• 0

kwijtschelden onderlinge rc schulden tussen holding en werkmij-en

wij hebben een holding met twee werkmaatschappijen (fiscale eenheid).

 

Een werkmaatschappij is niet meer economisch actief (slapend) en heeft een rc schuld van 450.000. Door de jaarlijkse rente die het aan de holding moet betalen loopt de schuld alleen maar op. Kans dat er ooit terugbetaald zal worden is nagenoeg nihil. Bij deze werkmaatschappij zouden wij twee keuzes willen hebben:

1. schuld wegstrepen/kwijtschelden aan de Holding

2. de bv opheffen en dan vervalt ook de schuld

Vraag: kunnen beide opties en wat zijn de eventuele fiscale consequenties

 

De andere werkmaatschappij is nog wel economisch actief en heeft een rc schuld aan de Holding van 800.000. Deze werkmaatschappij draait nagenoeg quite en de verwachting dat de schuld (of zelfs de jaarlijkse rentelast over de schuld) kan worden betaald is nagenoeg nihil.

Vraag: Kan de schuld worden kwijtgescholden? En zo ja, wat zijn dan de (fiscale-) consequenties?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Wat vindt je accountant?

 

Want ik kan mij nauwelijks voorstellen dat er een holding is met twee werkmaatschappijen, die samen 1,25 miljoen verbrast hebben, die geen accountant (of andere adviseur) inschakelt voor allerlei zaken.

Anders lijkt het mij wel verstandig om (een deskundig) iemand naar de situatie te laten kijken, eerlijk gezegd.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.