• 0

WA elektronisch reparatiebedrijf

Ik heb een elektronisch reparatiebedrijf, welke met name PC's repareert. Stel dat ik, of een werknemer iets -verder- stukmaak, wordt er dan aanspraak gemaakt op de WA-verzekering van de 'dader' of het bedrijf?

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

2.1 Mocht er onverhoopt een apparaat verder kapotgaan o.i.d. kunt u (de klant) in overleg met de monteur aanspraak maken op zijn WA-verzekering.

 

Leuk bedacht, maar deze vlieger gaat niet op omdat een verzekeraar dit normaal gesproken niet zal accepteren, tenzij de monteur c.q diens werkgever beschikt over een Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering alleen zal niet afdoende zijn. Voorts ontslaat deze clausule NLservers niet van haar aansprakelijkheid jegens opdrachtgever. De opdrachtgever zal zich toch tot NLservers richten en niet tot de personen die in opdracht van NL servers de werkzaamheden feitelijk verrichten.

 

Aansprakelijkheidsclausules in algemene voorwaarden beperken normaal gesproken de aansprakelijkheid. Deze clausule is niet alleen vaag ("o.i.d.") maar breidt in zekere zin de aansprakelijkheid zelfs uit. Het kan een klant op ideeen brengen. Het is beter om geen aansprakelijkheidsbepaling in de AV op te nemen dan deze.

 

Het advies om eens met een verzekeringsadviseur om de tafel te gaan zitten zou ik zeker ter harte nemen. Zoals gezegd is NLservers primair aansprakelijk.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

2.1 Mocht er onverhoopt een apparaat verder kapotgaan o.i.d. kunt u (de klant) in overleg met de monteur aanspraak maken op zijn WA-verzekering.

 

Leuk bedacht, maar deze vlieger gaat niet op omdat een verzekeraar dit normaal gesproken niet zal accepteren, tenzij de monteur c.q diens werkgever beschikt over een Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering alleen zal niet afdoende zijn. Voorts ontslaat deze clausule NLservers niet van haar aansprakelijkheid jegens opdrachtgever. De opdrachtgever zal zich toch tot NLservers richten en niet tot de personen die in opdracht van NL servers de werkzaamheden feitelijk verrichten.

 

Aansprakelijkheidsclausules in algemene voorwaarden beperken normaal gesproken de aansprakelijkheid. Deze clausule is niet alleen vaag ("o.i.d.") maar breidt in zekere zin de aansprakelijkheid zelfs uit. Het kan een klant op ideeen brengen. Het is beter om geen aansprakelijkheidsbepaling in de AV op te nemen dan deze.

 

Het advies om eens met een verzekeringsadviseur om de tafel te gaan zitten zou ik zeker ter harte nemen. Zoals gezegd is NLservers primair aansprakelijk.

 

Dankuwel voor de heldere uitleg. Ik heb online een offerte aangevraagd voor een Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Maar mocht het nu zo zijn dat er iets gebeurd bij een klant, op wiens kosten komt het dan? Aangezien mijn vader volmacht heeft over mijn onderneming, is hij waarschijnlijk aansprakelijk momenteel?

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
  • 0

In dit geval wordt er schade toegebracht aan een derde. Hierdoor ontstaat er een schadevergoedingsverbintenis. De onderneming is in deze aansprakelijk en gehouden de benadeelde schadeloos te stellen. Ik ga er vanuit dat er sprake is van een eenmanszaak met een gemachtigde. De schade kan in beginsel verhaald worden op jezelf alsook je vader. (de rechtsvorm zorgt ervoor dat je in prive aansprakelijk bent)

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Dankuwel voor de heldere uitleg. Ik heb online een offerte aangevraagd voor een Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Maar mocht het nu zo zijn dat er iets gebeurd bij een klant, op wiens kosten komt het dan? Aangezien mijn vader volmacht heeft over mijn onderneming, is hij waarschijnlijk aansprakelijk momenteel?

 

Beste NLservers,

 

Ik raad je toch aan om dit bij een adviseur neer te leggen.

Online heb je geen idee wat voor verzekering je afsluit.

Vraag in jouw omgeving eens rond wie goede ervaringen heeft met welke adviseur op het gebied van bedrijfsaansprakelijkheid.

 

En leg bij deze adviseur dan duidelijk uit wat voor bedrijf je hebt.

Denk van te voren na waar in jouw bedrijf de risico's liggen.

Hoe duidelijker jij dit kan omschrijven, hoe beter er een juiste verzekering gevonden kan worden.

 

Suc6

Link naar reactie
  • 0

 

Bedrijfsverzekeringen vallen niet onder de simple risk verzekeringen. (zoals een opstal-, inboedel-, wa verzekering.) Het is zeker aan te raden (zoals Technico aangeeft) om een adviseur te raadplegen. Deze kijkt dan ook naar eventuele andere verzekeringen die je wellicht nodig hebt.

 

Heb je nog meer vragen, stel ze gerust.

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.