• 0

Welk boekhoudprogramma kan dit allemaal?

Hallo allemaal!

 

Ik ben op het punt gekomen dat de adminstratie teveel tijd in beslag gaat nemen naar m'n zin. Ben nu al een paar dagen boekhoudprogramma's aan het bekijken en tot dusver nog geen geslaagde kandidaat gevonden. De hoop is nu op jullie gevestigd ;)

 

Wat vraag ik nou van een boekhoudprogramma:

 

Mijn inkooporders komen nu binnen via excel lijsten. Deze heb ik aangemaakt zodat klanten snel en makkelijk aan kunnen geven wat en hoeveel stuks ze willen hebben en dan wordt er gelijk uitgerekend wat de kosten zijn, productcoeds staan er in en productomschrijving.

Ze bestellen rustig 100 verschillende producten en dan maar 2 stuks van elk.

Nu knal ik dat zo om naar een factuur in excel.

 

Bij de meeste boekhoudprogramma's moet ik dit dan regel voor regel zelf invoeren of alle producten moeten eerst ingevoerd worden in het boekhoudprogramma en we wisselen rustig iedere maand een deel van onze collectie, en dan is dat niet echt tijdbesparend in mijn ogen...

 

Zijn er boekhoudpragramma's die of excellijsten kunnen converteren of een factuur buiten het programma

gemaakt kunnen inlezen en wegzetten onder omzet?

 

Want inlezen als uitgaven kunnen ze natuurlijk wel allemaal.

 

Hetzelfde geld voor de webwinkel, als ik een koppeling kan maken met het boekhoudprogramma dan werkt het fantastisch zeggen ze, zodra je dat niet kan loop ik tegen bovengenoemd probleem.

 

En dan uiteraard de standaard dingen; bank koppeling, facturen inlezen en koppelen, bonnetjes scannen (liefst met telefoon) en koppelen.

 

Ik vond persoonlijk moneybird heel gebruiksvriendelijk, kan gekoppeld worden met de webshop (moet wel een derde partij voor ingeschakeld en betaald worden) en de banktransacties moet je eerst downloaden en dan inlezen.

Allemaal best overkombaar.

 

Totdat je een factuur met 100 verschillende artikelen en van ieder 2 stuks in moet gaan voeren..

 

Ik ben enorm benieuwd naar jullie reacties!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Ik heb met Twinfield gewerkt en daar kun je heel makkelijk journaalposten e.d. uit eigen excel rekenbladen inlezen. (Pas op voor inlezen moet wel alles in "tekst" format staan maar dat is één "kopieer, plakken als" handeling die je met eenmaal opnemen macro ook nog kan automatiseren.).

Andersom kun je ook weer makkelijk gegevens naar Excel halen en je eigen managementrapportages bouwen.

Het kent ook veel koppelingen met web shops.

Let goed op dat je productcodes overal kloppen!!

Het is een professioneel boekhoudpakket maar heel flexibel met im- en exportfuncties.

Dus het beste van twee werelden :).

 

Vriendelijke groeten.

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

Wat wellicht handiger kan zijn, is de orderbevestiging als bijlage bij de factuur doen, en dan de factuur met 2 regels aanmaken.

 

Geleverde goederen conform bijlage btw 6% met het totaalbedrag van dit btw tarief

Geleverde goederen conform bijlage btw 21% met het totaalbedrag van dit btw tarief

 

Dan maak je de facturen met 2 regels en voeg je de specificatie toe.

 

Ik heb geen ervaring met kleine pakketten naast exact, maar waar je nu eigenlijk naar op zoek bent is een uploadmogelijkheid zoals voornamelijk grote pakketten dit leveren.

 

Mvg,

 

Dennis

Soon to be ZZp'er.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.