• 0

Acquisitie B2B Wi-Fi oplossingen

Beste Forum vrinden,

 

Sinds enige tijd heb ik samen met mijn compagnon een bedrijf gestart. Wij bieden een aantal verschillende diensten aan te weten:

 

Reparatie haal- en brengservice

Computer en tablet hulp en ondersteuning

Wi-Fi oplossingen op maat

 

Nu hebben wij ons bedrijf gestart naast onze fulltime baan. Nu ben ik met mijn werkgever overeen gekomen dat ik op korte termijn het bedrijf ga verlaten. Ik ben voornemens mij fulltime in te gaan zetten voor ons eigen bedrijf en dan voornamelijk met de Wi-Fi oplossingen. Wij zien veel potentie in deze markt, voornamelijk door de mogelijkheid om het openbare netwerk te koppelen aan Social Media.

 

De bedoeling is om hiervoor (koude) acquisitie te gaan plegen. Onze potentiële klanten zijn oa:

 



- Horeca gelegenheden

- Winkels

- Openbare gebouwen

- Sportcomplexen/kantines

- Kapsalons

- Apotheken

- Huisartsen (wachtkamers)

- Etc

 

Nu is mijn vraag aan jullie doorgewinterde ondernemers hoe jullie het liefst willen worden benaderd. Uiteraard zullen velen van jullie nu zeggen: " helemaal niet, laat me met rust". Maar uiteraard ben ik overtuigd van ons product en weet ik zeker dat het een toevoeging is voor elk bedrijf in de bovengenoemde branches. Bovendien is ons product betaalbaar en toch zeer stabiel.

 

Ik ben bereid om bij bedrijven langs te gaan om ons product te promoten. Mijn vraag is alleen of het dan zinvoller is om de potentiële klanten van te voren telefonisch, via e-mail of middels een brief te benaderen. Graag zou ik van jullie horen wat jullie eigen voorkeur geniet, maar ook adviezen of tips zijn natuurlijk van harte welkom.

 

Alvast hartelijk dank,

 

Carlo Musters

Digitaal Op Stap

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Uiteraard zullen nu zeggen: " helemaal niet, laat me met rust". Maar uiteraard ben ik overtuigd van ons product...

Dat zijn de ergste - die weten dat je met rust geleten wilt worden, maar toch door blijven drammen...

 

...de mogelijkheid om het openbare netwerk te koppelen aan Social Media.

Deze moet je denk ik even uitleggen, want ik gok dat er weinig mensen zijn die zich hier een beeld bij kunnen vormen.

Link naar reactie
  • 0
Quote : smustie op Vandaag om 12:12:47

Uiteraard zullen nu zeggen: " helemaal niet, laat me met rust". Maar uiteraard ben ik overtuigd van ons product...

Dat zijn de ergste - die weten dat je met rust geleten wilt worden, maar toch door blijven drammen...

 

Natuurlijk is het niet mijn bedoeling om mensen onnodig lastig te vallen met ons product, maar toch denk ik dat veel ondernemers zichzelf te kort doen door direct de deur dicht te gooien.

 

Quote:

...de mogelijkheid om het openbare netwerk te koppelen aan Social Media.

Deze moet je denk ik even uitleggen, want ik gok dat er weinig mensen zijn die zich hier een beeld bij kunnen vormen.

 

Dat is nu precies het probleem, mensen kunnen zich hier geen beeld bij vormen, maar ik ben bereid ze uit te leggen hoe dit in zijn werk gaat.

 

In het kort gezegd:

Via onze Wi-Fi accespoints creëer je (lees wij) gemakkelijk een draadloos netwerk, eventueel naast uw bestaande netwerk. Uw klanten krijgen hiermee de mogelijkheid om gratis toegang te krijgen tot het wereldwijde web. Zodra een klant verbinding maakt met dit "gasten"netwerk krijgt deze de vraag om in te checken met zijn of haar Facebook account. Indien de klant gebruikt maakt van de Facebook app is dit met één druk op de knop gedaan. Hiermee geeft de klant automatisch op zijn of haar tijdlijn aan dat deze zich bij u bevindt. Het netwerk van de klant ziet deze check-in en kan hier op reageren of deze "liken" en zo komt uw bedrijf bij veel mensen onder de aandacht. Bovendien kunt u al uw klanten een extra dienst aanbieden in de vorm van gratis Wi-Fi toegang.

