• 0

Wat is de snelste manier om aan nieuwe opdrachten te komen?

De titel spreekt voor zich :)

 

Wat is de snelste manier om aan nieuwe opdrachten te komen? Stel, je hebt binnen 3-7 dagen nieuwe opdrachten nodig, anders word je huis in de fik gestoken (vreemd voorbeeld, maar even ter illustratie), wat is dan de snelste manier om vrijwel direct of binnen enkele dagen aan een opdracht te komen?

 

Het volgende uitgesloten, vanwege de doorlooptijd:

- Netwerken;

- Adverteren;

- Gevonden worden;

- Afspraken plannen met potentiële klanten;

- Folderen;

 

Wat ik zelf mogelijk acht in deze situatie, maar hoor graag jullie gedachten / ideeen:

- In je huidige netwerk om opdrachten vragen;

- Pitch opstellen en 100 mensen per dag cold callen;

- Via social media op mensen afstappen;

 

Ik zocht m.b.v. de zoekfunctie op 'snel opdrachten' maar vond vreemdgenoeg nog niets hierover! Laten we ideeen uitwisselen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Voor jou is het lastig te zeggen omdat ik niet weet wat voor bedrijf je hebt maar als ik dit probleem zou hebben dan zou ik zelf samen met mijn glazenwassers huis aan huis gaan aanbellen en vragen of de mensen de ramen gewassen willen hebben.

www.nexuscleaning.nl | Schoonmaakbedrijf | Venray | Helmond | Venlo | Boxmeer

Link naar reactie
  • 1

Zit je nog steeds in de ICT/marketing/consultancy hoek?

 

Als het echt zo dringend is, dan zou ik niet koud gaan bellen, want voordat je een afspraak hebt gemaakt en ergens aan tafel zit om over een potentiële opdracht te praten zijn die 3-7 dagen al voorbij.

 

Ik zou dan eerder aankloppen bij klanten voor wie ik eerder - hopelijk naar tevredenheid - heb gewerkt in de hoop dat zij vanuit hun eerdere ervaringen met mijn werk mij een opdracht willen gunnen. Misschien zou ik zelfs wel bij een paar van die klanten mijn probleem op tafel leggen (een soort A/B test).

 

Heb je trouwens binnen 3-7 dagen behoefte aan een opdracht of aan geld? Want in de consultancy betekent een opdracht niet altijd dat je ook meteen dezelfde dag een factuur kunt sturen ...

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de basisvraag in eerste instantie is: Hoe kom ik aan opdrachten?

Daar is voldoende over terug te vinden in het forum.

Als je dat namelijk goed voor elkaar hebt, hoeft er niet onder druk te worden gezocht naar nieuwe klanten.

Daarmee ga je m.i. namelijk toch forceren en krijg je ook minder interessante opdrachten binnen.

 

Verder denk ik dat wat John zegt wel het meeste hout snijdt.

Via bestaande klanten proberen aan nieuwe opdrachten te komen, of proberen via hen aan tafel te komen bij een mogelijke prospect.

Hier zou je dan ook nog een bonus tegenover kunnen stellen?

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0
Voor jou is het lastig te zeggen omdat ik niet weet wat voor bedrijf je hebt maar als ik dit probleem zou hebben dan zou ik zelf samen met mijn glazenwassers huis aan huis gaan aanbellen en vragen of de mensen de ramen gewassen willen hebben.

1 reus voor deze zeer goede tip, dank je wel!

 

Ik zou dan eerder aankloppen bij klanten voor wie ik eerder - hopelijk naar tevredenheid - heb gewerkt in de hoop dat zij vanuit hun eerdere ervaringen met mijn werk mij een opdracht willen gunnen. Misschien zou ik zelfs wel bij een paar van die klanten mijn probleem op tafel leggen (een soort A/B test).

Ook ijzersterk! Ook 1 reus toegevoegd! Denk dat dit het beste resultaat oplevert op korte termijn. En als hier alle mogelijkheden zijn benut, dan direct door naar de tip hierboven; overal aanbellen!

 

Misschien zou ik zelfs wel bij een paar van die klanten mijn probleem op tafel leggen (een soort A/B test).

