• 0

Waar werk jij?

Ik ben benieuwd waar jullie werken, en dan bedoel ik de werkzaamheden die je alleen doet, dus niet met klanten. Doe je dat thuis? Heb je een flexwerkplek? Werk je in een cafe of bibliotheek?

Zelf ben ik aan het zoeken naar waar ik zo rustig en efficient mogelijk kan werken. Ik werk nu thuis en zit op een andere plek dan waar ik zit als ik dingen voor mezelf doe, dat werkt redelijk, maar ik denk dat het mij beter helpt om elders te gaan werken. Wat zijn dan de voordelen van de verschillende mogelijkheden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0
ik denk dat het mij beter helpt om elders te gaan werken. Wat zijn dan de voordelen van de verschillende mogelijkheden?

Dat hangt toch af van de omstandigheden? Ik werk thuis en wanneer nodig bij een klant. Soms heb ik een overlegje elders zoals een restaurant. Waarom denk je dat het jou beter helpt elders te werken? Wat voor werk doe je en waarom wil je eigenlijk van ons weten waar we werken? Ben je een journalist bezig met een artikel hierover? Is dit voor een opleiding?Ben je na de havo professioneel enqueteur geworden?

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt een bericht boven gehaald van zeven jaar geleden en stelt vragen bij waarom ik wil weten waar jullie werken en wat voor werk ik eigenlijk doe. Ik voel me door de toon in je bericht niet erg welkom.

 

Om antwoord te geven op je vragen: ik denk dat het mij beter helpt om ergens anders te werken omdat ik thuis snel afgeleid wordt en tussendoor andere dingen doe. Ik ben verpleegkundige en trainer en moet thuis regelmatig gastlessen en trainingen voorbereiden (naast de standaard administratie en dergelijke). Waarom ik van jullie wil weten waar jullie werken is omdat ik hoop daar inspiratie uit te halen om zelf een werkplek te vinden waar ik prettig kan werken.

Ik ben geen journalist, dit is niet voor een opleiding en ik ben na de havo HBO-verpleegkundige geworden.

Link naar reactie
  • 0

Sorry hoor... Bij deze alsnog van harte welkom!

 

Fijn dat je je vraag even toelicht. Ondanks dat ik (als eerste) antwoord gaf op je vraag kwam deze door het gebrek aan context over als een onderzoek van een of andere onderzoeker.

 

Ik denk dat de ideale werklocatie o.a. afhangt van het werk en van de mogelijkheden om elders te werken. Niet iedere baan is even geschikt om op een zelfgekozen locatie uit te voeren.

 

Ik word thuis ook afgeleid, en wanneer ik geconcentreerd wil werken sluit ik me (letterlijk) zoveel mogelijk af van de afleiding. Deur dicht en telefoon op stil; geen mailtjes of appjes checken en doorgaan tot het af is. In een café of bibliotheek komen te veel andere mensen en een rustig plekje in het bos is ook niet altijd ideaal. Soms werk ik op locatie en dan heb ik nog meer afleiding.

Misschien kun je analyseren door welke dingen je je thuis laat afleiden tijdens het voorbereiden van de lessen en trainingen?

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie. :) Bij nader inzien had ik inderdaad wat meer kunnen toelichten vanuit welke context ik deze vragen heb.

 

Me thuis afsluiten is wel een goed idee. Telefoon op stil, mailbox, Facebook en dergelijke niet open hebben staan, dat zijn dan dingen waarvan ik denk dat het wel kan maar die tussendoor stiekem toch onnodige tijd vragen.

Link naar reactie
  • 0

Me thuis afsluiten is wel een goed idee. Telefoon op stil, mailbox, Facebook en dergelijke niet open hebben staan, dat zijn dan dingen waarvan ik denk dat het wel kan maar die tussendoor stiekem toch onnodige tijd vragen.

Vergeet HL niet ;)

Link naar reactie
  • 0

Flexplekken en kantoorunits zijn volgens mij voor heel korte termijn (dagen of dagdelen) te huren, dus misschien moet je dat gewoon eens proberen.

 

Productiviteitsproblemen zijn mogelijk ook op andere manieren op te lossen, door bijvoorbeeld jezelf te dwingen minstens een half uur aan iets te werken voordat je jezelf afleidingen toestaat. Zie hier voor een dergelijke techniek.

