• 0

Ervaring met zakelijkenummers.nl/zakelijketelefonie.nl

(aangepast)

Ik zit in een maatschap van een logopedie praktijk. In juni 2016 heeft een collega een antwoordkaart terug gestuurd waarvan ze dacht dat het van KPN was, die onze provider was.

Sindsdien zijn we (ongewild) overgestapt op zakelijkenummers.nl / zakelijketelefonie.nl. Zij zeggen dat we met die antwoordkaart een contract zijn aangegaan tot 27-6-2019. Wij ontvangen veel nep facturen en betalingsherinneringen terwijl wij de factuur die betaald moest worden al betaald hadden. Daarbij proberen wij al vanaf het begin terug te gaan naar KPN en abonnement op te zeggen maar dit lukt ons na eindeloos bellen en mailen niet. Wij krijgen alleen onduidelijke mails terug en de telefonische afspraken komen ze niet na. Ook krijgen wij geen contract te zien ook al vragen wij dit meerdere malen. We hebben de klacht op een aantal websites gezet. Afgelopen vrijdag zijn wij gebeld door iemand (hij wilde zijn naam niet zeggen) die ons op een zeer agressieve manier wilde intimideren en wilde dat wij onze klacht van internet afhaalde. Heeft iemand ervaring hiermee? Weet iemand hoe we het contract zo snel mogelijk kunnen beëindigen?

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aanagepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Logopedie Noord, Welkom op HL. Ik ben zo brutaal geweest de genoemde sites te bezoeken en werd meteen via een chatbox door ene Remco benaderd, ik heb hem verzocht hier op jouw klachten te reageren. Misschien krijgen we zo twee kanten van het verhaal en is de situatie dan beter op te lossen. (als ze hier reageren, natuurlijk)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
In juni 2016 heeft een collega een antwoordkaart terug gestuurd waarvan ze dacht dat het van KPN was, die onze provider was.
Beschrijf die antwoordkaart eens. Wat stond daar op? Waarom voelde je collega zich geroepen om die kaart terug te sturen?

 

Misschien heeft een andere ondernemer een voorbeeld van die antwoordkaart die als scan upgeload kan worden.

 

Het soort klantenservice dat je beschrijft is inderdaad reden om eens wat dieper te duiken in deze onderneming. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Voor acquisitie schakelen aardige bedrijven soms onaardige dienstverleners in. Dat ziet je bij de oude nutsbedrijven, die callcenters en deurbellers per getekend contract belonen. Dat is een premie op klootzakkerij.

 

De domeinen zakelijketelefonie.nl en zakelijke nummers staan op naam van de MTTM Group in Amsterdam, ook eigenaar van Greeting en Bedrijfsinfo.nl. MTTM is in 2005 opgericht als KPN-uitdager in de zakelijke markt door Hans-Willem de Lint met het motto Message to the Moon. Het bedrijf groeit snel (dat is in de beginjaren wel vaker het geval) en komt zo op de lijst van FD Gazellen.

 

Kijk je nu naar de site dan lijkt er sprake van stagnatie. Het laatste persbericht is een paar jaar geleden geplaatst en ook de trotse sponsorships van een tijd geleden worden niet geupdate. De eigenaar komt met een positief verkoopverhaal in een marketingvakblad, maar worstelt met geldzorgen in nevenactiviteiten. Dat is allemaal te vinden in het publieke domein.

 

Merk op dat voor De Lint de klant geen koning is. Hij spreekt die suggestie expliciet tegen.

 

Het resultaat is te zien op verschillende klachtensites.

 

Bij Klacht.nl vinden we een slordige vijftig klachten sinds 2012 tot nu, onder andere over misleidende acquisitie (acquisitiefraude?) met antwoordkaarten die van KPN afkomstig lijken, vreemde facturen, agressieve incasso en falende oversluitingen / verlengingen.

 

Telefonie zakelijk stuurde een kaartje enkele maanden geleden welke leek van KPN afkomstig te zijn met een aankondiging van wijzing van de belbundels met korting wij hebben toen aangevinkt zonder tijds contract.
(klacht uit 2012)

 

Bij Klachtenkompas.nl en Bellen.nl ook tientallen vergelijkbare verhalen.

 

De misleidende marketing van MTTM is zo omvangrijk (OPTA kreeg in tien maanden van 2012 zo'n 150 klachten) dat er in 2012 zelfs kamervragen over gesteld zijn. Daar is op dit forum destijds ook aandacht aan besteed.

 

Deelt u de mening dat de aangescherpte procedure voor oversluiten naar behoren werkt en

dat die het aantal klachten verminderd heeft?

 

Antwoord

 

De aangescherpte procedure biedt een oplossing voor duidelijke gevallen waarbij de nieuwe

aanbieder geen wilsuiting (bv. in de vorm van een ondertekende antwoordkaart) kan

overleggen. Dan kan op grond van de aangescherpte procedure een boete worden opgelegd.

In een aantal gevallen is de overzetting naar de nieuwe aanbieder ook geweigerd.

Echter, deze procedure biedt geen passende oplossing voor alle ongewenste overzettingen.

Het gaat dan met name om gevallen waarbij er wel wilsuiting is maar deze niet rechtmatig is

verkregen, doordat er sprake was van misleiding. Gelet op de aanhoudende klachten gaat

kennelijk een groot deel van de klachten over dit soort gevallen. Ik ben derhalve ook van

mening dat de aangescherpte procedure niet voor alle gevallen een oplossing biedt.