 

Bedoel je met A/B test het volgende:

 

Een test tussen:

A: heb je interesse? Wil je een opdracht plaatsen?

B: ik zit in nood, dit is het verhaal, kan je me helpen aan een opdracht?

 

Heb je trouwens binnen 3-7 dagen behoefte aan een opdracht of aan geld? Want in de consultancy betekent een opdracht niet altijd dat je ook meteen dezelfde dag een factuur kunt sturen ...

Ik zit niet in de consultancy hoek, maar je hebt wel een punt, wel iets om rekening mee te houden. Ideal of factoring of vragen om 50% vooruitbetaling, zo gaat ik het proberen!

 

Ik denk dat de basisvraag in eerste instantie is: Hoe kom ik aan opdrachten? Als je dat namelijk goed voor elkaar hebt, hoeft er niet onder druk te worden gezocht naar nieuwe klanten. Daarmee ga je m.i. namelijk toch forceren en krijg je ook minder interessante opdrachten binnen.

 

Dat ben ik helemaal mee je eens. Als je al opdrachten hebt, hoeft er niet onder druk te worden gezocht naar nieuwe opdrachten. Maar deze conclusie wijkt toch iets af van de vraagstelling. Dat is namelijk de situatie die daarvóór ligt.

 

Wat betreft forceren: niets is ideaal in een spoedsituatie, wat belangrijk is, is het eindresultaat: een getekende offerte, waarna er zo snel mogelijk een factuur uit kan. De luxe om te kiezen wat je interessant vind, is er niet.

 

Via bestaande klanten proberen aan nieuwe opdrachten te komen, of proberen via hen aan tafel te komen bij een mogelijke prospect. Hier zou je dan ook nog een bonus tegenover kunnen stellen?

 

Een korting? Of meer waarde leveren? Zijn dat gepaste bonussen? Wat zou jij als bonus willen ontvangen als opdrachtgever, als: ik voor jou je CRM omgeving zou optimaliseren, zodat je binnen een week meer sales draait, door betere follow-ups met potentiële klanten?

 

Als ze over maximaal 7 dagen je huis in de fik komen steken, denk ik dat je je in het verkeerde netwerk hebt begeven ;-)

;D

 

Link naar reactie
  • 0

1, schat in welke opdrachtgever/opdrachtgevers in je netwerk wat uit te besteden hebben.

2 ga er op de koffie bij diegene die ze uitbesteed, maak er een lang bezoek vna en de kans is groot dat de agenda getrokken kan worden.

+1, een reus toegevoegd! Bedankt voor het idee / inspiratie.

 

Ik zit erover na te denken om hier een artikeltje over te schrijven op een website of blog, zodat iedereen dit kan vinden, die met dezelfde vraag rondloopt.

 

Ik vind de tip van John ook goed, omdat daar al een basishoeveelheid "know, like, trust" aanwezig is. Nu begrijp ik ook waarom het constante netwerken zo belangrijk is (#inzicht), omdat er dan altijd een grote vijver is waaruit je kan vissen (grofgezegd) met mensen die je vooruit kunt helpen. En andersom natuurlijk. En je dus nooit een tekort aan opdrachten hebt. Waarschijnlijk was dit de visie van ironny. Ik begrijp hem nu.

 

Ik heb er een enthousiast gevoel over! ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Bedoel je met A/B test het volgende:

 

Een test tussen:

A: heb je interesse? Wil je een opdracht plaatsen?

B: ik zit in nood, dit is het verhaal, kan je me helpen aan een opdracht?

Precies, bij de ene relatie meld je het wel en bij de andere niet, dan kom je er op een gegeven moment wel achter of het helpt of juist averechts werkt.

 

Link naar reactie
  • 0

Ligt er beetje aan wat voor bedrijf je hebt. Ik zou 2 dingen doen:

 

Adwords aanzetten. Vooral met een hoog bedrag levert dat altijd wel een mailtje/telefoontje op binnen een week. Het lastige is wel dat als je nog geen Adwords gebruikt je wel wat langer kwijt bent om het in te stellen.

 

Ansichtkaart sturen naar ideale klanten.

