• 0

Genoeg bezoekers, dalende omzet

Omschrijving van je concept:

Sinds 3 jaar ben ik zzp-er en heb ik een webshop op het gebied van drones. Mooie tijden gehad qua omzet, alleen merk ik dat de omzet nu daalt. Echter blijven bezoekers gelijk... Wellicht komt dit ook door het jaargetijde, dat de hype af aan het nemen is en de vervangingsmarkt laag is.

 

Door toenemende concurrentie merk ik dat ik daal in google. Stond eerst op de term quadcopter op positie 2 en nu zelfs op 4.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Om eerlijk te zijn niet erg actief geweest op het gebied van SEO verbetering(omdat dit als ondernemer niet mijn passie is, maar helaas wel een onvermijdelijk gegeven nu).

 

Adverteren doe ik al middels facebook/adwords. Ook vrij actief op marktplaats.

 

Op social media erg actief (instagram en facebook, ruim 5000 volgers op beide kanalen)

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Hoger in google te komen staan om weer meer conversie te kunnen genereren.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Persoonlijk advies en service, klanten kunnen hun product afhalen, via meerdere media is contact met mijn mogelijk, snelle levering, veel producten op voorraad, etc.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Nu wil ik een linkbuilder in de arm nemen (webton), om weer te gaan stijgen. Maar de kosten zijn vrij hoog. Iemand ervaringen hiermee? Is dit een goede strategie.

 

 

Wat is jullie mening? Welke stappen kan ik het beste nemen om weer terug te komen op hogere posities in google en daarmee (waarschijnlijk) meer winst te gaan maken. "Wat is laag en wat is hoog hangend fruit voor mij"

 

 

 

www.quadcopter-shop.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Een linkbuilder kan een prima manier zijn om je ranking posities weer omhoog te krijgen, maar het is inderdaad vrij kostbaar zoals je al aangeeft. Daarnaast zijn resultaten van linkbuilding niet direct zichtbaar maar dient het voor de lange termijn. Daarom wordt het uitbesteden van linkbuilding al snel vrij prijzig, zeker als zzp'er met een kleine webshop. Daarnaast zijn resultaten niet te garanderen met linkbuilding.

 

Mocht je de linkbuilding toch willen uitbesteden is het belangrijk om een goed en betrouwbaar online marketing bureau te vinden. Linkbuilding kan namelijk ook een negatieve invloed hebben op je website als het niet op de juiste manier wordt gedaan. Ik zie helaas nog regelmatig dat beginnende marketingbedrijven hun diensten goedkoop aanbieden, maar resultaten tegenvallen of zelfs afbreuk doen aan de seo-positie van een website. Als je een linkbuilder neemt, kies dan wijs en bespaar zeker niet op de prijs.

 

Afhankelijk van hoeveel tijd je zelf hebt is het interessant om zelf aan de slag te gaan met linkbuilding, het gaat je op lange termijn enorm veel geld schelen en het kan mogelijk ook te pas komen bij toekomstige projecten. Bedenk dat SEO geen eenmalige handeling is maar een continu proces. Wil je de concurrentie voorblijven zul je altijd bezig moeten zijn met SEO.

 

Kijk ook eens naar Google Trends voor je zoekwoorden, hieruit blijkt bijvoorbeeld dat de term quadkopter steeds minder populair wordt, terwijl 'drones' gelijk blijft in populariteit.

 

De dalende conversie kan aan ontzettend veel dingen liggen. Ik raad je aan om je Google Analytics goed te analyseren en daarin te onderzoeken waar de oorzaak ligt van afhakende bezoekers. Stijgt het uitvalpercentage bijvoorbeeld sterk op een bepaalde pagina, dan zitten daar mogelijk javascript errors of andere bugs. En kijk daarnaast eens naar de prijzen en service van je concurrentie. Je geeft aan dat er meer concurrentie bij is gekomen, mogelijk bestelt een deel van je bezoekers een drone bij de nieuwe concurrent omdat deze goedkopere prijzen of betere USP's heeft.

https://www.zakelijkbankieren.nl | Vergelijk alle aanbieders van zakelijke bankrekeningen
Link naar reactie
  • 0

Consumenten maken er soms een sport van om net die laatste euro korting mee te kunnen pakken. Vergelijkingsites doen het niet voor niets zo goed, met hun "direct naar de goedkoopste shop" button.