 

Een extra pluspunt is dat wij deze accespoints eindeloos kunnen koppelen waardoor er één netwerk ontstaat in het gehele pand of over het gehele terrein. U hoeft dus maar één keer aan te melden en bent over het gehele terrein verbonden met het netwerk. Verder is het netwerk geheel naar uw wensen in te stellen.

Link naar reactie
  • 0

Okay, die snap ik - maar dan je verkooppraatje, want tegenwoordig heeft iedereen een internetbundel (en dus geen behoefte aan gratis WiFi) en worden mensen zich steeds bewuster van de privacy-aspecten van social media. Een ongevraagde (en misschien ook ongewenste) checkin-post op Facebook in ruil voor gratis WiFi lijkt mij moeilijk aan de man/vrouw te brengen. Zeker in de retail-hoek waar de bereidheid om te investeren in moderne technieken niet bijster groot is.

 

En als je geen Facebook account hebt? Dan mag je niet?

Link naar reactie
  • 0
want tegenwoordig heeft iedereen een internetbundel (en dus geen behoefte aan gratis WiFi) en worden mensen zich steeds bewuster van de privacy-aspecten van social media.

 

Daar zul je je over verbazen (net als ikzelf overigens). Tot op heden ben ik werkzaam in een telecomwinkel en verkoop dus zelf die internetbundels. Op het moment dat ik mensen een bepaald advies geef over de hoogte van de te nemen internetbundel dan krijg ik vaak de reactie: "nou die 500MB bundel is hoog genoeg, tegenwoordig heb je toch overal gratis Wi-FI". Uiteraard is dit lang niet overal zo, maar blijkbaar zijn er toch veel mensen die dit wel zo ervaren.

 

Zeker in de retail-hoek waar de bereidheid om te investeren in moderne technieken niet bijster groot is.

Natuurlijk is dit een gevoelig punt en ben ik met je eens dat de retail dit veel meer zou moeten doen. Ook hierbij denk ik dat als men ziet dat op deze manier een groot aantal potentiële klanten te bereiken valt, dat de bereidheid dan wellicht groter wordt.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tsja...ik heb zelf een verbruik van nog geen 50MB per maand, want op de momenten dat ik internet nodig heb ben ik ergens waar gratis WiFi is. Maar goed, ik ben geen doorsnee gebruiker, dus gaan we er van uit dat niet iedereen een grote databundel heeft. Blijft de vraag of ze tijdens het winkelen zo dringend internet nodig hebben dat niet in hun bundel te vatten is.

 

Dat zijn overwegingen waar je mee te maken zult krijgen, en die je dus eigenlijk in je introductie al had moeten tackelen. Daarom noemde ik je verkooppraatje - als ik je al wat van mijn kostbare tijd geef, dan moet ik niet de voordelen van je dienst eruit hoeven peuteren. Jij moet met een verhaal komen waar ik eigenlijk niks meer tegenin te brengen heb, anders kun je net zo goed thuis blijven.

 

Dus, overtuig mij als virtuele potentiele klant. Hoeveel mensen hebben een te kleine databundel? Hoe groot is hun internetbehoefte tijdens het winkelen? Zal men geen bezwaar maken tegen het ongevraagd plaatsen van een checkin op Facebook? Hoeveel Nederlanders hebben uberhaupt een Facebook account en gebruiken die actief? Wat is de waarde van zo'n checkin-post? Hoeveel mensen liken zoiets en wat is daar het rendement van?

 

Ik weet niet wat je oplossing kost, maar het zal natuurlijk wel meer dan dat op moeten leveren. :)

 

Link naar reactie
  • 0

Allereerst wil ik je bedanken voor je uitgebreide antwoorden. Echt super!

 

De meeste smartphone gebruikers hebben standaard Wi-Fi aanstaan op hun device. Zij zullen dus ook een melding krijgen dat er een open Wi-Fi netwerk is gedetecteerd. Wij spelen in op de gedachte dat mensen zodra zij moeten wachten vaak hun telefoon pakken en beginnen met internetten. Zodra zij de melding krijgen dat er zich een open netwerk in de buurt bevindt zal een groot gedeelte van de mensen hier op klikken.