 

En in jouw extreme geval zou ik op social media plaatsen en een paar persoonlijke e-mails naar klanten/concullega's of iemand me aan opdrachten kan helpen omdat anders m'n huis in de fik gaat :) In dat laatste geval heb je ook meer kans op kleine opdrachtjes en dus ook sneller wat geld.

 

Link naar reactie
  • 0

Mails versturen naar klanten en concullega's, goede tip! Vakgenoten, vooral de drukke ZZP'ers, kunnen nee-verkopen en die opdrachten kan ik dan mooi opvangen. (in ruil voor wat Chupa Chups natuurlijk :P)

 

Inderdaad, met een persoonlijk verhaal creeer je mogelijk meer goodwill, zoals gezegd.

 

Kaartjes sturen kan, maar dan is wel afwachten op het belletje/mailtje van de opdrachtgever. "hey, leuke kaart, business doen?". Ik zie nu nog niet zozeer voor me dat een ander dan meteen de telefoon pakt. Bij spoed is het toch meer een kwestie van zelf er op afstappen, zelf actie blijven ondernemen, ipv afwachten?

 

Social media; bedoel je mensen direct DM'en om te vragen om opdrachten? Dit lijkt op spam. Of eerst bijdragen wat leveren? Want dit laatste lijkt mij lang duren in een spoedsituatie als deze.

 

Leuke website heb je. Duidelijke communicatie.

 

Sites als hoofdkraan kunnen in bepaalde gevallen wellicht ook snel resultaat opleveren. Probleem is dan wel de (stevige) concurrentie, meerdere reacties op een advertentie.

Link naar reactie
  • 1

Gewoon omdenken:

als je gunstig woont en de juiste prijs vraagt heb je het huis in 3 dagen verkocht :p

 

In de creatieve sector komen nog weleens last-minute klussen voorbij in vakgroepen op facebook.

Nadeel: worden vaak om prijstechnische redenen doorgespeeld: dus ad-hoc en klein budget voor kortlopende dingen.

 

Ik zie ook wel eens op Linked/Twitter voorbij komen:

'Volgende week heb ik nog ruimte voor [insert gewenste opdracht]."

Geen idee of het werkt, maar je laat wel weten dat je beschikbaar bent.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien moet je zelf even inventariseren wat jij leuke opdrachten of opdrachtgevers vindt (vond) en deze een luchtig, zomers voorstel doen?

 

Zijn al jouw profielen in social media up-to-date en verbonden met zakelijke relaties? Van grote opdrachten deelprojecten maken kan ook een strategie zijn, waarbij een haalbaarheidsstudie of projectvoorstel mogelijk al een eerste opdracht is.

 

Onbekendheid met jouw branche en persoon is in algemene zin de grootste handicap bij beantwoording van jouw vraag. Spreken we over een concrete vraag? Dan moet je zelf ook directer zijn in vraagstelling!

 

Wat zou jij volgende week in 20 uur beschikbare voor welke HL-ers kunnen betekenen?

 

Planning voor morgen?

 

Planning voor overmorgen?

 

Planning voor volgende week?

 

Hoe concreter hoe beter!

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Gewoon omdenken:

als je gunstig woont en de juiste prijs vraagt heb je het huis in 3 dagen verkocht :p

 

In de creatieve sector komen nog weleens last-minute klussen voorbij in vakgroepen op facebook.

Nadeel: worden vaak om prijstechnische redenen doorgespeeld: dus ad-hoc en klein budget voor kortlopende dingen.

 

Ik zie ook wel eens op Linked/Twitter voorbij komen:

'Volgende week heb ik nog ruimte voor [insert gewenste opdracht]."

Geen idee of het werkt, maar je laat wel weten dat je beschikbaar bent.

Bedankt voor het delen van jouw gedachten. Dit kan inderdaad werken!

 

Vraag stellen en zinnige info delen op HL bereikt veel meer mensen

Zou je denken inderdaad, maar toch betwijfel ik dat. Ik kan me niet voorstellen dat er nog nooit in het jarenlange, eeuwenlange bestaan van dit forum, is gesproken over dit onderwerp. En toch kon ik niets vinden. Ik kan het artikel ook aan dit topic linken, mits dit niet als spam wordt beschouwd, dus daar ben ik eerst voorzichtig mee. Het grote voordeel is dan wel, dat je als lid niet alle reacties moet uitpluizen, voordat je de mogelijkheden duidelijk in beeld hebt.

