• 0

Tenaamstellen auto op naam van bv met prive tenaamstellingsblokkade

goedemiddag beste leden, ik heb een bv in rotterdam, alleen sinds kort door veel verblijf in het buitenland moest ik even stoppen en heb de boel een beetje achtergelaten, ik bn erachter gekomen dat door achterstallige wegenbelasting ik een tenaamstellingsblokkade heb op mijn naam bij het overschrijven van een auto

nu vroeg ik mij af of deze blokkade ook van toepassing is wanneer ik een auto op naam van de zaak neem?

 

bij voorbaat dank

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Cancntrk132, Allereerst welkom op Higherlevel.

 

Als ik het goed begrijp gaat het om een privé auto en privé blokkade van de RDW? In dat geval is het geen ondernemersvraag voor dit forum

 

Of je met een BV de blokkade kunt ontlopen is dan ook niet relevant: bovendien lijkt het mij erg onverstandig om de keuze om een auto op de zaak te zetten alleen te maken om een blokkade te vermijden. Er zijn immers regels wanneer je een auto zakelijk te naam mag en kunt stellen, en ook gevolgen, zoals fiscale bijtelling.

 

De beste manier lijkt me om de achterstand zo snel mogelijk te voldoen; daarna wordt de blokkade weer opgeheven.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

de reden voor een auto op zaak is niet om belasting te ontlopen, bovendien rij ik zelf nauwelijks in de bedrijfswagens. om mijn belastingschuld te betalen moet ik geld verdienen natuurlijk, ik heb een tweedehandsbedrijfsautotje erbij nodig zal er zelf niet in rijden maar aangezien ik de enige aandeelhouder ben vroeg ik me af of het wel mogelijk is dat de bv er een auto bij krijgt. de belastingsschuld zal ik zowieso wel betalen daar is geen ontlopen aan

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.