 

Facebook is op WhatsApp na nog steeds het meeste populaire Social Media. Alleen in Nederland staan al 10,4 miljoen gebruikers geregistreerd. Hiervan gebruiken 7,5 miljoen gebruikers Facebook zelfs dagelijks.

 

Ik denk dat je als bedrijf gewoon open en eerlijk moet zijn over het feit dat de check-in ook wordt gedeeld met uw netwerk. Op deze manier voorkom je irritaties achteraf. Feit blijft dat op deze manier de bedrijfsnaam continu onder de aandacht wordt gebracht.

Link naar reactie
  • 0

Maar dit bestaat toch ook al gewoon in tig varianten. Ik denk dat de gemiddelde horeca gelegenheid al platgegooid wordt met dit soort oplossingen. Ik zou een andere ingang zoeken, laat het ze een maandje proberen, geef ze statistieken, bewijs dat het ze omzet oplevert. Als je ze dan lastigvalt kun je het kort en feitelijk houden: een wifi-spot op deze manier levert bij de horecagelegenheden waar het getest is aantoonbaar x% meer omzet. Dan luisteren ze ook beter, toch

Link naar reactie
  • 0

Ik kijk zelf dagelijks wel eens op facebook maar ik heb facebook nog nooit gebruikt om in te checken op een locatie of andere website. Ook apps zijn uitgeschakeld.

 

Ik vind het op zich wel een goed idee. Maar het is ook wel zo dat in uitgaansgelegenheden die het goed aanpakken de bezoekers spontaan een berichtje plaatsen op hun sociale media met 'zie eens waar ik nu ben...'.

 

Is er een mogelijkheid om de wifi-service gratis aan te bieden in ruil voor het verzamelen van anonieme data die je dan kan verkopen?

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0
Tsja...of ze dan met een Facebook login gratis internet willen is dan de vraag - wat zeg je tegen klanten die dat vragen? Ik persoonlijk zou liever op mijn bundel doorinternetten.

 

Natuurlijk is dit iets wat mensen ieder voor zich moeten bepalen, maar toch is er ook een grote groep mensen die blijkbaar gebruik maakt van een openbaar netwerk indien aanwezig.

 

Een voorbeeld:

In de winkel waar ik werkzaam ben hebben wij op de eerste verdieping een reparatiepunt van Samsung. Hier hebben wij ook een wachtruimte gecreëerd in de vorm van een tafel en 4 stoelen. Op deze tafel hebben wij een papier gelegd en daar op gezet dat er de mogelijkheid is om gebruik te maken van gratis Wi-Fi door in te checken via Facebook. Op dagelijkse basis checken hier gemiddeld 8-10 mensen in.

 

Nu zitten mensen hier gemiddeld een kwartier te wachten, maar bij bijvoorbeeld horeca gelegenheden zitten mensen veel langer. Zo hebben wij bijvoorbeeld bij een groot pizza restaurant ons Wi-Fi netwerk aangelegd op aanvraag van de klant. De reden hiervoor was niet alleen dat mensen er zelf met hun smartphones gebruik van maken, maar dat er ook veel mensen zijn die voor de kinderen een tablet meenemen waarop ze bijvoorbeeld youtube kunnen kijken.

 

Maar dit bestaat toch ook al gewoon in tig varianten. Ik denk dat de gemiddelde horeca gelegenheid al platgegooid wordt met dit soort oplossingen. Ik zou een andere ingang zoeken, laat het ze een maandje proberen, geef ze statistieken, bewijs dat het ze omzet oplevert. Als je ze dan lastigvalt kun je het kort en feitelijk houden: een wifi-spot op deze manier levert bij de horecagelegenheden waar het getest is aantoonbaar x% meer omzet. Dan luisteren ze ook beter, toch

 

Voorop gesteld dat ik niet de illusie wil wekken dat wij iets unieks aanbieden, blijkt uit de praktijk wel dat de meeste ondernemers niet goed genoeg op hoogte zijn van alle mogelijkheden. Dat is precies onze bedoeling, dus het aanbieden van een maand gratis of iets n die trend. Ook bedankt voor je feedback!