 

Misschien moet je zelf even inventariseren wat jij leuke opdrachten of opdrachtgevers vindt (vond) en deze een luchtig, zomers voorstel doen?

 

Kan! In principe is dit idee reeds benoemd hoor (begin eerst in je huidige netwerk of bij huidige opdrachtgevers). Moet er zelf alleen nog een vleugje zomer aan toevoegen! ;D "leuk" is niet echt aan de orde, het gaat om spoed. Spoed gaat voor "leuk", minder leuke opdrachten zijn ook opdrachten.

 

Zijn al jouw profielen in social media up-to-date en verbonden met zakelijke relaties?

 

Nee, helaas niet. Dit is iets om rekening mee te houden de volgende keer, net zoals het belangrijk is om non-stop te blijven netwerken, zodat je bij spoedsituaties als deze, direct tientallen mensen kunt benaderen die al know like trust in je hebben.

 

Van grote opdrachten deelprojecten maken kan ook een strategie zijn, waarbij een haalbaarheidsstudie of projectvoorstel mogelijk al een eerste opdracht is.

 

Super idee! Maak het klein en laagdrempelig zodat de klant eerder JA zegt. Een haalbaarheidsstudie? Hoe zou je dat ontwikkelen? Zou eerder de klant eerst laten proeven, zodat zijn vertrouwen groeit. Haalbaarheidsstudie klinkt erg theoretisch (tell) - ik focus me toch iets meer op het uitpakken van mijn verhaal en daarmee de resultaten in de praktijk (show). Maar ben desondanks erg benieuwd naar "haalbaarheidsstudie"!

 

Wat zou jij volgende week in 20 uur beschikbare voor welke HL-ers kunnen betekenen?

JA! JA! Dus eigenlijk, kom met een geconcretiseerde en specifieke pitch, waardoor je de duidelijkheid richting jouw opdrachtgever vergroot. En de 'koopbereidheid' daardoor toeneemt. Dit is ook een goede tip om sneller tot nieuwe opdrachten te komen.

 

Link naar reactie
  • 0
Zou je denken inderdaad, maar toch betwijfel ik dat. Ik kan me niet voorstellen dat er nog nooit in het jarenlange, eeuwenlange bestaan van dit forum, is gesproken over dit onderwerp. En toch kon ik niets vinden ... Het grote voordeel is dan wel, dat je als lid niet alle reacties moet uitpluizen, voordat je de mogelijkheden duidelijk in beeld hebt.
Dan schrijf je het toch als column hier op HL? Kan iedereen het vinden, heb je een groot bereik en hoeft men niet alle reacties door te spitten. Kun je ook makkelijk naar linken en het doet recht aan de bron van je informatie...

(Misschien zet je er wel een nieuwe trend mee in: HL columns die op leesbare manier handige info uit topic reacties op een rijtje zetten.)

 

Link naar reactie
  • 0

Zou je denken inderdaad, maar toch betwijfel ik dat. Ik kan me niet voorstellen dat er nog nooit in het jarenlange, eeuwenlange bestaan van dit forum, is gesproken over dit onderwerp. En toch kon ik niets vinden ... Het grote voordeel is dan wel, dat je als lid niet alle reacties moet uitpluizen, voordat je de mogelijkheden duidelijk in beeld hebt.
Dan schrijf je het toch als column hier op HL? Kan iedereen het vinden, heb je een groot bereik en hoeft men niet alle reacties door te spitten. Kun je ook makkelijk naar linken en het doet recht aan de bron van je informatie...

(Misschien zet je er wel een nieuwe trend mee in: HL columns die op leesbare manier handige info uit topic reacties op een rijtje zetten.)

 

 

Hier raak je me mee ;D. Dit lijkt me zo enorm fantastisch om te doen, dit komt namelijk ook dicht in de buurt van mijn passie namelijk. Dus ja, heel graag zelfs! Even zoeken waar ik het artikel kan toevoegen.

