• 0

Groot contract met gemeentes

Dag mede top (!) ondernemers,

 

Een paar vraagjes.

Morgen gaan wij op de koffie bij een gemeente om eea van de grond te krijgen wbt een reinigings contract.

Het gaat om de reiniging van alle particuliere en evt bedrijfs containers in desbetreffende gemeente.

 

Morgen zal er onderhandeld worden wbt prijs,logistieke plan etc.

 

Waar moet ik volgens jullie nog meer aan denken dan de prijs,het logistieke gebeuren en tijds bestek/indeling.

Natuurlijk zijn goede ideeen over bovenstaande ook meer dan welkom,ik ga morgen heen met een kladblok,een folder,visite kaartjes en enkele foto's/filmpjes van reiniging.

 

En voor jullie nog iets om over na te denken:

 

1 container reinigen kost €7,95 incl

Het gaat om een paar duizend containers,moet er hier wat met de prijs gedaan worden of weegt het logistieke gebeuren teveel mee,denk aan water laden/lossen etc om dit gelijk te houden....

 

Ik hoor graag van jullie de top ideeen die jullie te binnen schieten.

En waar vooral niet over praten!

Het is voor ons erg belangrijk en wil dan ook niet iets aan het toeval overlaten.

 

Bedankt allemaal!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Brengt mij wel op het volgende probleem,stel,stel!

Ik ga dit allemaal doen.

Wat inhoud dat ik elke werkdag (5pw)rond de 100 bakjes per dag reinig á3,75 excl.

Ik heb gerekend dat ik rond de €2000 kosten elke maand heb

Voortbordurend op wat John al aangeeft:

 

Dus met die 4000 containers krijg je 4.000x 3,75 = 15.000 voor deze klus per jaar.

(zijn het nu inderdaad 4000 containers?)

 

Je doet dit in 2 maanden dus 2x €2.000 = €4.000 kosten.

Dan hou je €11.000 over voor 2 maanden werk (per jaar).

min 25 tot 30% IB is €8.250 tot €7.700 voor twee maanden vol werken (maar dit hangt ook van andere dingen af).

 

Is het ook zo dat je al die containers achter elkaar af mag/moet werken?

Dit kan weer van belang zijn voor het zoeken naar overig werk die andere 10 maanden.

 

Let op dat een aantal van je vaste kosten (uit die €2.000/maand) ook doorlopen in die overige 10 maanden. Dus als je daarvoor geen (vergelijkend) werk vindt dan hou je aan deze klus uiteindelijk maar weinig over.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je de belastingen met enige precisie wil voorspellen, kun je volgens mij een voorlopige IB-aangifte 2017 invullen. (Ik zeg 'volgens mij', omdat dit vroeger met een downloadbaar programma kon, tegenwoordig moet dat op de site van de belastingdienst, en ik weet niet of je nu ook nog het overzicht te zien krijgt voorafgaand aan het verzenden - uiteraard breek je vóór de verzending af.) Je zou dan ook de verschillende scenario's kunnen doorrekenen.

 

Overigens vind ik het meenemen van de belastingen in je ondernemingsplan altijd wat raar. Belasting betaal je (vrijwel) altijd en als je verwachting is dat het de hoogte van de belasting is die uiteindelijk de levensvatbaarheid van je bedrijf bepaalt, moet je er misschien niet aan beginnen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.