Naar mijn (persoonlijke) idee moet je voor service in een fysieke winkel zijn en voor de laagste prijs op internet.

Vermeld dus duidelijk op jouw webshop welke service jij biedt.

Link naar reactie
  • 0

Van dit soort speelgoed is net als supplementen: verzadigde volwassen markt. Tijd voor het bouwen van een netwerk of aangaan van partnerships of iets nieuws als ambitieuze (groei)ondernemer.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Door toenemende concurrentie merk ik dat ik daal in google. Stond eerst op de term quadcopter op positie 2 en nu zelfs op 4.

 

Hier (Brabant) kom je zowel op 'quadcopter' als op 'quadcopter kopen' niet voor op pagina 1 of 2 van Google.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Nu wil ik een linkbuilder in de arm nemen (webton), om weer te gaan stijgen. Maar de kosten zijn vrij hoog. Iemand ervaringen hiermee? Is dit een goede strategie.

 

Wat is jullie mening? Welke stappen kan ik het beste nemen om weer terug te komen op hogere posities in google en daarmee (waarschijnlijk) meer winst te gaan maken. "Wat is laag en wat is hoog hangend fruit voor mij"

Heb je tijd om zelf wat te gaan doen?

 

Ga bloggen, maak filmpjes, deel interessante content (ik zag gisteren toevallig

voorbij komen), en schrijf vooral artikelen voor sites van anderen (dat is linkbuilding, en kost best wat tijd, dus geld). Vrijwel alle media zitten te springen om (gratis) content dus de mogelijkheden zijn er, zeker met 'sexy' producten als drones.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Hier gewoon op 3 voor quadcopter

Kun je toch makkelijk zelf doen, een paar extra backlinks regelen?

Probeer ze te krijgen van gerelateerde site, met als linktekst "klik hier" of zoiets, of je domeinnaan

Maar het is wel relatief duur 150/200 euro per maand. Dus vandaar mijn vraag of iemand bij Webton al ervaringen heeft. ;D

www.quadcopter-shop.nl

Link naar reactie
  • 0

Maar het is wel relatief duur 150/200 euro per maand. Dus vandaar mijn vraag of iemand bij Webton al ervaringen heeft. ;D

 

Tja, 'duur' is een vreemd woord. Als ze hier 2 blogstukken voor schrijven is het al niet bijzonder veel lijkt me. Als ze je op 2 startpagina's zetten wel.

 

Zelf geen ervaring met Webton, maar ik weet wel dat ze het niet slecht doen daar in de regio.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 1

Misschien begrijp ik iets niet maar je staat toch al hoog in de zoek-engines? Je zegt genoeg bezoekers te krijgen, je bent actief op social media, ik zag dat je ook actief bent op de shop-review sites EN je staat al hoog in de zoek-engines. Wat wil je dan met linkbuilding nog bereiken? Nog meer bezoekers die niets kopen en gelijk weer weg klikken. Dan lijkt mij 150/200 euro per maand wel erg veel (want dan is het nog maar de vraag of je omzet zal gaan stijgen).

 

Het is hier al eerder gezegd, met genoeg bezoekers zul je waarschijnlijk eerder moeten kijken naar de conversie van je bezoekers. Waarom klikken ze weg. Heb je wel eens kortlopende acties op je site (koop binnen x aantal uur/dagen)? Als je niet veel retouren hebt zou je ook gratis retour kunnen overwegen (ik zag wel gratis verzenden boven de €100 maar retour is voor eigen rekening en risico).

 

Als je met andere zoekwoorden hoger wilt komen (zoals quadkopter kopen) dan kun je dat ook nog zelf doen. Of dan zul je in ieder geval geen linkbuilding moeten doen maar SEO van je site.

