• 0

Verlies verrekening

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Joost bedankt voor je reactie,

 

Ik heb een Beschikking Vennootschapsbelasting 2015 met ''Mededeling nog verrekenbare verliezen" ten bedrage van € 48.155. Dit betreft het totaalverlies vanaf 2007. Kan ik dit hele bedrag in de aangifte vpb 2016 verrekenen. De winst over 2016 bedraagt ca. € 50000,00. Dit is ontstaan door een vrijval van het stamrecht uit 1986. Naar mijn inzicht kan dit. Alleen ben ik hier niet zeker over. Of kan ik alleen het verlies over 2007 van € 14.075,--verrekenen? Ook over het boeken in de boekhouding van deze transactie heb ik grote twijfel. Nog niet eerder bij de hand gehad. Ik dacht het opgebouwde stamrecht verminderen (dus debet) en op mijn R/C minus de VpB crediteren. De VPB van 20% waar gaat deze dan heen. Het is me niet helemaal duidelijk.

Ik hoop dat je me verder kan helpen. Momenteel ben ik met de jaarrekening/aangifte VpB 2016 bezig, vandaar mijn vragen. Met grote belangstelling zie ik je berichten tegemoet. Nogmaals mijn dank.

 

Ellie

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost,

 

Hartelijke dank voor je antwoord. Alleen hoe ik dit in mijn administratie moet verwerken is mij niet duidelijk. De vrijval moet toch niet alleen op de balansrekening -voorziening stamrecht - en als tegenrekening de R/C van mij geboekt worden ? Het bedrag is in 2016 nog niet uitbetaald.

De vrijval moet toch ook in de V&W rekening geboekt worden en wat zou de tegenrekening dan moeten zijn. Ik ben hier nog niet uit.

 

Ik hoop dat je me hiermee kan helpen of een van andere deskundigen

 

Bij voorbaat mijn dank en hoop snel iets te horen.

 

Vriendelijke groet, Ellie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.