• 0

Voeding wederverkoop in eigen verpakking

Hallo,

 

Ik zit met de volgende situatie. In mijn webshop voor avondsnacks wil ik het volgende gaan verkopen(avondsnacks en borrelnootjes is een voorbeeld): borrelnootjes van het merk NatuurlijkeNootjesBV.

 

Dat wil ik doen door een grote 25kg zak van NatuurlijkeNootjesBV in te kopen, en deze in een eigen kleinere verpakking (250 gram) met eigen logo (met de wettelijk verplichte benodigde etikettering) te wederverkopen.

 

Nu is de vraag, is dit toegestaan ?

 

Alvast bedankt voor een reactie!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een webshop voor avondsnacks? Hoe zie je dat voor je? Ik heb trek, ik bestel en de volgende dag krijg ik een zakje borrelnoten waar ik dan hoge bezorgkosten (belstuk) voor betaal?

 

Kijk eens bij de snackboxenvergelijker die trouwens enorm onvolledig is. Lijkt me een minimale nichemarkt in een land vol supermarkten.

 

Het herverpakken is niet zo'n punt. Ooit een notenbar gezien? Die nootjes komen niet uit de lucht vallen, maar worden geleverd in grote zakken. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een webshop voor avondsnacks? Hoe zie je dat voor je? Ik heb trek, ik bestel en de volgende dag krijg ik een zakje borrelnoten waar ik dan hoge bezorgkosten (belstuk) voor betaal?

Niet zo zeer webshop in de traditionele zin, vermoed ik, maar gewoon een concept zoals thuisbezorgd.nl. Als ik daar een pizza bestel gaat ie ook niet met PostNL mee ;)

Link naar reactie
  • 0

Thuisbezorgd is jaren bezig geweest om lokale snackbars over de streep te trekken. Om van afhaaladressen bezorgdiensten te maken. Dat zie ik met borrelnootjes niet zo snel gebeuren. ;D

 

Kan zijn dat de Nootjesbode in (bv) Amsterdam begint en dan als franchise uitrolt. Of samenwerkt met de bierkoerier.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Thuisbezorgd is jaren bezig geweest om lokale snackbars over de streep te trekken.

Jep, dus nu is het klimaat voor zulke delivery diensten al een stuk beter en zie ik best nootjes en andere borrelhapjes thuisbezorgd worden. Als er al kratten bier koud afgeleverd worden voor 30 euro, waarom dan niet een leuk assortiment aan nootjes, voor als de noot hoog is?

Link naar reactie
  • 0

Een webshop voor avondsnacks? Hoe zie je dat voor je? Ik heb trek, ik bestel en de volgende dag krijg ik een zakje borrelnoten waar ik dan hoge bezorgkosten (belstuk) voor betaal?

Niet zo zeer webshop in de traditionele zin, vermoed ik, maar gewoon een concept zoals thuisbezorgd.nl. Als ik daar een pizza bestel gaat ie ook niet met PostNL mee ;)

Dat is dan wel de ultieme vorm om obesitas te stimuleren. Het enige dat nog rest is van je luie stoel naar de voordeur te lopen en vice versa. Bestellen kan met de laptop op de schoot.

 

Dat met die nootjes was maar een voorbeeld begrijp ik, dus ik snap niet waarom daar zo op ingezoomd wordt.

Vraag is eigelijk: Je koopt bepaalde goederen in een grote verpakking en vervolgens ga je dat in kleinere verpakkingen met je eigen logo verkopen. Mag dat?

Link naar reactie
  • 0

Je koopt bepaalde goederen in een grote verpakking en vervolgens ga je dat in kleinere verpakkingen met je eigen logo verkopen. Mag dat?

Die was al met een retorische wedervraag beantwoord. Waar halen notenbars hun noten vandaan?

 

Wie 25-kilo verpakkingen verkoopt, mikt niet op de consument.

 

Je kan je voorstellen dat er regels zijn voor herverpakken, maar een notenbar gebruikt ook neutrale zakjes (al dan niet met de naam van de winkel erop). Potjes, blikjes, plastic doosjes...

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.