• 0

ondernemingsplan afgewezen door Gemeente

Ik heb BBZ gevraagd maar de ondernemingsplan wordt afgewezen door niet levenvatsbaarheid en ik ook bezwaar gemaakt en ook afgewezen door het rapport van IMK( deze werd ingeschakkeld door Gemeente).Ik wil graag nog laaste kans wagen bij een oproep te doen bij de arrondissementsrechtbank.Heeft iemand ervaring met dit soort werk ?.Dank u wel.

 

Groetjes,

T.Q

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

toch heeft het zin te luisteren naar de mening van anderen. als een aantal personen (en ik ben de laatste om te zeggen dat ambtenaren ondernemers kunnen adviseren) zeggen dat het niet levensvatbaar is, dan zit er heus een kern van waarheid in.

 

Zoek een ander idee, maak een nieuw plan en go for it. Een ondernemer laat zich nooit stoppen, zeker nier door ambtenaren. Juridische procedures kosten veel energie en geld en is eigenlijk alleen maar achteruit denken.

 

Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Hallo T.Q.,

 

Welkom op dit forum.

 

Kun je misschien antwoord geven op de volgende vragen om je situatie wat duidelijker te schetsen:

 

- Heb je een uitkering en zoja wat voor?

- Hoeveel financiering heb je gevraagd/nodig?

- Hebben ze ook verteld waarom ze je plan hebben afgewezen?

- Ben je bij de aanvraag bijgestaan door een startersadviesbureau?

 

Als we wat meer weten over je situatie kunnen we je wellicht wat beter adviseren of informeren.

 

Met vriendelijke groet,

 

Karen

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi TechNico,

 

Dank u wel voor reactie.Ja,mijn ondernemingsplan is echte niet levenvatsbaar door berekeningen van IMK en negatieve marge vandaar het aanvraag afgewezen dus maar ik ben echte van mening dat echte winst zou maken maar ik heb foutieve berekeningen en niet goed onderbouw bij het opzetten van de omzet daardoor met heel hoge winst uitgekomen is dat ze het niet geloofden.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Karen,

 

Dank u wel voor reactie.Ja, ik heb hulp erg nodig als u mij een handje helpt dan wil ik graag een grote bosje bloem als dankbaar :)).

terug naar uw vragen: Ik heb een WW-uitkering gehad toen ik met ondernemingsplan begon( ongeveer 6 maanden geleden) en op dit moment heb ik WWB aangevraagd maar nog in behandeling.Ik heb bij de Gemeente het max.bedrag van BBZ aangevraagd( ongeveer 30.000 Euro of zoiets) .Ja hoor, ze hebben mijn ondernemingsplan afgewezen door niet levensvatbaar onderneming en IMK heeft foutive berekeningen en ik ook en verder ben ik bij aanvraag niet bijgestaan door een startersadviesbureau.Wat enig probleem is dat foutive berekeningen van de omzet maar ik ben echte van mening dat mijn ondeneming levenvatsbaar zou zijn en ik heb nog 5 weken om een beroep te doen bij de arrondissementsrechtbank.

Link naar reactie
  • 0

Misschien zijn ze wat huiverig voor jouw plan.

Uit vietnam komt niet veel goeds denken ze vast :p.

 

Persoonlijk heb ik ook niet zoveel vertouwen in producten uit zulke landen, maar dat is niet van toepassing denk.

 

Succes iig.

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben bezig met de gemeente en de BBZ-regeling.

Aangezien ik tot nu toe nog geen ervaringen heb met de bbz, behalve een vriendelijke ambtenaar, kan ik er ook nog niet over berichten.

 

In mijn geval gaat het om een krediet tot € 20.000,-

Link naar reactie
  • 0

Je bericht voegde niet zo gek veel toe aan de discussie denk ik, maar ongetwijfeld wordt jouw steun in dank aangenomen door de topicstarter ;)

Sorry zal voortaan mn mond houden :-X.

 

Maar hoe staat het er nu mee, qexpovn?

 

Nogmaals succes ::)

 

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

Misschien zijn ze wat huiverig voor jouw plan.

Uit vietnam komt niet veel goeds denken ze vast :p.

 

Persoonlijk heb ik ook niet zoveel vertouwen in producten uit zulke landen, maar dat is niet van toepassing denk.