 

Ik kijk zelf dagelijks wel eens op facebook maar ik heb facebook nog nooit gebruikt om in te checken op een locatie of andere website. Ook apps zijn uitgeschakeld.

 

Ik vind het op zich wel een goed idee. Maar het is ook wel zo dat in uitgaansgelegenheden die het goed aanpakken de bezoekers spontaan een berichtje plaatsen op hun sociale media met 'zie eens waar ik nu ben...'.

 

Is er een mogelijkheid om de wifi-service gratis aan te bieden in ruil voor het verzamelen van anonieme data die je dan kan verkopen?

 

Bedankt! Het feit dat deze manier van Social Media koppelen aan een openbaar Wi-Fi netwerk nog (te) weinig wordt aangeboden resulteert natuurlijk ook in dat nog bijna niemand hier ervaring mee heeft. Natuurlijk is het nog veel mooier als mensen uit zichzelf de moeite nemen om de het Facebook profiel van uw onderneming op te zoeken en hier een positieve feedback op te geven. De praktijk wijst echter uit dat dit in veel gevallen niet gebeurt. Er bestaat inderdaad ook de mogelijkheid om toegang tot het Wi-Fi netwerk te krijgen door het invullen van een (geldig) email adres. Vervolgens is er de mogelijkheid voor de ondernemer om deze maillijst te gebruiken voor het verspreiden van een nieuwsbrief/gerichte reclame.

 

Voor alle duidelijkheid, dit zijn allemaal mogelijkheden en extra functionaliteiten. Uiteraard is het ook mogelijk om er een doodeenvoudig beveiligd of vrij toegankelijk netwerk van te maken.

 

Fijn dat jullie allemaal zo kritisch, maar toch geïnteresseerd zijn. Toch denk ik dat wij niet de discussie hoeven te voeren of een Wi-Fi verbinding als extra dienst naar uw klanten toe een toevoeging voor uw bedrijf is. Ik denk dat de praktijk dit wel uitwijst. Ik ben alleen van mening dat het veel efficiënter kan worden ingezet. Mijn vraag aan jullie was eigenlijk meer gericht op de vraag hoe wij het beste acquisitie zouden kunnen plegen.

 

Link naar reactie
  • 0

* Ja, een guest-WiFi is handig voor klanten die je bezoeken.

* Wat is nu de toegevoegde waarde van inloggen mbv Facebook.

 

Als end-user wil ik simpel/snel WiFi zonder lastige login

en dat krijg ik gelukkig steeds vaker (gisteren nog bij Ikea en MediaMarkt).

Daarbij vertrouw ik FB niet, dus gebruik ik FB niet om in te loggen op non-FB-apps.

En als ik ergens WiFi zie met inlogprocedure,

dan zie ik gelukkig ook vaak een buurman zonder inlogprocedure.

 

En zolang ik geen USP zie, is het mij niet duidelijk hoe je zoiets zou moeten promoten.

 

Link naar reactie
  • 0

Er bestaat inderdaad ook de mogelijkheid om toegang tot het Wi-Fi netwerk te krijgen door het invullen van een (geldig) email adres. Vervolgens is er de mogelijkheid voor de ondernemer om deze maillijst te gebruiken voor het verspreiden van een nieuwsbrief/gerichte reclame.

Serieus? Hoe sneu ben je dan?

 

Mensen zijn gemaksdieren, en in moeten loggen op welke manier dan ook vinden ze vervelend - zelfs als het verder gratis en zonder social media gevolgen is. Dan is je eigen bundel gebruiken gewoon makkelijker.

 

Het is heel persoonlijk, maar ik vind dat inchecken toch een beetje voelen als chanteren, en ik zou als potentiele klant liever hebben dat men mij op Facebook noemt omdat ze zo blij zijn met de kwaliteit van mijn service of dienst. En over service gesproken: gratis WiFi, zonder voorwaarden, vind ik dan een mooie service naar de klant toe.

 

Mij zou je dus niet binnenhalen als klant... ;)

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag aan jullie was eigenlijk meer gericht op de vraag hoe wij het beste acquisitie zouden kunnen plegen.