 

Ik vermoed dat wat het beste werkt, voor iedereen anders is. Zo werk ik thuis, maar wel op een afgescheiden plek.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
ik denk dat het mij beter helpt om ergens anders te werken omdat ik thuis snel afgeleid wordt en tussendoor andere dingen doe

Nee, dat denk ik niet. Je zoekt naar de verkeerde oplossing, doordat je het probleem in de wortel niet goed hebt gedefineerd. Ik denk dat je te snel afgeleid bent omdat je nog te weinig zelfdiscipline hebt. Als je zelfdiscipline hebt, train je jezelf zo, dat je niet ingaat op al die afleidingen! Weerleg het probleem en de oplossing. Buitenshuis werken is erg aan te raden, maar pakt het belangrijkste probleem niet aan!

 

Me thuis afsluiten is wel een goed idee. Telefoon op stil, mailbox, Facebook en dergelijke niet open hebben staan, dat zijn dan dingen waarvan ik denk dat het wel kan maar die tussendoor stiekem toch onnodige tijd vragen.

Hier moet je jezelf dus verschrikkelijk hard in trainen. Echt vies hard! Dit kan je bloed, zweet en tranen gaan kosten. Het heeft mijn hele leven op z'n kop gehaald in ieder geval. Prepare for the worst. Dit kan de grootste uitdaging worden. De tips die in topics als deze zullen worden gegeven, zullen waarschijnlijk niet of maar beperkt gaan helpen (respect voor een ieder hoor). Maar probleem is: het moet vanuit jezelf komen! Dat doe je middels (jarenlange) training. Je zal moeten leren jezelf strenger aan te pakken maar bovenal: van alle fouten die je gaat maken op dit gebied (afleiding) te leren; vallen en opstaan en dat 1000x tot je niet meer kan.

 

Je kan nog 1001 tips en dozen vol inspiratie verzamelen, maar dit vergt een verschrikkelijk harde persoonlijke training. Echt hoor, dit is de hel.

 

Ik vermoed dat wat het beste werkt, voor iedereen anders is. Zo werk ik thuis, maar wel op een afgescheiden plek.

 

Perfect verwoord, hier zal TS ook nog wel achter komen de komende tijd. Wat het beste werkt, is voor iedereen anders. Daarom gaan dit soort topics met algemene tips ook niet erg goed helpen bij dit probleem. Het gaat er om dat je jezelf gaat ontcijferen, de code gaat kraken. Doe je dat, dan word je productief. Heel erg veel succes.

Link naar reactie
  • 0
maar ik denk dat het mij beter helpt om elders te gaan werken. Wat zijn dan de voordelen van de verschillende mogelijkheden?

 

Overigens, naast bovenstaand bericht, nog even antwoord op je vraag:

 

Buitenshuis werken:

- Voordeel: grote kans dat je meer gedaan krijgt;

- Paar nadelen: reistijd waar je mogelijk na een tijdje tegenop ziet, gevoel dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent, waarom je elke dag "op reis" gaat om slechts je werk te kunnen doen, je gaat het geen jaren volhouden en het gaat extreem veel geld kosten (veel koppen koffie van 3 euro per stuk, meerdere per dag, etc. en misschien ga je zelfs dood: https://www.msn.com/en-ca/news/world/teen-dies-after-drinking-too-much-caffeine/ar-BBBbBqV, Google maar op caffeine hartproblemen of caffeine overleden)

 

EDIT! er is 1 persoon op dit forum (of eigenlijk 2) die me een enorme duw in de juiste richting hebben gegeven om dit probleem op te lossen, die leden ben ik levenslang dankbaar, want hun reacties hebben mijn ogen geopend. Daarna ben ik zelf dag in dag uit zelf op onderzoek uitgegaan (tot op de dag van vandaag, maar met een eindconclusie die ik reeds voorbij ben) met als doel / missie om expert te worden in productiviteit. Je moet van je zwakte je grootste kracht maken!

 

Link naar reactie
  • 0

Ik werk meestal ook thuis, gewoon lekker op de bank met de laptop op de leuning (heb een platte, brede leuning) en uitzicht naar buiten. Vind ik op zich heel prettig, maar ik weet zeker dat ik meer omzet zou hebben als ik buitenshuis zou gaan werken.

