• 0

Groeien dmv een leasemodel

Beste HL leden,

 

Tijdje geleden dat ik hier hulp heb gezocht (2e account vandaag pas aangemaakt).

 

Ik zal het redelijk kort houden zodat het nog duidelijk kan blijven. Ik ben de productie van mijn product aan het afronden en de volgende stap zal de markt ingaan zijn. Nou veranderd de markt continu en heb ik ook mijn verdienmodel moeten aanpassen gedurende de productie.

 

Echter, ik stuit tegen een probleem die ik niet alleen kan oplossen. Mijn product kost mij namelijk 400 euro om te maken. De bedoeling is om mijn product te laten leasen voor 30 euro per maand gedurende een jaar. Dit is wat de markt wil (voornamelijk horeca) en ik profiteer hiervan door eigenaar te blijven van mijn product.

 

Het nadeel is: ik ben hier totaal onbekend mee. Hoe reken ik mijn kosten eruit? Hebben jullie tips hoe te herinvesteren, ik heb het liefst geen externe investeerders voor mijn bedrijf.

 

Ik beschik nu over 10 producten, die mij elk 30 euro per maand zullen opleveren. Dit is dan maar 300 euro per maand en dan moet ik mijn andere kosten nog dekken. Ik raak hier de draad echter een beetje kwijt als ik denk aan groeien.

 

Ik zie weinig mogelijkheden om zo snel te groeien, ik kan moeilijk per kwartaal 2 producten bijbestellen...

 

Ik hoop dat iemand hier een tip voor mij heeft omtrent het groeien dmv leasen zonder externe investeerder of leningen.

 

Ik waardeer elk bericht ;D,

 

Mvg,

Ilias

 

 

 

[Mod edit: haperende capslock hersteld]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voordat je kunt groeien moet je eerst de overige kosten in kaart hebben. Dan pas weet je wat je maandelijks of per kwartaal kunt investeren in nieuwe producten. Heb je die kosten al eens op een rijtje gezet?

 

Verder, groei vereist geld. Zo simpel is het. Investeringen gaan voor de omzet uit. 300 euro omzet per maand en, stel, 100 kosten, betekent dat je elke 2 maanden een nieuw product kunt verleasen. Na een jaar is je omzet dan geen 300 maar 480. Dat schiet niet op, dus geld aantrekken is toch nodig...

 

Ben je al op je radar hoe groot jouw afzetmarkt is? Stel dat 100 verleasde producten jou een voldoende inkomen geeft. Zijn er wel 100 klanten te vinden?

 

Groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Geld is nooit een probleem voor iemand met een goed produkt.

Zeker niet als dit produkt ook nog eens goed verkoopt!

 

Probleem is dat je EN geen produkt nog verkocht hebt en je nu al zorgen maakt, EN je in ieder geval in de probleem stelling niet echt als overtuigend overkomt.

 

Nu al "zorgen maken" ? je hebt nog niet eens wat gedaan qua verkopen!!

 

Als je nu al "de draad kwijt raakt" hou dan svp op met denken aan ondernemer worden want ik hebt een verrassing; je bent nog niet eens begonnen en het zal alleen maar erger worden qua druk.

Link naar reactie
  • 0

Beste leden

 

Dank voor jullie reactie.

Het product verkoopt zeker goed. Ik heb namelijk al meer vraag dan dat ik kan aanbieden. Het concept wordt door een ander bedrijf ook gevoerd en ik concureer hiermee.

 

Ervaring als een ondernemer ontbreekt ook niet alleen niet met een lease verdienmodel.

De kisten van het product zijn 400 euro, hier zijn verder geen andere kosten bij. Eventuele huur, website of andere kosten zijn al gedekt.

 

Het is vooral een manier vinden om van deze 10 producten een exponentiele groei kunnen maken. De vraag is erg groot, ook in het buitenland.

Echter een jaar wachten om de omzet te kunnen laten stijgen is geen optie als de contract duur maar 1 jaar is.

 

De kosten zijn namelijk 400 euro per product en een product kan worden geleast voor 30 euro voor 1 jaar, 25 euro voor 2 jaar en 20 euro voor een jaar.

 

Ik kan zelf eventueel een laatste investering doen van max. 5000 maar of het dan genoeg is lijkt mij niet.

 

Als jullie tips hebben of vragen hoor ik het graag,

 

Mvg,

Link naar reactie
  • 0

Onduidelijk verhaal. Als je nu 10 producten hebt en 5.000 EURO dan zou ik ze lekker verkopen als er werkelijk zoveel vraag is en 12 of 15 nieuwe produceren en dit kunstje herhalen. ;D

 

Het is maar de vraag of je bij verhuur in de horeca twee of drie jaar eigenaar wilt zijn en wat dan de gemiddelde servicekosten en restwaarde zijn. Uitval en vervanging?

 

Wat voor nut hebben jouw kisten? Verdienen (zakelijke) klanten daar weer geld mee? Dan zou je ook een mannetje kunnen bijleveren. Evenementenverhuur?

 

Je lijkt nu met alle respect een leasebedrag als uitgangspunt te nemen. Ik denk dat de investering voor redelijke automatisering van een leasebedrijf vele tienduizenden EURO vraagt, maar schaalgrootte ontbreekt bij aanvang of wordt op het eerste gezicht lastig bereikt in deze case.

 

Wat voor leasevorm en verzekeringen bied je binnen dit concept? En hoe werk je het geheel juridisch uit?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.