• 0

Agent, distributeur en groothandel of een combinatie?

Hallo,

 

Na succes in eigen land wil ik mijn product in het buitenland verder gaan verkopen. De webshop loopt al en vandaar dat ik me aan het verdiepen ben in de mogelijkheden het product daar B2B aan te bieden.

 

Nu lag mijn eerste keus bij 2 mogelijkheden:

1. distributeur

2. agent die als tussenpersoon functioneert tussen ons en retailers

 

Er is een partij die heel geinteresseerd is en die als agent wil functioneren tussen ons en distributeurs.. Daar ben ik een beetje verbaasd over. Hierdoor zitten er namelijk TWEE 'tussenpersonen' tussen ons en retaillers en dat betekent natuurlijk veel minder winst. Vandaar dat ik deze optie niet zo zie zitten.

 

Is dit normaal dat agenten iemand koppelen aan distributeurs (en groothandels)?

 

Dan kan ik net zo goed eerst zelf groothandels benaderen lijkt me, tot ik er een vindt die ook iets in ons product ziet.

 

En wat is het verschil tussen een distributeur en groothandel? Of komt dit vaak ook overeen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

maakt het uit of het normaal is of niet?

 

je hebt toch gewoon een zakelijke beslissing te maken.

- blijft er voldoende winst over als hij er als extra schakel tussen zit

- heb ik de tijd om zelf groothandels gaan benaderen, jij kunt je tijd ook maar 1x besteden.

 

Als die agent jou binnen 6 maanden 2 distributeurs oplevert die op hun beurt elk 10 of retailers opleveren dan kan dat toch interessant zijn om hem er tussen te hebben. Bijv omdat je door groter volume ergens anders weer prijsvoordelen kan behalen waardoor je marge zich herstelt..

 

kwestie van uitrekenen of het de moeite waard is.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Er is een partij die heel geinteresseerd is en die als agent wil functioneren tussen ons en distributeurs.. Daar ben ik een beetje verbaasd over. Hierdoor zitten er namelijk TWEE 'tussenpersonen' tussen ons en retaillers en dat betekent natuurlijk veel minder winst. Vandaar dat ik deze optie niet zo zie zitten.

 

Is dit normaal dat agenten iemand koppelen aan distributeurs (en groothandels)?

 

 

Sommige agenten (partijen) hebben een grote toegevoegde waarde, importeren, houden zelf voorraad, distribueren, geven voorlichting, hebben al de contacten met groothandels.

 

Bepaal de marge aan de hand van de toegevoegde waarde.

 

En idd wat Roel schreef.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.