Jump to content
Tiny B
Verberg

link ontvangen naar digitale factuur ontvangen

vraag

Vandaag een berichtje ontvangen van Essent dat de jaarafrekening gedownload kan worden van de Essent site. Dit is overigens niet nieuw realiseer ik me maar is al enige tijd aan de gang.

Tot nu toe draaide ik die PDF uit op de printer en dat ging in de map. De manier waarop ik de factuur uitgereikt krijg dien ik te bewaren voor de belastingdienst:

Uw facturen bewaren

Alle facturen die u verstuurt of ontvangt, bewaart u in uw administratie. Dat is verplicht, want wij moeten uw administratie kunnen controleren. U bewaart de facturen in de vorm waarin u ze hebt verstuurd of ontvangen. Digitale facturen drukt u dus niet af, maar slaat u digitaal op. U bewaart de facturen 7 jaar. Facturen over onroerende zaken bewaart u 10 jaar.

Ik kan de link voor de belastingdienst bewaren maar ik heb geen enkele invloed of die gegevens bij Essent over 5 jaar nog toegankelijk zijn voor mij. Downloaden van de PDF is een optie maar dat is ook niet de manier waarop ik de factuur ontvangen heb en natuurlijk ook niet waterdicht. Eigenlijk heb ik helemaal geen factuur ontvangen en zegt Essent dat ik de factuur maar moet komen ophalen ;D

november 2019 R.I.P. - Rust in Vrede Tiny - Met dank voor al je bijdragen aan ons forum.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

Tot nu toe draaide ik die PDF uit op de printer en dat ging in de map.

(...)

Downloaden van de PDF is een optie maar dat is ook niet de manier waarop ik de factuur ontvangen heb en natuurlijk ook niet waterdicht.

Dat is geen optie maar een plicht. Je moet, volgens de regels van de Belastingdienst, in dit geval de PDF digitaal opslaan en bewaren. Hierop kan je door de Belastingdienst worden gecontroleerd (en dat is bij mij ook gedaan).

Maar wat is nu eigenlijk je vraag?

• 0
  • Rate this answer

Ik begrijp dat ik alleen dat bijlage op hoeft te slaan en niet de complete mail.

Ik heb altijd gelezen "in de vorm opslaan zoals u ontvangt" als zijnde dat als ik een mail als factuur ontvang ik de mail moet opslaan. En de frank valt nu ook hier: van een papieren factuur bewaar ik de envelop ook niet ;D.

Verwarring ontstond hier omdat ik een digitale factuur bij een mail wel netjes op sla, complete mail met bijlage, maar dat dit niet mogelijk is met de ontvangen link (die verwijst naar een factuur) van Essent.

Losse Pdf's dus opslaan

dank

november 2019 R.I.P. - Rust in Vrede Tiny - Met dank voor al je bijdragen aan ons forum.