 

Dat was inderdaad een totaal niet ter zaken doende opmerking, die in de ogen van sommigen blijk kan geven van een gebrek aan vermogen tot nuancering ("zulke landen" ?). Het komt nu namelijk over als een loze stereotypering zoals "Alle Nederlanders eten kaas".

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb veel ervaring met BBZ. Ambetenaren willen wel degelijk helpen en ondersteunen. Let er wel op hoe jejezelf opstelt en presenteert. ook nee en kritische vragen moet je incasseren en als uitdaging zien om te verbeteren. Daarnaast hebben ze neit alle kennis in huis en daarom wordt het IMK ingeschakeld. IMK geeft goed advies en leer dus van hun opmerkingen, verbeter ze en maak een goed en beter plan. Je meot het allemaal zien als gratis advies van ze.

 

Hoe nu verder?

 

1 rechtbank heeft geen zin, verstoor je ook je relatie mee.

2 verbeter je plan en laat het doorrekenen door een accountantbureu. de truuk die ik toepas is dat ik een vrijblijvend gesprek aanvraag met accountant en hem het plan geef en vraag (lol smeek omdat ik uitkeirng heb e.d.) of hij het kan doorekenen en wat hij kan betekenen voor mij na de start.. "zijn mijn accountantskosten wel goed ingeschat is een leuke vraag om zelf te stellen"

3 praat in elk geval je nieuwe plan door met iemand van de KvK die speciaal voor starters zijn. (ook acc manager van bank etc..allemaal vrijblijvend benaderen, allemaal gratis advies

4. 2 en 3 ijn je sparringspartner voor weer met bbz praat

5 doe een haalbaarheidsonderzoek en laat je klanten zien/ aan het woord

6 opnieuw met zelfvertrouwen indienen.

 

 

 

There are no problems only challenges to solve.

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal,

 

Ook ik heb een BBZ aangevraagd en is ook afgewezen. :(

 

Mijn situatie is iets anders als wat hier eerder is beschreven.

Heb een eigen onderneming in de ICT en werk vanuit huis.

 

Ook in echtscheiding en volgens Regionaal bureau zelfstandigen te rotterdam kom ik niet in aanmerking voor een uitkering.

Verders is en zijn er geen schulden op de zaak. Geen registratie bij BKR of de belastingen.

 

De opties die ze geven is met de zaak stoppen en uit te laten schrijven bij de kvk en dan kan er een uitkering geven worden.

Vervolgens zou ik na 3 maanden mogelijk weer een zaak kunnen beginnen.

Maar wat doen we met de naamsbekentheid en de klanten......

 

Als er nog iemand is die een tip voor me heeft..heel graag

Groetjes JaCai

Link naar reactie
  • 0

Omdat de zaak nog niet voldoende inkomsten heeft.

 

Dus een aanvullende uitkering zou een redding zijn.....

Maar daar denken hun anders over, ze hebben het ondernemersplan niet eens gelezen alleen de 6 laatste pagina's.

 

 

 

 

Groetjes JaCai

Link naar reactie
  • 0

Simpel. verkopen of anders beeindigen of (parttime) werk aanvaarden, wat danook en daarnaast je bedrijf runnen.

 

Er is geen andere mogelijkheid dan BBZ om in levensonderhoud te voorzien als je geen werk hebt.

 

De afwijzing zal zijn redenen hebben, met name levensvatbaarheid en toekomstperspectief.

 

en wat is 3 maanden? genoeg tijd om eens een en ander opniew te bekijken /businessplan maken etc. etc..

 

Je klantenkring kun je dan ook weer benaderen...

There are no problems only challenges to solve.

Link naar reactie
  • 0

Hallo, de ambtenaren hebben het plan niet afgewezen maar het IMK, ik heb er zelf een poosje gewerkt, deze club heeft enorm veel ervaring met het beoordelen van plannen. Grote kans dus dat het terecht is. Je kunt bezwaar aantekenen, daarvoor moet je bij de sociale dienst zijn.

 

Let op het IMK kijkt naar het plan maar ook naar jou als ondernemer, je kunt ze vragen waarom je plan is afgewezen en daar je voordeel mee doen. Rechtzaken e.d. zijn zinloos.

Succes.

Ondernemer, adviseur, samensteller Prijzen & Tarievengids, ZZP Gids, Handboek Parttime ondernemen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.