Link naar reactie
  • 1
haalbaarheidsstudie

Kun je ook lezen als tijdelijke plaatsing, strippenkaart of wat dan ook zolang jij niet specifieker bent. Gewoon een product of dienstverlening die je direct kunt uitvoeren en vrijwel direct of liefst nog eerder kunt factureren.

 

Jij hebt het over spoed en nu weer passie, maar wat heb je inmiddels bereikt met deze discussiestart en uitgebreide reacties? Ik krijg een beetje een 'Ja, maar...-gevoel' of denker i.p.v. doener indruk.

Edit: Column toevoegen

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Hier raak je me mee . Dit lijkt me zo enorm fantastisch om te doen, dit komt namelijk ook dicht in de buurt van mijn passie namelijk. Dus ja, heel graag zelfs! Even zoeken waar ik het artikel kan toevoegen.

 

Ik heb het gevonden! Is het mogelijk om anoniem te blijven? Er staat namelijk een veld wat om volledige naam vraagt. ???

 

Jij hebt het over spoed, maar wat heb je inmiddels bereikt met deze discussiestart en uitgebreide reacties? Ik een beetje een 'Ja, maar...-gevoel' of denker i.p.v. doener indruk.

Goede vraag. Ik heb nu ideeen. Die had ik eergisteren nog te weinig. De volgende stap is actie ondernemen. Ik vind het wel prettig om nog snel even een samenvatting uit te schrijven in de vorm van een artikel. Ik ga namelijk goed op duidelijkheid. Dat zet mij in beweging. En ik vind het belangrijk dat iedereen dit kan vinden in het vervolg. Ik wil graag geven en nemen. Ik kan het artikel snel uittikken. Ik ben een denker en kom tot actie (doener) zodra ik duidelijkheid, zekerheid en begrip heb.

 

Kun je ook lezen als tijdelijke plaatsing, strippenkaart of wat dan ook zolang jij niet specifieker bent

Kijk.... dit is de kracht van een forum. Elkaar vooruit helpen. Inspiratie opdoen. Al die geweldige ideeen maken zo verschrikkelijk energiek!

 

Gewoon een product of dienstverlening die je direct kunt uitvoeren en vrijwel direct of nog eerder kunt factureren.

 

Dit is DE droom. Dit is alles voor mij. Dit is mijn leven. Dit is......... oops ... ik kom klaar (sorry) :-[

 

Mag je een pseudoniem gebruiken als volledige naam bij de pagina column toevoegen?

 

EDIT: ik ga een moderator mailen om dit na te vragen

Link naar reactie
  • 0

Dit heb ik het liefst. Ik heb immers ook een anonieme username, zoals zovelen op een forum. Is toch heel gebruikelijk? Indien het niet mogelijk is, respecteer ik de regels uiteraard. Maar wacht nu op de reactie van een moderator.

En anonieme gebruikers geef ik geen opdrachten. Waarom anoniem? Hebben die iets te verbergen?

 

Link naar reactie
  • 0

Social media; bedoel je mensen direct DM'en om te vragen om opdrachten? Dit lijkt op spam. Of eerst bijdragen wat leveren? Want dit laatste lijkt mij lang duren in een spoedsituatie als deze.

Nee, absoluut geen DM. Gewoon een post op je eigen profiel plaatsen met: "Help mij, m'n huis gaat volgende week in de fik, wie heeft er een opdracht voor mij en/of wil dit bericht delen? Ik kan X, Y en Z". En dan vooral wat kleinere diensten noemen.

 

Ik durf trouwens niemand op te bellen, heb een hekel aan van die spam-mailtjes, zomaar bij iemand langs gaan durf ik ook niet... juist om die reden ben ik aan Adwords begonnen. En doordat je dat dus kan aan- en uit zetten kan je bepalen wanneer je nieuwe opdrachten wilt en in geval van nood zoals jouw bericht het budget verhogen. Sindsdien ben ik gestopt met netwerk evenementen (alleen naar hele interessante ga ik nog) en ook social media doe ik gewoon niet aan, alleen privé. Heerlijk om die dingen niet te hoeven :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.