse wekt, maar hoe houd je alles bij? Tijd om alles te lezen heb je toch niet. En een overvolle mailbox probeer je juist te voorkomen.

 

Hoe ontvang jij jouw nieuwsbrieven van de websites die je volgt?

 

Ik heb sinds kort Feedly ontdekt, waar ik op de hoogte kan blijven van nieuwe blogartikelen van mijn favoriete websites. Dit is overzichtelijk: alle updates op één plek. Dat houd je mailbox schoon én je hoeft niet de hele tijd rondjes te surfen; alles wat je wilt lezen wordt bewaard op één plek.

 

Bestaat er geen nieuwsbrief reader, zoals een RSS reader? Eentje die al je nieuwsbrieven voor je opvangt en bewaard, zodat je daarheen kan gaan wanneer je tijd hebt en behoefte hebt aan wat inspiratie? Is toch beter dan een overvolle mailbox?

Link naar reactie
Hoe ontvang jij jouw nieuwsbrieven van de websites die je volgt?
Ik krijg een slordige 300 nieuwsbrieven. Tweederde komt van van de 200 grootste (online) retailers van Nederland omdat ik al bijna vijftien jaar in de gaten houd wat zij online doen. Aanvankelijk volgden zij online hun offline ritmes: levensmiddelen elke week aanbiedingen, fashion vooral aan het begin van verkoopseizoenen, huishoud en DHZ wekelijks, andere non-food maandelijks. Geleidelijk ging die frequentie omhoog en nu verzendt twee-derde dagelijks een nieuwsbrief.

 

Hubspot (de promotor van inbound marketing) doet onderzoek naar de vermeende effectiviteit van content marketing en daaruit zou blijken dat de effectiviteit van blogs toeneemt naarmate de frequentie toeneemt.

 

Volgens mij zijn we die fase al lang voorbij. Mag kwaliteit weer voorrang krijgen boven kwantiteit. Als ontvanger lees ik die nieuwsbrieven namelijk alleen nog maar bij uitzondering. Voor wenselijke winkelaanbiedingen gebruik ik Voordeelmuis die als een soort van curator fungeert. Lijkt me dat daar de toekomst ligt, bij curated content clusters. Ook voor nieuwsbrieven en andere onpersoonlijke mail.

 

De gedachte achter content recommendation engines (die bubbel-machines) is op zich niet gek, maar de toepassing is een beetje plat. Die kunnen namelijk afgestemd worden op behavioral, contextual of trending dimensies, maar dat leidt doorgaans tot meer van hetzelfde en dan zonder kwaliteitsfilter. Toch zullen die dingen beter worden.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Ik krijg een slordige 300 nieuwsbrieven

Wauw: je hebt een sterke passie en/of je bent "verslaafd" aan informatie ;D

 

Als ontvanger lees ik die nieuwsbrieven namelijk alleen nog maar bij uitzondering

Mensen hebben simpelweg de tijd niet om alle nieuwsbrieven te volgen, denk je ook niet? If so, wat maakt e-mail marketing dan nog effectief? Is het als ondernemer gewoon kijken naar de conversie die je er wél uithaalt? En daar genoegen mee nemen?

 

Ga naar Gmail en voeg jouw gewenste emailaccount toe als extra account. Met behulp van labels en filters kan je bovengenoemde omgeving samenstellen.

 

Prima, goed idee, maar op deze manier krijg je natuurlijk snel een overvolle mailbox met de tientallen nieuwsbrieven die je dagelijks ontvangt. Het blijft zich maar ophopen. Zelfs al plak je er een label op. Zelfs al stel je een filter in, zodat bepaalde mails direct naar een aparte subfolder worden gedirigeerd: je krijgt er een overvolle mailbox van.

 

Apart mailaccount aanmaken is wellicht een goed idee. En die dan koppelen aan een bestaande webmail-omgeving of koppelen aan een gmail omgeving. En daar dan induiken zodra je behoefte hebt aan inspiratie / nieuws.

 

Het zou trouwens wel een gat in de markt zijn om een tool te maken die alle nieuwsbrieven voor je opvangt - en waar je eens in de zoveel tijd naartoe kan gaan om nieuwsbrieven te lezen.

 

Want wie kampt er nou niet met dit probleem? Het houd je mailbox schoon, geeft rust, etc. En dan eens per dag/per week een reminder: "er wachten 7.232 nieuwsbrieven op je, wordt het niet eens tijd om te beginnen met lezen?" of welke customized reminder je ook instelt.

 

Link naar reactie

Voor nieuwsbrieven gebruik ik een optie in Gmail die automatisch de post sorteert. Met een plusteken kun je labels toevoegen aan je e-mailadres; via die labels sorteert Gmail de nieuwsbrieven (en andere e-mail) in aparte mappen.

 

Maak je van

John.Doe@gmail.com

bijvoorbeeld

John.Doe+FooBar@gmail.com

dan belandt alle mail aan dat adres in de map FooBar.

 

Zo lees ik mijn mail. Of niet.

Link naar reactie

Voor nieuwsbrieven gebruik ik een optie in Gmail die automatisch de post sorteert. Met een plusteken kun je labels toevoegen aan je e-mailadres; via die labels sorteert Gmail de nieuwsbrieven (en andere e-mail) in aparte mappen.

 

Maak je van

John.Doe@gmail.com

bijvoorbeeld

John.Doe+FooBar@gmail.com

dan belandt alle mail aan dat adres in de map FooBar.

 

Zo lees ik mijn mail. Of niet.

Je kunt ook een catch-all instellen en dan per website waarbij je je abonneert op de nieuwsbrief ed een apart email adres gebruiken. Zo kun je precies zien of een website je email adres ook misbruikt voor andere doeleinden omdat je dan ook andere mail ziet binnenkomen op dat email adres.

 

Overigens lees ik nieuwsbrieven niet altijd (beter gezegd vrijwel nooit) maar elke keer als ik het lees dan krijg ik het gevoel dat het toch handig is bepaalde nieuwsbrieven wat vaker te lezen. Datzelfde heb ik ook met folders van Staples ed...

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.