Jump to content
Hoofdgebruiker

Zo verschrikkelijk gemeen!

Recommended Posts

Ik ben zo verschrikkelijk gemeen geweest net. Even naar de apotheek om hooikoortspillen te halen. "Goedemiddag, mag ik 2x .... .... ?" Mevrouw: "60 STUKS?" "Ik: ja, ik weet niet precies hoeveel er in zitten maar 2x ... van .... graag". Mevrouw pakt ze en gaat naar de kassa. "10,90" "bla bla bla even paar zinnen over en weer, geen boze woorden hoor, Ik: ja, dat kan best zijn, maar dat ga ik niet betalen".

 

Brutaal he, deze toon? En een kotshouding erbij ook nog. I was shocked. Zo zag ik mezelf nooit.

 

Mevrouw stelt dan een ander merk voor, veel duurder. Ik krabbel ondertussen terug (weet niet precies wat ik zei), "ja maar deze prijs ben ik niet gewend, ik koop dit product nou al 3 jaar en was altijd 5,45".

 

Uiteindelijk 1 afgerekend en met een vriendelijke glimlach en wederzijdse groet de apotheek uit.

 

Ja, ik ben best een gevoelig mens. Helemaal vervelend is het, dat je nog weleens denkt "ben ik onvriendelijk, maak ik een boze, onbeschofte indruk, stukje zelfreflectie, dacht altijd, nee, is niet het geval".

 

Dit bevestigt maar weer eens dat ik heel wat vriendelijker en socialer, de brutaliteit geelimineerd moet worden. Lesson learned. Nieuwe attitude vanaf nu. Ik draai de situatie om en besef me hoe irritant/vervelend het is voor de ander als je te maken hebt met zulke lelijke klanten en dus communiceer ik normaliter beleefd en vriendelijk.

 

Ik voel me er rot over! :-[

 

Merken jullie weleens van jezelf in de communicatie met anderen: "nou, dat had best wat vriendelijker gekund - en dat je je daar k*t over voelt?".

 

En ja hoor, al zou ik een nette €5000 per maand draaien, zou net zo kritisch zijn op mijn uitgaven. :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat heb ik soms ook, maar je hebt de goeie attitude. Je weet dat je vriendelijker kon zijn en je wilt in de toekomst daar naartoe streven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 x 5,45 is 10,90 - wat is nou het probleem?

Voorheen gewend aan 5 euro zoveel voor 2 pakjes. Nu 1 pakje 5 euro zoveel. Schrikken. Het kan zijn dat ik me heb vergist en altijd deze prijs heb betaald (dus 1 pakje voor 5).

 

Ik heb er nu 15 uur later nog een naar gevoel van. Het druist tegen mijn waarden in: behandel iedereen respectvol. Emoties slijten na verloop van tijd, gelukkig weg, maar man, dit is niet wie ik wil zijn.

 

Ja dat heb ik soms ook, maar je hebt de goeie attitude. Je weet dat je vriendelijker kon zijn en je wilt in de toekomst daar naartoe streven.

Dank je!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je aangeven bij welke apotheek het was dat je slechts 5,45 voor 60 hooikoortstabletten betaald hebt? Was het Cetirizine? Dan kan ik meteen goedkoop een voorraadje in slaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic ging in basis over onaardig gedrag, n.a.v. van ongenoegens. Als aanleiding werd prijsverschil genoemd. Nu gaat het topic alleen nog over de prijs. Om die reden is nu topic gesloten.

 

@Zolang een onaardige karaktereigenschap niet overheerst zou ik er, als ik jou was, geen slapeloze nachten van hebben.

 


Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept