• 0

Inkomen van supermarkt franchise ondernemer

Hallo ik heb een vraag over de inkomsten van een FRANCHISE ondernemer want ik heb vernomen op verschillende websites dat de omzet wel 5 miljoen is maar wat houdt de franchise ondernemer van over op zijn eigen rekening ?

 

Mod edit: titel aangepast o.b.v. aanvullende informatie

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

,esihcnarF etseB

 

.levelrehgiH murofsremenredno po moklew tsreerella

 

Even serieus: om deze vraag te kunnen beantwoorden of om een zinnige reactie te kunnen geven is meer achtergrondinformatie nodig.

 

Zo kan ik me voorstellen dat een franchisenemer met een benzinestation zou moeten werken met een kleine marge op een grote omzet.

 

Heb je zelf al meer moeite gedaan om een antwoord op jouw vraag te vinden behalve websites lezen? Ooit een franchisedag bezocht of iemand (meerdere personen) in de branche of beoogde organisatie gesproken?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ja, en verder? Zijn er nog supermarktondernemers met of zonder personeel die als eenmanszaak of VOF handelen of richt je als startend supermarktondernemer zonder uitzondering een BV en holding op?

 

Hoe worden startende supermarktondernemingen gefinancierd?

 

En welke investeringen, kosten en risico's zijn aan de orde?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Graag gedaan. Je begrijpt natuurlijk dat dit gemiddelden zijn en dat voor de individuele ondernemer de verdiensten behoorlijk zullen variëren. Een starter die zich vaak moet "inkopen" zal veel minder overhouden dan een oudere franchiseondernemer met 3 zaken. Ik weet toevallig dat een zogenaamde filiaalhouder relatief weinig verdiend als je dat afzet tegen de 240k. Ook eenvoudig te vinden overigens. Dat heeft natuurlijk alles te maken met ondernemersrisico. Daarnaast zullen in de diverse regio's de kosten van vastgoed nogal verschillen terwijl de omzet en de kosten van de omzet vrij constant zijn per m2.

 

Bij het zoeken is het vooral van belang welke zoektermen je gebruikt en hoe je die tijdens het zoeken aanpast. De juiste (in dit geval) zoektermen waren: "omzet en winst franchise ondernemer AH CBS". Is natuurlijk ook een kwestie van ervaring maar logisch nadenken helpt altijd.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.