• 0

Goedkoop verzenden van kleine producten

Beste mensen,

 

Ik heb sindskort een webwinkel in kleine producten die tussen de 5-10 EUR kosten.

 

Ik merk echter dat ik "te duur" in vergelijking met de concurrentie en dat komt denk ik doordat ik vermoed dat zij goedkoper verzenden.

 

Ik verzend met PostNL en moet voor een brievenbuspakketje 3,50 EUR inclusief btw betalen. Ik heb met PostNL reeds gebeld voor een contract, maar dat is nog niet veel interessanter. Een andere optie is met brievenbuspost (3 postzegels) want producten wegen tussen 50-100 Gram. Echter, dit kost mij ook 2,45 EUR.

 

Ik heb ook Sendcloud geprobeerd. Deze service is echt voordelig voor verzenden van de wat grotere pakketten, maar voor kleine pakketjes zijn de prijzen niet echt aantrekkelijk.

 

Bij concurrenten zie ik vaak dat verzendkosten 0,99 EUR zijn. Het kan zijn dat ze een gedeelte van de verzendkosten voor rekening nemen, maar wellicht is het ook mogelijk dat zij 100% van de verzendkosten doorberekenen naar de klant. Dan zouden hun verzendkosten dus 0,99 EUR zijn.

 

Gezien ik vrij nieuw ben in de webwinkel markt denk ik dat ik nog te veel betaal. Zijn hier mensen met ervaring die mij kunnen helpen de verzendkosten te verlagen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zou hier mogelijk achter kunnen komen door eens wat bij je concurrenten te bestellen. Dan leer je hoe ze hun verzendingen verpakken en mogelijk ook door wie het wordt bezorgd.

 

Ik meen me te herinneren dat iemand een jaar geleden hier hetzelfde probleem had, maar kan die discussie niet meer vinden. In deze discussie komen nog wel wat nuttige punten over volume en pakketten stapelen ter sprake.

 

In plaats van verzendkosten te verlagen, zou je ook naar alternatieven kunnen kijken. Als consument snap ik dat verzendkosten een bepaald bedrag zijn en dat als ik online een doosje Tictacs bestel, dat ik 10 keer meer voor de verzendkosten dan voor de snoepjes betaal (behalve als ik uit China bestel, want daar neemt de overheid de verzendkosten voor rekening). Waarom probeer je me niet 10 doosjes Tictacs te verkopen? En bij 20 doosjes zou je zelfs de verzendkosten voor eigen rekening kunnen nemen.

 

Ik ga er trouwens vanuit dat wanneer je zegt dat de concurrenten goedkoper zijn, dat zowel jij als de concurrent dezelfde prijzen exclusief verzendkosten hebben, en dat het goedkoper vooral uit het totaalbedrag blijkt? Zo nee, dan snap ik je vraag niet.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Beste NitPit,

 

wie zijn jouw klanten en van waar verzenden jouw concurrenten? € 0,99 verzendtarief, is dat Nederlandse praktijk? Jouw dagelijks of partij volume?

 

Vanaf 1.000, 2.500 en 1x.xxx krijg je een keurige (standaard) staffelkorting aangeboden volgens mij inclusief volginformatie(!), waarbij een verschil bestaat tussen briefpost en buspakjes.

 

Mogelijk klopt jouw businessmodel niet afgezet tegen de inspanningen die een willekeurige transporteur moet verrichten voor verwerking en bezorging. Sprookjes bestaan niet.

 

@Branko: deze? Of deze?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Nitpit,

 

Het hangt af van het aantal spinners (gokje) dat je verkoopt. Met gemengde partijenpost kom je voor pakjes die door de brievenbus gaan uit op 1.40 als je er 13 of meer per dag verzendt. Volgens mij wordt het vanaf 8 pakjes goedkoper dan gewone postzegels.

 

Nog niet helemaal 0.99 cent dus, maar het scheelt al wel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.