• 0

Journaalpost inkoop dropshipping

Hallo,

 

ik vroeg mij af hoe je de inkoop boekt bij dropshipping.

Normaal doe je;

 

voorraad goederen

te vorderen ob

aan crediteuren

 

en bij verkoop dan;

 

debiteuren

aan opbrengst verkopen

aan te betalen ob

inkoopwaarde verkopen

aan voorraad goederen

 

Hoe zit dit dan bij dropshipping aangezien je geen voorraad hebt?

En wanneer dient deze boeking plaats te vinden? Als je een bestelling ontvangt?

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dropshipping is een logistieke oplossing en heeft niet zo veel met je administratie te maken. Anders gezegd, je administratie is niet anders dan als je wel een eigen voorraad zou houden.

 

Op het moment dat jij iets verkocht hebt, koop jij het in bij jouw leverancier. Jouw leverancier verstuurt het voor jou naar de klant toe. Je boekt dus de inkoop van een product bij je voorraad en boekt dat ook gelijk af omdat hij gelijk al verkocht is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.