• 0

Cafe Hommeles: partner bleek een drugdealer

Geachte lezers.

 

Ik heb een goedlopende café/bar. Hij liep zo goed dat ik het niet meer alleen aankon en heb toen besloten om een partner te zoeken om samen het café te runnen.

 

Ik had snel al een partner gevonden die samen met mij de café wilde runnen. En we hebben van het café een V.o.f gemaakt. .

Paardagen later kregen we een inval van de politie en ze hebben mijn partner meegenomen

En het café werd gesloten door de politie. Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat me partner een drugs dealer was ik wist helemaal niks van zijn praktijken . na dat me partner was opgepakt ben ik naar de kamer van koophandel geweest om weer de status van me café te veranderen van V.o.F na een eenmanszaak. Twee weken later werd ik opgepakt door de politie en hebben ze me 1 week vast gehouden voor verhoor.

 

Ik mag nu 3 maanden lang niet meer open zonder enige reden ze hebben niks in mijn café gevonden omdat daar ook niks is.

 

Nu vraag ik me af wat kan ik hier aan doen . Welke stappen kan ik ondernemen?

Ik betaal nu wel gewoon mijn huur van mijn café en me huurbaas wil me eruit gooien

Omdat dit is voorgevallen

 

Kan iemand me advies geven kan ik misschien iets hieraan beginnen ?

 

Met vriendelijke groet

Joker King

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ik weet niet of je een rechtsbijstandverzekering hebt, maar ik raad je toch aan even een advocaat te raadplegen. stel dat je door protest aantekenen sneller weer open kunt, is dat de moeite waard.

 

lastige situatie. ik wens je veel sterkte in deze moeilijke tijden.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Je kan hier wel wat aan doen. Hard bewijs hebben dat je er niet in handelt.

Maar dit is niet echt mijn sterktste kant. Ik hou me hier niet echt mee bezig. Maar wel jammer dat je nu moet sluiten je loopt veel mis met dit mooie weer.

 

Marv, ik vind jouw reacties nogal raar. Maar dat terzijde.

 

In Nederland zou moeten gelden: "onschuldig, tenzij schuldig bewezen". Als jij serieuze verliezen draait, en dat lijkt mij zeker het geval, dan moet je contact opnemen met een jurist. Jij hebt tenslotte niets gedaan en lijdt er wel onder.

 

Er zweven juristen rond op dit forum, misschien kunnen die je verder helpen...

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

 

Iedereen kan fouten maken. Belangrijke vraag? Ben je lid van horeca nederland. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Niet met drugs ofzo.

Ik begon een restaurant discotheek. De nadruk lag op het restaurant. De gemeente gaf mij zonder problemen een nachtvergunning. Tot onze grote verbazing werd de disco een groot succes, met als gevolg dat de hele nacht horeca in Leiden op zijn gat lag. Toen deed brandweer een inval en sloten de zaak voor een lang weekend. Niemand kon mij helpen, tot ik een ingeving had om horeca nederland te bellen. Met succes. Zelfs de burgemeester werd gebeld op zijn vakantie met als gevolg dat we die avond weer open konden.

 

Jou situatie is moeilijk. maar er is meer info voor nodig. Hebben ze in de zaak bewijzen gevonden. Wat hebben ze bij jou gevonden. Was dat de eerste keer dat je bent opgepakt.

 

Als je hulp via dit forum wil, moet je openkaart spelen.

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Iedereen kan fouten maken. Belangrijke vraag? Ben je lid van horeca nederland. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Niet met drugs ofzo.

Ik begon een restaurant discotheek. De nadruk lag op het restaurant. De gemeente gaf mij zonder problemen een nachtvergunning. Tot onze grote verbazing werd de disco een groot succes, met als gevolg dat de hele nacht horeca in Leiden op zijn gat lag. Toen deed brandweer een inval en sloten de zaak voor een lang weekend. Niemand kon mij helpen, tot ik een ingeving had om horeca nederland te bellen. Met succes. Zelfs de burgemeester werd gebeld op zijn vakantie met als gevolg dat we die avond weer open konden.

 

Jou situatie is moeilijk. maar er is meer info voor nodig. Hebben ze in de zaak bewijzen gevonden. Wat hebben ze bij jou gevonden. Was dat de eerste keer dat je bent opgepakt.

 

Als je hulp via dit forum wil, moet je openkaart spelen.

 

ze hebben niks in mijn zaak gevonden.

dit is de eerste keer dat ik ben opgepakt .

Link naar reactie
  • 0

 

Iedereen kan fouten maken. Belangrijke vraag? Ben je lid van horeca nederland. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Niet met drugs ofzo.

Ik begon een restaurant discotheek. De nadruk lag op het restaurant. De gemeente gaf mij zonder problemen een nachtvergunning. Tot onze grote verbazing werd de disco een groot succes, met als gevolg dat de hele nacht horeca in Leiden op zijn gat lag. Toen deed brandweer een inval en sloten de zaak voor een lang weekend. Niemand kon mij helpen, tot ik een ingeving had om horeca nederland te bellen. Met succes. Zelfs de burgemeester werd gebeld op zijn vakantie met als gevolg dat we die avond weer open konden.

 

Jou situatie is moeilijk. maar er is meer info voor nodig. Hebben ze in de zaak bewijzen gevonden. Wat hebben ze bij jou gevonden. Was dat de eerste keer dat je bent opgepakt.

 

Als je hulp via dit forum wil, moet je openkaart spelen.

 

ze hebben niks in mijn zaak gevonden.

dit is de eerste keer dat ik ben opgepakt .

 

wat is de reden dat ze je een week vasthouden? dat is namelijk wel heel lang. gaat het hier om een zware jongen, of is de politie weer eens (spreek uit eigen ervaring) aan het falen?

