• 0

Specifieke (digitale) diensten buiten EU - BTW of niet?

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vraag, eigenlijk een best eenvoudige, alleen komen we er zelf niet 100% uit met de hulp van de tools en uitleg die online te vinden is/zijn.

 

Wat wij doen: Advertenties verkopen via social media.

Aan wie: Aan consumenten (en heel soms bedrijven) buiten de EU.

 

De vraag is: Moeten wij in Nederland btw betalen voor deze diensten?

 

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.. Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is natuurlijk een compleet antwoord op de vraag :D

 

Aanvullend: Je moet natuurlijk wel B.T.W. rekenen en (eventueel) betalen in het land waar je levert en dus per land uitzoeken hoe dat gaat.

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/zakendoen_buiten_de_eu/btw_berekenen/btw_berekenen_bij_diensten_naar_en_vanuit_niet_eu_landen/btw_berekenen_bij_diensten_naar_en_vanuit_niet_eu_landen

Link naar reactie
  • 0

Als ik de tool op de site van de belastingdienst invul, krijg ik het volgende resultaat:

 

De dienst is belast in het land van uw afnemer. De wetgeving van dat land geldt. Vraag de belastingdienst van dat land of en hoe u aangifte moet doen.

 

Echter hebben wij klanten in heel erg veel landen buiten Europa en gaat het om transacties vanaf 10 euro oplopend tot 250/300 euro. Is het nu de bedoeling dat ik met AL die landen contact opneem en vraag hoe het nou precies zit met de btw-regelingen bij hen? Dat lijkt mij eerlijk gezegd een eindeloze opgave..

Link naar reactie
  • 0
Is het nu de bedoeling dat ik met AL die landen contact opneem en vraag hoe het nou precies zit met de btw-regelingen bij hen?
Ja, dat is de bedoeling.
Vraag de belastingdienst van dat land of en hoe u aangifte moet doen.
Voor EU landen hebben ze daar een centraal systeem voor, MOSS (Mini One Stop Shop) maar buiten de EU zul je dus per land moeten informeren wat de regels zijn. Misschien val je onder een bepaalde grens van een land maar dat zul je toch echt per land uit moeten zoeken (en in de VS zelfs per staat).
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.