• 0

Sluit je Personeel op !

Ongeloofelijk, het bericht in Sprout : http://www.sprout.nl/sprout_now.jsp?id=124346

 

Kort : om te voorkomen dat het personeel te vroeg naar huis gaat, sluit een bedrijf ze op.

 

Moeten we hier nog over discussieren, of halen we de karwats toch maar weer van stal, samen met de prikklok ? En als dit nodig is, wat zijn nog meer creatieve manieren om je personeel te "motiveren" ? ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Onzin verhaal.

 

Vorige week (of begin deze week) hier een stukje over gelezen. De arbeidsinspectie is er heen geweest na de klacht van de vakbond. Nu bleek dat de werknemers en de vakbond deed waar ze goed in zijn: hard, ongegrond schreeuwen. Dat gedrag neemt de media maar al te graag over.

 

5 werknemers van dit bedrijf gingen stelsmatig veel te vroeg weg, na verschillende waarschuwingen. Nu had de directie de uitrij-kaarten van deze 5 geblokeerd tot de officiele "uit-rij-tijd". So what? Ik had die 5 al lang ontslagen als ze stelsmatig te vroeg weggingen. Het is toch normaal dat je als werknemers blijft tot de 'eind-tijd'?

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Tja, ik vind het vooral bizar eigenlijk... maar heb ook geen idee wat die medewerkers precies doen daar.

 

Eigenlijk behoren ze natuurlijk gewoon de volle werktijd te werken, of in ieder geval lang genoeg om het gevraagde werk af te krijgen. Misschien gaan ze wel eerder weg omdat ze niets anders te doen hebben dan naar de klok staren?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me zwaar bij qurium aan.

 

Hoezo moet een manager zijn personeel eigenlijk motiveren. Wat is dat voor onzin! Ik erger me kapot aan de arbeidsmoraal. Een werkgever moet zijn werknemers faciliteren en helpen om het werk goed te doen maar de behoefte of wil om werk te verrichten moet uit de mens zelf komen.

 

Er is sprake van ruil waarbij werknemers betaald krijgen om werk te verrichten. Het zou net zo goed anders om moeten werken dus. Allemaal die sukkels die klagen over managers die niet kunnen motiveren. Dat de werknemer de manager maar eens motiveerd om salaris uit te betalen. Fuck. Ik wordt ziek van dat egoistisch denken.

 

En als je niets te doen hebt dan verzin je maar werk. Aarrgrhrhhrhrhrhrhr

 

Groet, Remo

 

PS: Rijp voor ikbaal.nl :)

PPS: Zou ik te maken hebben met werknemers?

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 0

Onzin verhaal.

 

Vorige week (of begin deze week) hier een stukje over gelezen. De arbeidsinspectie is er heen geweest na de klacht van de vakbond. Nu bleek dat de werknemers en de vakbond deed waar ze goed in zijn: hard, ongegrond schreeuwen. Dat gedrag neemt de media maar al te graag over.

 

5 werknemers van dit bedrijf gingen stelsmatig veel te vroeg weg, na verschillende waarschuwingen. Nu had de directie de uitrij-kaarten van deze 5 geblokeerd tot de officiele "uit-rij-tijd". So what? Ik had die 5 al lang ontslagen als ze stelsmatig te vroeg weggingen. Het is toch normaal dat je als werknemers blijft tot de 'eind-tijd'?

 

Jelmer.

Ik sluit me zwaar bij qurium aan.

 

Hoezo moet een manager zijn personeel eigenlijk motiveren. Wat is dat voor onzin! Ik erger me kapot aan de arbeidsmoraal. Een werkgever moet zijn werknemers faciliteren en helpen om het werk goed te doen maar de behoefte of wil om werk te verrichten moet uit de mens zelf komen.

 

Er is sprake van ruil waarbij werknemers betaald krijgen om werk te verrichten. Het zou net zo goed anders om moeten werken dus. Allemaal die sukkels die klagen over managers die niet kunnen motiveren. Dat de werknemer de manager maar eens motiveerd om salaris uit te betalen. Fuck. Ik wordt ziek van dat egoistisch denken.

