• 0

Acquisitie B2B Wi-Fi oplossingen

Beste Forum vrinden,

 

Sinds enige tijd heb ik samen met mijn compagnon een bedrijf gestart. Wij bieden een aantal verschillende diensten aan te weten:

 

Reparatie haal- en brengservice

Computer en tablet hulp en ondersteuning

Wi-Fi oplossingen op maat

 

Nu hebben wij ons bedrijf gestart naast onze fulltime baan. Nu ben ik met mijn werkgever overeen gekomen dat ik op korte termijn het bedrijf ga verlaten. Ik ben voornemens mij fulltime in te gaan zetten voor ons eigen bedrijf en dan voornamelijk met de Wi-Fi oplossingen. Wij zien veel potentie in deze markt, voornamelijk door de mogelijkheid om het openbare netwerk te koppelen aan Social Media.

 

De bedoeling is om hiervoor (koude) acquisitie te gaan plegen. Onze potentiële klanten zijn oa:

 



- Horeca gelegenheden

- Winkels

- Openbare gebouwen

- Sportcomplexen/kantines

- Kapsalons

- Apotheken

- Huisartsen (wachtkamers)

- Etc

 

Nu is mijn vraag aan jullie doorgewinterde ondernemers hoe jullie het liefst willen worden benaderd. Uiteraard zullen velen van jullie nu zeggen: " helemaal niet, laat me met rust". Maar uiteraard ben ik overtuigd van ons product en weet ik zeker dat het een toevoeging is voor elk bedrijf in de bovengenoemde branches. Bovendien is ons product betaalbaar en toch zeer stabiel.

 

Ik ben bereid om bij bedrijven langs te gaan om ons product te promoten. Mijn vraag is alleen of het dan zinvoller is om de potentiële klanten van te voren telefonisch, via e-mail of middels een brief te benaderen. Graag zou ik van jullie horen wat jullie eigen voorkeur geniet, maar ook adviezen of tips zijn natuurlijk van harte welkom.

 

Alvast hartelijk dank,

 

Carlo Musters

Digitaal Op Stap

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je mag me kort door de bocht vinden overkomen. Ik hoop slechts dat jouw keuzes juist (getimed) zijn onder de geschetste stand van zaken. Wat is een reële opbrengst? Groet, Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

persoonlijk gebruik ik mijn bundel liever als ik in moet loggen via facebook of email. Al zullen kinderen hier niet moeilijk over doen, die klikken alles aan als het gratis is.

 

Maar idd, hoe zie je het verdienmodel voor je? Als je tegen een ondernemer zegt dat ze gratis wifi moeten aanbieden, waarom zouden ze dan betaald bij jou iets afnemen, als dit ook gratis kunnen doen met hun bestaande router? Dat inchecken van mensen op hun FB timeline is ook meer iets van 2010 (foursquare iemand?) Wie leest dat soort post nog?

 

Maar al vind je een ondernemer die daar een paar euro/tientjes per maand voor wilt betalen, denk je echt dat je duizenden van die ondernemers gaat vinden? De markt is al redelijk verzadigt.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Veilig en privé kunnen surfen zou wel eens een betere USP kunnen zijn, denk ik.

 

Handelaren adviseren in het opzetten van degelijke wifi-netwerken, de boel installeren, configureren,...

 

Er bestaan ook handelszaken die liefst zouden hebben dat er geen enkele vorm van internet beschikbaar zou zijn in hun gebouw. Uit nostalgie naar het 'echte café-gevoel'.

 

Daar bestaan ook toestellen voor denk ik?

 

 

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0
Je mag me kort door de bocht vinden overkomen. Ik hoop slechts dat jouw keuzes juist (getimed) zijn onder de geschetste stand van zaken. Wat is een reële opbrengst? Groet, Highio

 

Een reële opbrengst zou zijn zo'n 2500 - 3000 euro per maand. Omgerekend moeten wij hiervoor 2 kastjes per dag verkopen (uitgaande van een werkweek van 5 dagen).

 

Ik ben bang dat je een beetje te laat bent met het opstarten van een bedrijf dat afhankelijk is van dit product

Ik heb volgens mij niet gepretendeerd dat wij afhankelijk zijn van dit product. Het zal een deel van onze omzet moeten genereren, maar hiernaast bieden wij ook andere diensten aan.

 

Maar idd, hoe zie je het verdienmodel voor je? Als je tegen een ondernemer zegt dat ze gratis wifi moeten aanbieden, waarom zouden ze dan betaald bij jou iets afnemen, als dit ook gratis kunnen doen met hun bestaande router? Dat inchecken van mensen op hun FB timeline is ook meer iets van 2010 (foursquare iemand?) Wie leest dat soort post nog?

 

Maar al vind je een ondernemer die daar een paar euro/tientjes per maand voor wilt betalen, denk je echt dat je duizenden van die ondernemers gaat vinden? De markt is al redelijk verzadigt.