 

Later nog maar eens bij de OPTA en in de rechtspraak zoeken. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ook ik heb slechte ervaringen met de misleidende en intimiderende manier van handelen van zakelijketelefonie.nl. In vogelvlucht:

- in oktober 2014 wil ik het contract met zakelijketelefonie opzeggen

- in een mail dd 28-10-2014 geeft zakelijketelefonie.nl aan dat dat op dat moment niet volgens de door hen gestelde voorwaarden is gebeurd. Het contract kan, zo geeft zakelijketelefonie.nl aan, pas op 02-07-2016 ontbonden worden. Opzegging moet dan wel gebeuren vóór 04-04-2016

- ditmaal conform de door hen gestelde voorwaarden gebeurt dat op 22 februari 2016 middels (aangetekende) brief én via mail

- het antwoord van zakelijketelefonie.nl is dat opzegging op dat moment niet mogelijk is en dat wederom het contract verlengd wordt tot 2018

- motivatie: er zou in mei 2014 een nieuwsbrief met bijlage zijn verstuurd waarop gereageerd had moeten worden. Zo niet, dan wordt een contract automatisch verlengd

- ongevraagde nieuwsbrieven en zeker bijlages worden gezien als spam en derhalve verwijderd

enig speurwerk op internet: de bijlage heeft de misleidende titel “Binnenkort nieuwe dienst zakelijketelefonie.nl”

- los van het feit dat de door zakelijketelefonie.nl bedoelde bijlage niet is ontvangen in mei 2014, is het contract op moment van opzeggen, oktober 2014, verlengd, nieuwsbrief of niet. En is er ook voor een volgende periode betaald die loopt tot juli 2016

- op de door zakelijketelefonie.nl zelf aangegeven einddatum van 02-07-2016 wordt wederom gerefereerd aan die nieuwsbrief uit 2014 om het contract wéér te verlengen, nu tot 2018

- in een mail van deze week is het te vorderen bedrag van ± 600 euro ineens 3200 euro geworden en wordt melding gemaakt dat de vordering wordt overgedragen

- er zijn door zakelijketelefonie.nl ondertussen al vier incassobureau's en gerechtsdeurwaarders ingeschakeld

 

Al met al een misleidende en intimiderende handelswijze van zakelijktelefonie.nl. Waarbij wij, ook op advies van onze juridisch adviseur, gaan bekijken of er mogelijkheden zijn om aangifte te doen.

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben helaas een heuse ervarinsdeskundige inzake: zakelijkenummers.nl / teledeals / tring.nl / zakelijketelefonie.nl oftewel MTTM Group.

 

Tip 1: ga überhaupt niet met ze in zee.

 

Is dit onverhoopt reeds of voorheen toch gebeurt en u wilt er vanaf?

 

Tip 2: opzeggen niet alleen per mail, telefoon, en per aangetekende brief maar heel belangrijk ook per FAX daar zijn ze gek op namelijk. Heeft u geen fax? Kijk of je bij de plaatselijke boekhandel kan faxen voor €1. Heeft deze ook geen fax meer? Ga alle cafetaria's / snackbars af die hebben vaak nog een fax voor de inkoop bestellingen door te geven.

 

Lukt het opzeggen nog niet en / of u krijgt zelfs nog GELD van ze? Onbetaalde credit nota's?

 

Tip 3 oftewel de über-tip:

 

Maak per bank 1 eurocent naar hun rekeningnummer over met als omschrijving zo duidelijk en bijna asociaal mogelijk wat u wilt zoals opzegging of uitbetaling(en)! De boekhouder moet die 1 cent toch ergens op de jaarbalans inboeken. De financiële afdeling ziet toch dat er iets niet klopt. De baas zelf (mod edit: naam verwijderd) wordt over de bijschrijving(en) ingelicht! Dan staat die toch maar mooi voor schut binnen de hele "organisatie".

 

Heb daar enkele jaren meerdere 0900 nummers gehad mijn grootste fout ooit. Op bepaalde momenten tot wel €7.000 creditnota's openstaan! Facturen wat niet kloppen! Contractsduur wat wettelijk helemaal niet mag! En dan nota bene zelf wel alles vooraf per kwartaal laten factureren en incasseren per incasso! Ik heb er maar 1 naam voor: de heuse tele-maffia! Heeft me bijna mijn bedrijf de kop gekost! Nooit meer!

 

Nadat ik bovenstaande had toegepast heb ik nog nooit zo snel mijn geld gekregen en contract kunnen ontbinden. Zonder advocaat rechtsbijstand of dergelijke. Contract is inmiddels ruim 2 jaar opgezegd en bevestigd en gelukkig nooit meer wat gehoord! Gebeurt dat alsnog? Kom maar op ik lust ze rauw!

 

Als je enigste gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker ;)

 

Link naar reactie
  • 0
Contract is inmiddels ruim 2 jaar opgezegd en bevestigd en gelukkig nooit meer wat gehoord!

Maar je struint nog wel steeds het internet af om - zoals hier - op bijna een jaar inactieve topics te reageren? Niets ten nadele daarvan overigens, en prima tips!, maar het komt nogal gedateerd over. Zijn er ook nog recente(re) klachten?

Link naar reactie
  • 0

Nee zoals ik al zei nooit meer wat vernomen gelukkig. Puur uit verveling weer eens gekeken hoe de bedrijfsvoering van MTTM er tegenwoordig uit ziet. Nog steeds dezelfde ellende helaas, onbegrijpelijk hoe men dit zo lang kan volhouden in een land als Nederland! Een boevenbende is het en ik zou me schamen als ik voor zo'n bedrijf moest werken

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.