Met een verhaal dat is toegespitst op verschillende gebruikssituaties. Een bibliotheek is een heel andere plek dan een pizzarestaurant en die verschilt dan weer van een tandartspraktijk en kapsalon. Voor elk zijn achter een opt-in tal van nuttige diensten te bedenken - die dus het standaard aanbiedingsmailtje ontstijgen.

 

Ik mis de beacon-invalshoek. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Acquisitie plegen moet je gewoon doen.

Je belt, je mailt, je bezoekt. Dan hoor je vanzelf van een ondernemer of je acquisitie gewenst is.

Geen ondernemer is gelijk. De 1 wil niet benaderd worden, bij de ander zit je een uur.

De 1 schermt met een verbod op ongevraagde email, de ander wil alleen maar info per mail.

www.maximaalsales.nl - Haalt het beste uit je verkoop. Graag bepalen wij samen jouw ideale verkooptraject.

Eigenaar van Harderwijk Nieuws, Nunspeet Nieuws en Apeldoorn Nieuws. Lokale nieuwssites met prima exposure voor ondernemers

Link naar reactie
  • 0

Voor het plegen van acquisitie zit nog een aantal stappen. Je hebt een ondernemingsplan en als onderdeel daarvan marketingcommunicatie- of promotieplan nodig. Tenminste, dat lijkt mij verstandig als je je baan opzegt voor een nieuwe activiteit van jullie onderneming.

 

Hebben jullie al zoiets of enige vorm van marktonderzoek gedaan voor deze activiteit waar ik verder zo snel nog geen informatie over vind? Hebben jullie een product- en dienstenaanbod?

 

Hoe wil je je productinhoudelijk en marketingtechnisch meten met spelers als Sowifi.com?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

* Wat is nu de toegevoegde waarde van inloggen mbv Facebook.

Deze toegevoegde waarde is er voor de eindgebruiker natuurlijk niet, deze is er alleen voor de onderneming die deze vorm van Wi-Fi aanbiedt.

 

dan zie ik gelukkig ook vaak een buurman zonder inlogprocedure.

Dus jij zou voor de Wi-Fi op een ander terrasje gaan zitten of naar een andere horecagelegenheid gaan?

 

Serieus? Hoe sneu ben je dan?

Voorop gesteld dat ik iedereen in zijn waarde laat, maar waarom ben je sneu als je gewoon duidelijk verteld wat de mogelijkheden zijn en dat klanten er zelf voor kiezen om hiermee akkoord te gaan? Uiteraard (en gelukkig) verschillen mensen van mening en zijn er ook genoeg die hier geen enkel bezwaar tegen hebben.

 

Met een verhaal dat is toegespitst op verschillende gebruikssituaties. Een bibliotheek is een heel andere plek dan een pizzarestaurant en die verschilt dan weer van een tandartspraktijk en kapsalon. Voor elk zijn achter een opt-in tal van nuttige diensten te bedenken - die dus het standaard aanbiedingsmailtje ontstijgen.

 

Dat is zeker weten waar, ik zal voor de verschillende branches een andere aanpak moeten kiezen, daar ben ik mij van bewust.

 

Ik mis de beacon-invalshoek.

Noem je dom, maar deze begrijp ik niet?

 

Acquisitie plegen moet je gewoon doen.

Juist, dus gewoon doen en dan maar vallen en opstaan.

 

Voor het plegen van acquisitie zit nog een aantal stappen. Je hebt een ondernemingsplan en als onderdeel daarvan marketingcommunicatie- of promotieplan nodig. Tenminste, dat lijkt mij verstandig als je je baan opzegt voor een nieuwe activiteit van jullie onderneming.

 

Hebben jullie al zoiets of enige vorm van marktonderzoek gedaan voor deze activiteit waar ik verder zo snel nog geen informatie over vind? Hebben jullie een product- en dienstenaanbod?

 

Hoe wil je je productinhoudelijk en marketingtechnisch meten met spelers als Sowifi.com?

 

Groet,

 

Highio

 

Kijk aan, hier komen we weer verder mee, bedankt.