Gelukkig hoeven klanten ons maandelijks niets te betalen en is het een eenmalige investering. Ik denk ook dat dit een groot pluspunt is ten opzichte van bijvoorbeeld een club als "sowifi". De functies die ons systeem biedt zijn vele malen uitgebreider dan die van een standaard door de provider verstrekte routers. Bovendien zijn deze routers echt belabberd wat betreft bereik en stabiliteit.

 

Tegenwoordig worden zelfs slimme nachtlampjes en broodroosters gehackt.

Hoe veilig zijn die accesspoints?

Onze accespoints kunnen op verschillende manieren beveiligd worden, net als elk ander merk accespoint. Gewoon prima in orde dus. Maar inderdaad denk ik wel dat er een clubje vrienden in Rusland zit die kan inbreken in ons systeem, maar ja, dat kan inderdaad ook via mijn broodrooster.

 

Veilig en privé kunnen surfen zou wel eens een betere USP kunnen zijn, denk ik.

 

Handelaren adviseren in het opzetten van degelijke wifi-netwerken, de boel installeren, configureren,...

 

Er bestaan ook handelszaken die liefst zouden hebben dat er geen enkele vorm van internet beschikbaar zou zijn in hun gebouw. Uit nostalgie naar het 'echte café-gevoel'.

 

Daar bestaan ook toestellen voor denk ik?

Ook hier zijn inderdaad oplossingen voor. Dit is zelfs al mogelijk met de systemen van tegenwoordig. En uiteraard gaan wij voor onze klanten alles van a-z regelen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De functies die ons systeem biedt zijn vele malen uitgebreider dan die van een standaard door de provider verstrekte routers. Bovendien zijn deze routers echt belabberd wat betreft bereik en stabiliteit.

Het antwoord op de vraag hoe ondernemers het liefst benaderd worden, is niet per telefoon of per hondekar, maar met een toegespitst verhaal. Relevante informatie.

 

Kappers en dokters zijn niet in business om hun klanten betere wifi te bieden, dus zal het verkoopverhaal ook domeinspecifieke voordelen moeten bevatten. Inloggen via Facebook vind ik wat dunnetjes. Misschien kun je de dienst Facebook Places relevant maken voor al die doelgroepen. Dan zou ik toch ook eens kijken naar beacon-technologie die erin kruipt. En tracking-systemen die bijhouden hoeveel mensen zich op lokatie bevinden, desgewenst zelfs per afdeling (gewoon wat beacons bijhangen).

 

Als je je daarin verdiept, ga je ook verticale toepassingen zien. De beacon-bieb. Een lokatiegevoelige waitress-app die het menu aanreikt en orders opneemt. Etc.

 

Facebook is wel een beetje gedateerd eigenlijk. ;D

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik had laatst iets gehoord over nieuwe toepassingen voor verlichting in winkels (van iemand die er een artikel over gelezen had, ben vergeten vragen welk)

 

Het kwam er op neer dat de verlichting dynamisch kan aangepast worden aan waar en hoeveel mensen er in de winkel zijn/staan. Denk aan dimmen, kleurtemperatuur aanpassen,...

 

 

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is alleen of het dan zinvoller is om de potentiële klanten van te voren telefonisch, via e-mail of middels een brief te benaderen.

Hoe ik benaderd wil worden voor verkooppogingen? Gewoon, helemaal niet. Als jullie product/dienst zo goed is, dan kom ik het vanzelf wel ergens tegen.

 

Verkooppogingen via e-mail en telefoon wekken bij mij behoorlijke ergernis op (ook omdat het niet zomaar mag van de spamwetgeving en het belmenietregister, verdiep je daar eens in). Reclame op papier vind ik iets minder erg (ook omdat zulks nog mag) maar ook dat ongelezen in de papierbak (om de milieuschade van de reclame nog iets te beperken) met wat mentale minpunten voor de afzender.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Onder het motto beter laat dan nooit...

 

Facebook is wel een beetje gedateerd eigenlijk.

Dit is echt de grootst mogelijke onzin. Ik zeg niet dat Facebook het meest innovatieve platform is, maar veel bedrijven behalen toch echt aanzienlijk hogere omzetten door het gebruik ervan.

 

Verkooppogingen via e-mail en telefoon wekken bij mij behoorlijke ergernis op (ook omdat het niet zomaar mag van de spamwetgeving en het belmenietregister, verdiep je daar eens in). Reclame op papier vind ik iets minder erg (ook omdat zulks nog mag) maar ook dat ongelezen in de papierbak (om de milieuschade van de reclame nog iets te beperken) met wat mentale minpunten voor de afzender.

Heel begrijpelijk, het beste is om op de "warme" manier in contact te komen. Toch zou je denken dat koude (telefonische)acquisitie wel kan werken. Kijk alleen maar eens naar het aantal bedrijven die deze diensten aanbiedt.

 

k had laatst iets gehoord over nieuwe toepassingen voor verlichting in winkels (van iemand die er een artikel over gelezen had, ben vergeten vragen welk)

 

Het kwam er op neer dat de verlichting dynamisch kan aangepast worden aan waar en hoeveel mensen er in de winkel zijn/staan. Denk aan dimmen, kleurtemperatuur aanpassen,...

