Zo verschrikkelijk gemeen!

Aanbevolen berichten

Ik ben zo verschrikkelijk gemeen geweest net. Even naar de apotheek om hooikoortspillen te halen. "Goedemiddag, mag ik 2x .... .... ?" Mevrouw: "60 STUKS?" "Ik: ja, ik weet niet precies hoeveel er in zitten maar 2x ... van .... graag". Mevrouw pakt ze en gaat naar de kassa. "10,90" "bla bla bla even paar zinnen over en weer, geen boze woorden hoor, Ik: ja, dat kan best zijn, maar dat ga ik niet betalen".

 

Brutaal he, deze toon? En een kotshouding erbij ook nog. I was shocked. Zo zag ik mezelf nooit.

 

Mevrouw stelt dan een ander merk voor, veel duurder. Ik krabbel ondertussen terug (weet niet precies wat ik zei), "ja maar deze prijs ben ik niet gewend, ik koop dit product nou al 3 jaar en was altijd 5,45".

 

Uiteindelijk 1 afgerekend en met een vriendelijke glimlach en wederzijdse groet de apotheek uit.

 

Ja, ik ben best een gevoelig mens. Helemaal vervelend is het, dat je nog weleens denkt "ben ik onvriendelijk, maak ik een boze, onbeschofte indruk, stukje zelfreflectie, dacht altijd, nee, is niet het geval".

 

Dit bevestigt maar weer eens dat ik heel wat vriendelijker en socialer, de brutaliteit geelimineerd moet worden. Lesson learned. Nieuwe attitude vanaf nu. Ik draai de situatie om en besef me hoe irritant/vervelend het is voor de ander als je te maken hebt met zulke lelijke klanten en dus communiceer ik normaliter beleefd en vriendelijk.

 

Ik voel me er rot over! :-[

 

Merken jullie weleens van jezelf in de communicatie met anderen: "nou, dat had best wat vriendelijker gekund - en dat je je daar k*t over voelt?".

 

En ja hoor, al zou ik een nette €5000 per maand draaien, zou net zo kritisch zijn op mijn uitgaven. :D

 

Link naar reactie
2 x 5,45 is 10,90 - wat is nou het probleem?

Voorheen gewend aan 5 euro zoveel voor 2 pakjes. Nu 1 pakje 5 euro zoveel. Schrikken. Het kan zijn dat ik me heb vergist en altijd deze prijs heb betaald (dus 1 pakje voor 5).

 

Ik heb er nu 15 uur later nog een naar gevoel van. Het druist tegen mijn waarden in: behandel iedereen respectvol. Emoties slijten na verloop van tijd, gelukkig weg, maar man, dit is niet wie ik wil zijn.

 

Ja dat heb ik soms ook, maar je hebt de goeie attitude. Je weet dat je vriendelijker kon zijn en je wilt in de toekomst daar naartoe streven.

Dank je!

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Topic ging in basis over onaardig gedrag, n.a.v. van ongenoegens. Als aanleiding werd prijsverschil genoemd. Nu gaat het topic alleen nog over de prijs. Om die reden is nu topic gesloten.

 

@Zolang een onaardige karaktereigenschap niet overheerst zou ik er, als ik jou was, geen slapeloze nachten van hebben.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.