Uiteraard hebben wij een ondernemingsplan, een marketingcommunicatie- of promotieplan echter nog niet. Daar moeten we maar eens mee aan de gang gaan.

 

Wij hebben zelf geen marktonderzoek gedaan of laten doen. Ik twijfel zelf ook over de uitkomst van dergelijke onderzoeken, maar dit is puur op meningen van andere mensen gebaseerd en dus niet gefundeerd. Ook hier gaan wij veder naar kijken. Een overzicht van de door ons aan te bieden producten en diensten komt op onze website te staan en natuurlijk ook in de vorm van folder materiaal.

 

Hoe wil je je productinhoudelijk en marketingtechnisch meten met spelers als Sowifi.com?

Door natuurlijk net zo goed, zo niet nog betere service te leveren en persoonlijkheid voorop te stellen. Dit is inderdaad een hele grote speler in deze markt. Toch ben ik ervan overtuigd dat Nederland groot genoeg is om allemaal een goede boterham te verdienen. (liefst belegd)

 

Nogmaals allen dank, erg veel nuttige comments!

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voorop gesteld dat ik iedereen in zijn waarde laat, maar waarom ben je sneu als je gewoon duidelijk verteld wat de mogelijkheden zijn en dat klanten er zelf voor kiezen om hiermee akkoord te gaan? Uiteraard (en gelukkig) verschillen mensen van mening en zijn er ook genoeg die hier geen enkel bezwaar tegen hebben.

Ik bedoelde dat veel ondernemers nog steeds denken dat het spammen van mensen die geen specifieke interesse in je dienst of product hebben een zinvolle manier van marketing is. Deze mensen vullen hun emailadres in om internet te krijgen, niet omdat ze graag op de hoogte gehouden willen worden - ze dan gaan mailen vind ik heel erg sneu.

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk ervaar ik 'like ons om op de wifi te mogen' als een soort mini-chantage, en doe ik het dus niet, dan gebruik ik wel 4G (plus dat het me minder positief stemt richting de onderneming).

 

Tweede wat me laatst opviel toen ik het weer eens tegenkwam in restaurant van een goeie kennis van me: ik zag direct enkele negatieve reviews op de 'like ons' pagina, wat ook niet echt de beste binnenkomer is.

 

Is de 'social wifi' je enige invalshoek/verdienmodel? Of kun je de ondernemer ook alternatieven bieden?

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Begint deze discussie niet sterk off-topic te zwabberen? De oorspronkelijke vraag was hoe je als ondernemer in bepaalde branches het liefst door een verkoper benaderd wordt.

 

true, zo erg dat ik het niet eens in de gaten had :)

 

On topic -> mensen die hier koude acquisitie plegen op 'secundaire' producten of diensten

- per e-mail -> delete (vaak niet eens door mij)

- per telefoon -> afwimpelen, in geval van twijfel mogen ze over 3 maanden terugbellen

- per post -> wordt opengemaakt door administratie, als die twijfelen of het interessant is laten ze het me zien

- per soonlijk -> als ik ook maar enigszins kan kom ik even kennismaken en horen wat je aan te bieden hebt. Als ik het echt niet interessant vind bedank ik je dat je de moeite hebt genomen om langs te komen en neem ik je kaartje / folder graag in ontvangst. Misschien ken ik nog iemand voor wie het WEL van toepassing is.

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0
- per soonlijk ->

Juist om die reden ben ik niet zo positief. Vooralsnog blijkt uit niks dat jullie daar ervaring, creativiteit of een stevig track record of up to date kennis hebben. Jullie locatie is in dunbevolkt en low traffic gebied. Ik vrees dat je dan relatief gezien hele hoge marketing- en promotiekosten zou moeten maken om accounts binnen te halen. En de vraag is vervolgens wat jullie inspanningen afnemers oplevert.

 

Op HL is vaker gevraagd hoe je retailers, dienstverleners en kleine zelfstandigen bereikt en benadert, maar dat is dus niet zo makkelijk. Ketens binnenhalen vraagt waarchijnlijk (nog) meer ervaring en schaalgrootte die feitelijk ontbreekt.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Op dit moment zullen mensen relatief vaak gebruik maken van aanwezige wifi, maar hoe lang blijft dat nog zo?