 

Thuis heb ik teveel afleiding, met name omdat ik een baby van 9 maanden heb waardoor bijvoorbeeld het telefonisch opvolgen van offertes maar zeer beperkt mogelijk is, en daarnaast ben ik ook teveel tijd kwijt met de verzorging van de baby (en ik heb nog een ander zoontje, maar die is inmiddels al 7 jaar dus die red zich wel).

 

Als ik buitenshuis zou gaan werken moet mijn vriendin stoppen met haar werk om de verzorging van de kids helemaal over te nemen. Nu werkt zij alleen 's middags een paar uurtjes, maar het is toch weer een paar honderd euro per maand die ik extra zal moeten verdienen.

 

Voor wat betreft de kantoorruimte buitenshuis zit ik in een luxe positie, ik heb namelijk een eigen bedrijfspand met een volledig ingericht kantoor. Dat gebruik ik nu alleen voor afspraken met klanten maar daar zou ik ook probleemloos fulltime kunnen werken.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Fijn om jullie reacties te lezen.

@Hoofdgebruiker: daar heb je een goed punt. Het belangrijkste is waarschijnlijk concentratie trainen en afleidingen leren beperken.

Ik drink nooit koffie, dood zal ik vast ooit gaan, maar niet aan koffie. :p

@Colombo: dat is ook een goede vraag. Ik weet van mezelf dat ik 's ochtends het beste werk en het meeste energie heb. 's Middags gaat ook nog, maar 's avonds krijg ik weinig meer gedaan. Ik plan dan ook zoveel mogelijk in de ochtenden.

Link naar reactie
  • 0

@Colombo: dat is ook een goede vraag. Ik weet van mezelf dat ik 's ochtends het beste werk en het meeste energie heb. 's Middags gaat ook nog, maar 's avonds krijg ik weinig meer gedaan. Ik plan dan ook zoveel mogelijk in de ochtenden.

Dan kunnen we elkaar mooi afwisselen ;)

Link naar reactie
  • 0

@meike

 

Uiteindelijk kom je er wel vanaf. Je moet alleen nooit opgeven. Het probleem lost zich als het ware vanzelf op naarmate je continu dezelfde fout maakt. Je krijgt dan vanzelf de wil om er vanaf te komen. Daardoor ontwikkel zich steeds meer zelfdiscipline (= de controle over jezelf hebben). Het kan echter een tijd duren voordat deze gedragsverandering tot stand is gekomen. De belangrijkste fout die ik heb gemaakt is mezelf uitsluitend te richten op ZZP, full-time, ipv daarnaast een vaste baan te nemen. De afleidingsproblematiek heeft me daardoor in de problemen gedrukt. Vandaar dat ik er zo 'enthousiast' over vertel. Succes met dit probleem.

 

O ja, spa blauw is net zo slecht voor je portemonnee als koffie hoor ;D

 

Ik vind persoonlijk "Wanneer werk jij (het liefst)?" veel interessanter.

Da's een prettige! ;D Wanneer werk ik het liefst? Alleen als er geen afleiding is! ;D

 

Link naar reactie
  • 0

het gaat extreem veel geld kosten (veel koppen koffie van 3 euro per stuk, meerdere per dag, etc.

 

Er zijn ook aanbieders van flexibele werkplekken waar zowel de werkplek zelf als koffie, thee en water gratis zijn, zoals Seats 2 meet ;)

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind persoonlijk "Wanneer werk jij (het liefst)?" veel interessanter.

Da's een prettige! ;D Wanneer werk ik het liefst? Alleen als er geen afleiding is! ;D

Zelf zit ik er wat losser in. Wat mij betreft gaan privé en werk prima in zijn geheel samen en ben dus echt een prototype van het nieuwe werken. Ik ben 7x24 beschikbaar voor werk zolang mijn privé gerespecteerd wordt. Mijn ideaal zou zijn om doordeweeks van 10-14 en van 20-22 te werken en daarnaast nog wat uren in het weekend. Voordeel van dit ritme is dat je de uren overdag ook echt privé kunt gebruiken. Zelf vind ik de invloed van werk op privé onevenredig groot als je dat vergelijkt met de invloed van privé op werk. Je leeft om te leven en niet om te werken. Zoals het werk het ritme nu voorschrijft is er echter meer sprake van het tweede.

 

Zodra de randvoorwaarden voor bovenstaande goed ingevuld zijn volgt automatisch waar je (op welk deel van de dag) gaat werken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.