• 0

Een tijdschrift beginnen!

Beste lezers,

 

Ik had een vraagje! Ik wil beginnen met een tijdschrift, die gericht is op een specifieke doelgroep. Ik heb alles uitgewerkt en weet hoe en wat er op elke bladzijde moet komen te staan.

Ik heb al allerlei drukkerijen benaderd, en dus gekeken waar ik het tijdschrift het goedkoopst kan laten bedrukken.

 

Nu zit ik alleen met de vraag: Hoe krijg ik mijn ideeën op een blad. ik vroeg deze vraag ook al aan de drukkerijen, omdat ik dacht dat deze wel vaker hier mee te maken zouden hebben. Ik kreeg als antwoord bijvoorbeeld Jilster, maar dit is iets voor een online magazine. Ik heb daarom de vraag aan jullie, in de hoop dat iemand van jullie hiermee bekend is en weet hoe ik zelf (gratis of tegen een redelijke prijs) mijn eigen tijdschrift daadwerkelijk kan maken en dus tot leven kan brengen!

 

Ik bedank jullie alvast voor jullie tijd en hoop dat ik met jullie advies verder kom!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb alles uitgewerkt en weet hoe en wat er op elke bladzijde moet komen te staan.

(...)

Nu zit ik alleen met de vraag: Hoe krijg ik mijn ideeën op een blad.

Je ontwerpen, indeling, tekst en foto's aanleveren bij een zelfstandige professionele DTP'er? Het zou jammer zijn al er straks een vrachtwagen komt voorrijden met 100.000 gedrukte magazines en de tekst loopt van het blad af, de foto's zijn flets en gelig, de pagina's zitten in de verkeerde volgorde.... Papier vies maken is een vak. Van computerscherm naar drukwerk is iets minder WYSIWYG dan naar een beeldscherm (en ook dat is een vak) omdat je een hele keten hebt van kleurbeheer waarin je bijvoorbeeld ook rekening moet houden met de kleur en de drukeigenschappen van het papier.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Jermain, hoe loopt dit inmiddels? En hoeveel meer of minder serieus en haalbaar is dit nieuwe idee? Je bezoekt hier immers een ondernemersforum en dan is een beetje realiteitszin gewenst.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb alles uitgewerkt en weet hoe en wat er op elke bladzijde moet komen te staan.

 

Content = tekst + fotografie + ilustratie

Ontwerp = stramien en beeldbepalende elementen

Opmaak = content in ontwerp drukklaar maken

 

Daarna komt de drukker erbij te kijken. En dan volgt nog distributie. Kijk eens bij Issuu. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Alvast bedankt voor jullie reactie, wat mij alweer een stapje verder brengt! Extra informatie: Ik wil dit idee eigenlijk financieel zo klein mogelijk aanpakken, maar uiteraard wel echt AL mijn tijd erin steken. Ik heb voor deze doelgroep dan ook maar 200 tot 250 exemplaren nodig van het tijdschrift. Ik snap echter wel dat het echt een vak is.

 

Patrick Keizer ik had nog de vraag aan jou of je met het opmaken bedoelt, het geheel van het maken van een tijdschrift op de computer?

 

En voor zowel voor Patrick Keizer als Ron van der Kolk: Ik had dan ook een erg gewild ''dtp programma'' genaamd: Adobe Indesign, waar ik veel positieve dingen over las, en ook veel tutorials over heb kunnen vinden op Youtube, zou ik hier mijn tijdschrift eventueel zelf mee kunnen maken? Hoogstwaarschijnlijk kost dit wel veel tijd (wat ik er zeker voor over heb), maar ik zocht al naar recensies erover aangezien het programma niet goedkoop is, en ik dus zeker wou weten of dit mij wel echt daadwerkelijk tot een tijdschrift zou brengen die klaar is om te worden gedrukt. Ik zou natuurlijk ook zeker een professionele DTP'er willen inhuren, maar ik zie dat de prijzen hier aardig hoog voor liggen.

 

Ook is mijn neefje een webdesigner, is het misschien een goed idee om voor te stellen om samen met hem te gaan werken? Of zal een webdesigner even ver van huis zijn als ikzelf, om een tijdschrift te gaan maken.

 

Nogmaals super erg bedankt voor jullie tijd!

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb voor deze doelgroep dan ook maar 200 tot 250 exemplaren nodig van het tijdschrift.

Dat heeft met ondernemen niet zoveel te maken. Kijk eens hoe de voetbalclub blaadjes maakt!

 

Bedankt voor de goede tip, ga morgen direct langs en ernaar vragen!

Link naar reactie
  • 0
Beste Highio,

 

Mijn andere vraag had betrekking op een rage, en was dus snel weer verdwenen!

 

Met vriendelijke groet,

 

Jermain Blankenstein

 

Je verspilt onze tijd. Als niet-ondernemer-in-spe is het niet de bedoeling hier te posten. Met een genoemde oplage van een paar honderd stuks is dit opnieuw geen onderneming. Al je tijd hierin steken is zinloos. Rond je studie af en/of zoek een (bij)baan en besteed je vrije tijd aan familie, vrienden en een hobby.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Een tijdschrift maak je op met een dtp programma waarbij je dan ook rekening moet houden met aanleverspecificaties van de drukkerij. Opmaken is echt een vak en zou ik overlaten aan iemand die er voor geleerd heeft. Wil je het toch zelf doen, zoek dan op "dtp programma".

 

Zie ook het antwoord van Ron :-)

 

Ik heb hier zojuist nog een vraag over gesteld, ik wist niet dat je kon citeren!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb alles uitgewerkt en weet hoe en wat er op elke bladzijde moet komen te staan.

(...)

Nu zit ik alleen met de vraag: Hoe krijg ik mijn ideeën op een blad.

Je ontwerpen, indeling, tekst en foto's aanleveren bij een zelfstandige professionele DTP'er? Het zou jammer zijn al er straks een vrachtwagen komt voorrijden met 100.000 gedrukte magazines en de tekst loopt van het blad af, de foto's zijn flets en gelig, de pagina's zitten in de verkeerde volgorde.... Papier vies maken is een vak. Van computerscherm naar drukwerk is iets minder WYSIWYG dan naar een beeldscherm (en ook dat is een vak) omdat je een hele keten hebt van kleurbeheer waarin je bijvoorbeeld ook rekening moet houden met de kleur en de drukeigenschappen van het papier.

 

 

Ik heb hier zojuist nog een vraag over gesteld, ik wist niet dat je kon citeren!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.