 

Ik werk zelf meestal vanuit huis, maar in mijn bedrijfspand (waar ik regelmatig met klanten afspreek en soms ook een hele dag samen met een klant aan een website aan het werken ben) heb ik geen vast internet. Ik kan daar wel op de wifi van de buurman, maar bij ons is alleen ADSL mogelijk met een gigantische snelheid van 3 tot 4 Mbps.

 

's Avonds en in het weekend is dat nog wel te doen, maar tijdens kantooruren dus echt niet... zo traag... dus dan pak ik gewoon mijn mobiel, stel die in als modem en dan heb ik opeens een snelheid van 150 Mbps op de 4G+.

 

Ik heb een bundel bij KPN van 5GB, die verdubbelt wordt omdat ik thuis ook KPN heb, en nu kreeg ik van de week een mailtje dat mijn bundel nogmaals verdubbelt wordt... 20GB per maand dus, terwijl ik gemiddeld 1 a 2 GB verbruik... bovendien bieden diverse aanbieders ook al onbeperkte databundels aan, dat is natuurlijk een kwestie van tijd voordat iedereen dat doet.

 

Daarnaast heb ik het ook regelmatig meegemaakt dat een bepaalde stad of regio gratis wifi aanbiedt.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
Persoonlijk ervaar ik 'like ons om op de wifi te mogen' als een soort mini-chantage, en doe ik het dus niet, dan gebruik ik wel 4G (plus dat het me minder positief stemt richting de onderneming).

 

Tweede wat me laatst opviel toen ik het weer eens tegenkwam in restaurant van een goeie kennis van me: ik zag direct enkele negatieve reviews op de 'like ons' pagina, wat ook niet echt de beste binnenkomer is.

 

Is de 'social wifi' je enige invalshoek/verdienmodel? Of kun je de ondernemer ook alternatieven bieden?

Dit zie ik toch echt anders. Als je als onderneming transparant bent kunnen mensen zelf de keuze maken en is het dus geen chantage. Je tweede punt snijdt wel hout, Facebook kan de gebruiker de vraag stellen om een recensie te schrijven. Natuurlijk kan deze negatief zijn, maar ik denk dat je daar als ondernemer alleen maar van kunt leren. Bovendien moet je ervoor zorgen dat mensen alleen maar positief zijn toch?

 

Zoals al eerder vermeld zijn er ook andere mogelijkheden, zo kun je er voor kiezen om een (on)beveiligd gratis draadloos netwerk aan te bieden, maar kun je bijvoorbeeld ook betaald internet aanbieden. Dit kan dmv het gebruik van Vouchers of Paypal. Het is ook mogelijk om gebruik te maken van een zogenoemde Splashpagina. Deze pagina zal altijd als eerste worden getoond als iemand verbinding maakt met het netwerk. Dit kan bijvoorbeeld de webpagina van de onderneming zelf zijn of een landingspagina (dit wordt veelal bij hotels of ziekenhuizen gebruikt).

 

Begint deze discussie niet sterk off-topic te zwabberen? De oorspronkelijke vraag was hoe je als ondernemer in bepaalde branches het liefst door een verkoper benaderd wordt.

Ik ben erg blij met de feedback die ik krijg, deze argumenten kan ik natuurlijk ook verwachten als ik bij mijn potentiële klanten op de stoep sta, maar inderdaad gaat het wel erg alle kanten op nu.

 

On topic -> mensen die hier koude acquisitie plegen op 'secundaire' producten of diensten

- per e-mail -> delete (vaak niet eens door mij)

- per telefoon -> afwimpelen, in geval van twijfel mogen ze over 3 maanden terugbellen

- per post -> wordt opengemaakt door administratie, als die twijfelen of het interessant is laten ze het me zien

- per soonlijk -> als ik ook maar enigszins kan kom ik even kennismaken en horen wat je aan te bieden hebt. Als ik het echt niet interessant vind bedank ik je dat je de moeite hebt genomen om langs te komen en neem ik je kaartje / folder graag in ontvangst. Misschien ken ik nog iemand voor wie het WEL van toepassing is.