Prachtige ontwikkelingen, zo kom ik regelmatig innovatieve uitvindingen tegen waar ik blij van word. De een soms nog eenvoudiger dan de ander.

 

Het antwoord op de vraag hoe ondernemers het liefst benaderd worden, is niet per telefoon of per hondekar, maar met een toegespitst verhaal. Relevante informatie.

 

Ik denk dat wij hier de spreekwoordelijke spijker op de kop slaan, een toegespitst verhaal waar de potentiële afnemer zich in herkent.

Link naar reactie
  • 0
Toch zou je denken dat koude (telefonische)acquisitie wel kan werken. Kijk alleen maar eens naar het aantal bedrijven die deze diensten aanbiedt.

Die conclusie kunt je niet trekken. Het enkele feit dat er veel aanbieders zijn betekent niet dat het ook lonend is voor de afnemers van de diensten...het betekent alleen dat het kennelijk lonend is voor de aanbieders.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Die conclusie kunt je niet trekken. Het enkele feit dat er veel aanbieders zijn betekent niet dat het ook lonend is voor de afnemers van de diensten...het betekent alleen dat het kennelijk lonend is voor de aanbieders.

 

Scherp, maar als het nou voor de afnemers niet loont dan zou je toch denken dat dit soort bedrijven uitsterven. Zou er niet een hele kleine kans bestaan dat het toch ergens kan werken?

Link naar reactie
  • 0

Scherp, maar als het nou voor de afnemers niet loont dan zou je toch denken dat dit soort bedrijven uitsterven. Zou er niet een hele kleine kans bestaan dat het toch ergens kan werken?

Dat hangt er toch vanaf volgens welk verdienmodel er wordt gewerkt, wordt zo'n bedrijf betaald voor leads of op basis van verkoopcommissie e.d.?

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Huur dan beter een online marketeer of tekstschrijver in voor verbetering of B2C en B2B opsplitsing van dit soort pagina's. Ergens een belbedrijf tussen zetten botst in ieder geval ook met mijn idee over persoonlijk en maatwerk. Referenties of klantprojecten?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

De vraag hoe je het best aquisitie kunt voeren is nooit te beantwoorden. Iedere particulier/ondernemer reageert anders. Waar je bij Piet de mogelijkheid krijgt om je verhaal te doen zal Hans je product al afwijzen alvorens hij er wat over heeft gehoord.

 

Om een simpel voorbeeld te geven benader ik particulieren en ondernemers namens diverse energiebedrijven om ze een aanbod te doen. Het enige wat ik vraag is om ze op basis van hun meest recente verbruik een aanbod toe te mailen en dan ben ik verplicht om de telefoon verder op te hangen, in geval ik aan de deur sta ben ik verplicht te vertrekken. Na 30 minuten ontvangt de 'prospect' dan een mail met het aanbod en dit kan hij dan rustig vergelijken met wat hij nu betaald zonder het gezeur van een verkoper. Door in de mail op een knopje te drukken kan hij akkoord gaan indien hij er voordeel uit haalt en indien dit niet zo is kan hij de mail verwijderen en gaat het leven door. Maar zelfs hierbij zijn er altijd mensen aanwezig die een allergie hebben voor alles wat te maken heeft met het aanbieden van producten en diensten buiten de verkoopruimte, wat enigzins ook begrijpelijk is.

 

Je komt er het beste achter door contact te zoeken met de prospects die je voor ogen hebt en af te wachten wie je je verhaal laat doen.

 

Zelf hanteer ik de volgende richtlijn waarom iemand een bepaald product of dienst niet wil kopen: MTUNT.

M= Money

T= Time

U= urgency

N= Need

T= Trust

 

Bijna iedereen in Nederland kan datgene wat je aanbied betalen dus geld zal nooit het probleem zijn. Tijd zal het excuus ook niet zijn. Wanneer iemand geld kan besparen of wanneer er winst te behalen valt zal men tijd maken om naar je te luisteren. Je zult dus moeten weten wat het voordeel voor de ondernemer is en dit kunnen aantonen. Dan komen wij bij Urgency, waarom zou een ondernemer dit product nu moeten kopen? Waarom heeft hij dit dringend nodig? En daarmee kom je ook bij Need, heeft de persoon in kwestie dit product ook echt nodig? Zo zie je dat je bij de U en N overtuigend moet zijn. Dan komt last but not least Trust. Iedereen zal het vertrouwen in je moeten hebben en je niet moeten zien als de stereotype verkoper die geen oog heeft voor de klant, opdringerig is en noem het maar op.

 

Succes met het contact opnemen met de ondernemingen.

Link naar reactie
  • 0

@A.edd, allereerst welkom op Higherlevel!

 

 

[off topic]

 

Zelf hanteer ik de volgende richtlijn waarom iemand een bepaald product of dienst niet wil kopen: MTUNT.

 

Bijna goed, maar nog nét iets beter opletten op de salestraining ( ;D ) ; het gangbare acronym is MTNUT.

 

En uiteraard kan de ultieme salestraining hier niet ontbreken:

 

 

[/off topic]

 

 

PS: voor de echte liefhebbers: de

is ook geniaal. PUT THAT COCOA DOWN!!

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.