 

Neem je overigens deel aan de verschillende drone-forums? Ook daar kun je in je onderschrift gratis adverteren met je shop en daar zitten natuurlijk je klanten.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe uitgebreid is jouw eigen zoekwoordonderzoek? Hoe Google scoren producten? Merken of types? Google Shopping? Groet, Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Kijk ook eens naar Google Trends voor je zoekwoorden, hieruit blijkt bijvoorbeeld dat de term quadkopter steeds minder populair wordt, terwijl 'drones' gelijk blijft in populariteit.

 

Ook wel een goed punt! Blijkbaar zijn mensen die dingen vaker 'drones' dan 'quadkopters' gaan noemen, en daarmee is optimaliseren voor het laatste misschien niet te beste strategie. Je domeinnaam is er natuurlijk ideaal voor, maar hoog scoren op iets waar weinig naar gezocht wordt levert ook weinig op.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is hier al eerder gezegd, met genoeg bezoekers zul je waarschijnlijk eerder moeten kijken naar de conversie van je bezoekers. Waarom klikken ze weg.

Dat zou ook mijn insteek zijn, mede gezien de titel van dit topic.

 

Persoonlijk zou ik in elk geval meteen iets doen aan dat hele kleine lettertype, dat wat mij betreft heel onprettig leest. En ook het menu met al die keuzes bovenin vind ik niet gebruiksvriendelijk. En een minder plezierige ervaring betekent dat bezoekers je site wegklikken. Dat werkte voorheen wellicht nog wel in een markt met minder aanbieders.

 

Link naar reactie
  • 0

Concurrenten en webshops in het algemeen professionaliseren, je hebt een waslijst aan achterstallig onderhoud (zowel tekstueel als grafisch (UX en SEO)) te verrichten. Ik denk dat je dat zelf als je een beetje rondkijkt ook wel weet en anders wil ik die best noemen. Jouw prijsstelling en condities kan ik zo snel niet beoordelen.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ja er zijn zeker mensen die onder de prijs zitten. Maar die leveren dan in op service/levertijd/of andere zaken.

 

Denk ook niet dat je dat als USP moet hebben, toch?

 

Dat kan een lastige zijn: ik weet niet of je meedoet in prijs-vergelijkende websites, maar daarbij is de laagste prijs toch wel het USP dat je moet hebben, tenzij je het zodanig slecht doet dat negatieve reviews klanten wegjagen. Een dag extra wachten op een drone zou denk ik niet meteen een heel negatieve review opleveren, een geval waarbij het ding niet werkt en ook geen vervanging geleverd wordt wel.

 

Voor dit soort producten zijn prijsvergelijkers overigens best killing - je koopt tenslotte overal precies hetzelfde product (ook bij dingen als smartphones, digitale cameras en dergelijke).

 

Overigens ben ik zelf ook wel zo'n vervelende consument die gaat kijken of iets van exact hetzelfde typenummer elders goedkoper is. Snelle levering kan een reden zijn om een duurdere leverancier te kiezen als ik iets per se morgen in de bus wil hebben, maarja, zou ik vandaag een drone bestellen voor mn vakantie als ik morgenavond vertrek?

 

Als concurrentie op prijs niet realistisch is (te grote andere partijen etc) dan moet het op service, kunde en dergelijke aankomen. Dat is wel iets van de lange adem, je kunt bijv tutorials op youtube zetten over hoe je een propellorblad vervangt, met een link naar dat blad in je webshop, maar op zo'n onderdeel verdien je niet zoveel.

 

Op termijn kan dat je wel een zekere autoriteit opleveren waardoor mensen bij je bestellen zelfs als je niet de goedkoopste bent, omdat ze weten dat je weet waar je over praat en bijvoorbeeld in 1 keer de juiste vervangende onderdelen kunt leveren.

 

Dit zijn allemaal geen quick fixes en zaken die veel moeite kosten, maar als ze lukken ook een enorm voordeel kunnen opleveren.

 

Link naar reactie
  • 0

Linkbuilding is zoooh 2010s. ;D

 

Volgens mij moet je de content-centrifuge(c) aanzetten. Je doet al aan blogging maar je blog ligt al twee jaar plat. Je werkt al met videos maar die zijn niet echt ingebed in je site. Je geeft zelfs trainingen maar ik zie geen webinairs.