 

En als je niets te doen hebt dan verzin je maar werk. Aarrgrhrhhrhrhrhrhr

 

Groet, Remo

 

PS: Rijp voor ikbaal.nl :)

PPS: Zou ik te maken hebben met werknemers?

 

 

 

Als directuer moet je toch snappen dat personeel dat met plezier werkt het beste resultaat oplevert? En personeel dat er geen zin in heeft ook door opsluiting zich niet tot betere presetaties laat dwingen? Sommige mensen snap je echt niet... :o ::)

 

Een werknemer die met plezier werkt en gewaardeerd wordt, kijkt niet op de klok.

Ik weet uit ervaring dat dit soort zaken voor komen bij bedrijven waar de sfeer bepaalt niet gezond is.

Wat je nu gaat krjgen is dat mensen juist wel op de klok gaan kijken en voortijdig hun activiteiten stoppen omdat het bijna tijd is.

In een gezonde werksituatie worden mensen die eventueel de kantjes eraf lopen door collega's gecorrigeerd.

 

En een manager die niet motiveerd kost geld of laat geld liggen, net hoe je het bekijkt. Is dat verstandig , nee.

 

 

Dus niet alleen de werknemers doen het niet netjes, de werkgever valt in dit soort zaken ook iets aan te rekenen.

 

Deze "werkgever" zou "Het weekend van zeven dagen" van Ricardo Semler eens moeten lezen. ;D

 

De reacties van een aantal hier getuigen van geen tot zeer weinig ervaring als werknemer. Wees daar voorzichtig mee, het zegt namelijk ook iets over jullie arbeidsmoraal, of moet ik bazenmoraal schrijven ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik las laatst een leuke doordenker: een 'baas' moet op een slimme manier dom zijn:

 

je weet dat er in je bedrijf mensen werken, net zo hard mens als jij. Je weet dat die ook wel eens een zware maandagmorgen hebben, een 'ik heb ff geen zin'-vrijdagmiddag. Je weet dat ze het over je hebben als je weg bent.... je weet dat ze internetten, e-mailen met vrienden, en sms'en tijdens het werk.

 

Op een slimme manier dom zijn betekend dat je een deel hiervan toe moet laten: dit hoort bij de ruis in je werktijd. Als ondernemer heb je ook wel eens je niet-facturabele uren omdat je even uit het raam zit te kijken: dat hebben je werknemers ook.

 

Als je dit hard bestrijdt en een enorme stiptheid verwacht: zal je personeel het niet waarderen. Hierdoor neemt de motivatie af, en zullen ze zich minder hard inspannen. Als je om een slimme manier dom bent en er niets over zegt zolang het binnen bepaalde grenzen valt irriteer je je personeel niet met die enorme stiptheid, en je personeel zal het waarderen.

 

Leuke doordenker: op een slimme manier dom zijn. Overigens is dit natuurlijk geen pleidooi om structureel een kwartier of half uur van de dag af te snoepen, dat valt buiten die grenzen.

Link naar reactie
  • 0

Een beetje kort door de bocht Merkava. Als werknemer zeer veel te doen gehad met collega's en dan met name met sales. Om ziek van te worden dat negatieve gelul en het zich verschuilen achter drogredenen.

 

Nogmaals, als het niet bevalt dan moet je er iets aan veranderen of een andere werkgever zoeken. In die zin valt de manager iets te verwijten dat hij geen mensen om zich heen verzamelt die verantwoordelijkheid dragen voor het 'eigen' functioneren.

 

Werknemers worden gewaardeerd in salariering. Alle extra waardering in de vorm van aandacht is meegenomen maar niet voorwaardelijk. Dat je met aandacht nog meer bereikt is waar maar mag absoluut niet betekenen dat een tekort aan aandacht een slecht functioneren tot gevolg heeft. Overigens blijven sommige werknemers aandacht vragen waardoor anderen tekort krijgen en juist die gasten moet je niet te veel hebben in je bedrijf.

 

PS: het komt erop neer dat ik de verantwoordelijkheid bij de persoon zelf neer leg. Dat is naar werknemers toe maar ook naar ondernemers. Niet lullen maar doen.