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

 

Iedereen kan fouten maken. Belangrijke vraag? Ben je lid van horeca nederland. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Niet met drugs ofzo.

Ik begon een restaurant discotheek. De nadruk lag op het restaurant. De gemeente gaf mij zonder problemen een nachtvergunning. Tot onze grote verbazing werd de disco een groot succes, met als gevolg dat de hele nacht horeca in Leiden op zijn gat lag. Toen deed brandweer een inval en sloten de zaak voor een lang weekend. Niemand kon mij helpen, tot ik een ingeving had om horeca nederland te bellen. Met succes. Zelfs de burgemeester werd gebeld op zijn vakantie met als gevolg dat we die avond weer open konden.

 

Jou situatie is moeilijk. maar er is meer info voor nodig. Hebben ze in de zaak bewijzen gevonden. Wat hebben ze bij jou gevonden. Was dat de eerste keer dat je bent opgepakt.

 

Als je hulp via dit forum wil, moet je openkaart spelen.

 

ze hebben niks in mijn zaak gevonden.

dit is de eerste keer dat ik ben opgepakt .

 

wat is de reden dat ze je een week vasthouden? dat is namelijk wel heel lang. gaat het hier om een zware jongen, of is de politie weer eens (spreek uit eigen ervaring) aan het falen?

 

Ze hebben me een week vastgehouden voor verhoor .

ze waren al een tijd opzoek naar die jongen

Link naar reactie
  • 0

 

zolang ze geen bewijzen hebben naar jou, kan de huurbaas niets doen. Maak je daar niet druk over. Vaak is een advocaat de enige oplossing.

Als ze jou niks kunnen maken, kan je via een advocaat een schade vergoeding eisen. Als je overtuigd ben van je onschuld. zoek dan de media op. Mooi verhaal voor de media. Niet iedereen op dit forum zal het hier mee eens zijn. Maar ik zou dat wel doen. Wacht niet te lang. Mouwen opstropen. Je laat toch niet zomaar je zaak afpakken. Fouten maakt iedereen. Terug kijken heeft geen zin. Vooruit kijken. ACTIE

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp niet dat je hier niet de meest voor de hand liggende oplossing gekozen hebt: een advocaat in de arm nemen.....

 

Als ze jou meer als 3 dagen achtereen vast gehouden hebben dan heeft er sowieso al een rechter commisaris aan te pas moeten komen voor verlenging. Als je in dat stadium een advocaat had gehad en er is inderdaad helemaal geen enkel bewijs tegen je, dan had je na 3 dagn volgens mij alweer rond kunnen lopen.

 

Wat is de reden dat je dat niet gedaan hebt?

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Zeven dagen vastgehouden worden voor verhoor is wel bijzonder lang indien daar geen gegronde reden voor is. De strafrechter dient immers verlenging van de vastzetting goed te keuren.

 

Een vriendin van ons heeft iets dergelijks ook eens meegemaakt toen ze een lift kreeg van een kennis die later een bekende (boze?) boef bleek te zijn: Handen tegen de muur en "sta of ik schiet" enzo...

 

Achteraf (b)leek de boef wel een heel echte boef te zijn, maar zij reed enkel maar mee in zijn auto. Wel ten onrechte een paar dagen in hechtenis.

 

Mijns inziens lijkt het me verstandig om een gerenommeerde strafrecht advocaat in de arm te nemen (wellicht niet via je rechtsbijstandverzekering). Deze kan afhankelijk van de siuatie een schadevergoeding claimen indien de vastzetting onrechtmating blijkt te zijn.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb 5 dagen vast gezeten voor verhoor. ik ben inderdaad de derde dag voor de rechter verschenen. hun hebben me 1 week verlening gegeven. maar 2 dagen later kwam ik vrij .

 

- ik heb juridisch hulp nodig. ik weet niet zo goed hoe ik het allemaal moet aanpakken . welke stappen ik moet ondernemen. en of ik enige schade vergoeding kan eisen

 

 

Link naar reactie
  • 0

Gewoon slikken en zo snel mogelijk je toko weer draaiend krijgen Joker.

 

Het heeft geen nut om een schade vergoeding te krijgen daar het in Nederland zo geregeld is, dat de politie en het OM heel veel bevoegdheden hebben.

 

Ik begrijp de schreeuw om meer bevoegdheden voor de politie ook niet, daar indien jij een zwager hebt die een vriend heeft die een boefje is en jij daar wel eens bent geweest, de politie zonder meer je telefoon kan aftappen, je achtervolgen en je hele financiele handel en wandel kan tracken. Soms wordt ik er zelf bang van.

 

Mocht je op zoek gaan naar een schade vergoeding met een high profile advocaat, zal het indien je al een vergoeding zou krijgen, niet in verhouding staan tot wat je die advocaat moet betalen. Denk hierbij aan ongeveer tussen de 200,00 en 300,00 euro per uur en een initiele borgstelling van ongeveer 10.000,00 euro. No cure No pay is er in Nederland niet bij.

 

Haal diep adem en kijk hoe je zo snel mogelijk weer up and running kan zijn met je toko.

 

Waar het je huurbaas betreft, heb je indien er van het OM een brief komt met seponering, of "Geachte Joker, Ik zie voorlopig af van verdere vervolging, maar mocht er in de toekomst reden zijn dit alsnog te doen, zal ik dit niet laten" (Veel grotere favoriet van het OM overigens), moet je huurbaas de overeenkomst eerbiedigen.

 

Ik weet dat je niet echt zit te wachten op bovenstaande, maar soms lijkt het in Nederland net een bananenrepubliek. Gewoon ademhalen en doorgaan.

 

Succes en wijsheid gewenst.

 

Jan

Omdat ik ook niet alles weet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.