 

Volgens mij moet je eens in je vaste klantenkring kijken en met dronefans samenwerken. Voeg een content-platform toe aan je website en koppel die aan diverse streams. Organiseer of sponsor events en koppel videoverslagen aan je platform. Daag mensen uit om demo's te geven, en maak daarvan verslag. Zoek contact met dronebloggers en -vloggers, werk samen en link hun content.

 

Dat kan ook gesegmenteerd. Voor sommigen zijn het professionele tools, voor anderen speeltjes op zich, weer een andere groep gebruikt drones als bijzaak bij hobbies (fotografie) etc.

 

Geef het budget voor dat bureau liever uit aan de ondersteuning van fans!

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Voor het genoemde bedrag huur je ook een telefoonservice in. Het kan even zoeken zijn, maar als je iemand weet te vinden met een hobby op jouw vakgebied en de telefonische bereikbaarheid duidelijk vermeld en benadrukt, verdient die zich ook terug.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Omschrijving van je concept:

 

 

Door toenemende concurrentie merk ik dat ik daal in google. Stond eerst op de term quadcopter op positie 2 en nu zelfs op 4.

 

 

 

Bij mij sta je op positie 3 en 4. Keurig wat sitelinks erbij ook. Heb je in de tussentijd al iets aangepast waardoor je weer gestegen bent?

 

 

Verder denk ik dat je altijd eerst zou moeten kijken wat je onsite zelf kunt verbeteren voordat je een bureau als Webton in gaat huren voor linkbuilding. Als de basis niet optimaal is, is het min of meer dwijlen met de kraan open.. Paar tips over die basis; een simpele scan van je site laat zien dat er een aantal dingen niet goed gaan of in ieder geval beter kunnen;

 

1)

"Your website does not have a custom 404 Error Page.

Your server responded with the HTTP status code: 200"

 

2)

Je mataomschrijving op de homepage is te lang:

Length: 222 character(s)

 

3)

De titel is te kort en voegt niks toe:

Quadcopter-shop - Quadcopter-shop

 

4)

De resultaten boven en onder je hebben alleen een ssl-certificaat. Dit aanpassen zal je niet direct doen stijgen maar Google gaat dit wel steeds belangrijker vinden en alle kleine beetjes helpen.

 

5)

Je hebt geen google+ pagina of die in ieder geval niet (goed) gekoppeld aan je site.

 

6)

Misschien nog wel het belangrijkste; je hebt op je homepage ontzettend veel producten staan; ik heb er geen verstand van maar als bezoeker zou ik geen idee hebben wat wat is en waarschijnlijk snel afhaken.. "less is more". Ik zou daarom veel minder producten op de homepage laten zien en veel meer informatie (content) geven over de verschillende mogelijkheden. Voor Google ook belangrijk dat bezoekers doorklikken binnen je site... Ik schat in dat een je een vrij hoge bounce rate hebt op dit moment, klopt dat?

 

Daanraast zie ik dat je bij sommige producten video's hebt staan, top natuurlijk maar als je met je homepage wilt ranking, zet dan ook een video op je homepage.

 

Tot slot voor nu; je werkt met verschillende kortingpercentages variërend van 11% tot wel 41%. Dit komt op mij als ongeloofwaardig over. Mogelijk is het communiceren van gewoon de goede prijzen beter met daarbij een paar producten tijdelijk in de aanbieding..

 

Hoop dat je hier wat mee kunt. Succes in ieder geval!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat bedoel je met 1?

2 en 3 aangepast.

4 bedoel je hiermee dat hun sessies gekoppeld worden aan een IP adres?

5. Is er dan zoveel meerwaarde aan een google + account. Eerlijk gezegd niet veel in verdiept!

6. Ja ben aan het twijfelen wat ik daarmee moet doen. Wellicht inderdaad de categorieen aangeven waardoor er minder plaatjes op de pagina staan.

 

Wel met linkbuilding bezig. Maar aangezien ik nu voor mijn opleiding mijn thesis ben aan het schrijven is het erg druk icm studie, webshop en werk bij mijn baas.

www.quadcopter-shop.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.