Dit is nog eens de spijker op zijn kop en ook nog eens heel begrijpelijk. Ik ben zelf ook van mening dat persoonlijk fysiek contact het beste zal werken. Natuurlijk is dit wel de meest tijdrovende optie, maar zolang het rendabel is, ben ik er zeker toe bereid.

 

Juist om die reden ben ik niet zo positief. Vooralsnog blijkt uit niks dat jullie daar ervaring, creativiteit of een stevig track record of up to date kennis hebben. Jullie locatie is in dunbevolkt en low traffic gebied. Ik vrees dat je dan relatief gezien hele hoge marketing- en promotiekosten zou moeten maken om accounts binnen te halen. En de vraag is vervolgens wat jullie inspanningen afnemers oplevert.

Sorry maar dit vind ik wel erg kort door de bocht. Natuurlijk zijn wij geen doorgewinterde ondernemers en weet ik nog niet precies hoe ik optimaal gebruik maak van alle mogelijkheden. Anders kan ik deze vraag natuurlijk nooit aan jullie hoeven te stellen. Maar om nou meteen te suggereren dat wij niets te bieden hebben en niet weten waar wij over praten vind ik echt te ver gaan.

 

Het klopt inderdaad dat het hier dunbevolkter is dan in bijvoorbeeld de randstad, maar dit houdt toch niet in dat er geen kansen liggen? Juist omdat het hier minder leeft is het aan ons om mensen te enthousiasmeren. Maar misschien ben ik te optimistisch, daar kom ik dan graag zelf achter. Het voordeel van dit dunbevolkte gebied in ook nog eens dat er een grotere gun factor is. Bovendien heerst hier ook een ons kent ons sfeer.

 

Op dit moment zullen mensen relatief vaak gebruik maken van aanwezige wifi, maar hoe lang blijft dat nog zo?

 

Ik werk zelf meestal vanuit huis, maar in mijn bedrijfspand (waar ik regelmatig met klanten afspreek en soms ook een hele dag samen met een klant aan een website aan het werken ben) heb ik geen vast internet. Ik kan daar wel op de wifi van de buurman, maar bij ons is alleen ADSL mogelijk met een gigantische snelheid van 3 tot 4 Mbps.

 

's Avonds en in het weekend is dat nog wel te doen, maar tijdens kantooruren dus echt niet... zo traag... dus dan pak ik gewoon mijn mobiel, stel die in als modem en dan heb ik opeens een snelheid van 150 Mbps op de 4G+.

 

Ik heb een bundel bij KPN van 5GB, die verdubbelt wordt omdat ik thuis ook KPN heb, en nu kreeg ik van de week een mailtje dat mijn bundel nogmaals verdubbelt wordt... 20GB per maand dus, terwijl ik gemiddeld 1 a 2 GB verbruik... bovendien bieden diverse aanbieders ook al onbeperkte databundels aan, dat is natuurlijk een kwestie van tijd voordat iedereen dat doet.

 

Daarnaast heb ik het ook regelmatig meegemaakt dat een bepaalde stad of regio gratis wifi aanbiedt.

Zoals al eerder vermeld zal niet iedereen gebruik maken van het draadloze netwerk, zolang mensen zelf een 4G bundel hebben die groot genoeg is zullen ze het daarbij laten. De groep mensen die er wel gebruik van maakt is nog steeds groot genoeg.

 

Ik ben wel met je eens dat (zeker in dit dunbevolkte gebied) er veel plekken zijn waar het 4G netwerk vele malen sneller is het vaste kabel netwerk. Maar ook hier zijn oplossingen voor. Er zijn steeds meer providers die het 4G netwerk gebruiken om onbeperkt internet thuis aan te bieden. Dit is dan weer simpel te koppelen aan ons draadloze netwerk systeem.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De groep mensen die er wel gebruik van maakt is nog steeds groot genoeg.

 

Zoals ik al zei, nog wel maar hoe lang blijft dat nog zo? Ik ben bang dat je een beetje te laat bent met het opstarten van een bedrijf dat afhankelijk is van dit product, ik denk namelijk dat er binnen 5 jaar vrijwel geen behoefte meer aan is omdat iedereen dan een onbeperkte databundel heeft op een enorm snel netwerk...

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.