Jump to content
autovoorstarter
Verberg

dwangbevel ivm vergeten aangifte omzetbelasting en executieverkoop, wie helpt me

vraag

 

 

Beste Collega ondernemers,

 

 

Ik had ooit een poging gewaagt om te ondernemen maar dit is nog niet echt gelukt door tijd en geldgebrek.

 

Nu heb ik ook niet tijdig aangifte kunnen doen omdat ik mijn inloggegevens kwijt was. Ik heb ook heel laat op de naheffingsaanslag gereageerd, door uiteindelijk nieuwe inloggegevens aan te vragen, het aanvragen van de gegevens was zo uit mijn hoofd de afgelopen woensdag.

 

Zaterdag heb ik echter een dwangbevel ontvangen waarbij wordt aangegeven dat ik binnen 2 dagen dien te betalen, en dat als ik dit niet doe over wordt gegaan tot een openbare verkoop zo uit mijn hoofd.

 

Nu is het weekend, en morgen feestdag waardoor de belastingdienst zelf helaas niet bereikbaar is voor vragen, daarom hoop ik op wat tips van u.

 

Mijn vragen;

 

1; Wordt er daadwerkelijk overgegaan tot het in werking stellen van een openbare verkoop als ik binnen 2 dagen niet betaal. De inloggegevens zijn als het goed onderweg, en het wordt een 0euro aangifte omdat er geen activiteiten waren. De schatting van de dwangbevel is bepaald op 5500 euro, ik heb momenteel niet eens 1/10e van dat bedrag op mijn rekening staan, anders had ik het bedrag wel vooruit betaald en later teruggekregen na het indienen van een juiste aangifte.

 

2; Wat kan ik dinsdagochtend als ik de belastingdienst bel, het beste vertellen?

 

 

Alvast dank voor u hulp.

 

 

Yas

Link to post
Share on other sites

1 answer to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

De belastingdienst is net actief als de banken met feestdagen - dicht en buiten dienst.

 

Betaling, zelfs een spoedbetaling, wordt niet eerder aangeboden voor verwerking dan de eerste werkdag: dinsdag.

 

Of er wordt overgegaan op openbare verkoop kun je jezelf het volgende afvragen: kan de belastingdienst snel een inventarisatie doen van verkoopbare zaken, dingen in beslag nemen, etc., dat om een boete te innen van X euro. Mij lijkt het wel even te duren, want ze gaan eerst natuurlijk kijken of het wel waard is zoveel heisa voor misschien weinig euro's. Als je belt voor "ik wil betalen, maar duurt een paar dagen", lijkt het mijzelf dat ze niet voor de deur gaan staan om alles leeg te trekken. Maar alles heeft een historie; ze kennen hun klanten natuurlijk ook. Iemand die eerder met deze smoes heeft gebeld om vervolgens niet te betalen, .... vul zelf maar in.

 

Ofwel, open communiceren. Brief én een telefoontje is misschien nog beter. En natuurlijk voortaan wat beter de brievenbus in de gaten houden natuurlijk.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 9 leden online en 202 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept