Ga naar inhoud

dwangbevel ivm vergeten aangifte omzetbelasting en executieverkoop, wie helpt me

Geplaatst:

autovoorstarter

 

 

Beste Collega ondernemers,

 

 

Ik had ooit een poging gewaagt om te ondernemen maar dit is nog niet echt gelukt door tijd en geldgebrek.

 

Nu heb ik ook niet tijdig aangifte kunnen doen omdat ik mijn inloggegevens kwijt was. Ik heb ook heel laat op de naheffingsaanslag gereageerd, door uiteindelijk nieuwe inloggegevens aan te vragen, het aanvragen van de gegevens was zo uit mijn hoofd de afgelopen woensdag.

 

Zaterdag heb ik echter een dwangbevel ontvangen waarbij wordt aangegeven dat ik binnen 2 dagen dien te betalen, en dat als ik dit niet doe over wordt gegaan tot een openbare verkoop zo uit mijn hoofd.

 

Nu is het weekend, en morgen feestdag waardoor de belastingdienst zelf helaas niet bereikbaar is voor vragen, daarom hoop ik op wat tips van u.

 

Mijn vragen;

 

1; Wordt er daadwerkelijk overgegaan tot het in werking stellen van een openbare verkoop als ik binnen 2 dagen niet betaal. De inloggegevens zijn als het goed onderweg, en het wordt een 0euro aangifte omdat er geen activiteiten waren. De schatting van de dwangbevel is bepaald op 5500 euro, ik heb momenteel niet eens 1/10e van dat bedrag op mijn rekening staan, anders had ik het bedrag wel vooruit betaald en later teruggekregen na het indienen van een juiste aangifte.

 

2; Wat kan ik dinsdagochtend als ik de belastingdienst bel, het beste vertellen?

 

 

Alvast dank voor u hulp.

 

 

Yas

Featured Replies

Geplaatst:

kloek

De belastingdienst is net actief als de banken met feestdagen - dicht en buiten dienst.

 

Betaling, zelfs een spoedbetaling, wordt niet eerder aangeboden voor verwerking dan de eerste werkdag: dinsdag.

 

Of er wordt overgegaan op openbare verkoop kun je jezelf het volgende afvragen: kan de belastingdienst snel een inventarisatie doen van verkoopbare zaken, dingen in beslag nemen, etc., dat om een boete te innen van X euro. Mij lijkt het wel even te duren, want ze gaan eerst natuurlijk kijken of het wel waard is zoveel heisa voor misschien weinig euro's. Als je belt voor "ik wil betalen, maar duurt een paar dagen", lijkt het mijzelf dat ze niet voor de deur gaan staan om alles leeg te trekken. Maar alles heeft een historie; ze kennen hun klanten natuurlijk ook. Iemand die eerder met deze smoes heeft gebeld om vervolgens niet te betalen, .... vul zelf maar in.

 

Ofwel, open communiceren. Brief én een telefoontje is misschien nog beter. En natuurlijk voortaan wat beter de brievenbus in de gaten houden natuurlijk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.