 

PPS: vandaag opnieuw bevestiging gehad van hoe ik denk door deze thread

 

 

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 0

De reacties van een aantal hier getuigen van geen tot zeer weinig ervaring als werknemer. Wees daar voorzichtig mee, het zegt namelijk ook iets over jullie arbeidsmoraal, of moet ik bazenmoraal schrijven

 

Good point, al hebben de meeste ondernemers wel enige ervaring als werknemer natuurlijk. Ik denk dat onvrede met het werknemerschap zelfs regelmatig een reden is om aan ondernemen te beginnen. Ergo: bazen zijn vaak klotewerknemers (geweest). ;)

Link naar reactie
  • 0
5 werknemers van dit bedrijf gingen stelsmatig veel te vroeg weg, na verschillende waarschuwingen. Nu had de directie de uitrij-kaarten van deze 5 geblokeerd tot de officiele "uit-rij-tijd". So what? Ik had die 5 al lang ontslagen als ze stelsmatig te vroeg weggingen. Het is toch normaal dat je als werknemers blijft tot de 'eind-tijd'?

 

Juist en anders had ik ze ook al lang ontslagen. Feit is dat dit soort werknemers in veel gevallen exact weten waar ze mee bezig zijn. In het bedrijf waar ik net een intern onderzoek heb gedaan liep het ook uit de hand.

 

Aantal personeelsleden waren altijd te vroeg, om met hun id kaart in te loggen, bakkie te doen en vervolgens dezelfde tijd te vroeg naar huis te gaan. Met hele vervelende gevolgen, iets wat oa het moraal van de collega's (die wel de juiste tijden aanhouden) en productie targets niet ten goede komt.

 

Werknemers worden gewaardeerd in salariering. Alle extra waardering in de vorm van aandacht is meegenomen maar niet voorwaardelijk.

 

Ben ik het niet mee eens. Juist de persoonlijke aandacht die een baas, sr manager of afdelingshoofd aan zijn personeel geeft is cruciaal. Werknemers zullen altijd zeiken over te weinig salaris, maar weten vaak verdomd goed dat ze of wel nooit meer zullen verdienen of er zelf aan zullen moeten werken om meer te gaan verdienen. Daarom is die aandacht, in de vorm van een gesprek of schouderklop voor veel werknemers een bevestiging van waardering die niet in geld uit te drukken is. Alleen dan zijn werknemers ook eerder geneigd om naar een baas te gaan om bijvoorbeeld een probleem te bespreken.

 

Als het gros van de bazen zich niet zou opsluiten in een ivoren torentje, waren die spotjes van het UWV / CWI niet nodig en was er veel mider ziekteverzuim.

 

Een baas dient daarom "altijd" aanwezig te zijn op de werkvloer.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Werknemers worden gewaardeerd in salariering. Alle extra waardering in de vorm van aandacht is meegenomen maar niet voorwaardelijk. Dat je met aandacht nog meer bereikt is waar maar mag absoluut niet betekenen dat een tekort aan aandacht een slecht functioneren tot gevolg heeft. Overigens blijven sommige werknemers aandacht vragen waardoor anderen tekort krijgen en juist die gasten moet je niet te veel hebben in je bedrijf.

 

 

De top 3 van beweegredenen van werknemers om ergens te werken is als volgt:

1 prettige werksfeer, aardige collega's

2 waardering van het management, directie

3 salaris

 

Net als bij ondernemers staat ook hier het geld verdienen niet aan de top, maar prettig werken.

 

En schouderklopje kost niets, en draagt dus niet bij aan kosten, eerder aan bespringen op punt 3.

Ik ken managers, directeuren die hier hun voordeel mee doen. ;)

Link naar reactie
  • 0

Mooi voorbeeld dat ieder verhaal 2 kanten heeft.

 

Ik zeg zelf altijd maar dat het geen probleem is als iemand af en toe iets te vroeg weg gaat maar dan moet er ook af en toe wat langer doorgewerkt worden.

 

Hoe goed de sfeer in een bedrijf ook is je zal er, als je een bepaalde grootte hebt, altijd wel 1 of 2 bijhebben met een wat verwerpelijke arbeidsmoraal. Alleen al uit respect naar de anderen die wel hun uren maken kan je het niet laten aansudderen als dat kleine aantal structureel de kantjes ervan af loopt.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.